زیباترین جاده های ایران در بهار + جاده های بهشت

وقتی پشت فرمان می‌نشینید، به اطراف هم نگاهی دارید یا تنها رانندگی می‌کنید تا به مقصد برسید؟ برخی از افراد عجول هستند و برایشان فرقی ندارد که در جاده بیابانی باشد یا جاده‌ای زیبا، در نهایت می‌خواهند به مقصد برسند.

اما اگر به دنبال آشنایی با زیباترین جاده ‌های ایران در بهار باشید، احتمالا صبور و آرام هستید. ایران مملو از جاده‌های زیبایی است که در فصل بهار جلوه‌گری فوق‌العاده‌ای دارند.

برای اینکه بتوانید برنامه ریزی مناسبی برای نوروز داشته و از جذابیت برخی از جاده‌ها برای رانندگی در فصل بهار استفاده کنید، لیستی از محبوب‌ترین جاده‌های ایران را در این مقاله از ایده آل مگ آماده کرده‌ایم.

جاده چالوس

یکی از جاده‌ های زیبای ایران را با نام «چالوس» می‌شناسیم که البته نامی‌هایی مانند «جاده 59» یا «هزارچم» را هم یدک می‌کشد. این جاده از کرج آغاز شده و با طول 160 کیلومتر به شهر چالوس ختم می‌شود.

جاده چالوس

جاذبه‌های محبوب اطراف آن رودخانه کرج، روستای آتشگاه، روستای گچسر، آبشار نوجان و تونل کندوان هستند؛ اما تمام زیبایی جاده چالوس به این موارد ختم نمی‌شود.

به لطف رودخانه‌ها، کوه‌ها، جنگل‌ها، غارها، دریاچه‌ها، سدها و روستاهای دیدنی و تاریخی اطرافش، یکی از زیباترین جاده‌های ایران است که گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

جاده چالوس را چهارمین جاده زیبای جهان نامیده‌اند که بدون توجه به زیبایی رویایی خود، یکی از مهم‌ترین راه‌های ارتباطی کشور هم محسوب می‌شود.

جاده چالوس یکی از زیباترین جاده‌های ایران

این جاده از شمال به استان مازندران و شهرستان چالوس، از شرق به شهر تهران (شمیرانات)، از غرب به منطقه طالقان و از جنوب به شهرستان کرج می‌رسد.

جاده 89 ساله چالوس (بهره برداری آن در سال 1312 شروع شد) با پیچ و خم‌های فراوان در دل کوه‌ها و زیبایی‌های طبیعی بکر، سفری فوق‌العاده برای مسافران را رقم می‌زند. هر یک از پیاده‌روهای جاده چالوس شما را به مناطق بکر، زیبا و بسیاری از جاذبه‌های طبیعت می‌رسانند.

مسیر های دسترسی به این مورد از زیباترین جاده ‌های ایران در بهار

بدیهی است که برای رسیدن به این نمونه میان زیباترین جاده ‌های ایران در بهار از تهران باید به سمت کرج و از شمال باید به سمت شهر چالوس حرکت کنید.

مسیرهای دسترسی به جاده چالوس

اگر از شهر تهران سفر خود را آغاز می‌کنید از جاده مخصوص (بزرگراه شهید لشکری)، به ‌طرف کرج و ابتدای جاده چالوس، حرکت کنید. سایر مسیرهای دسترسی به این جاده تاریخی از تهران به این ترتیب هستند.

  • اتوبان تهران – کرج
  • انتهای اتوبان همت (خرازی)
  • اتوبان تهران – شمال

فرقی ندارد که کدام مسیر را برای دیدن این جاده زیبا در نظر می‌گیرید. به هر حال از آن دیدن کرده و لحظات خوبی را برای خانواده‌تان رقم بزنید. البته فراموش نکنید که برخی از پیچ‌های جاده چالوس خطرناک هستند. پس رانندگی با عجله را به کلی فراموش کنید.

جاده جنگل دوهزار

جاده معروف دوهزار یکی از زیباترین مسیرهای جنگلی شمال ایران است که از شهسوار (تنکابن) شروع و تا دل جنگل‌های دوهزار ادامه دارد.

