چگونه ایمیل بسازیم ؟ تفاوت جیمیل و ایمیل و ساخت آن‌ها

پس از ظهور اینترنت و گسترش آن، یکی از اولین مواردی که در زمینه‌ی کاربرد آن به ذهن توسعه دهندگان این شبکه جهانی رسید؛ استفاده از اینترنت برای ارسال و دریافت پیام بود. ایمیل یا همان پست الکترونیکی همان چیزی بود که این توسعه دهندگان به دنبال آن بودند و در مدت بسیار کوتاهی توانست از محبوبیت خارق‌العاده‌ای در بین کاربران اینترنت برخوردار شود. شاید امروزه حتی کسانی که شناختی از تکنولوژی هم ندارند، حداقل یکبار با سرویس‌های ارائه دهنده‌ی ایمیل کار کرده‌اند. اما اینکه چگونه ایمیل بسازیم هنوز برای بسیاری از افرادی که خیلی به زمینه کامپیوتر و اینترنت علاقمند نیستند؛ به عنوان یک سوال باقی مانده است.

تقریبا هر کس حداقل یکبار در طول زندگی خود، به ایمیل نیاز پیدا کرده است. امروزه بسیاری از پرونده‌های متنی و حتی تصویری از طریق سرویس‌های ارائه دهنده‌ی ایمیل رد و بدل می‌شوند. ایمیل در واقع نقش یک نامه را بازی می‌کند؛ با این تفاوت که این نامه به جای ارسال از طریق پست، از طریق اینترنت فرستاده می‌شود. آدرس ایمیل ما همان صندوق پستی ماست و پستچی همان اینترنت است. اگر هنوز در زمینه ساخت ایمیل مشکل دارید؛ حتما تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

بهترین ارائه دهندگان ایمیل

بیش از ده‌ها شرکت در سراسر جهان، خدمات مبتنی بر ایمیل را ارائه می‌دهند که در بین آن‌ها شرکت‌های گوکل و یاهو با اختلاف زیادی در صدر قرار دارند. البته در سال‌های اخیر شرکت مایکروسافت در زمینه ایمیل با ارائه سرویس ” Outlook ” توانسته است جای مهمی را برای خود دست و پا کند. با توجه به پیشرفت سریع این سرویس و رکود و افت یاهو، به نظر می‌رسد خیلی زود  “Outlook ” جای یاهو را خواهد گرفت.

از آنجا که گوگل و یاهو هنوز محبوب‌ترین ارائه دهندگان ایمیل به شمار می‌روند؛ ما در این مقاله به بررسی ساخت ایمیل در این دو شرکت خواهیم پرداخت. لازم به ذکر است که شما برای ارسال و دریافت پیام در اینترنت فقط احتیاج به ساخت یک ایمیل دارید و مهم نیست که از چه سرویسی برای ساخت آن استفاده می‌کنید. در سال‌های نه چندان دور و قبل از شروع فعالیت گوگل در زمینه ایمیل، عموم مردم ایمیل را فقط با یاهو می‌شناختند. اما امروزه این نگرش تغییر کرده و همه‌ی ما می‌دانیم یاهو فقط یکی از شرکت‌های ارائه دهنده‌ی سرویس‌های ایمیل بود.

از دیگر ارائه دهندگان ایمیل می‌توان به: ProtonMail ، Zoho  ، iCloud  ، GMX و AOL اشاره کرد. در ادامه به ترتیب ساخت ایمیل در گوگل و یاهو را به صورت مرحله به مرحله توضیح خواهیم داد.

ساخت جیمیل : در گوگل چگونه ایمیل بسازیم ؟

بر اساس آخرین آمار، بیش از 1 میلیارد نفر در جهان از سرویس پست الکترونیکی گوگل یا همان جیمیل ( Gmail ) استفاده می‌کنند. این سرویس در حال حاضر محبوب‌ترین ارائه دهنده‌ی ایمیل و خدمات مبتنی بر آن محسوب می‌شود. ساخت جیمیل و ایجاد حساب کاربری در گوگل تفاوتی با هم ندارند. برای ساخت جیمیل قبل از هرچیزی باید وارد سایت محبوب گوکل شوید. از طریق آدرس ” www.google.com ” شوید. بعد از ورود به گوکل، در قسمت بالا سمت راست بر روی “Sign in ” کلیک کنید.

اولین مرحله در ساخت جیمیل

 

در مرحله بعد و از آنجایی که ما به دنبال ساخت یک حساب و جیمیل جدید در گوکل هستیم؛ باید قسمت “Create an account ” را انتخاب کنیم.

