تفاوت عشق واقعی و عشق زودگذر در چیست؟

به احتمال زیاد این سوال بسیاری از افراد باشد که تفاوت عشق واقعی و عشق زودگذر در چیست؟ اینکه به طور کلی ذهنیت شما این است که عشق فقط در افسانه‌ها و رویاها وجود دارد، کاملا ذهنیت اشتباهی است، چرا که در همین دنیای واقعی عشق واقعی نیز پیدا می‌شود.

اگر بخواهیم واضح‌تر این مسئله را شرح دهیم، می‌توانیم بگوییم نوع عشق بستگی به هدف افراد در ایجاد یک رابطه با جنس مخالف و فرد مقابل‌شان دارد. اگر فردی بدون در نظر گرفتن زیبایی‌های ظاهری و شرایط مالی به یک فرد علاقه‌مند شود، قطعا می‌توان گفت که این عشق می‌تواند یک عشق پایدار باشد.

اما در حالاتی نیز می‌تواند از هم پاشیده شود، پس نتیجه می‌گیریم که عشق زمانی معنای واقعی پیدا می‌کند که فرد در هر حالت و شرایطی به طرف مقابلش عشق بورزد، حتی اگر عشقش او را طرد کرده باشد.

عشق مقدس‌ترین اتفاقی است که در طول عمر می‌تواند برای هر فردی اتفاق بیفتد، اما متاسفانه بسیاری از افراد با رفتارهای ناپسندانه و حرف‌های پوچ و ابراز علاقه‌های دروغین، چهره‌ی زیبای عشق را برای همیشه در نظر فردی که دلبسته‌شان شده است خراب می‌کنند. اگر بخواهیم درصدی از عشق‌های زودگذر را تخمین بزنیم، شاید قابل محاسبه نباشد، چرا که متاسفانه افراد زیادی با ذهنیت‌های فاسد وجود دارند که در چهره‌ی عشق واقعی، برای همیشه عشق و محبت را در دل معشوق‌شان میمیرانند.

در ادامه مطلب همراه مجله اینترنتی ایده آل مگ باشید تا بیشتر از تفاوت عشق واقعی و عشق زودگذر برای شما عزیزان همراه بگوییم.

عشق واقعی چیست؟

در یک کلام اگر بخواهیم عشق واقعی را معنا کنیم، می‌توانیم بگوییم که عشق یعنی تحول و سازندگی. از آنجایی که همراه با عشق باید اعتماد به وجود بیاید، پس بدبینی نمی‌تواند هیچ رابطه‌ای با عشق واقعی داشته باشد. از نشانه‌های عشق واقعی می‌توان به ایجاد شادمانی و نشاط در زندگی، ایجاد تحول و دگرگونی، ایجاد انگیزه و مهم‌تر از همه این موارد تکامل یافتن افراد در مسیر عشق است.

عشق واقعی همیشه این قدرت را به افراد می‌دهد تا در مقابل همه‌ی سختی‌های زندگی بایستند و به خوبی از مشکلات عبور کنند. عشق واقعی معجزه‌گر است، هیچگاه عاشق و معشوقی که عشق واقعی به زندگی‌شان پیوند خورده است، از هم خسته نمی‌شوند و به خوبی می‌توانند از عیب‌های هم چشم‌پوشی کنند تا به این واسطه در کنار هم تکامل و رشد پیدا کنند.

آیا واقعا عاشق شده ام

عشق زودگذر چیست؟

برای اینکه بدانیم تفاوت عشق واقعی و عشق زودگذر در چیست باید این دو نوع از عشق را با هم مقایسه کنیم تا به پاسخی روشن برای این سوال مهم برسیم، اما ابتدا باید به یک مفهوم کلی از عشق زودگذر برسیم تا بتوانیم پاسخ درست را بیابیم.

هر نوعی از عشق در ابتدا با شور و هیجاناتی شدید آغاز می‌شود که طرفین یک رابطه فکر می‌کنند که این عشق بدون هیچ نوساناتی به همین شکل باقی می‌ماند، اما بهتر است بدانید که عشق زودگذر احساسی گذرا است و  عمر مشخصی ندارد تا که افراد بتوانند به آن اعتماد و حتی تکیه کنند و به کمک آن بتوانند به رشد و تکامل برسند.

