تست روانشناسی شخصیت با تصویر

تست های روانشناسی زیادی برای شناخت شخصیت وجود دارند؛ اما از میان آن ها تست های تصویری هم حالت سرگرمی بیشتری دارند و هم سریع تر انجام می شوند. لذا در اینجا چند تست روانشناسی شخصیت با تصویر را همراه با پاسخ در ادامه خواهید دید.

توجه داشته باشید، این نوع تست های روانشناسی کوتاه و سریع بیشتر جنبه سرگرمی دارند و نباید زیاد خودتان را درگیر جواب آن ها بکنید؛ هرچند نمی توان گفت از واقعیت فاصله زیادی دارند اما شخصیت انسان ها بسیار پیچیده تر از این هستند که فقط با یک تست تصویری ساده شناخته شوند.

1- تست روانشناسی شخصیت با تصویر

از میان شکل های زیر کدام یک هم از نظر شکل و هم رنگ، برای شما جذاب‌تر است؟

تست روانشناسی شخصیت با تصویر   تست روانشناسی    تست روانشناسی شخصیت با تصویر

تصویر شماره 1                  تصویر شماره 2               تصویر شماره 3

تست روانشناسی    تست روانشناسی شخصیت با تصویر    تست روانشناسی

تصویر شماره 4                   تصویر شماره 5               تصویر شماره 6

روانشناسی شخصیت    روانشناسی شخصیت    روانشناسی شخصیت

تصویر شماره 7                    تصویر شماره 8              تصویر شماره 9

 

پاسخ تست روانشناسی:

تصویر شماره 1- شخصیت برون گرا، فعال و پویا

بسیار ریسک پذیرید و تمایل زیادی به انجام کارهای متنوع و هیجان انگیز دارید. زندگی روتین و تکراری شما را فلج می کند.

خلاقیت زیادی دارید و دوست دارید در همه کارها نقش فعالی ایفا کنید.

تصویر شماره 2 – شخصیت صلح طلب، آرام، محتاط

در عین محتاط بودن، همه چیز را راحت می گیرید. به راحتی با دیگران دوست می شوید ولی از تنهایی و خلوت خود هم لذت می برید. دوست دارید مستقل باشید، هر از گاهی با خودتان خلوت کنید، به معنای زندگی فکر کنید و از تنهایی خودتان لذت ببرید. گاهی به مخفیگاه زیبایتان پناه می برید، اما اینطور نیست که بخواهید همیشه تنها باشید.

با خودتان و زندگی در صلح هستید. قدر چیزهایی که زندگی به شما عرضه می کند را می دانید.

تصویر شماره 3 – شخصیت مستقل، رها از رسوم و عادت ها، رها از قید و بندها

اگر انتخاب شما تصویر شماره 3 بوده، به یک زندگی آزاد و رها نیاز دارید تا بتوانید خودتان راهتان را مشخص کنید. علاقه مند به فعالیت های هنری و فعالیت های سرگرم کننده. علاقه شما به آزاد بودن به حدی است که حتی گاهی برای اینکه آزادی خود را ثابت کنید، خلاف آنچه از شما خواسته شده را انجام می دهید.

سبک زندگی شما به شدت فردگراست. هرگز کورکورانه از آداب و رسوم و قواعد جامعه پیروی نمی کنید و ترجیح می دهید ایده ها و عقاید خودتان را داشته باشید؛ حتی اگر لازم باشد برخلاف جهت آب شنا کنید.

تصویر شماره 4 – شخصیت بی خیال، بازیگوش و شاد

اگر شما تصویر شماره 4 را انتخاب کرده اید، یعنی خواهان یک زندگی راحت هستید. دوست ندارید برای زندگی برنامه ریزی کنید یا به عبارتی معتقدید هرچه آید خوش آید. سعی می کنید از تمام لحظات زندگیتان نهایت لذت را ببرید. با خودتان می گویید «من فقط یک بار زندگی می کنم».