ساخت حساب کاربری در گوگل

 

در این مرحله باید اطلاعات مورد نظر برای ساخت جیمیل را وارد کنیم. این اطلاعات به ترتیب شامل:  نام و نام‎ خانوادگی، یک نام کاربری که بعدا آدرس جیمیل شما خواهد شد، یک رمز عبور برای ورود به جیمیل و در نهایت تاریخ تولد می‌شوند. نام کاربری که برای جیمیل خود استفاده می‌کنید؛ باید قبلا استفاده نشده باشد. دلیل این امر هم کاملا واضح است: هیچ دو آدرس ایمیلی نباید یکسان باشند ( دقیقا همانند کد پستی )

اطلاعات شخصی در گوگل

بعد از تایید اطلاعات بالا و در مرحله بعد شما باید اطلاعاتی از قبیل: شماره موبایل، یک ایمیل برای دسترسی به ایمیل فعلی در صورت فراموشی رمز عبور، تاریخ تولد و جنسیت خود را وارد کنید

وارد کردن شماره موبایل در جیمیل

در این قسمت یک کد برای شماره موبایلی که در مرحله قبل وارد نموده‌اید؛ ارسال می‌شود. شما باید این کد را برای تایید هویت خود وارد کنید. ابتدا شما باید با کلیک بر روی گزینه ” send ” به از گوگل درخواست کنید تا کد را به شماره شما ارسال کند.

تایید شماره موبایل در جیمیل

اکنون کد به شماره‌‌ی شما ارسال شده است. باید آن را در کادری مطابق تصویر زیر وارد کنید.

وارد کردن کد ارسال شده از طرف گوگل

بعد از تایید هویت شما توسط گوگل، تنها یک قدم تا ساخت جیمیل فاصله خواهید داشت. شما باید قوانین امنیتی و حریم خصوصی این شرکت را قبول کنید تا بعد از آن، جیمیل برای شما ساخته شود.

قبول شرایط امنیتی گوگل

استفاده از جیمیل

بعد از اینکه یک جیمیل شخصی ساختید؛ اکنون وقت استفاده از آن است. برای ورود به جیمیل خود تنها کافی است وارد سایت گوکل شده و از گوشه ی سمت راست بالا، گزینه “Sign in ” را انتخاب کنید. در صفحه‌ای که برای شما ظاهر می‌شود تنها کافیست نام کاربری و رمز عبوری که در هنگام ساخت جیمیل وارد کرده اید را در قسمت‌های مربوطه تایپ کنید تا وارد جیمیل خود شوید. بعد از ورود به ایمیل خود می‌توانید از آن برای ارسال و دریافت انواع پیام‌های الکترونیکی استفاده کنید.

توجه داشته باشید که ایمیل برای شما یک حریم کاملا خصوصی به شمار می‌رود. پس به هیچ عنوان رمز عبور ایمیل خود را در اختیار کسی قرار ندهید.

ایمیل در یاهو : چگونه ایمیل بسازیم ؟

یکی دیگر از شرکت‌های محبوب در زمینه ایمیل، شرکت یاهو می‌باشد. ساخت ایمیل در یاهو بسیار آسان است و تنها چند لحظه وقت شما را خواهد کرد. برای ساخت ایمیل در یاهو ابتدا باید وارد وب سایت یاهو شوید به منظور ایجاد ایمیل در یاهو ابتدا باید وارد سایت https://login.yahoo.com شوید و روی گزینه‌ی “Create an account ” کلیک کنید.

ایجاد حساب کاربری در یاهو

در مرحله بعد فیلد های مورد نظر در فرم پیش رویتان را پر کنید که در اینجا توضیح خواهیم داد که در هر کدام از باکس‌ها چه اطلاعاتی را باید وارد کنید:

  • First name : نام
  • Last name : نام خانوادگی (در قسمت نام و نام خانوادگی حتما لازم نیست اطلاعات درستی وارد کنید و می توانید نام های دیگر را انتخاب کنید)
  • Yahoo ID: در این قسمت نام کاربری که می‌خواهید بری ایمیلتان انتخاب کنید را وارد کنید.باید دقت داشته باشید این نام باید یکتا باشد و اگر تکراری باشد باید آن را چندین بار تغییر دهید تا به یک نام یکتا برسید. این نام می‌تواند شامل حروف و اعداد و برخی کاراکتر‌های مجاز باشد.
  • Password : در این قسمت رمز عبور دلخواهتان را وارد کنید. برای انتخاب رمز قوی می توانید حداقل 8 کارکت و ترکیبی از عدد، حروف بزرگ و حروف کوچک را به کار ببرید.
  • Mobile Number : در این قسمت پیش شماره ایران را که 0098 است انتخاب کنید و سپس شماره همراه خود را وارد کنید.
  • Birthday : در این کادر اطلاعات تولد خود شامل روز، ماه، سال را وارد کنید.
  • Gender : در این کادر جنسیت خود را تعیین کنید. Male برای آقایان و Female برای خانم‌ها به کار می رود.

در نهایت و بعد از تکمیل فیلدهای مورد نظر باید گزینه ی Continue را انتخاب کنید.

وارد کردن اطلاعات شخصی در یاهو

در مرحله بعد باید اطلاعات خود را به وسیلهی شمارهای که وارد کردهاید تایید کنید. پس از ارسال کدT آن را در صفحه پیش رو وارد کنید و گزینه ی Verify را انتخاب کنید تا اطلاعات شما تایید شود.

واریفای شدن حساب کاربری در یاهو

اکنون ایمیل شما ساخته شده است. برای استفاده از این ایمیل باید وارد آدرس ” https://login.yahoo.com ” شوید. در این صفحه باید نام کاربری و رمز عبوری را که در هنگام ایجاد ایمیل وارد کرده‌اید را در فیلد‌های مربوطه تایپ نماییدتا وارد ایمیل شخصی خود شوید.

5 | (1)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//