جاده جنگل دوهزار

این جاده در مسیری کوهستانی پوشیده از گیاهان سرسبز بالا می‌رود و زیباترین مناظر دریای خزر و مناطق سرسبز شمال ایران را به نمایش می‌گذارد. در مسیر جاده جنگلی با رودخانه‌ای زیبا همراه می‌شوید و درختان انبوه این جنگل سرتان را می‌پوشانند.

در میانه این جاده مسیرهای جنگلی مختلفی وجود دارد که رویایی‌ترین مسیرها برای دوستداران طبیعت به حساب می‌آیند. اگر به جنگل نوردی علاقه دارید با ابزار مناسب و راهنمای مجرب می‌توانید به این منطقه رفته و پس از آن هم به دریا بروید.

هنگام انتخاب این مورد از زیباترین جاده ‌های ایران در بهار به یاد داشته باشید که می‌توانید از خانه‌های ییلاقی مرتفع واقع در جنگل هم دیدن کنید.

جاده جنگل دوهزار یکی از زیباترین جاده های ایران در بهار

گاهی گفته می‌شود بهترین زمان برای رفتن به جاده جنگلی دوهزار از اواخر تابستان تا اواخر پاییز است، اما پیشنهاد می‌کنیم بهار را هم از دست ندهید.

در فصل بهار این جنگل زیبایی وصف ناپذیری دارد. در زمستان، اگرچه هوا سرد و بارانی است، اما برفی نیست. بارش برف در این منطقه معمول نیست و بارش‌ها در زمستان به صورت باران‌های سیل‌آسا هستند.

از مهم‌ترین ییلاقات اطراف جاده جنگلی دوهزار می‌توان به «عسل محله» و «آغوزهال» اشاره کرد و از محبوب‌ترین کوه‌های کوهنوردان در این جنگل می‌توان به کوه‌های گرد کوه، سیالان و سیاهکل اشاره کرد.

ییلاق سیاهکل در اطراف جاده دوهزار

دسترسی به دشت دریاسر نیز با یک پیاده روی طولانی از این جنگل امکان پذیر است که البته نیاز به برنامه ریزی مناسب، ابزار و تجهیزات لازم و راهنمای مجرب دارد.

میسر دسترسی به جاده جنگل دوهزار 

جنگل دوهزار یکی از بکرترین و زیباترین جاده ‌های ایران در بهار است که دسترسی به آن از شهرستان خرم‌آباد در جنوب شاهسوار امکان پذیر خواهد بود.

مسیر دسترسی به جاده جنگل دوهزار

تابلوهای راهنما در این منطقه راهنمای خوبی برای ورود به جاده جنگلی دوهزار هستند. در واقع باید آدرس خود را این‌گونه تنظیم کنید.

ابتدا به استان مازندران رفته، سپس تنکابن را به سمت جنوب طی کرده و با عبور از خرم‌آباد (منظور خرم‌آباد لرستان نیست)، به روستای خشکه رود بروید. به سمت روستای چلاسر حرکت کرده و از سه راه سلیمان آباد به جاده دوهزار برسید.

جاده رامسر به جواهرده

پیشنهاد بعدی ما برای بازدید از جاده‌ های بهاری ایران، جاده زیبایی است که از رامسر شروع شده و به روستای جواهرده ختم می‌شود.

جاده رامسر به جواهرده

علاقمندان این مسیر را برای بازدید از جواهرده طی می‌کنند؛ اما طی میسر هم می‌توان از زیبایی‌های بکر و طبیعی لذت برد. این جاده حدودا 30 کیلومتر است و وجب به وجب آن می‌تواند سوژه عکاسی باشد.

برای بازدید از این زیبایی‌ها باید مسیر خود را از شهر رامسر آغاز کنید. برای رسیدن به مقصد خود که همان روستای جواهرده است، بعد از بازار رامسر به طرف سه راهی فلسطین بروید.

از این سه راهی مسیر خود را به‌ طرف جنوب رامسر ادامه داده و به جاده جواهرده برسید. فراموش نکنید که برای ورود به روستا، باید هزینه‌ای پرداخت کنید.

