مولتی ویتامین‌های مورد نیاز بدن مردان

بدن مردان و زنان نیازهای متفاوتی دارد و هر یک از ویتامین خاصی باید بهره ببرند. مردان برخی مواد مغذی نسبت به زنان نیاز بیشتری داشته و باید به این موضوع توجه شود. مصرف روزانه مولتی ویتامین می تواند این شکاف را برطرف کند و نیاز بدن به مواد مغذی هم برطرف خواهد شد. ویتامین ها برای سلامتی کامل ضروری‌اند؛ از تولید انرژی برای اطمینان از عملکرد مناسب سیستم های بدن گرفته تا چندی دیگر.

کافی بودن مواد مغذی بر بهداشت شما تأثیر منفی نخواهد داشت و حتی باعث بیماری های مزمن هم نمی شود اما در صورت کمبود موضوع بالعکس است. مردان در سن 19-70 سالگی باید مطمئن شوند که به اندازه کافی از ویتامین ها و مواد معدنی زیر استفاده می کنند:

  • ویتامین A: ضروری برای پوست، چشم و سلامت ایمنی.
  • ویتامین C: ضروری برای سیستم ایمنی بدن و تولید کلاژن.
  • ویتامین B: در متابولیسم انرژی و تولید گلبول های قرمز نقش دارد.
  • کلسیم، منیزیم، ویتامین D، ویتامین K و روی: برای سلامتی استخوان حیاتی است.
  • ویتامین E و سلنیوم: برای محافظت از سلولهای خود از آسیب

از آنجا که مردان به طور ماهانه همانند زنان در قاعدگی خون را از دست نمی دهند، در معرض کمبود کمبود آهن نیستند. بنابراین، الزامات آهن برای مردان پایین تر است. این مواد مغذی را می‌توان از طریق یک رژیم متعادل دریافت کرد.

مولتی ویتامین‌های مورد نیاز بدن مردان

مولتی ویتامین های زیادی مخصوص مردان طراحی شده اند که در فرم و قیمت متفاوت اند. بعضی از بهترین گزینه هایی که باید در نظر بگیرید عبارتند از:

Rainbow Light Men’s One Multivitamin

1. Rainbow Light Men’s One Multivitamin

این ویتامین بر پایه غذا برای مردان مناسب است و حمایت بیشتری برای سلامت قلب، تولید مثل و پروستات فراهم می کند. یکی از قرص هایی که 100٪ باید به صورت روزانه مصرف شود.

RDI می تواند تقریبا تمام ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن را تأمین کند.

این مولتی ویتامین مردانه حاوی ترکیبی از آب میوه های گیاهی، آنزیم های گوارشی و پروبیوتیک ها است. این محصول از گلوتن، لبنیات، بادام زمینی، سویا، تخم مرغ، ماهی و صدف عاري است؛ لذا انتخاب خوبی برای مردانی است که به این مواد غذایی آلرژی دارند.

 

2. Smarty Pants Men’s Complete

Smarty Pants Men’s Complete

این مولتی ویتامین جویدنی حاوی 15 ماده مغذی ضروری برای مردان در شش طعم میوه‌ای مختلف است.

این مولتی ویتامین مناسب برای بدن مردان شامل فرم های فعال ویتامین B12 و فولات است تا بهتر جذب شود. همچنین اسیدهای چرب امگا 3 و CoQ10 برای سلامتی قلب و لیکوپن و روی لازم برای سلامتی پروستات را فراهم می کند.

Smarty Pants Men’s Complete نیز بدون آلرژن هايي مثل شیر، تخم مرغ، بادام زمینی، آجیل درخت، ماهی، صدف، سویا، گلوتن و گندم است.

این ویتامین های جویدنی دارای 11 گرم کربوهیدرات و 7 گرم قند هستند، بنابراین اگر بدنتان به کربوهیدرات نیز نیاز دارد، اسمارت پنتز می تواند انتخاب خوبی باشد.

3. Megafood Men’s One Daily

این ویتامین یک روزه، تمام مواد غذایی دارای ویتامین های ضروری را داراست. مناسب برای تأمین انرژی، رفع استرس، بهبود خلق و خو و سلامت پروستات.

