بهترین کشور برای تحصیل پزشکی کدام است ؟ ( معرفی 5 کشور برتر )

متقاضیانی که قصد مهاجرت تحصیلی را دارند می‌توانند از میان کشورهای مختلف، بهترین کشور برای تحصیل پزشکی را انتخاب کنند. در بحث انتخاب کشور مقصد، در نظر گرفتن توان مالی و تراز دانشگاه دارای اهمیت است.

متقاضیان باید بدانند که برای مهاجرت تحصیلی، باید سابقه تحصیل درخشان داشته باشند. در این مقاله می‌خواهیم به بهترین کشورها برای تحصیل در رشته پزشکی اشاره داشته باشیم.

انتخاب بهترین کشورها برای تحصیل پزشکی در سال 2023

تحصیل در رشته پزشکی کار چندان آسانی نیست و متقاضیان باید قبل از مهاجرت تحصیلی در مورد رشته تحصیلی خود اطلاعات بیشتری کسب کنند.

دانشجویان رشته پزشکی قبل از برنامه ریزی در مورد سفر به کشورهای مقصد باید در یک دوره آماده سازی شرکت کنند تا سطح دانش خود را در زمینه علوم‌های مختلف افزایش دهند.

متقاضیان با انتخاب یک کشور پیشرفته که دارای امکانات تحصیلی مناسب باشد، قادر خواهند بود تا بعد از فارغ التحصیلی با کسب مدرک پزشکی، در نقاط مختلف جهان مشغول به کار شوند. دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل در دانشگاه‌های معتبر پزشکی باید مدرک زبان داشته باشند و انگیزه نامه خود را ارائه دهند.

شغل پزشکی در حال حاضر به عنوان یکی از پردرآمدترین شغل‌های جهان محسوب می‌شود. به صورت میانگین پزشکان فعال در کشور آمریکا به صورت سالانه حدود 200 هزار دلار درآمد دارند. در ادامه به معرفی بهترین کشورها برای تحصیل در رشته پزشکی اشاره خواهیم داشت:

کشور چین

تحصیل در رشته پزشکی و یا جراحی در چین، با عنوان «MBBS» شناخته می‌شود که در اصل مخفف عبارت Medicine of Bachelor (کارشناسی پزشکی) و Bachelor of Surgery (کارشناسی جراحی) است.

تحصیل پزشکی در چین

طبق آمار، هرسال بیشتر از 10 هزار نفر برای تحصیل در این رشته، به چین می‌روند. زبان تحصیل در رشته‌های پزشکی، جراحی و دندان‌پزشکی در این کشور، انگلیسی است و هزینه تحصیل پزشکی در چین در سال 2023 بین 4 الی 7 هزار دلار در سال است .

حدود 50 دانشگاه در سرتاسر چین، پذیرای دانشجویان بین‌المللی خواهند بود. طول مدت تحصیل کارشناسی پزشکی در چین، تنها 5 سال خواهد بود و در مقایسه با اروپا و آمریکا، کوتاه‌تر است.

شرایط ابتدایی تحصیل پزشکی در چین به زبان انگلیسی  ، به شرح زیر است:

  • اخد حداقل نمره 50 درصد یا 60 درصد از دروس فیزیک و شیمی و زیست در آزمون ورودی دانشگاه‌های مربوطه
  • داشتن میزانی حداقلی سابقه تحصیلی که معادل با مدرک تحصیلات متوسطه چین باشد.
  • داشتن نمره حداقل 4 در زبان انگلیسی
  • داشتن حداقل میزان سن 17 سال

کشور انگلستان

متقاضیان برای تحصیل رشته پزشکی در کشور انگلستان باید دانش کافی در زمینه علوم پایه فیزیک، شیمی و زیست داشته باشند.

از مهم‌ترین موارد جهت تحصیل پزشکی در این کشور می‌توان به داشتن نمرات AAA، مدرک آیلتس با نمره 7 در مکالمه، داشتن سابقه تحصیلی درخشان و… اشاره کرد. تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه‌های کشور انگلستان با شرکت در آزمون ورودی و کسب قبولی در این آزمون امکان پذیر است.

تحصیل در دانشگاه‌های کشور انگلستان در مقطع کارشناسی حدود 4 سال، مقطع ارشد 2 سال و دوره دکتری حدود 3 سال به طول می‌انجامد. متقاضیان با بررسی شرایط دانشگاه‌های این کشور می‌توانند تا 15 اکتبر هر سال، اقدام به ورود به دانشگاه داشته باشند.

دوره تحصیل پزشکی دانشگاه‌های انگلستان از شهریور ماه آغاز می‌شود. فرصت تحصیل در این کشور با ارائه مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی امکان پذیر است. دانشجویان باید انگیزه نامه، مدرک آیلتس و اثبات داشتن توان مالی کافی را به همراه رزومه تحصیلی ارائه دهند.