این هزینه‌ها برای مراقبت، تهیه امکانات و همچنین پاکسازی روستا از زباله‌ها استفاده می‌شوند. ورودی بازدید از روستای جواهرده، بسته به زمان سفر شما، متغیر است.

جاده رامسر به جواهرده

طبق تجربه مسافران این مورد از زیباترین جاده ‌های ایران در بهار، مانند بیشتر جاده‌های جنگلی شمال، ابتدای سفر خود را هوای گرم روبرو خواهید بود و طی مسیر به تدریج هوا خنک‌تر می‌شود.

همچنین در طول جاده آبشارهای مختلفی را می‌بینید که محل مناسبی برای استراحت و اتراق کوتاه مدت هستند. پس از رسیدن به مقصد (روستای مورد نظر) با شگفتی‌های طبیعی روبرو می‌شوید و سختی مسیر را لذت بخش می‌دانید.

البته بعد از جاده جنگلی و پر پیچ و خم، پوشش گیاهی رفته‌رفته کم می‌شود و مراتع و چمنزارها پیش روی شما خواهند بود.

دیدنی‌های جاده رامسر به جواهرده

می‌توانید صعود به قله سماموس، قله‌های سرخ تله (شرق قله سماموس)، واژک سه براره رژه را در کنار قدم زدن در جنگل‌های هیرکانی، ارتفاعات لپاسر و چشمه‌های درمانی در برنامه ریزی خود قرار دهید.

اگر به داخل روستا هم رفتید، مسجد آدینه، مقبره شاه یحیی، گورهای تاریخی گبری را در کنار پارک جنگلی جواهرده ببینید.

جاده شاهرود به گرگان

جاده شاهرود در استان سمنان که به شهر گرگان در استان گلستان منتهی می‌شود هم یکی از بهترین جاده‌های جنگلی کشور برای بازدید در فصل بهار محسوب می‌شود.

جاده شاهرود به گرگان

با رفتن به این جاده درختان جنگلی توسکستان زیادی را خواهید دید. به همین دلیل بسیاری از مردم این جاده را به نام «جاده توسکستان» می‌شناسند.

منظره بی‌نظیر این نمونه از زیباترین جاده ‌های ایران در بهار با درختان بلندش می‌تواند هر کسی را مجذوب خود کند. به راستی یکی از شگفت‌انگیزترین ویژگی‌های جاده شاهرود به گرگان در فصل بهار، سبزی چهره درختان است که آرامش خاصی را به همراه دارد.

جاده شاهرود به گرگان پوشیده از درختان اورس، بلوط و توسکا است که آن را به یکی از دیدنی‌ترین جاده‌های جنگلی ایران تبدیل کرده‌اند. با عبور از این جاده به منطقه حفاظت شده جهان نما خواهید رسید.

جاده شاهرود به گرگان یکی از زیباترین جاده های ایران

این منطقه با ارائه یکی از زیباترین جاده‌های ایران، مملو از درختان سرسبز است. آب و هوای مطبوع و خنک این منطقه سالانه گردشگران زیادی را به جاده توسکستان که بهترین جاده جنگلی ایران است می‌کشاند.

اگر جاده شاهرود را به سمت گرگان ادامه دهید می‌توانید به جاذبه‌های گردشگری «قله شاهوار»، «چشمه هفت رنگ»، «پارک النگدره» و «روستای زیارت» برسید.

جالب است بدانید که طول این جاده 130 کیلومتر است و اگر می‌خواهید از تهران به سمت این مسیر حرکت کنید، باید مسیر تهران – مشهد (قبل از رسیدن به شاهرود) را طی کنید.

دیدنی‌های جاده شاهرود به گرگان

از گرمسار، سمنان و دامغان عبور کنید تا در مسیر این جاده زیبا قرار بگیرید. همچنین مسیر دومی که پیش رو دارید جاده هراز با همان فیروزکوه است.

در این مسیر باید تا ساری رانندگی کرده و پس از آن بهشهر و گرگان را رد کنید. 13 کیلومتر بعد از گرگان (به سمت چپ) وارد جاده توسکستان می‌شوید.