فرد کنجکاوی هستید و دوست دارید از چیزهای جدید سردربیاورید. تغییر را می پذیرید و اگر احساس کنید اسیر یک چیز یا یک جا شده اید به شدت ناراحت خواهید شد. از سوپرایز شدن خوشتان می آید. همه چیز را تجربه می کنید تا مهارت هایتان را افزایش دهید.

تصویر شماره 5 – شخصیت تحلیل‌گر، قابل اعتماد و از خود مطمئن

چیزهای باکیفیت را در همان لحظه ستایش می کنید. به همین خاطر چیزهای کوچک و زیبایی را که ممکن است به چشم دیگران نیاید به خوبی می بینید و از جمع کردن آن ها در اطراف خود لذت می برید.

این شخصیت باعث می شود فرهنگ در زندگی شما نقش مهمی داشته باشد. سبک شما سبکی منحصر به فرد و شیک است و به مدهای زودگذر اهمیتی نمی دهید. زندگی‌تان را بر پایه و اساس فرهنگ بنا می کنید و از آن لذت می برید. همچنین به سطح فرهنگی اطرافیانتان اهمیت داده و برای آن ارزش قائلید.

تصویر شماره 6 – شخصیت درون گرا، حساس، متفکر

شما بیشتر از دیگران به خودتان و محیط پیرامونتان فکر می کنید. از سطحی بودن متنفرید؛ به  حدی که ترجیح می دهید تنها باشید تا اینکه وارد یک گفتگوی کوتاه و سطحی شوید. اما در عین حال روابط محکمی با دوستانتان دارید. این روابط محکم با دوستان، آرامش خاطر و توازن مورد نیازتان را به شما می دهد.

ترسی ندارید که هر از گاهی برای مدتی تنها بمانید و هرگز حوصله تان سرنمی رود.

تصویر شماره 7 – شخصیت واقع بین، متوازن و هماهنگ

علاقه مند به چیزهای طبیعی و ساده. شما در همه کاری ثبات زیادی دارید و این باعث می شود دیگران بتوانند روی شما حساب کنند و به همین دلیل مورد ستایش اطرافیانتان هستید. در واقع به آن ها حس امنیت می دهید.

از هر چیز پرزرق و برق بدتان می آید. نسبت به مدهای زودگذری که هر روز عوض می شوند بدبین هستید. به شیک پوشی اهمیت می دهید و لباس هایی می پوشید که در عین برازنده بودن متناسب با موقعیت مکانی و زمانی باشند.

تصویر شماره 8 – شخصیت حرفه‌ای، عملگرا و با اعتماد به نفس

اگر تصویر هشتم را انتخاب کرده اید، یعنی شما به سرنوشت اعتقادی ندارید و مسئولیت زندگیتان را خودتان برعهده می گیرید. مسائل زندگی را با شیوه ای عملی و ساده حل می کنید و فردی عملگرا هستید. به اتفاقات روزمره با دیدی واقع بینانه نگاه می کنید و در شیوه ای که برای مقابله با آن ها اتخاذ کرده اید تردید به خود راه نمی دهید.

در محل کار به شدت مسئولیت پذیر هستید و دیگران می دانند که می توانند روی شما حساب باز کنند. در واقع قدرتی که شما در خود می بینید به دیگران هم اعتماد به نفس می دهد. تا نظراتتان در مورد چیزی به طور کامل عملی نشود از نتیجه کار راضی نخواهید شد.

تصویر شماره 9 – رومانتیک، احساسی و رویایی

فردی بسیار احساساتی هستید و دوست ندارید با دید منطقی و عاقلانه ای به اطرافتان بنگرید. به احساساتتان بسیار اهمیت می دهید به قدری که به نظرتان انسان ها باید در زندگی رویاهایی هم داشته باشند. از افرادی که احساسات را دست کم می گیرند و منطقی به همه چیز نگاه می کنند دوری می کنید. اجازه نمی دهید هیچ چیز و هیچ کس احساسات و عواطف شما را محدود کند.

