فواید شگفت انگیز بخور سرد برای پوست

بخور سرد یا گرم برای پوست کدام بهتر است؟ فواید بخور سرد برای پوست صورت، بسیار زیاد است. معمولا افراد مختلف برای این که پوست سالم و شادابی داشته باشند؛ سعی می کنند روش های مختلفی را امتحان کنند.

یکی از کار هایی که می توان برای داشتن پوستی شاداب و سالم انجام داد؛ استفاده از بخور آب سرد است. بخور سرد علاوه بر این که برای پوست فواید بسیار زیادی دارد؛ برای سلامتی دستگاه تنفس نیز می تواند مفید باشد. در این مقاله با ما همراه باشید تا مهمترین فواید بخور سرد برای پوست را با شما در میان بگذاریم.

چرا باید از بخور سرد برای پوست استفاده کرد؟

وقتی صحبت از فواید بخور سرد برای پوست می شود؛ ممکن است این سوال پیش بیاید که چرا باید از این نوع بخور برای پوست استفاده کرد. آب و هوا، یکی از مهم ترین فاکتور های تاثیرگذار بر روی سلامت بدن به ویژه سلامت پوست صورت می باشند.

کسانی که در آب و هوا های گرم و خشک زندگی می کنند؛ باید بیشتر از بخور برای پوست خود استفاده می‌ کنند. علاوه بر این مسئله، زندگی در هوای آلوده نیز سلامت پوست را تهدید کرده و یکی از فاکتور هایی است که موجب می شود نیاز به رسیدگی پوست بیشتر باشد.

آب و هوای خشک باعث می شود که پوست شما رطوبت کافی را نداشته باشد و به اصطلاح پوسته پوسته شود. همچنین آب و هوای آلوده نیز سبب رشد باکتری ها بر روی پوست می شود. باید با استفاده از بخور سرد، به پوست خود کمک کنید تا بتواند در مقابل با این مشکلات، سالم و شاداب بماند.

دستگاه بخور سرد چیست؟

شاید به نظر شما واژه بخور سرد، کمی متعارض باشد. زیرا در اصطلاح علمی، منظور از بخور همان بخار آب است که دمای زیادی دارد. زمانی که آب به حرارت ۱۰۰ درجه می رسد از حالت مایع تبدیل به حالت گاز شده و به بخار تبدیل می شود.

کارکرد دستگاه های بخور گرم نیز بر همین اساس است. به کمک انرژی الکتریکی و حرارتی که دستگاه به آب می دهد آن را تبدیل به بخار می کند. دستگاه های بخور سرد کارکرد متفاوتی دارند. در این دستگاه ها بدون افزایش دما، آب از حالت مایع به حالت بخار درآمده و در فضا پخش می شود.

دستگاه بخور سرد چگونه کار می کند؟

این دستگاه ها دو بخش بسیار مهم دارند. یک بخش مولد التراسونیک و بخش دیگر مبدل است. مولد، یک منبع انرژی برای مبدل بوده و مبدل همان بخش اصلی می‌ باشد که باعث ارتعاش ذرات آب می شود. در دستگاه صفحه بسیار ظریفی از جنس فلز یا سرامیک به کار رفته است که میدان مغناطیسی ایجاد شده، دچار ارتعاش می شود.

انرژی جنبشی به ذرات آب منتقل شده و تبدیل به انرژی گرمایی می شود. در نتیجه باعث می شود ذرات آب در هوا پخش شوند. به این صورت دستگاه های بخور سرد بدون این که آب را به دمای ۱۰۰ درجه برسانند می ‌توانند آن را بخار کنند.

فواید بخور سرد برای پوست صورت چیست؟

فواید بخور سرد برای پوست صورت، مخصوصا صورت های خشک قابل توجه است. شما می توانید در خانه هر چند وقت یک بار از بخور سرد برای داشتن پوستی سالم و شفاف کمک بگیرید.

مخصوصا اگر در آب و هوای خشک زندگی می کنید؛ باید این فرصت را به پوست خود بدهید تا در معرض رطوبت قرار گرفته و بتواند سلامت و شادابی خود را به دست بیاورد. در ادامه به چند مورد از مهم ترین خواص بخور سرد برای پوست صورت می پردازیم:

فواید بخور سرد برای پوست سرد

جلوگیری از افتادگی پوست

یکی از فواید بخور سرد برای پوست صورت، جلوگیری از افتادگی پوست است. همان طور که می دانید با افزایش سن، یکی از مشکلاتی که برای پوست صورت به وجود می ‌آید افتادگی و شل شدگی پوست است. در این صورت می‌ توان راهکارهای مختلفی را برای داشتن پوستی با خاصیت الاستیته یا ارتجاعی بالا امتحان کرد.