جاده شیراز به کازرون| زیباترین جاده ‌های ایران در بهار

اجازه دهید کمی از شمال کشور فاصله گرفته و به دیگر شهرهای کشور هم سری بزنیم تا لیست زیباترین جاده ‌های ایران در بهار را تکمیل کنیم. به شهر عاشقان و عارفان و پایتخت علم و ادب ایران، شیراز می‌رویم.

جاده شیراز به کازرون

جاده شیراز به کازرون یکی از زیباترین جاده‌های استان فارس است که حدود 140 کیلومتر طول دارد. یکی از زیباترین جاذبه‌های این جاده که باعث شهرت آن نیز شده، «دشت ارژن» است.

دشت ارژن در این جاده و در فاصله 60 کیلومتری شهر شیراز قرار دارد. این دشت در دامنه رشته کوه زاگرس قرار گرفته و طبیعت زیبا و مناظر بی‌نظیر آن گردشگران زیادی را به این منطقه می‌کشاند.

آبشار ارژن که در بین مردم محلی به «آبشار چراب» معروف است، پنج کیلومتر با این دشت فاصله دارد. این آبشار در زمستان یخ می‌زند و کریستال‌های یخ آن زیبایی منحصر به فردی دارد.

تالاب و دریاچه ارژن نیز از دیگر دیدنی‌های این دشت هستند. جاذبه‌های تاریخی مانند پله سلمان و علی نیز در دشت ارجان قابل مشاهده خواهند بود.

دیدنی‌های اطراف جاده شیراز به کازرون

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این منطقه وجود گونه کمیاب گوزن ایرانی در «منطقه حفاظت شده میان کاتال» در حوالی دشت ارژن است.

این منطقه به «دشت برام» نیز معروف شده است. دشت برام مرکز رویش جنگل‌های بلوط ایران و خاورمیانه است و نام آن در فهرست ذخایر زیست کره یونسکو به ثبت رسیده است.

از دیگر جاذبه‌های جاده شیراز – کازرون می‌توان به دریاچه پرشان اشاره کرد که در نزدیکی کازرون قرار دارد. بهترین زمان سفر به این نمونه از زیباترین جاده ‌های ایران در بهار، اردیبهشت ماه است.

دریاچه پریشان در جاده شیراز به کازرون

لاله‌های واژگون در این زمان کل دشت را پوشانده‌اند و منظره‌ای را خلق می‌کنند که از دیدن آن سیر نخواهید شد. برای رفتن به این جاده زیبا می‌توانید به شهر شیراز رفته و از سمت غرب آن به سمت کازرون حرکت کنید.

جاده پاوه به مریوان

دیدنی‌های کردستان هم کم نیستند. علاوه بر تمام آثار به جای مانده تاریخی، چندین جاده زیبا و منحصر به فرد هم در این استان وجود دارند که شهرهای مختلف را به هم وصل می‌کنند تا سفر مسافران ایمن و جذاب شود.

جاده پاوه به مریوان

جالب است بدانید که برای سفر از مریوان به پاوه سه مسیر مختلف پیش رو ما است. می‌توانیم از سمت شرق حرکت کرده و با رسیدن به سنندج باز به سمن غرب برگردیم (این دورترین مسیر است).

می‌توانیم از مریوان حرکت کرده و با عبور از قلعه جی به سمت کامیاران حرکت کنیم. باز باید مسیر را به طرف غرب تغییر داده و با عبور از روانسر به سمت پاوه برویم.

اما در ایده‌آل‌ترین حالت جاده پاوه به مریوان می‌تواند با عبور از جاده نودشه انجام شود. گرچه  این مسیر کوهستانی است؛ اما در کمترین زمان ممکن (حدود 3 ساعت) سفر شما را به پایان می‌رساند.

ارتفاعات تته در استان کردستان

البته کوهستانی بودن آن تنها دلیل سختی عبور و مرور در زمستان و پاییز است. زمانی که به دنبال زیباترین جاده ‌های ایران در بهار هستیم، در جاده نودشه چیزی جز زیبایی نخواهیم دید.

فرقی ندارد که مسافرت شما از سمت پاوه به مریوان باشد یا برعکس، در هر صورت مسیر پیش رو آن‌قدر زیباست که برای دیدن از آن ترجیح می‌دهید از ماشین پیاده شده و طبیعت را در آغوش بگیرید.

