آموزش درست کردن 4 دسر مجلسی برای شب های سرد زمستانی

پس از  شب یلدا یا شب چله یکی از قدیمی ترین جشن های ایرانی است شبهای زمستان پیش روی ماست که به دلیل شرایط آب و هوایی ، بیشتر خانواده های ایرانی در جمع های کوچک ، شبهای طولانی تری را کنار یکدیگر می گذرانند.

در این مقاله چند نمونه از بهترین و خوشمزه ترین دسر ها را به شما آموزش خواهیم داد. با استفاده از این دسرهای خوشطعم می توانید زمستان سرد را به گرمی همراهی خانواده و دوستان به خوبی و خوشی پشت سر بگذارید.

دسر موس انار

این دسر خوشمزه با ژله ی انار ، شیر، خامه صبحانه ، پنیر ماسکارپونه و پودر قند و انار تهیه می شود و بسیار خوشمزه است. برای تهیه ی آن کافی است ژله انار را با آب جوش ترکیب و روی بخار کتری قرار دهید تا به روش بنماری تمام ذرات ژله حل شود.

سپس در ظرفی جداگانه خامه صبحانه ،پنیر ماسکارپونه و پودر قند را باهم خوب ترکیب و با همزن برقی 2-3 دقیقه بزنید تا یکدست شود و در نهایت ژله به دمای محیط رسیده را به آن اضافه کرده و بعد در قالب مورد نظر بریزید و به مدت یک شب تا صبح در یخچال قرار دهید تا ببند. و بعد از خارج کردن از قالب با دانه های انار تزیین کنید.

دسر پان اسپانیا

یکی دیگر از دسر های بسیار ساده و خوشمزه ی بین المللی دسر پان اسپانیا است که از یک لایه محلبی و یک لایه پودر بیسکویت به همراه موز ورقه شده و گردوی خرد شده تهیه شده و معمولا در ظرف های تک نفره سرو می شود و بهترین گزینه برای مهمانی ها و شب یلدا است.

در طرز تهیه دسر پان اسپانیا کافی است شیر، شکر ، نشاسته ، آرد  تخم مرغ را باهم ترکیب و روی حرارت ملایم مرتب هم بزنید تا به غلظت فرنی برسد و سپس به آن کره و وانیل اضافه کرده و در ظرف های مورد نظر بریزید.

دسر ترامیسو

ترامیسو یا تیرامیسو یکی از خوشمزه ترین دسر های ایتالیایی است . طرز تهیه تیرامیسو به این صورت است که زرده تخم مرغ ، وانیل و پودر قند ترکیب و بعد روی بخار کتری مرتب هم زده می شود تا کرم  رنگ و کشدار شود. سپس در یک ظرف جداگانه خامه قنادی، پنیر ماسکارپونه و ترکیب تخم مرغی که آماده کردیم و خنک شده با همزن برقی می زنیم تا یکدست شود.

حال بیسکویت های لیدی فینگر را به قهوه آغشته کرده و کف ظرف می چینیم و بعد روی آن از کرم آماده شده می ریزیم و لایه لایه ادامه می دهیم تا تمام شود و روی آن پودر کاکائو الک می کنیم. گردوی خرد شده و موز حلقه شده نیز وسط این دسر بسیار خوشمزه می شود.

دسر ترامیسو

این دسر محبوب طرفداران زیادی دارد و کمتر کسی را می توان پیدا کرد که بعد از خوردن آن عاشق طعم و مزه ی آن نشود. پس اگر در شب های زمستان مهمان دارید و نمی دانید کدام دسر را درست کنید در انتخاب ترامیسو شک نکنید. این دسر را می توانید به صورت تک نفره یا در یک ظرف بزرگ درست کنید.

مارشمالو هندوانه

مارشمالو یکی از تنقلات بسیار محبوب بچه ها و بزرگتر هاست. شما می توانید این خوشمزه را به راحتی تنها با چند قلم ماده مانند پودر ژله، گلوکز، پودر نارگیل درست کنید و با تزیین آن به شکل هندوانه میز یلدای خود را با آن تزیین کنید.

برای درست کردن مارشمالو کافی است پودر ژله قرمز رنگ را با خیلی کم آب جوش ترکیب و روی بخار کتری قرار دهید تا کاملا شفاف شود. سپس به آن گلوکز اضافه کرده و باهمزن برقی 5 دقیقه بزنید تا پفکی شود. و بعد در یک ظرف مستطیل شکل که سلفون انداخته اید بریزید و صاف کنید.

و بعد با یک ژله ی سبز رنگ نیز این مراحل را تکرار کرده و روی لایه ی قرمز رنگ بریزید و روی آن پودر نارگیل پاشیده در یخچال قرار دهید تا ببندد. و بعد از چند ساعت در اندازه های دلخواه برش زده و با شکلات چیپسی تزیین کنید.

کیک باقلوا

کیک باقلوا یا کیک شربتی یکی از کیک های بسیار خوشمزه و مجلسی است که  عطر و طعم بی نظیری دارد. طرز تهیه کیک باقلوا به این صورت است که ابتدا  شهدی با آب ، شکر ، گلاب ، زعفران آماده کنید و کنار  بگذارید تا خنک شود.

سپس مایع کیک با تخم مرغ ،شکر، ماست ، روغن مایع، آرد و بکینگ پودر آماده کرده و در یک قالب مستطیل شکل بپزید و بعد از پخت، شربت سرد روی آن ریخته  و در نهایت با مغز های دلخواه تزیین کنید.

باسلوق با شیره ی انگور

باسلوق یکی از دسرهای سنتی  و بسیار خوشمزه ی منطقه آذربایجان است که با چند قلم ماده اولیه مثل نشاسته، آب، هل ، گلاب یا دیگر عرقیجات و شیره انگور  تهیه و با مغز گردو تزیین می شود.

برای درست کردن باسلوق؛ تمام مواد را داخل قابلمه ریخته و باهم ترکیب کنید تا کاملا یکدست شود. سپس روی حرارت ملایم مرتب هم بزنید تا به غلظت برسد و خامی نشاسته کشیده شود و بعد در ظرف های سرو بریزید.و روی آن را با گردوی خرد شده تزیین کنید. باسلوق را می توانید به صورت قالبی درست کنید و یا در یک دیس ریخته و بعد ار خنک شدن به شکل دلخواه کاتر بزنید.

سخن آخر

از دیگر دسر های مناسب برای شب های زمستان می توان به دسر اسلایس انار، دسر ژله انار لایه ای، چیز بال انار ، ژله هندوانه ناودانی، مسقطی انار  و بسیاری شیرینی جات خوشمزه ی دیگر اشاره کرد.

پیشنهاد ما به شما دوستان عزیز اینکه اگر به دنبال بهترین دستور این خوشمزه ها هستید حتما به سایت زرین بانو به عنوان مرجع تخصصی کیک و شیرینی مراجعه کنید و رسپی دقیق و مرحله به مرحله ی این دسر ها و صد ها دسر دیگر را به صورت رایگان دریافت کنید.

سلب مسئولیت: ایده آل مگ صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.
امتیاز شما به این پست
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x