علامت قطره در اپل واچ

علامت قطره آب

در اپل واچ های سری 2 به بعد قابلیت منحصر به فرد Water Lock قرار گرفته است که با فعال کردن این حالت ساعت در برابر نفوذ آب و رطوبت در امان می ماند و این قابلیت برای ورزشکاران بسیار مناسب است.

با فعال کردن قفل آب بر روی ساعت، دکمه های موجود و صفحه نمایش ساعت در حالت قفل قرار می گیرد تا در صورت برخورد با آب اتفاقی برای عملکرد ساعت نیفتد.

این قابلیت برای شنا و استفاده های محدود از آب است و برای برخورد مستقیم با فشاربالا و عمق زیاد مثل اسکی بر روی آب و غواصی استفاده نمی شود.

این کاربرد در اپل واچ باعث می‌شود تا کاربران بتوانند از طریق این ساعت هوشمند علائم مربوط به سلامتی خود را در هنگام انجام ورزش‌های آبی اندازه گیری کنند و از طریق این قابلیت رکوردهای ورزشی خود را ثبت کنند. حتی این ساعت های هوشمند در هنگام شنا به دلیل جی پی اس داخلی میزان اندازه گیری رفت و برگشت را در داخل استخر می توانند اندازه گیری کنند.

خیس شدن اپل واچ

این ویژگی باید به صورت دستی فعال شود و می تواند در یکی از دو روش انجام شود.

در اولین مرحله شما باید وارد قسمت کنترل شوید

در این قسمت شما گزینه Water Lock را فشار دهید که به شکل یک قطره آب است

بعد از انجام مراحل بالا در بالای ساعت شما آیکون قطره آب ایجاد می شود که نشان از فعال بودن این حالت است.

از این لحظه به بعد ساعت شما در حالت، قفل آب است و همه ورودی‌های دستگاه تا زمانی که این قفل غیرفعال نشود، بسته خواهند ماند.

قفل آّب در اپل واچ

چگونه قفل آب را در اپل واچ غیرفعال کنیم؟

بعد از انجام فعالیت های ورزشی و شنا کاربران تمایل به غیرفعال کردن این حالت دارند.

برای غیر فعال کردن این حالت کافی است پیچ ساعت یا Digital Crown را در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید. ساعت هوشمند شما شروع به لرزش خواهد کرد و تمامی قطره های آب را از درز ها و بلندگوی ساعت خارج خواهد کرد. اگر به ساعت خود نگاه کنید توجه خارج شدن این قطرات از ساعت خواهید شد.

زمانی که قفل آب روشن باشد، ساعت به کار خودش ادامه می‌دهد و صفحه‌ نمایش هنگام دریافت پیام، روشن خواهد شد، اما اگر به صورت کامل ساعت به زیر آب برود، وای فای ، بلوتوث و دیتای آن دچار اختلال خواهد شد. اما اگر هدف شما از قفل آب دیده اعلان‌های گوشی خودتان بر روی اپل واچ زیر دوش آب باشد، این کار به راحتی و درستی انجام خواهد شد. اگرچه همه عملیات‌های دیگر اپل واچ به ‌واسطه قفل آب کاملاً بسته است اما می‌توانید ساعت و هشدارها را چک نمایید.

3.8 | (19)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x