حرکات کششی برای افزایش قد

کارشناسان توصیه می‌کنند که نوجوانان 60 دقیقه یا بیشتر فعالیت بدنی را هر روز انجام دهند. اکثر آن‌ها باید فعالیت هوازی متوسط تا شدید را داشته باشند.

تمرینات کمک می کند تا عضله را بسازید و سوخت و ساز بدن را افزایش دهید و حرکات کششی تاثیر زیادی بر رشد قد افراد می‌گذارد.

تمرینات برای افزایش قد

گرچه یک واقعیت وجود دارد که قد به وسیله عوامل ژنتیکی تعیین می شود، و با عوامل فیزیکی مانند رژیم غذایی و ورزش نیز تحت تأثیر قرار می گیرد. اغلب رشد قد پس از شروع دوران بلوغ متوقف می شود، با این حال، رشد برای برخی افراد حتی در سن بلوغ هم ادامه خواهد داشت و  حتی ممکن است بعد از این مرحله با استفاده از تمرین برای افزایش قد، چند سانتی متر نیز بتوانید رشد کنید.

شنا کردن (Swimming)

آیا فرزند شما در مقایسه با سایر بچه ها در کلاس خود کوتاه تر است؟ آیا شما همیشه در معرض اقداماتی هستید که می تواند به رشد قد کودک شما کمک کند؟ خوب شما تنها نیستید. تعدادی از مادران وجود دارند که در مورد کوتاه بودن فرزندشان نگران هستند. هنگامی که از یک نفر می پرسید، چگونه به افزایش قد می توان کمک کرد، یکی از رایج ترین پاسخ ها به مادران ورزش شنا است. این ذهن افراد را به سوال بعدی می برد، آیا شنا به طور واقعی به افزایش ارتفاع کمک می کند؟ اگر چه درست است که ژنتیک نقش مهمی دارد، با افزایش برنامه منظم ورزش، می توان به عضلات هسته و بدن بهبود بخشید و بدن به آزاد سازی هورمون رشد در جریان خون کمک می کند.

چگونه با ورزش قد بلند شویم

تمرینات آویزان شدن ( Hanging Exercises)

گرانش روی ستون فقرات و مفاصل ما تاثیر می گذارد و در واقع آن را فشرده می کند وباعث می شود ما کوتاه به نظر برسیم. پس چه کاری می توان برای جلوگیری از گرانش انجام داد؟ پاسخ این است که با انجام حرکات ورزشی آویزان شدن می توانید به مبارزه با اثرات جاذبه بر روی بدن کمک کنید، و در نتیجه باعث رشد قد می شود.

چکونه قد بلند شویم

حالت مار کبرا (Cobra Pose)

این تمرین یوگا به منظور کشش ستون فقرات شما طراحی شده است، این ورزش برای رشد غضروف بین مهره ها مفید است و باعث افزایش ارتفاع عمودی شما می شود.کف دست خود را بر روی زمین بگذارید و خود را به سمت بالا بکشید. حداقل هر بار انجام این حرکت باید بین 5 تا 30 ثانیه طول بکشد.

حرکات نرمشی موثر بر قد

حالت پل یا بلند کردن باسن(Pelvic Shift)

به صورت خوابیده باسن خود را به سمت بالا بکشید. این ورزش باید بین 20 تا 30 ثانیه تکرار شود. این تمرین شما را قادر می سازد تا انعطاف پذیری بیشتری  داشته باشید.

حرکات ورزشی که قد را بلند می کند

Forward Spine Stretch

پاهای خود را باز کنید و با دستان خود به جلو متمایل شوید.

تاثیر ورزش بر رشد

Cat Stretch

دست ها و زانوها را روی زمین قرار دهید در حالی که ستون فقراتتان را به یک موقعیت شیبدار در می آورید سرتان را بالا نگه دارید، شانه های خود را بالا نگه دارید و آرنج را مستقیم، هر حرکت باید 3 تا 8 ثانیه طول بکشد.

تاثیر ورزش روی بلندی قد

Forward Bend

پای خود را ببندید و کف دست خود را بر روی زمین قرار دهید.

افزایش قد با کمک ورزش

Spot Jump

پاهای خود را ببندید و روی انگشتانتان بایستید و شروع به پریدن به مدت 2 دقیقه بکنید.

بهترین راه های افزایش قامت

Hands On The Head Bow Down

دستان خود را در پشت گردن خود قرار دهید و تا آنجا که ممکن است خم شوید، اما زانوهایتان را خم نکنید. هر حرکت باید 4 تا 8 ثانیه طول بکشد.

راه های درمان کوتاهی قد

 کشش عمودی Standing Vertical Stretch

برای انجام این تمرین، روی انگشتان پای خود ایستاده و خود را به سمت بالا بکشید.چگونه کوتاهی قد را درمان کنیم

پاها راست بالا Straight Legs Up

دستان خود را در پشت گردن خود قرار دهید و  پاهای خود را تا حد ممکن بالا بیاورید. در هر بار انجام این حرکت 3 تا 5 ثانیه طول بکشد.

جرکات ورزشی مناسب دوران رشد

اسپرینت Sprints

 این تمرین ها قطعا به افزایش قد شما کمک خواهد کرد. اما کلید موفقیت این است که آنها مرتب و منظم انجام شود. علاوه بر این، شدت و طول مدت این تمرین ها باید به تدریج افزایش یابد، و تمرین ها باید با یک رژیم متعادل برای بهترین نتایج ترکیب شوند.

حرکات ورزشی مناسب رشد

3.7 | (7)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x