8 نکته برای درمان خانگی کمر درد

یکی از معمول ترین مشکلات در بین افراد مختلف به خصوص بزرکسالان کمر درد است که ممکن است به دلایل مختلفی همچون ورزش کردن نا درست، ایستادن و یا راه رفتن نا صحیح، نوع نشستن و یا خوابیدن و دیگر علل مختلف برای افراد پیش بیاید. در این معضل عضلات، رباط، دیسک و دیگر نواحی کمر می توانند درگیر شوند و گاه به مدت بسیار طولانی شخص را آزار دهند. پس اگر شما جزو افرادی هستید که دچار این عارضه اید ادامه مطلب را از دست ندهید.

1- روغن های مؤثر برای کاهش درد کمر

روغن کرچک

برای تسریع روند بهبودی کمر درد می توانید قبل از خوابیدن، یک قاشق غذا خوری روغن کرچک را گرم کرده و روی کمر و در قسمتی که درد دارید بمالید و اجازه دهید تا صبح روی کمرتان بماند. این کار را چندین روز مداوم انجام دهید، چرا که روغن کرچک دارای اسید ریزینولئیک است که دارای خاصیت ضد التهابی و ضد درد است. این کار التهابات همراه با درد را درمان می کند.

کمر درد

روغن زیتون

روغن زیتون نیز دارای خواص ضد التهابی و ضد درد است و می تواند درد و التهاب ناشی از کمر درد را درمان کند. روغن زیتون را هم می توانید مانند روغن کرچک و به اندازه یک قاشق غذا خوری گرم کرده و روی کمر بمالید و اجازه دهید تا صبح روی کمرتان بماند. استفاده مداوم از روغن زیتون به این روش می تواند درد شما را کاهش دهد.

کمر درد

2- پودرشنبلیله

مصرف پودر شنبلیله به صورت دم کرده و یا مخلوط آن در شیر گرم و نوشیدن آن به صورت مداوم و هرشب می تواند با عث کاهش التهاب و درد شود. برای بهتر شدن طعم این نوشیدنی می توانید از عسل استفاده نمایید.

کمر درد

3- زرد چوبه

شما می توانید یک قاشق چای خوری زرد چوبه را با یک لیوان شیر گرم مخلوط کنید و روزانه دو مرتبه آنرا بنوشید. برای بهتر شدن طعم این نوشیدنی می توانید مقداری عسل را با آن مخلوط کنید. زرد چوبه به دلیل داشتن ترکیبی به نام کورکومین خاصیت تسکین دهندگی و ضد التهابی دارد که می تواند درد کمر شما را کاهش دهد.

کمر درد

4- سیر

روزی 5 یا 6 حبه سیر را بکوبانید و به صورت خمیر شده بر روی ناحیه آسیب دیده قرار دهید و سپس با دستمالی تر آنرا پاک کنید. سیر ترکیباتی مانند کپسایسین و سلنیوم دارد که خاصیت ضد درد دارد.

کمر درد

5- شیر

روزی یک لیوان شیر گرم میتواند به بهبود درد کمر شما کمک کند. شیر دارای کلسیم زیادی است و این کلسیم به استحکام استخوان ها کمک می کند.

کمر درد

6- گرما درمانی

استفاده از یک کیسه آب گرم می تواند درد کمر در قسمت عضلات و دیگر نواحی را کاهش دهد. کیسه آب گرم را به مدت تقریبی 30 دقیقه رو قسمتی که دچار درد است قرار دهید تا درد شما را التیام بخشد.

کمر درد

7- یخ درمانی

مقداری یخ را حدود 15 دقیقه روی کمر خود قرار دهید تا درد کمر التیام یابد. این عمل را روزی دو بار مداوم انجام دهید. یخ نیز خاصیت ضد التهابی دارد.

کمر درد

8- دوش آب گرم

روزی یک نوبت با آب گرم به مدت حداقل 15 دقیقه دوش بگیرید. قبلا از خاصیت گرما درمانی برای شما ذکر کردیم.

کمر درد

اگر درد کمر شما به صورت خطی از پشت کمر تا پشت پا ادامه دارد حتما به متخصص مراجعه کنید.

1 | (2)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x