زیباترین جنگل های جهان + 24 جنگل بکر و زیبای دنیا

متاسفانه این روزها آنقدر درگیر شهرنشینی شده‌ایم که شاید فقط زیباترین جنگل های جهان بتوانند ما را سر ذوق بیاورند! اما واقعیت این است که تماشای یک جنگل انبوه از درخت، هزاران بار دلنشین‌تر از نگاه کردن به آسمان‌ خراش‌های سر به فلک کشیده است.

جنگل‌ها همیشه زیبا هستند. اصلا روییدن چند درخت در کنار هم، خود به خود یک منظره طبعیی دلنشین را پدید می‌آورد. حال تصور کنید که این درختان به شکل شاعرانه‌ای کنار هم قرار گرفته باشند و صدای پرنده‌ها و حیوانات وحشی هم به آن اضافه شود!

در این مقاله از مجله اینترنتی ایده آل مگ قصد داریم به بررسی 24 مورد از زیباترین جنگل های جهان بپردازیم. اگر تشنه تماشای یک منظره رویایی از طبیعت هستید، حتما تا پایان با ما همراه باشید.

زیباترین جنگل‌های آسیا

در این مقاله و برای راحتی هرچه بیشتر شما عزیزان، جنگل‌ها را بر اساس قاره‌ای که در آن واقع شده‌اند، طبقه‌بندی کرده‌ایم. ابتدا از بزرگ‌ترین قاره جهان یعنی آسیا شروع می‌کنیم.

1- جنگل Yili Apricot Valley (چین)

ما در حال صحبت درباره بزرگترین جنگل زردآلوی وحشی هستیم. جنگل Apricot Valley که به دره زردآلوی تورگن (نام شهری که این جنگل در آن واقع شده است) مشهور است، بیش از 30 هکتار مربع وسعت دارد.

جنگل Xinjiang Apricot Valley

جنگل زیبای Apricot Valley در شمال یک رودخانه به اسم کونس (Kunes) متمرکز شده است. زردآلوهای وحشی این منطقه، هر ساله در ماه آوریل شکوفه می‌دهند و یک منظره بی‌نظیر و غیر قابل توصیف را ایجاد می‌کنند.

دره زردآلوهای وحشی در چین

گردشگرانی که به دره زردآلوی تورگن سفر می‌کنند، خاطره‌های فوق‌العاده‌ای از قدم زدن در این منطقه بکر را نقل می‌کنند. برای تماشای کامل این جنگل، حداقل به دو روز زمان نیاز دارید.

2- جنگل Arashiyama Bamboo (ژاپن)

بامبو (Bamboo) یک علف غول‌پیکر است که گاهی می‌تواند تا 40 متر هم رشد کند. جنگل Arashiyama در کشور ژاپن یکی از باشکوه‌ترین مجموعه گیاهان بامبو است که منظره آن می‌تواند تا سال‌ها در ذهن شما باقی بماند.

جنگل Arashiyama در ژاپن از زیباترین جنگل های ژاپن

این جنگل در حومه کیوتو واقع شده است و بر اساس آمارها، یکی از مکان‌هایی است که بیشترین عکس از آن در ظول سال ثبت می‌شود. Arashiyama بزرگترین جنگل بامبو در ژاپن و سراسر جهان است.

جنگل Arashiyama Bamboo Forest

یک مسیر پیاده‌روی آسفالت شده از وسط این جنگل عبور می‌کند که همواره سرشار از عکاسانی است که برای گرفتن عکس به این منطقه هجوم آورده‌اند. گردشگرانی که از این جنگل بازدید کرده‌اند می‌گویند که در این مسیر، به اندازه درختان بامبو، میله‌های سلفی مشاهده خواهید کرد!

3- جنگل Dragons Blood Forest (یمن)

در فاصله کوتاهی از کشور یمن، یک جزیره دور افتاده قرار دارد که به جواهر عرب مشهور شده است. در این منطقه، هزاران درخت ماورایی به نام خون اژدها، یک جنگل اسرارآمیز و البته فوق‌العاده زیبا را تشکیل داده‌اند.