در عشق زودگذر شما  ممکن است به مرور زمان شاهد کمرنگ شدن و از بین رفتن آن باشید، حتی اگر ابتدا با هیجان‌های شدیدی عشق خود را آغاز کرده باشید، که ممکن است این احساس در ابتدا با عشق اشتباه گرفته شود. در واقع درست نیست که حتی به این نوع از رابطه‌ها کلمه عشق اطلاق شود، چرا که عشق آنقدر مقدس است که واقعی‌ترین و مقدس‌ترین آن را می‌توان بین خالق و مخلوق دید و عشق‌های بی مثالی که بیشتر آن‌ها را می‌توان در میان گذشتگان و تعداد کمی از انسان‌های امروزی پیدا کرد.

عشق زودگذر چیست

تفاوت‌ عشق واقعی و عشق زودگذر در چیست؟

تفاوت عشق واقعی و عشق زودگذر را اینگونه می‌توان مشخص کرد که عشق واقعی نسبت به عشق زودگذر بسیار عمیق و غیر قابل گسستن است که در عشق زودگذر حتی نمی‌توان متعهد بودن را در طول رابطه عاشقانه پیدا کرد.

در واقع اصلی‌ترین رکن عشق، وجود تعهدی دوطرفه، بدون داشتن هیچ چشم داشتی است. افرادی که عشق واقعی را تجربه می‌کنند، در هیچ شرایطی نه تنها به دنبال خراب کردن رابطه نیستند، بلکه آن‌ها به محض اینکه خطر و یا مشکلی را بر سر راه زندگی‌ شریک زندگی خود ببیند، به دنبال بهترین راه‌حل‌ها می‌گردند تا به سرعت بتوانند آرامش را به زندگی عاشقانه خود بر گردانند.

تشخیص عشق و هوس، با زبان بدن

یکی از راه‌هایی که شما به کمک آن می‌توانید عشق واقعی را از عشق زودگذر تشخیص دهید، زبان بدن فرد مقابل‌تان است. سعی کنید هنگام معاشرت با کسی که به گفته خودش عاشق شماست، به حالات و رفتارهای او در هنگام صحبت کردن دقت کنید. اگر فرد مورد نظر شما، در حین معاشرت بیشتر به ظاهر و بدن شما دقت کند، نشان از این است که چیزی جز تمایلات جنسی در پشت عشق او به شما نهفته نیست. اما اگر توجه او به صحبت کردن شما و زل زدن به چشم شما بود، نسبت به علاقه‌ای که بین شما وجود دارد، می‌توانید اطمینان پیدا کنید.

مهم ترین نشانه‌های عشق و هوس

صحبت نکردن در مورد زندگی واقعی

هنگامی که پای یک عشق واقعی و رابطه‌ی معنادار در میان  باشد، دو طرف در مورد آینده و مشکلات و مسائل زندگی با یکدیگر گفت و گو می‌کنند، اما هنگامی که پای هوس در میان باشد طرف مقابل از گفت وگو در مورد مسائل جدی پرهیز می‌کند و سعی می‌کند از دخالت دادن آن‌ها در رابطه فرار کند.

عشق به زیبایی‌های ظاهری

اگر می‌خواهید تفاوت یک عشق واقعی و عشق زودگذر را بدانید، خود را در یک رابطه‌ای تصور کنید که فرد مقابل‌تان بیشتر از اینکه به شخصیت و رفتارهای باطنی شما توجه کند، به ظاهر شما اهمیت می‌دهد. آیا چنین عشقی با گذر زمان می‌تواند پایدار بماند؟ آیا زمان‌هایی که مشغله‌های زندگی به شما فرصت این را نمی‌دهند که به ظاهر خود مثل گذشته توجه و رسیدگی کنید، فردی که مدعی بوده است که عاشق شماست، همچنان با همان شور و هیجان گذشته به شما ابراز علاقه می‌کند؟

قطعا جواب این دو سوال چیزی جز خیر نیست، چرا که از ابتدای رابطه معیارهای عشقی که شکل گرفته است، معیارهای واقعی نبوده‌اند.