حتی می‌توانید به استان کردستان و بخش‌های شمالی و حتی شمال غرب کرمانشاه هم مسافرت کنید تا طبیعت فوق‌العاده زیبا تشکیل شده از جنگل‌ها، چشمه‌ها، رودخانه‌ها، کوهستان‌ها و جاده‌ها را از نزدیک ببینید.

جاده پاوه به مریوان یکی از زیباترین جاده های ایران در بهار

یکی از دلیلی که بازدید از این جاده را برای علاقه مندان با اهمیت می‌کند، نزدیکی آن به مرز عراق است. در بخش‌هایی از این جاده می‌توانید حتی مردم کردنشین عراق را ببینید و شاهد مرزی‌ترین جاده ایران با این کشور مسلمان باشید.

جاده اردبیل به آستارا | زیباترین جاده ‌های ایران در بهار

لیست بهترین جاده‌ های ایران در بهار را بدون اشاره به جاده اردبیل به آستارا پیش نخواهیم برد. این 80 کیلومتری از زیباترین مناطق سرسبز شمال غرب ایران است.

این منطقه در مرز بین استان‌های گیلان و اردبیل قرار دارد که هر دو از سرسبزترین استان‌های شمالی ایران هستند. دلیل شهرت این جاده به دلیل قرار گرفتن گردنه حیران در کنار آن است که یکی از زیباترین سفرهای جاده‌ای ایران به شمار می‌رود. در نتیجه این مورد از زیباترین جاده ‌های ایران در بهار را به هیچ وجه از دست ندهید.

گردنه حیران در جاده اردبیل به آستارا

علاوه بر بازدید از گردنه حیران، می‌توانید برای بازدید از جنگل فندقلو در جاده اردبیل – آستارا نیز برنامه ریزی کنید. این جنگل زیبا در جاده فرعی دودران – فاندالو قرار دارد. ابتدای جاده جنگل در 27 کیلومتری شهر اردبیل و خود جنگل فندقلو در میانه این جاده قرار دارد. ادامه جاده دودران – فندالو به گردنه حیران می‌رسد.

از دیگر مناطق طبیعی در جاده اردبیل – آستارا می‌توان به «پارک ملی هیرکان» اشاره کرد که وسعت زیادی را در بر می‌گیرد و در مجاورت شهر آستارا قرار دارد. این منطقه حفاظت شده بخشی از جنگل‌های هیرکانی جمهوری آذربایجان است که در 20 کیلومتری شهر آستارا در مرز ایران قرار دارد.

جاده اردبیل به آستارا

پارک ملی هیرکان از 30 کیلومتری قبل از آستارا در سمت غرب جاده شروع و تا 10 کیلومتری این شهر ادامه دارد و وسعت آن تا آذربایجان امتداد پیدا می‌کند. جاده اردبیل به آستارا یکی از زیباترین جاده‌های ایران است که در طول مسیر می‌توانید از طبیعت زیبایی لذت ببرید.

بدیهی است که برای رسیدن به این جاده باید از تهران به سمت اردبیل حرکت کنید. البته جاده مستقیم نیست و باید برای طی آن از شهرهای خلخال، اسالم، تالش، لیسار، حویق و لوندویل بگذرید. برای این سفر تنها به 4 تا 5 ساعت زمان نیاز دارید.

جاده سپیدان به نورآباد

حتما شنیده‌اید که می‌گویند فلان مکان جایی بهشت‌آسا است. این صفت را دقیقا می‌توان برای جاده سپیدان به نورآباد استفاده کرد. این نمونه از زیباترین جاده ‌های ایران در بهار با چشمه‌ها و رودخانه‌های فراوان اطراف خود هوای دلپذیری را برای مسافران مهیا می‌کند.

جاده سپیدان به نورآباد

اگر از روستای فهلیان ممسنی تا روستای رودشیر تا سپیدان حرکت کنید، قدم به قدم به همراه رودخانه‌ها پیش خواهید آمد و زیبایی‌های استان فارس را به چشم می‌بینید.

جاده نورآباد به سپیدان با دشت‌های وسیع و کوه‌های زیبا، مزارع و زمین‌های کشاورزی، یک از بی‌بدیل‌ترین مناظر جاده‌ای ایران به شما می‌آید.