از بهترین دانشگاه‌های کشور انگلیس می‌توان به دانشگاه کمبریج و دانشگاه ناتینگهام اشاره کرد. دوره آموزشی رشته پزشکی در دانشگاه کمبریج حدود 6 سال است که همه ساله دانشجویان بین‌المللی زیادی در دانشکده طب این دانشگاه پذیرفته می‌شوند. دوره پزشکی دانشگاه ناتینگهام حدود 5 سال است که دانشجویان باید بتوانند نمره بالایی در آزمون GMAT کسب کنند.

کشور استرالیا

تحصیل پزشکی در کشور استرالیا با شرکت در دوره‌های آموزشی پزشکی امکان پذیر است. دانشگاه‌های کشور استرالیا به شکل چشمگیری در سال‌های اخیر، رتبه آموزشی و پژوهشی خود را در رشته پزشکی افزایش داده‌اند.

شرکت در دوره‌های پزشکی این کشور با اتمام دوره متوسطه، ارائه مدرک زبان آیلتس با نمره 7 و همچنین شرکت در دوره‌های آمادگی علمی امکان پذیر است.

متقاضیان باید برای تایید صلاحیت شدن در آزمون HAT که توسط سازمان AQF ارائه می‌شود شرکت کنند. یکی دیگر از شیوه‌های تحصیل پزشکی در کشور استرالیا شرکت در آزمون MCAT و GAMSAT است که کسب حداقل نمره 50 ضروری است.

دانشجویان باید توجه داشته باشند که تحصیل در رشته پزشکی کشور استرالیا به صورت میانگین 6 سال به طول می‌انجامد. دانشجویان بین‌المللی تا 30 ژوئن وقت دارند تا جهت ثبت نام در رشته پزشکی اقدام کنند.

کشور کانادا

تحصیل در رشته‌های پزشکی کشور کانادا به دلیل این که رقابت بین دانشجویان در این رشته بالاست، نیاز به داشتن مدرک دیپلم به همراه نمرات بالا در زمینه علوم پایه دارد.

تحصیل پزشکی در کشور کانادا

دانشجویان برای قبولی در رشته پزشکی باید در آزمون MCA شرکت کنند. در این آزمون سوالات چهارگزینه‌ای زیادی وجود دارند که در زمینه حل مسئله، تفکر انتقادی، مهارت نوشتن و… هستند. متقاضیان برای قبولی در رشته پزشکی باید در این آزمون نمره کافی را کسب کنند.

به طور کلی می‌توان بیان کرد که تحصیل پزشکی در کشور کانادا بین 2 الی 6 سال طول می‌کشد. این زمان بر اساس رشته تحصیلی متفاوت است و دانشجویان می‌توانند در بازه زمانی کمتری مدرک دکتری خود را دریافت کنند. در صورتی که متقاضیان بخواهند بعد از تحصیل وارد بازار کار شوند، باید 2 سال بیش از بازه زمانی اعلام شده تحصیل کنند.

کشور روسیه

در دهه‌های اخیر، تحصیل پزشکی در کشور روسیه به ویژه در میان متقاضیان ایرانی طرفداران زیادی کسب کرده است. مقرون به صرفه بودن هزینه تحصیل در این کشور به عنوان مهم‌ترین عامل انتخاب دانشجویان برای تحصیل در رشته پزشکی است. کشور روسیه با اختصاص یارانه دولتی به دانشجویان بین‌المللی سعی کرده است تا هزینه نهایی تحصیل را کاهش دهد.

بسیاری از دانشجویان ایرانی با در نظر گرفتن شرایط تحصیل در کشور روسیه می‌توانند به این کشور مهاجرت کنند. با توجه به این که تحصیل در دانشگاه‌های کشور روسیه به دو زبان روسی و انگلیسی امکان پذیر است،دانشجویان برای یادگیری زبان روسی باید در کلاس‌های در نظر گرفته شده شرکت کنند. از بهترین دانشگاه‌های روسیه می‌توان به Kursk State Medical University و Lomonosov Moscow State University اشاره کرد.

جمع بندی

فاکتورهای زیادی برای مهاجرت تحصیلی وجود دارد که دانشجویان با در نظر گرفتن این فاکتورها می‌توانند بهترین انتخاب را داشته باشند. زبان تحصیل، آزمون ورودی، شرایط پذیرش، شرایط دریافت ویزا، هزینه‌های تحصیلی و… از جمله نکات قابل توجه در مهاجرت تحصیلی هستند.

به دلیل پیچیدگی در انتخاب بهترین کشور، متقاضیان می‌توانند در صورت تمایل از یک مجموعه معتبر مثل www.himohajer.com جهت دریافت مشاوره رایگان و انتخاب هوشمندانه استفاده کنند.

در این مقاله در مورد بهترین کشورها برای تحصیل پزشکی مطالب جالب توجهی بیان شده است. دانشجویان بر حسب نیاز خود می‌توانند جهت تحصیل در رشته پزشکی، یکی از کشورهای معرفی شده را انتخاب کنند.

3.5 | (6)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

5 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
5
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x