تفاوت عشق واقعی با عشق زودگذر

در میان گذاشتن مشکلات یا رازهای خصوصی با یکدیگر

در یک رابطه‌ی معنادار، دو طرف با یکدیگر رابطه صمیمانه دارند به طوریکه از رازها و مشکلات یکدیگر در هر حالی با خبر می‌شوند.

در عشق واقعی مشکلات گذرا هستند

با بررسی تفاوت عشق واقعی و عشق زودگذر می‌توان گفت که در عشق واقعی مشکلات وجود دارند و تمام روزهای زندگی یک زن و شوهر رمانتیک و عاشقانه سپری نمی‌شوند و ممکن است دچار بحران‌های مختلفی شوند، اما در صورتی ادامه‌ی زندگی برای هر دو ی آن‌ها آسان می‌شود که عشق واقعی وجود داشته باشد، چرا که تنها عشق واقعی است که می‌تواند به آن‌ها این قدرت را بدهد تا در کنار هم از سختی‌ها عبور کنند.

نشان دادن احساسات به دیگران

هنگامی که فرد درگیر احساسی زودگذر و سطحی می‌شود تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا به دیگران این احساس را نشان دهد، اما در عشق واقعی چنین نیازی احساس نمی‌شود، چرا که فرد ایمان دارد که شریک زندگی‌اش به او اعتماد کرده است و او نیز متقابلا همین حس را به عشق زندگی‌اش دارد.

عشق واقعی بر پایه‌ی سازش است

در عشق زودگذر فرد ابتدا احساس می‌کند که طرف مقابل هیچگونه عیب و نقصی ندارد، اما  اگر با گذر زمان  متوجه نقص‌های رفتاری او ‌شود، به مرور از علاقه‌ای که همراه با شور و هیجان بوده است کم می‌شود و در نهایت عشق آن‌ها رو به از هم پاشیده شدن میرود. اما در عشق واقعی کاملا همه چیز بالعکس این قضیه اتفاق میافتد، چرا که فرد از همان ابتدا شریک زندگی خود را با وجود تمام عیب‌ها و  نقص‌ها پذیرفته است و هیچگاه عیب‌ها را ملاکی برای کم یا زیاد شدن علاقه بینشان قرار نداده است‌.

آیا عاشق شده ام

سخن پایانی

عشق مسئله‌ای نیست که به راحتی بتوان از کنار آن گذر کرد و آن را به تمامی رابطه‌های سست و ناپایدار نسبت داد. ارزش عشق به قدری زیاد است که افراد نباید رابطه‌های هوس آلود خود را به اسم عشق همه جا جار بزنند تا افراد را نسبت به عشق بدبین و از تجربه عشق واقعی محروم کنند. تفاوت عشق واقعی و عشق زودگذر را در این مطلب به خوبی برای شما عزیزان شرح دادیم تا بیشتر مواظب قلب پاک خود باشید و به هر کسی اجازه ورود به آن را ندهید.

در بحث و بررسی تفاوت عشق واقعی و زودگذر فقط نمی‌توان به نشانه‌ها و تفاوت‌های این دو نوع از عشق بسنده کرد. عوامل بسیار زیادی در نوع عشقی که شما تجربه می‌کنید، دخیل هستند که قدری مطالعه بیشتر در این زمینه می‌تواند به شما کمک کند تا آگاهانه‌تر وارد دورانی از زندگی خود شوید که ممکن است شما را خوشبخت و یا خدایی نکرده درگیر مشکلات ناخواسته کند.

افراد بی احساس زیادی وجود دارند که به خاطر میل و هوس جنسی وجودی‌شان، به عشق‌های زودگذر روی می‌آورند تا فقط بتوانند نیاز خود را به این واسطه برطرف کنند، اما این در حالی است که بخاطر علاقه‌ی پوچ و دروغینی که مدام از آن حرف می‌زنند، فردی را دلبسته خود کرده‌اند، تا در میانه راه از آن دست بکشند و آن را در یک دنیای تاریک و بی احساس و خالی از عشق و اعتماد رها کنند.

امیدواریم این مطلب برایتان به اندازه‌ای مفید بوده باشد که از این پس تصمیم بگیرید تا قبل از شروع هر رابطه‌ای، شناخت کافی  نسبت به فرد مقابل‌تان و اهداف او از شروع رابطه به دست آورید.

4.5 | (2)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x