پنج راه کاهش استرس  + راه های کاهش نگرانی و اضطراب

به احتمال زیاد شما نیز با واژه‌هایی همچون استرس، اضطراب و نگرانی غریبه نیستید و بارها این احساسات منفی را در زندگی خود لمس کرده‌اید.

ما در این مقاله قصد داریم پنج راه کاهش استرس که در مورد تأیید بسیاری از مشاوران و روانشناسان است را به شما کاربران مجله ایده آل مگ ارائه نماییم. افرادی که استرس و نگرانی در تاروپود زندگی آنها رخنه کرده است و به دنبال محیطی آرام برای لذت بردن از دنیا هستند.

می‌بایست با پنج راه کاهش استرس که شامل تکنیک‌های ساده برای مهار نگرانی و اضطراب هستند آشنا شوند و آنها را در زندگی خود به‌کار بندند.

راه‌های کاهش استرس و اضطراب

اگر شما نیز زندگی پرتنشی دارید و تصور می‌کنید کیفیت و راندمان زندگی ضعیفی دارید، با مطالعه این پنج راه کاهش استرس می‌توانید تنش‌های منفی را از زندگی خود دور کنید و از خودتان راضی باشید.

باور داشته باشید تنها فقط خودتان هستید که می‌توانید زندگی خود را تغییر دهید و دنیای خود را رنگارنگ کنید. بنابراین دست‌به‌کار شوید و پنج راه کاهش استرس را وارد زندگی خود کنید.

به خودتان بیایید!

نگرانی و اضطراب شما، فایده‌ای در حل مشکلات ندارند و تنها باعث از دست دادن تمرکز شما می‌شوند. بهتر است باور داشته باشید که مشکلات و اتفاقات تلخ، برای تمام مردم رخ می‌دهد و فقط شما نیستید که با استرس و نگرانی مواجه هستید!

شما قادر نیستید اتفاقات زندگی‌تان را پیش‌بینی و مهار کنید اما می‌توانید عکس‌العمل مناسبی بعد از رخدادها داشته باشید. بازیگر نقش اول یک نمایشنامه غم‌انگیز نباشید و تمرکز خود را روی حل چالش‌ها بگذارید.

آیا وقت آن نیست که به‌جای استرس و نگرانی، کمی فکر کنید و مسئله را حل کنید؟ شما با تحقیق، تفکر، همفکری و مشورت می‌توانید مشکلات را حل کنید که این امر، مهم‌ترین فاکتور از پنج راه کاهش استرس می‌باشد.

سالم زندگی کنید

اگر سبک زندگی سالم را در اولویت زندگی خود قرار دهید، مطمئن باشید که گام محکمی برای کاهش استرس و نگرانی برداشته‌اید. به جرات می‌توانیم بگوییم که کلیدی‌ترین راه برای کاهش استرس، تغذیه سالم، ورزش، خواب کافی و پرهیز از مصرف دخانیات می‌باشد.

پنج راه کاهش استرس  - راه های کاهش نگرانی و اضطراب

سبک زندگی سالم یکی از پنج راه کاهش استرس می‌باشد که نقش پررنگی در جلوگیری از اضطراب و نگرانی می‌باشد. شما با پرهیز از دخانیات و غذاهای پرچرب، خواب کافی و همچنین مراجعه به باشگاه‌های ورزشی می‌توانید دنیای خود را تغییر دهید و برای همیشه از دلهره و اضطراب خداحافظی کنید.

ورزش کردن مهم‌ترین و کلیدی‌ترین روش در پنج راه کاهش استرس می‌باشد و پیشنهاد می‌کنیم اگر علاقه‌مند به یکی از رشته‌های ورزشی هستید، حتماً آن را دنبال کنید.

رفتار مناسب هنگام استرس و دلهره

تنفس عمیق یکی دیگر از پنج راه کاهش استرس می‌باشد که شما می‌بایست بتوانید به نحو احسن آن را انجام دهید. هنگامی که دچار استرس و اضطراب می‌شوید، با تنفس‌های عمیق می‌توانید اکسیژن بیشتری به خون خود برسانید تا دلهره شما منجر به افزایش شدید ضربان قلبتان نشود.

زمانی که در موقعیت‌های استرس‌زا قرار می‌گیرید بهتر است تا عدد 10 شمارش کنید تا در این بازه زمانی کوتاه، بتوانید خشم خود را کنترل کنید. همچنین ورزش یوگا می‌تواند تأثیر شگرفی در بالا بردن اعتماد به نفس و قدم نهادن در مسیر پنج راه کاهش استرس باشد.

برنامه‌ریزی کنید

بسیاری از آمارها و مطالعات روانشناسی نشان می‌دهد اغلب افرادی که به برنامه‌ریزی در زندگی خود اهمیت می‌دهند و برای آینده آماده هستند، کمتر دچار استرس می‌شوند و بیشتر از زندگی خود لذت می‌برند. بنابراین یکی از پارامترهای اساسی در پنج راه کاهش استرس، مدیریت زمان و برنامه‌ریزی برای اهداف و امور روزانه می‌باشد.

«نه بگویید»

بسیاری از کسانی که در موقعیت‌های خاص با دوستان، همکاران و بستگان خود قرار می‌گیرند و قدرت نه گفتن به آنها را ندارند، دائما با استرس و نگرانی در زندگی روزمره خود مواجه می‌شوند!

چراکه این دسته از افراد مجبور می‌شوند کارهایی را انجام دهند که به میلشان نیست و هرچه قدر همکه موفق در پنج راه کاهش استرس باشند، به علت مواجه‌شدن با رودربایستی‌ها نمی‌توانند استرس‌ها و نگرانی‌های خود را کاهش دهند. بنابراین بهتر است از همین امروز تمرین کنید و قدرت «نه» گفتن را در خود تقویت کنید.

5 | (1)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x