نحوه دوستیابی در بزرگسالی

دوستیابی در بزرگسالی

با افزایش سن و بیشتر شدن ترس از تنها ماندن افراد را بر آن می‌دارد تا به دنبال روش‌هایی برای پیدا کردن دوست در دوران بزرگسالی باشند. قطعا وجود گروهی از دوستان برای هر فرد در هر مقطع و هر سنی می‌تواند تاثیرات زیادی بر نحوه زندگی و تعاملات او با دنیای اطراف داشته باشد. بسیاری از افراد از زمان کودکی یا در دوران مدرسه، دانشگاه، سربازی و یا در محل کار دوستانی داشته‌اند که همچنان پیوند دوستی عمیق خود را حفظ کرده‌اند.

اما ممکن است بسیاری از افراد به دلایل مختلف نتوانسته باشند دوستی‌های گذشته خود را حفظ نمایند. دلایل متعددی از جمله مشغله زیاد، غرق شدن در میان انبوه مشکلات مالی و خانوادگی و مواردی از این دست همگی می‌توانند دوستی‌های سابق را کمتر کرده و شخص را به انزوا بکشانند.

بطوری‌که فرد پس از گذشت مدت زمانی نسبتا طولانی متوجه می‌شود که دیگر خبری از دوستان سابق نیست. حتی در بسیاری از موارد امکان اینکه پس از سال‌ها یک دوستی قدیمی مجددا برقرار شود نیز وجود ندارد. شکاف حاصل از گذر زمان را ممکن است هیچگاه نتوان پر کرد. بنابراین در این موارد باید به دنبال راه‌حل بود.
در این مطلب سعی می‌کنیم تا شما را با نکاتی آشنا کنیم که بتوانید در دوران بزرگسالی هم دوستی‌ها و صمیمیت‌های شیرینی را تجربه کنید.

نحوه دوستیابی در بزرگسالی

شناخت خود در اولین گام

برای اینکه بتوانید در دوران بزرگسالی فرصت پیدا کردن دوستانی جدید را داشته باشید بهتر است در ابتدا به شناخت خود بپردازید. با نگاهی اجمالی به گذشته خود و مسیری که تاکنون آمده‌اید متوجه خواهید شد که در گذشته اشتباهاتی مرتکب شده‌اید و به شدت دچار انزوا هستید. در این موارد توصیه می‌شود که به آرامی و بدون ترس و نگرانی دلایل انزوای خود را شناسایی کرده و با آرامش هر چه تمام‌تر به بررسی آن‌ها بپردازید.

به مرور زمان خواهید توانست راه حل‌هایی برای ترک انزوای خود پیدا کنید. به خاطر داشته باشید که هیچ کس به اندازه شما نمی‌تواند به خودتان کمک کند. بنابراین با خود مهربان بوده و از محکوم کردن و سرزنش خود بپرهیزید. تصمیم بگیرید تا به شیوه‌ای صحیح و عاقلانه تا حد امکان وضعیت موجود را به گونه‌ای تغییر دهید که احساس بهتری داشته باشید.

نحوه دوستیابی در بزرگسالی

تقویت ابعاد عاطفی و جسمانی در دومین گام

برای این‌که در دوران بزرگسالی بتوانید دوستان خوبی پیدا کنید در درجه اول باید بتوانید برای خودتان دوست خوبی باشید. این‌که شما در چنین مقطعی از زندگی دارای چه وضعیتی از نظر روحی و جسمی هستید اهمیت زیادی دارد. قطعا با داشتن احساسات منفی و حالت روحی نامساعد به سختی می‌توان دوست پیدا کرد. بنابراین در دومین گام پس از شناخت خود بهتر است به وضعیت روحی و جسمانی خود رسیدگی کنید.
به خاطر داشته باشید که برخوردار بودن از درجه مناسبی از اعتماد بنفس می‌تواند تاثیر بسیار مثبتی بر دوستیابی در این دوران داشته باشد. حتما توجه داشته باشید که این میزان مناسب از اعتماد بنفس با بهبود وضعیت جسمی و روحی حاصل خواهد شد. در چنین مقطعی از زندگی باید بیشتر از گذشته به سلامتی خود اهمیت دهید.

