صفر تا صد آموزش ساخت اوریگامی ساده و زیبا

اوریگامی یکی از زیباترین هنرهای جهان است که از ژاپن سرچشمه می‌گیرد. در آموزش ساخت اوریگامی با تا کردن کاغذ طرح‌های بسیار جذابی ساخته می‌شود و به بریدن کاغذ نیازی نیست. اوریگامی یا هنر تا کردن کاغذ به دلیل ساده بودن، بسیاری از افراد را در سنین مختلف سرگرم می‌کند. در ادامه این مطلب قصد داریم ابتدا وسایل لازم برای ساخت اوریگامی را بررسی کرده و سپس به آموزش ساخت اوریگامی ساده و زیبا با بررسی چند طرح متفاوت بپردازیم. اگر شما هم از تا کردن کاغذ و ساختن یک اثر هنری با استفاده از هنر اوریگامی لذت می‌برید، ادامه این مطلب را از دست ندهید.

وسایل موردنیاز برای ساخت اوریگامی ساده با کاغذ

پیش از شروع آموزش ساخت اوریگامی ساده و زیبا، باید وسایل موردنیاز برای ساخت اوریگامی را بررسی کنیم. برای ساخت اوریگامی نیاز به خرید لوازم تحریر ایرانی یا خارجی چندانی ندارید؛ زیبایی هنر اوریگامی به همین ساده بودن آن است. با این حال پیش از شروع بهتر است وسایل زیر را تهیه کنید:

        کاغذ‌های رنگی گوناگون

        قیچی

        تعدادی وسیله تزئینی مانند چشم‌های دکمه‌ای برای ساخت اوریگامی حیوانات

برای ساخت اوریگامی به جز وسایل بالا به هیچ چیز دیگری نیاز ندارید؛ اگر آموزش ساخت اوریگامی حیوانات یا سایر طرح‌ها را به‌خوبی یاد بگیرید، حتی به چسب نیز احتیاج نخواهید داشت. بعد از آماده کردن وسایل، باید به سراغ آموزش ساخت اوریگامی ساده با کاغذ برویم.

آموزش ساخت اوریگامی ساده

آموزش ساخت اوریگامی قایق؛ یک اوریگامی خاطره‌انگیز و ساده

برای ساخت اوریگامی قایق به جز خرید انواع کاغذ و قیچی به تجهیزات دیگری نیاز ندارید؛ اگر سایز کاغذ رنگی شما A4 باشد، به قیچی هم نیاز نخواهید داشت. برای ساخت اوریگامی قایق ابتدا کاغذ را از وسط و به موازات عرض مستطیل تا کنید؛ سپس یک تای دیگر در جهت طول مستطیل بزنید. تای کاغذ که در جهت طول آن زده بودید را باز کنید و گوشه‌های کاغذ را به داخل مستطیل تا کنید؛ درست مانند زمانی که می‌خواهید یک موشک بسازید. سپس لبه پایینی کاغذ را از پشت و رو روی مثلث به وجود آمده برگردانید و لبه‌های بیرون‌زده را نیز به زیر تا بزنید.

سپس مثلث را به یک مربع تبدیل کرده و لبه‌های آن را به سمت بیرون تا بزنید. در نهایت یک بار دیگر لبه‌های کاغذ را به صورتی که مربع به مثلث تبدیل شود، تا کنید. در مرحله آخر کافی است دو طرف کاغذ را باز کرده تا قایق شما قابل‌استفاده باشد.

آموزش ساخت اوریگامی متحرک برای ساختن قورباغه جهنده

به سراغ آموزش ساخت اوریگامی متحرک قورباغه جهنده می‌رویم. برای این کار به یک کاغذ رنگی (ترجیحا سبز) و قیچی کاغذ نیاز دارید. یک کاغذ رنگی را به صورت مربعی برش بزنید و آن را به صورت عمودی و افقی از وسط تا بزنید و تاها را باز کنید. سپس مجددا کاغذ را از وسط تا کرده و با مستطیل ایجادشده به کار خود ادامه دهید. عرض مستطیل را گرفته و به سمت خط وسط مستطیل تا بزنید. این کار را برای سمت دیگر کاغذ نیز تکرار کنید. کاغذ را به حالت اولیه برگردانید و قسمت بالایی را از نقطه وسط خط تاهای ایجاد شده به صورت افق تا کنید.