جنگل Dragon's Blood Forest

در حال حاضر این درخت را فقط در جزیره Socotra می‌توان مشاهده کرد. همین موضوع بر جذابیت این جنگل افزوده است. جالب است بدانید که 37 درصد از گونه‌های گیاهی این جنگل، در هیچ جای دیگری از جهان وجود ندارند.

جنگل خون ازدها در کشور یمن

متاسفانه تغییرهای اقلیمی، وضعیت سیاسی کشور یمن و … جنگل درخت‌ها اژدها را کاملا در خطر نابودی قرار داده است. به همین دلیل، در سال‌های اخیر، تلاش‌های زیادی برای نجات این منطقه بکر و حیرت‌انگیز، صورت گرفته است.

بزرگترین کشورهای جهان بر اساس وسعت به ترتیب

4- جنگل Meghalaya (هندوستان)

جنگل نیمه گرمسیری Meghalaya در شمال شرقی هندوستان واقع شده و بیش از 41 هزار کیلومتر مربع وسعت دارد. این جنگل به شدت مرطوب است و سالانه بیش از 11 متر بارندگی دارد! به همین دلیل، این منطقه از نظر بافت گیاهی، بسیار غنی است.

Meghalaya Subtropical Forest از زیباترین جنگل های جهان

بسیاری از زمین‌‌شناسان عقیده دارند که جنگل Meghalaya زیست‌گاه قدیمی‌ترین درختان روی کره زمین است. به عنوان مثال، اعضای خانواده درختان باستانی Magnoliaceae فسیل‌هایی با قدمت بیش از 95 میلیون سال دارند!

جنگل نیمه گرمسیری Meghalaya

این جنگل خانه بسیاری از پستانداران از جمله ببر (یکی از مهم‌ترین حیوانات هند و آسیا) است. پلنگ ابری، فیل آسیایی، سگ وحشی، خرس خورشیدی مالایا، خرس تنبل، پانگولین چینی و هندی، و هولوک گیبون از دیگر گونه‌های حاضر در Meghalaya هستند.

5- جنگل Taman Negara (مالزی)

در ادامه معرفی زیباترین جنگل های جهان به Taman Negara در کشور مالزی می‌رسیم. این پارک جنگلی، پیاده‌روی در طولانی‌ترین مسیر تاج‌دار جهان را برای شما به ارمغان می‌آورد. غارنوردی، ماهیگیری، کمپینگ، مشاهده حیات‌وحش و … از دیگر امتیازهای این جنگل بکر و محافظت شده است.

جنگل Taman Negara در مالزی

Taman Negara که در زبان مالایی به معنی پارک ملی است، بیش از 4 هزار کیلومتر مربع مساحت دارد و یکی از قدیمی‌ترین جنگل‌های بارانی برگ‌ریز در سراسر جهان محسوب می‌شود.

پارک ملی Taman Negara در مالزی

بازدیدکنندگان این جنگل می‌توانند جنگل‌های بارانی استوایی، تماشای پرندگان یا جنگل‌پیمایی (مانند تنور رنتیس) و مناظر رودخانه در امتداد رودخانه تاهان را تجربه کنند.

6- جنگل خودکشی (ژاپن)

جنگل خودکشی نه تنها یکی از زیباترین جنگل های جهان محسوب می‌شود، بلکه به عنوان یکی از ترسناک‌ترین مکان‌های دنیا هم شناخته می‌شود. جالب است بدانید که سالانه بیش از 200 نفر در این جنگل، اقدام به خودکشی می‌کنند!

جنگل خودکشی در ژاپن

جنگل خودکشی یا همان Aokigahara که در کشور ژاپن قرار دارد، به دریای درختان هم مشهور است. اما اتفاقات تلخی که در این مکان رخ می‌دهند، آن را به یک سوژه جذاب برای فیلم‌‌های ترسناک تبدیل کرده است.

جنگل Aokigahara در ژاپن

تراکم درختان در این جنگل به قدری زیادی است که باد نمی‌تواند از آن‌ها عبور کند. همین مساله باعث ایجاد یک سکون عجیب و البته ترسناک در Aokigahara می‌شود که جذابیت و البته خوف‌ناکی آن را چند برابر می‌کند.