 

2- تست روانشناسی شخصیت با تصویر گردشی

به تصویر زیر نگاه کنید و آن را روی کاغذ بکشید. سپس نتیجه تست شخصیت شناسی را در پایین تصویر بخوانید.

تصویر چرخشی

پاسخ تست روانشناسی:

تصویر را چطور کشیدید؟

از درون به بیرون

شما از آن دسته مردمی هستید که دوست دارند با جهان پیرامونشان ارتباط داشته باشند و درباره آن بیشتر یاد بگیرند. شما چیزهای جزئی و کوچک را می بینید و آن ها را به چیزهای بزرگتر و کلی توسعه می دهید؛ به عبارت دیگر از جزء به کل می رسید.

این افراد ماورای جلوی پایشان را می بینند و افق دید وسیع تری دارند.

از بیرون به درون

شما از آن دسته افرادی هستید که بیشتر بر تمرکز و کنترل تأکید دارند. انسان فراموشکاری هستید و نسبت به محیط پیرامون و آنچه در اطرافتان می گذرد بی توجهید و دوست دارید فقط به آنچه برایتان جالب است توجه کنید. نسبت به چیزهای باورنکردنی و فانتزی بدبین هستید و بیشتر به وجوه واقعی زندگی توجه می کنید.

عملگرا هستید و دوست ندارید امید به چیزهای واهی به شما احساس درماندگی بدهد. دوست دارید به قدری قابل اتکا و باثمر باشید که دیگران را به خود وابسته کنید.

 

3- تست روانشناسی شخصیت از روی نحوه طراحی

شکل ناکامل زیر را چطور می بینید؟ تکمیل شده‌ی آن را بر روی کاغذ بکشید.

تصویر ناکامل

 

پاسخ تست روانشناسی:

بعد از اینکه تصویر بالا را تکمیل کردید، به تصاویر زیر نگاه کنید و بر اساس اینکه شکل شما به کدام یک از اشکال زیر نزدیک‌تر است، نتیجه تست شخصیت خود را بخوانید:

تصویر کامل

اگر تصویر را مانند یک دایره کامل کرده باشید یعنی شما به قراردادها و رسم و رسومات بسیار متعهد بوده و برای آن ها ارزش زیادی قائلید.

از سوپرایز شدن خوشتان نمی آید و دوست دارید زندگیتان بر اساس نظم و اصول مشخصی باشد. قابل پیش بینی بودن و اعتماد به نفس، پایه های اصلی زندگی شما را تشکیل می دهند.

عملگرایی، روراستی و بی آلایش بودن بیش از احساسات و عواطف برایتان مهم‌اند.

تصویر انار

چنانچه تصویر ناکامل را با خطوطی نامنظم به صورت یک شکل بسته تکمیل کرده باشید، نشان می دهد که سعی دارید بین واقعیت و تخیل تعادل به وجود بیاورید.

از تنوع داشتن در زندگی خوشتان می آید اما در عین حال به مسئولیت ها و وظایفتان کاملا واقفید. بنابراین با اینکه هر چیزی را تجربه می کنید اما این شما را از اصول مهم زندگیتان غافل نمی کند و می شود روی انجام مسئولیت هایی که به شما محول می شود حساب کرد.

تصویر روانشناسی

اگر شما دایره را باز رها کرده اید، خلاق هستید و از محیط اطرافتان الهام می گیرید. قوانین و سنت های جامعه را به اندازه دیگران جدی نمی گیرید.

وقتی فکر تازه و خلاقانه ای به ذهنتان می رسد، به خودتان تردید راه نمی دهید و با شجاعت تمام راه های ممکن را بررسی می کنید.

تحمل چیزهای روتین و تکراری را ندارید و بیشتر به دنبال ماجراجویی هستید حتی اگر بدانید در پایان چیزی عایدتان نخواهد شد.

معتقدید ما در جهان ناشناخته ای زندگی می کنیم. باید از فرصت استفاده کرد و تا آنجا که می شود تمام زوایای آن را کشف کرد.

4.5 | (4)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x