یکی از این راهکار ها، استفاده از بخور سرد است. البته باید توجه داشته باشید که شما تنها نمی ‌توانید با تکیه بر بخور سرد از مشکل افتادگی پوست جلوگیری کنید. شما باید راه های دیگری مانند استفاده از دارو های تقویتی مانند کلاژن و مصرف مواد مغذی را نیز امتحان کنید.

جلوگیری از خشکی پوست

همان طور که می دانید پوست صورت در افراد مختلف با یکدیگر فرق می کند. بعضی افراد به طور طبیعی دارای پوستی خشک هستند. این افراد بیشتر از سایرین دچار مشکلاتی مانند پوسته پوسته شدن و التهابات پوستی هستند.

این افراد باید از آبرسان های قوی برای پوست صورت خود استفاده کنند تا بتوانند با افزایش رطوبت پوست، از به وجود آمدن چنین مشکلاتی جلوگیری کنند.

یکی از راهکار هایی که می ‌تواند به افزایش رطوبت پوست کمک کند؛ استفاده از بخور سرد است. استفاده از بخور می تواند به کسانی که پوست خشک دارند و دچار سوزش پوست می‌ شوند کمک کند تا پوستی شاداب و با طراوت داشته باشند.

جلوگیری از ایجاد جوش

یکی دیگر از فواید بخور سرد برای پوست باز شدن منافذ پوست است. بسته بودن منافذ پوست، یکی از اصلی ترین علت های به وجود آمدن جوش های سر سیاه می باشد.

اگر شما هم از وجود این جوش ها روی پوست خود رنج می برید؛ می توانید به کمک بخور سرد مشکل را تا حد قابل توجه ای حل کنید. همچنین بخور ها باعث از بین رفتن باکتری ها بر روی پوست شده و این گونه مانع از به وجود آمدن جوش های جدید بر روی پوست صورت شما می شوند.

جلوگیری از ایجاد جوش

اکسیژن رسانی به پوست و کمک به درمان التهابات پوستی

اگر دچار التهابات پوستی شدید؛ می توانید از بخور سرد برای پوست خود استفاده کنید. بخور سرد می تواند باعث افزایش اکسیژن رسانی به پوست شما شود زیرا موجب افزایش گردش خون در آن ناحیه می شود.

با افزایش گردش خون رسانی، می توان انتظار داشت مواد مغذی بیشتری به پوست رسیده و التهابات پوستی سریع تر درمان شود. همچنین با افزایش گردش خون، می توان انتظاری پوستی شفاف و درخشان داشت‌.

بخور سرد یا گرم، برای پوست کدام بهتر است؟

به طور کلی می توان گفت شما می توانید از بخور سرد نتایج مثبت بیشتری دریافت کنید. استفاده از بخور گرم برای کسانی که پوست حساسی دارند به هیچ وجه توصیه نمی ‌شود. دمای بالا می‌ تواند سبب ایجاد التهاب یا حتی سوزش پوست شما شود. در صورتی که بخور سرد هرگز باعث به وجود آمدن چنین مواردی نمی شود.

همراهان عزیر ایده آل مگ جهت خرید بهترین دستگاه بخور سرد می توانید از فروشگاه های تجهیزات پزشکی درمان مدیکال وندیش و توانی نو اقدام به خرید نمایید.

بخور سرد بهتر است یا بخور گرم

سخن پایانی

در این مقاله در خصوص فواید بخور سرد برای پوست صورت صحبت کردیم. اگر می خواهید از پوست خود به خوبی نگهداری کنید؛ حتما باید استفاده از بخور را در روتین پوستی خود قرار دهید.

برای نگهداری از دستگاه های بخور سرد، باید مخزن را تمیز نگه داشته و هر چند وقت یکبار با مواد شوینده شستشو دهید. همچنین بهتر است از آبی که املاح زیادی دارد برای دستگاه بخور استفاده نکنید و تا حد امکان از آب با املاح کمتر استفاده نمایید تا املاح آب در دستگاه رسوب نکند.

سلب مسئولیت: ایده آل مگ صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد
1 | (1)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x