بیشتر بخوانید: آداب معاشرت چیست؟

چون در این دوران بدن ضعیف‌تر و البته آسیب‌پذیر‌تر خواهد بود. بنابراین اگر می‌خواهید که به دنبال دوستان خوبی باشید بهتر است از همین امروز برای بالا بردن کیفیت زندگی خود تلاش کنید.
اگر قرار باشد که پس از پیدا کردن دوستانی مناسب به گردش و تفریح بروید باید از نظر جسمانی توانایی رفتن به طبیعت، پارک و مراکز تفریحی را داشته باشید.

بنابراین از همین امروز سعی کنید زیر نظر پزشک یا مربی حرکات وزشی سبک انجام دهید. برای شروع می‌توانید صبح‌ها به نزدیک‌ترین پارک به منزل خود رفته و نرمش صبح‌گاهی انجام دهید. علاوه بر این‌که در چنین زمان‌هایی احتمال این‌که با هم‌سالان خود مواجه شوید نیز بسیار بالاست. خود این موضوع و رد و بدل شدن صحبت‌های کوتاه و احوال‌پرسی هم باعث بهبود وضعیت روحی شده و هم می‌تواند مقدمه‌ای برای ایجاد دوستی‌های پایدار محسوب شود.

نحوه دوستیابی در بزرگسالی

توجه بیشتر به علایق شخصی در سومین گام

در سومین گام به شما توصیه می‌کنیم که به جای پیروی از دیگران به علایق خود توجه کرده و بر روی آن‌ها تمرکز نمایید. همواره به خاطر داشته باشید که پیدا کردن دوست به این معنی نیست که باید دنباله‌روی کسی باشید و یا برای پیدا کردن آن‌ها آماده مبارزه شوید. به این شکل شما به نوعی رفتار می‌کنید که حاضرید به هر قیمتی دوستانی برای خود پیدا کنید. در درجه اول شما باید متوجه علایق خود باشید. زمانی که شما روی علایق خود متمرکز شوید در وضعیت برابری در مسیر آشنایی با دیگران قرار گرفته‌اید. به این صورت قطعا آرامش و علاقه شما به فعالیت‌هایی که بر روی آن‌ها تمرکز دارید فرصت مناسبی را برای آشنا شدن با افرادی که ویژگی‌های مشترکی با شما دارند در اختیارتان قرار خواهد داد.

نحوه دوستیابی در بزرگسالی

فعال بودن و دعوت از دیگران به زندگیتان در چهارمین گام

اگر توانستید با موفقیت، تمامی مراحل قبلی را سپری کنید، باید بدانید که در موقعیت بسیار مناسبی برای دوستیابی در دوران بزرگسالی قرار گرفته‌اید. شناخت شما در این مرحله نسبت به خودتان و همچنین افرادی که علاقمند به آشنایی با آن‌ها هستید در سطح بالایی قرار دارد. در این مرحله با متمرکز شدن بر روی علایق خود توانسته‌اید کنترل مناسبی بر روی زندگی خود داشته باشید و حالا وقت آن رسیده است که دوستان مناسبی برای خود پیدا کنید.
قطعا افراد زیادی وجود دارند که در زمینه علایق شخصی با شما نقاط اشتراک داشته باشند. در این زمان علاوه بر آشنایی اولیه با چنین افرادی می‌توانید زمینه‌های لازم برای شناخت کافی را فراهم آورید. در چنین مواردی می‌توانید برای یک تفریح مناسب برنامه‌ریزی کرده و در دادن پیشنهاد تفریح پیش‌قدم شوید. داشتن ابتکار عمل در این وضعیت می‌تواند تاثیر مثبت زیادی بر بیشتر شدن صمیمیت در دوستی داشته باشد.

نحوه دوستیابی در بزرگسالی

سخن پایانی

با توجه به تمامی نکات گفته شده دوستیابی در دوران بزرگسالی امکان‌پذیر بوده و با در نظر گرفتن مراحل گفته شده و انجام دقیق آن‌ها می‌توان بهترین نتیجه را در این زمینه کسب کرد. توجه داشته باشید که به تدریج و با حفظ آرامش و صبر باید تمامی این مراحل برای رسیدن به نتیجه مورد‌نظر طی شوند. توقع نداشته باشید که به سرعت به نتیجه دلخواه خود دست پیدا کنید. در این فاصله زمانی می‌توانید بیشتر بر روی ابعاد شخصیتی و درونی خود متمرکز شده و احساسات مثبت خود را تقویت نمایید.

امتیاز شما به این پست
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x