این محصول از سبزیجات و میوه ها تهیه شده و حاوی هیچ محصول حیوانی نیست و برای گیاه خواران مناسب است. حاوی GMO است که نوعی پروتئین آزاد از گلوتن، لبنیات، سویا، تخم مرغ، ماهی و صدف محسوب می شود.

برخلاف بسیاری از مولتی ویتامین‌های دیگر، می توان آن را با معده خالی مصرف کرد.

4. Garden of Life Vitamin Code Men

این مولتی ویتامین مردانه ترکیبی از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها، حاوی 23 میوه و سبزی است. چهار کپسول از آن می تواند RDI را برای تقریبا تمام مواد مغذی ضروری، به جز کلسیم و منیزیم، فراهم کند.

این دارو فرموله شده برای ارتقای انرژی و تقویت قلب، پروستات، هضم و سلامت چشم است. همچنین حاوی پروبیوتیک های زنده و آنزیم هایی برای پشتیبانی هضم است. این مولتی ویتامین بدون مواد لبنی، گلوتن و افزودنی بوده و برای گیاهخواران مناسب است.

Garden of Life Vitamin Code Men

5. Nature’s Way Alive! Once Daily Men’s

یک قرص از این مکمل روزانه حاوی 22 ویتامین و ماده معدنی، 12 آنزیم گوارشی، 14 سبزی و 12 نوع قارچ است. همچنین برای تأمین انرژی مورد نیاز مردان حاوی جین سینگ بوده و برای سلامت پروستات دارای saw palmetto و لیکوپن است. resveratrol و CoQ10 موجود در این مکمل می تواند سلامتی قلب را تضمین کند.

این محصول بدون گلوتن، گندم و سویا است و هیچ رنگ مصنوعی، طعم دهنده، نگهدارنده یا قندی ندارد.

Nature’s Way Alive! Once Daily Men’s

6. GNC Mega Men

دو کپسول این مولتی ویتامین تقریبا تمام مواد مغذی ضروری برای مردان، به جز کلسیم و منیزیم را دارد.

همچنین 400 درصد RDI برای ویتامین D دارد که جهت حمایت از سیستم ایمنی و سلامت استخوان مفید است. سلنیوم و لیکوپن برای سلامت پروستات و آنتی اکسیدان ها برای محافظت در برابر آسیب سلولی دارد.

GNC Mega Men

علاوه بر این، حاوی ترکیبی از میوه و سبزی، اسید آمینه کلیدی و مواد مغذی برای سلامت مغز، از جمله عصاره، کولین و عصاره دانه انگور است.

7. NOW ADAM Men’s Multiple Vitamin

دو کپسول از آن حاوی تمام مواد مغذی ضروری برای مردان، به جز کلسیم، منیزیم و مس است.

NOW ADAM Men’s Multiple Vitamin

این مولتی ویتامین از گیاه استرول، CoQ10 برای سلامت قلب، palmetto و لیکوپن برای سلامت پروستات را هم شامل می شود.

شکر، مخمر، گندم، شیر، تخم مرغ و مواد نگهدارنده ندارد. به‌جای اینها حاوی سویا است.

8. Centrum One A Day Men’s Health Formula

یک قرص از این مولتی ویتامین شامل تمام مواد مغذی ضروری برای مردان، به جز آهن است. با این حال مقدار و نسبت ها آن برای چند ماده مغذی مهم، از جمله تیامین، نیاسین، بیوتین، کلسیم، منیزیم و ویتامین A،  E و  .K کمتر از مقدار مورد نیاز است.

Centrum One A Day Men’s Health Formula

این مکمل مردانه فرموله شده برای حمایت از سلامت قلب، انرژی و متابولیسم بودهو همچنین 300 میکروگرم لیکوپن را فراهم می کند که می تواند به سلامت پروستات کمک کند.

این مولتی ویتامین عاری از گلوتن، گندم، لبنیات، ماهی، صدف و رنگ های مصنوعی و شیرینی است.

 

امتیاز شما به این پست
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x