پوشش گیاهی با درختان بلوط، کلخنگ، بنه، انجیر کوهی، بادام وحشی، سپیدار، تمشک و آویشن تنها قسمتی از زیبایی‌های این منطقه را به نمایش می‌گذارند. فصل بهار هر دو طرف جاده زیبایی چشم نوازی دارد و ذهن بیننده را با مناظر فوق العاده به خود خیره می‌کند.

جاده سپیدان به نورآباد از بهترین جاده های ایران در بهار

محور نورآباد، پل فهلیان، پل مورد، رودشیر و در نهایت سپیدان کوتاه‌ترین مسیرهای ارتباطی بین دو شهرستان است که نهایتا 84 کیلومتر خواهد بود.

اگر تا به حال نام این دو شهر را نشنیده‌اید باید بگوییم که سپیدان نزدیک مرودشت، شیراز و ممسنی است و هم ‌مرز با استان چهار محال ‌و بختیاری به حساب می‌آید. این شهرستان اتراقگاه و البته گذرگاه عشایر قشقایی ترک است.

زمان کوچ آنها جاده پر از رنگ و صدای کاروانی از مردمانی شاد است. همچنین نورآباد مرکز شهرستان ممسنی است و قدمت آن به دوران کهن برمی‌گردد.

جاده شهداد به نهبندان

یکی از کوتاه‌ترین مسیرهایی که در لیست زیباترین جاده ‌های ایران در بهار، جاده شهداد به نهبندان است. طی این مسیر تنها 1 تا 2 ساعت طول می‌کشد.

جاده شهداد به نهبندان

همچنین برخلاف جاده‌هایی دیگری که مملو از پوشش‌های گیاهی بودند، این مورد طبیعتی بیابانی دارد. جاده شهداد به سمت نهبندان از مکان‌هایی عبور می‌کند که بیننده را به یاد فیلم‌های علمی تخیلی می‌اندازند.

این جاده از میان بزرگ‌ترین عارضه کلوخی جهان یعنی «کلوت‌های شهداد» می‌گذرد که گردشگران از آن به عنوان قصرهای «جن و پری» هم نام‌گذاری کرده‌اند.

از طرف دیگر اگر دوست دارید بالا آمدن خورشید از شرق را ببینید، این جاده همان جایی است که باید انتخاب کنید. اگر انجام این کار برای شما سخت است، عکس آن، یعنی غروب آفتاب را در نظر بگیرید. حتما بعد از دیدن این منظره دید متفاوتی به مناظر طبیعی ایران پیدا می‌کنید.

اگر نام این دو شهر هم برای شما آشنا نیست باید بگوییم که نهبندان جنوبی‌ترین شهر استان خراسان جنوبی است. یکی از جاذبه‌های متفاوت این شهر کویر ریگ یلان (بزرگ ریگ) است که ناسا آن را گرم‌ترین نقطه زمین می‌داند.

جاده شهداد به نهبندان یکی از زیباترین جاده های ایران در بهار

همچنین تالاب کجی نمکزار نهبندان هم محل خوبی برای استفاده از آب درمانی و رفع بیماری‌هایی مانند رماتیسم، آرتروز و سایر بیماری‌های مفاصلی است.

در مقابل شهداد شهری است در ضلع شمال شرقی کرمان که منطقه‌ای کویری و مناسب برای گردشگری است. اگر با زیبایی‌های این شهر آشنا شوید متوجه خواهید شد که چرا حد فاصل آن را نهبندان را زیباترین جاده ‌های ایران در بهار می‌دانیم.

از آنجایی که هر دو منطقه کویری و خشک هستند بازدید از آنها در فصل بهار و همچنین پاییز بهترین گزینه ممکن است. جاده‌ شهداد – نهبندان تا عمق دو کیلومتری کویر پیش رفته و جزو منطقه سبز محسوب می‌شود. به این معنا که خطری گردشگران را تهدید نخواهد کرد.

