روش های روشن كردن مو بدون دكلره

همانطور که می‌دانید دکلره یکی از مهم‌ترین محصولات آرایشی شیمیایی برای روشن کردن مو است؛ اما متاسفانه باعث آسیب جدی مو و پوست سر می‌شود. به همین خاطر وقت آن رسیده است که بسته‌های دکلره را خرد کرده و به سراغ روش‌های روشن کردن مو بدون دکلره بروید.

خوشبختانه روش‌های طبیعی، کم هزینه و بی‌خطر زیادی برای روشن کردن مو در خانه وجود دارد. در این پست از ایده آل مگ با تعدادی از روش های روشن كردن مو بدون دكلره آشنا خواهید شد.

روش‌های طبیعی روشن کردن مو بدون دکلره

روش‌های طبیعی روشن کردن مو نه تنها هیچ آسیبی به موها وارد نمی‌کنند، بلکه باعث حفظ شادابی و سلامت مو می‌شوند. برخی از موثرترین روش‌های طبیعی روشن کردن مو بدون دکلره عبارتند از:

روشن کردن مو با آبلیمو

شاید تعجب کنید که بگوییم آبلیمو باعث روشن شدن موها می‌شود؛ اما باید باور کنید که آبلیمو یکی از رایج‌ترین روش‌های طبیعی روشن کردن مو است. البته برای این که نتیجه مطلوب آبلیمو در روشن کردن موهایتان را مشاهده کنید، لازم است طرز استفاده صحیح از آن را یاد بگیرید.

برای روشن کردن مو با آبلیمو ابتدا مقداری مساوی از آب و آبلیمو را داخل یک بطری بریزید و بر روی موهای خود اسپری کنید. برای خشک شدن موها و تاثیر بیشتر آبلیمو مدتی در زیر نور خورشید قرار بگیرید (برای جلوگیری از آفتاب سوختگی حتماً از کرم ضد آفتاب استفاده کنید). این مرحله را 3 الی 4 بار تکرار کنید و سپس موهای خود را بشویید. برای این که موهایتان خشک نشود، توصیه می‌کنیم روغن زیتون را به محلول آبلیمو و آب اضافه نمایید.روش های روشن كردن مو بدون دكلره

روشن کردن مو با سرکه سیب

با استفاده از سرکه سیب می‌توانید موهای خود را به طور طبیعی روشن کنید. از دیگر خواص سرکه سیب می‌توان به کنترل چربی مو، کاهش وز شدگی مو، درخشندگی مو، جلوگیری از ریزش مو و تقویت آنها اشاره کرد. برای استفاده از این روش یک قسمت سرکه سیب را با یک قسمت آب مقطر مخلوط کرده و به آرامی روی موهای خود اسپری کنید و بعد از 30 دقیقه آن را بشویید. برای روشن شدن موها از این طریق شاید مجبور شوید چند بار آن را تکرار کنید.

روشن کردن مو با ترکیب جوش‌شیرین و پراکسید هیدروژن

برای روشن کردن موها در حد 1 الی 2 درجه، می‌توانید از این روش طبیعی استفاده نمایید. استفاده از پراکسید هیدروژن را به تنهایی توصیه نمی‌کنیم، زیرا قبل از هر گونه واکنش شیمایی سریع خشک می‌شود. بنابراین برای تهیه این ماسک روشن کننده مو بدون دکلره، یک فنجان جوش‌شیرین را با سه قاشق غذاخوری پراکسید هیدروژن مخلوط کنید و به موهای خود بمالید. بعد از گذشت 30 الی 60 دقیقه موهای خود را با آب شست‌و‌شو دهید.

روشن کردن مو با ماسک دارچین و عسل

روش های روشن كردن مو بدون دكلره

یکی دیگر از روش‌های رایج روشن کردن مو بدون دکلره، ماسک دارچین و عسل است. برای تهیه این ماسک 1 قاشق غذاخوری دارچین، 2 قاشق غذاخوری عسل و 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون (جهت آبرسانی مو) را با هم مخلوط کرده و به مدت نیم ساعت به حال خود بگذارید. مخلوط حاصل را به تمام موهای خود بمالید و روی آنها را با یک کلاه بپوشانید. بعد از گذشت حداقل 4 ساعت موهای خود را بشویید، البته اگر امکانش هست، می‌توانید به مدت یک شب این ماسک را روی موهای خود نگه‌دارید.روش های روشن كردن مو بدون دكلره

نکته مهم درباره نتایج روش‌های طبیعی روشن کردن مو

در مورد استفاده از هر یک روش‌های طبیعی روشن کردن مو بدون دکلره، باید اشاره کنیم که نتایج آنها می‌تواند متفاوت باشد. علت آن به متفاوت بودن موهای افراد و میزان جذب رنگ بستگی دارد. از طرفی به خاطر متفاوت بودن مواد استفاده شده و حتی نوع آب نتایج حاصل از این روش‌ها ممکن است در همه افراد یکسان نباشد.

روش‌های شیمیایی روشن کردن مو بدون دکلره

روشن کردن مو با رنگ سه صفر

یکی از روش‌های معروف روشن کردن مو بدون دکلره، استفاده از رنگ سه صفر است. رنگ موی 000 (بخوانید سه صفر) می‌تواند موهای شما را تا حدود پایه 5 روشن کند، زیرا در ردیف واریاسیون‌ها قرار دارد. روشن کردن مو با رنگ 000 یک روش شیمیایی کم خطر است که آسیب آن در حد رنگ کردن مو است.

برای روشن کردن موها با استفاده از رنگ سه صفر ابتدا آن را باید با اکسیدان 9 درصد ترکیب کرده و روی موهای خود بمالید. در این مرحله رنگ موهای شما تن نارنجی می‌گیرد و آماده پذیرش رنگ مورد نظر می‌شود. برای روشن کردن موهایتان، بعد از گذشت دو روز از رنگ‌های دیگر استفاده کنید.روش های روشن كردن مو بدون دكلره

روشن کردن مو با اکسیدان

در این روش شیمیایی با استفاده از اکسیدان و بدون دکلره، موهایتان را هایلایت کنید. نکته‌ای که در این روش وجود دارد؛ این است که با توجه به درجه روشن بودن موها باید درصد اکسیدان را مشخص کرد. برای روشن کردن مو در حد یک درجه از اکسیدان شماره 1 تا 6، در حد 4 الی 5 درجه از اکسیدان 12 درصد و در حد 3 درجه از اکسیدان شماره 2 تا 9 استفاده نمایید. هر چه ضخامت و درجه تیره بودن مو بیشتر باشد، بهتر است از اکسیدان با درصد بالاتر استفاده شود.

2 | (2)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x