تفاوت بین شعبه و نمایندگی

تعریف شعبه و نمایندگی

شاید شما هم شعبات نمایندگی شرکت های مختلف را دیده باشید و در مورد اختیارات و مسئولیت های آن ها اطلاعات زیادی نداشته باشید. در ادامه با ما همراه باشید:

شعبه چیست؟

بعد از تاسیس شرکت ها و کسب سابقه و آشنا شدن مشتریان با آن ها و همچنین گسترش خدمات آن ها به مناطق مختلف، اقدام به تاسیس شعبات مختلف می کنند. شعبه در واقع واحد دیگری از شرکت ها هستند و فقط جهت سهولت مشتریان برای دسترسی آسان تر به خدمات ارائه شده توسط شرکت مادر تاسیس شده اند. به زبان ساده به جای آن که شرکت اصلی تنها واحد ارائه خدمات در شهر یا کشوری باشد، شعباتی را تاسیس می کند تا مشتریان در جای جای شهر یا کشور بتوانند از همان خدمات استفاده کنند.

شعبه می تواند فروش کالا و خدمات را در منطقه ای که معمولا فاصله زیادی با مرکز اصلی شرکت داشته باشد، گسترش دهد.

در مورد مسائل حقوقی مربوط به شعبات باید گفت که شعبه به خودی خود واحد مستقلی نیست و تمامی مسئولیت های حقوقی واحد شعبات به عهده شرکت مادر است و همچنین همه ی اختیارات و مسئولیت های آن توسط شرکت اصلی تعیین می شود. این بدین معنی است که هر گونه فعالیت غیر قانونی توسط شعب رخ دهد مسئولیت آن با شرکت اصلی است.

شعبه و نمایندگی

نمایندگی چیست؟

تصور کنید شرکتی در سطح شهر، کشور و یا حتی بین المل بسیار شناخته شده است. در این صورت ممکن است افراد حقیقی و یا حقوقی زیادی تمایل داشته باشند با شرکت مورد نظر همکاری کرده و به صورت نمایندگی شرکت مبدا کار کنند. این گونه افراد می توانند اقدام به گرفتن نمایندگی از شرکت مورد نظر کنند.

این گونه اشخاص حقیقی یا حقوقی باید با شرکت مرجع قرار داد نمایندگی ببندند تا بر اساس آن اجازه ارائه خدمات آن شرکت را از طریق خودشان در واحد خود را داشته باشند. براساس قرارداد نمایندگی انجام بخشی از وظایف شرکت اصلی را برعهده می گیرد. نمایندگی ها هم مانند شعبات معمولا فاصله زیادی با شرکت مادر خود دارند.

در مورد مسائل حقوقی، نمایندگی شخصیت مستقلی از شرکت اصلی است و پاسخگوی تمامی فعالیت ‌هایی است که در محل نمایندگی انجام می ‌شوند و شرکت اصلی هیچ مسئولیتی ندارد.

3.5 | (2)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x