تفاوت بین لوگو و آرم چیست؟

تفاوت آرم و لوگو

آرم در واقع در لغت به معنای نشانه و نماد می‌باشد که امروزه برای معرفی اسم و شکل خاص یک شرکت و موسسه از آن استفاده می شود. آنچه اهمیت دارد فرق آن با لوگو است که برخی از افراد این دو را مثل هم می دانند در صورتی که تنها وجه مشترک این دو، طراحی های انجام شده آن ها برای معرفی عنوان و یا تصویر سازمان و شرکت است.

اگر تمایل به معرفی اسم و نماد مربوط به سازمان و یا شرکت خود را دارید می توانید از طریق دو مدل آن را منتشر کنید تا عامه مردم با آن آشنا شوند.

حالا به تفاوت بین این دو می پردازیم تا بتوانید با آنها آشنا شوید:

لوگو

لوگو چیست

از لوگو می توان برای اشکال و تصویرهای مختلف گرافیکی استفاده کرد و طراحی این تصاویر به حسن سلیقه مخاطب آن بستگی دارد.

انواع لوگو را می توان به سه دسته تقسیم کرد:

  • نوع اول طراحی لوگو شخص است که با نام یک فرد یا عنوان مربوط به آن انجام می شود.
  • نوع دوم مربوط به یک شرکت یا کمپانی است که لوگو مربوط به کار و نام شرکت طراحی می شود.

انواع طراحی:

بعضی از گرافیست ها فقط مختص به یک حوزه کار کرده و صرفا طراحی ایجاد شده مربوط به یک عنوان خاص (ورزشی-هنری و …) می باشد که آمیخته با هنر و خلاقیت طراح آن انجام می شود.

از نوع دیگر لوگوها که جزء لوگوهای پر هزینه است می توان به این نوع اشاره کرد که طراحان  آن شکلی را خلق می کنند که با نگاه به آن می توان متوجه شد در چه زمینه ای طراحی شده است.

از دیگر نوع در طراحی لوگو ها، طراحان با توجه به نوشته اسمی که در اختیارآن ها قرار داده شده عنوان را طراحی کرده که به راحتی می توان یافت که این لوگو به چه عنوانی و مربوط به کجاست.

 از بارزترین ویژگی منحصر به فرد لوگو این است که هر طراحی به دست و قدرت خلاقیت ذهن طراح آن ساخته شده و این باعث تفاوت بین هزاران لوگوی طراحی شده است.

برخی لوگوها هم مانند لوگوی شرکت و یا برندهای شناخته شده و معرفی شده مثل: شرکت نوکیا,سونی اریکسون و… فقط یک عنوان خاص و انحصاری هستند.

 آرم

آرم چیست

اما آرم یک طراحی گرافیکی نیست بلکه فقط یک نماد، تصویر و شکل گرافیکی است که به صورت ساده طراحی شده و در کنار نشانه یا آرم اسم مربوط به شرکت که معمولا اسمی خاص هست قرار میگیرد. این نوع طراحی هم دو سبک تقریبا متفاوت دارد.طراحان عنوان و تصویر را یا خود خلق کرده و یا از جاهای دیگر الگوبرداری می کنند.

به طورکلی طراحان لوگو در لوگو به صورت 100% و در آرم به دلیل الگوبرداری از طرح های دیگر معمولا بین 40% تا 70% خلاقیت خود را به کار می گیرند.

انواع نشانه از نظر بصری :

  • نشانه‌های تصویری عام (pictogram) پیکتوگرام
  • نشانه‌های تصویری خاص
  • نشانه‌های نوشتاری (logotype) لوگوتایپ
  • نشانه‌های تلفیقی

 

3 | (2)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x