جاده سمیرم به یاسوج

در نهایت معرفی بهترین جاده‌ ها برای سفر در بهار را با نگاهی به جاده زیبای سمیرم به یاسوج به پایان می‌رسانیم. این جاده از شهر سمیرم (جنوب استان اصفهان) شروع می‌شود و بعد از 161 کیلومتر به شهر یاسوج (استان کهگیلویه و بویراحمد) می‌رسد.

جاده سمیرم به یاسوج

اگر ساکن اصفهان هستید برای سفر به این جاده کوهستانی باید 16 به سمت جنوب استان حرکت کرده و بعد از آن به طرف جنوب ‌شرقی کشور حرکت کنید.

پیشنهاد می‌کنیم برای رسیدن به یاسوج عجله‌ای نداشته باشید؛ زیرا جاذبه‌های گردشگری فراوانی پیش روی شما است که نباید از دست بدهید.

یکی از زیباترین و البته خطرناک‌ترین آنها «آبشار ملخ» است. این آبشار را به عنوان خطرناک‌ترین آبشارهای ایران هم می‌شناسند که گاهی با عنوان «آبشار تخت سلیمان» معرفی می‌شود.

گفته می‌شود که ترکیبات موجود در آب این آبشار به عنوان آفت‌کش ملخ‌ها مورد توجه قرار گرفته است. پس از آن «قله دنا» که  بزرگ‌ترین و بلندترین چین‌خوردگی رشته کوه زاگرس است در این نمونه از زیباترین جاده ‌های ایران در بهار جای گرفته است.

جاده سمیرم به یاسوج یکی از زیباترین جاده های ایران در بهار

همچنین آبشار خفر، روستای خینه با 7 هزار سال قدمت، آبشار مارگون، دره حنا علیشاه و دریاچه کوه گل را هم بازدید کنید.

با توجه به نوع آب و هوای این منطقه که کوهستانی است، بهترین زمان برای بازدید از جاده سمیرم به یاسوج همان بهار و البته تابستان است.

تحمل سرمای زمستان در این منطقه سخت خواهد بود. ضمن اینکه آب آبشارها کم شده و پوشش گیاهی نیز کاهش پیدا می‌کند. با این تفاسیر عبور از این جاده را به کسانی توصیه می‌کنیم که به گردشگری و مشاهده روستاهای تاریخی، رشته‌کوه‌ها، آبشارها، چشمه‌ها و دریاچه‌ها علاقه ندارند.

کلام آخر

از آنجایی که ایران یک کشور چهار فصل با جاذبه‌های بی‌شمار است، سالانه پذیرای گردشگران و مسافران زیادی در تمامی شهرهای خود است.

معمولا گردشگران می‌توانند با استفاده از طیف وسیعی از وسایل نقلیه به شهرهای مختلف سفر کنند. اما رفتن با ماشین شخصی در جاده‌های زیبا حس و حال متفاوتی را به همراه خواهد داشت که شاید برای اکثر مردم خوشایندتر باشد.

به همین دلیل زیباترین جاده ‌های ایران در بهار را به شما معرفی کردیم تا با در اختیار داشتن این لیست بتوانید مسافرت نوروزی خود را بهتر برنامه ریزی کنید.

اگر تجربه متفاوتی در جاده‌های ایران دارید که می‌تواند تکمیل کننده این راهنما باشد، در قسمت کامنت‌ها درج کنید.

سوالات متداول

کوتاه‌ترین جاده میان لیست زیباترین جاده‌های ایران در بهار کدام است؟

جاده شهداد به نهبندان با 134 کیلومتر طول کوتاه‌ترین مورد در لیست ما است. برای عبور از این جاده تنها به 1 تا 2 ساعت زمان نیاز دارید.

گردنه حیران از جاذبه‌های گردشگری کدام جاده است؟

این منطقه زیبا از جمله جاذبه‌های جاده اردبیل به آستارا است. همچنین جاده اسالم خلخال هم بخشی از این مسیر نسبتا طولانی به شمار می‌رود.

متفاوت‌ترین جاده‌ای لیست بالا کدام‌اند؟

جاده کوهستانی مریوان پاوه و جاده کویری شهداد به نهبندان دو نمونه متفاوت در این لیست هستند. مابقی موارد با پوشش‌های گیاهی انبوه جذابیت‌های خاص خود را دارند.

امتیاز شما به این پست
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x