کاغذ را برگردانید و به همان روش قبلی دوباره تا بزنید. کاغذ را به سمت پایین فشار دهید تا یک مثلث ایجاد شود. قسمت پایین کاغذ را از وسط به صورت افقی تا کنید و سمت چپ کاغذ را به به سمت مرکز و به اندازه یک چهارم مستطیل پایین مثلث تا کرده و این کار را برای سمت راست نیز مجددا تکرار کنید. مربع ایجاد شده در قسمت پایین را از وسط تا کرده و و لبه‌های آن را به داخل برگردانید. باقی مراحل را مطابق با تصویر زیر انجام دهید تا در نهایت یک قورباغه جهنده داشته باشید.ساخت اوریگامی متحرک

آموزش ساخت اوریگامی پرنده؛ مجسمه کاغذی زیبا

یکی دیگر از زیباترین طرح‌ها هنگام ساخت اوریگامی، اوریگامی پرنده است. برای آموزش ساخت اوریگامی پرنده روش‌های بسیار مختلفی وجود دارد و خروجی کار نیز متفاوت خواهد بود. در ادامه یکی از ساده‌ترین روش‌های ساخت اوریگامی پرنده را با هم یاد می‌گیریم.

برای ساخت اوریگامی پرنده در این روش به یک کاغذ مربعی نیاز دارید. کاغذ را از وسط تا کرده تا به دو مثلث تبدیل شود. تا را باز کنید و این کار را مجددا از قطر دیگر مربع تکرار کنید. لبه‌های مثلث ایجاد شده را به بیرون تا بزنید و لایه رویی مثلث را با دنبال کردن خط چین نشان داده شده در مرحله ۴ تصویر زیر به عقب برگردانید. طرح ایجادشده را از وسط به سمت داخل تا کنید و سپس از روی خط چین نشان داده شده در مرحله ۶ کاغذ را به بیرون تا بزنید؛ به شکل نهایی پرنده نزدیک شده‌ایم. در مراحل بعدی با ساختن نوک پرنده و کشیدن چشم‌ها پرنده اوریگامی ما کامل می‌شود.

آموزش ساختن پرنده با کاغذ

تهیه وسایل موردنیاز برای ساخت اوریگامی از ایران تحریر

در این مطلب با بررسی وسایل موردنیاز برای ساخت اوریگامی و ۳ طرح جذاب آموزش ساخت اوریگامی را بررسی کردیم. اگر شما هم دنبال یک سرگرمی جذاب و خلاقانه برای خود یا فرزندتان هستید، از هنر زیبای اوریگامی غافل نشوید. این هنر باستانی ژاپنی بسیار سرگرم‌کننده بوده و باعث تقویت هوش و خلاقیت می‌شود. یکی از دلایل محبوبیت هنر اوریگامی کم‌هزینه بودن آن است. برای شروع ساخت اوریگامی به تجهیزات خاصی نیاز ندارید و به‌سرعت می‌توانید با کمترین امکانات مجسمه‌های کاغذی بسیار زیبا بسازید.

شما عزیزان می‌توانید برای تهیه وسایل و تجهیزات موردنیاز ساخت اوریگامی یا انواع لوازم تحریر و وسایل دانش آموزی به فروشگاه ایران تحریر سر بزنید. ایران تحریر مجموعه کاملی از وسایل دانش‌آموزی و نوشت افزار را با قیمت مناسب در اختیار شما قرار می‌دهد. برای مشاهده محصولات به نشانی اینترنتی این مجموعه به آدرس irantahrir.shop سر بزنید.

1.5 | (2)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x