پرجمعیت ترین کشور جهان: 19 کشور شلوغ جهان

7- جنگل Ta Prohm (کامبوج)

Ta Prohm در حقیقت ویرانه‌های یک مبعد قدیمی است که اکنون اطراف آن با ریشه‌های درختان، پوشیده شده است. این درختان به شکل فوق‌العاده زیبایی در داخل و اطراف معبد رشد کرده‌اند.

جنگل Ta Prohm Forest کامبوج

این مبعد و جنگل دیدنی در کشور کامبوج واقع شده است. درختان انجیر، بنیان و کاپوک ریشه‌های غول‌پیکر خود را روی سنگ‌ها می‌گسترانند، دیوارها و تراس‌ها را از هم جدا می‌کنند، زیرا شاخه‌ها و برگ‌های آن‌ها در هم تنیده می‌شوند و سقفی را روی سازه‌ها تشکیل می‌دهند.

جنگل Ta Prohm Forest یکی از زیباترین جنگل های جهان

مسیر ورود به غرب معبد مسیری از میان جنگل است. پس از حدود 350 متر یک تراس سنگی به شکل صلیب وجود دارد. بقایای شیرها، نرده‌های مار و موجودات افسانه‌ای در این منطقه پراکنده است.

8- جنگل Jiuzhaigou Valley (چین)

این پارک ملی در جنوب غربی چین واقع شده و بدون تردید، یکی از زیباترین جنگل های جهان است. Jiuzhaigou در حقیقت یک دره شمال به جنوب است که در سال 1992، توسط یونسکو به ثبت جهانی رسیده است.

پارک ملی Jiuzhaigou Valley

این جنگل بیش از 72 هکتار وسعت و نزدیک به 5 هزار متر ارتفاع دارد. حدود 140 گونه پرنده و همچنین تعدادی از گونه‌های گیاهی و جانوری در حال انقراض، از جمله پانداهای غول پیکر و سیچوان تاکین هم در این دره زندگی می‌کنند.

Jiuzhaigou از زیباترین جنگل های جهان

Jiuzhaigou  یک منطقه بکر با زیبایی‌های طبیعی استثنایی با کوه‌های آلپی دندانه‌دار و تماشایی است که بر فراز جنگل‌های مخروطی در اطراف منظره‌ای پریان از استخرهای شفاف، آبی، سبز و ارغوانی با رنگ‌های عجیب، دریاچه‌ها، آبشارها، تراس‌های آهکی و غارها، سر به فلک کشیده است.

زیباترین جنگل های آفریقا

قاره آفریقا را بیشتر با دشت‌ها و حیات وحش بی‌نظیرش می‌شناسیم. اما بد نیست بدانید که چند مورد از زیباترین جنگل های دنیا در این قاره سیاه و اسرارآمیز واقع شده‌اند.

9- جنگل Deadvlei (نامیبیا)

در حال صحبت کردن درباره یکی از عجیب‌ترین، زیباترین و مرموز‌ترین مکان‌های روی کره زمین هستیم. Deadvlei به معنی مرداب مرده است و در میان تپه‌های قرمز رنگ مرتفع در کشور نامیبیا قرار گرفته است.

جنگل خشک شده deadvlei namibia

این مکان در زمان‌های قدیم یک مرداب بوده و امروزه خشک شده و توسط برخی از مرتفع‌ترین تپه‌های شنی جهان، احاطه شده است. در ابتدا این منطقه پر از درختان خارشتر بود؛ اما با تمام شدن آب و خشک شدن رودخانه، این درختان ناپدید نشدند!

deadvlei namibia یکی از زیباترین جنگل های جهان

آب و هوای این منطقه به قدری سخت بود که درختان به جای تجزیه شدن، شروع به خشک شدن نمودند! خورشید صحرا این درخت‌ها را به استخوان‌های سیاه تبدیل کرد و بعد از گذشت زمان، آن‌ها هرگز از بین نرفتند!

10- جنگل Serengeti (تانزانیا)

پارک ملی Serengeti با وسعتی بیش از 1.5 میلیون هکتار، به خاطر حیات وحش شگفت‌انگیز، دشت‌های بیکران و … مشهور شده است. جالب است بدانید که این منطقه، قدیمی‌ترین اکوسیستم روی کره زمین است.

جنگل Serengeti در تانزانیا

این پارک ملی یک منطقه ایده آل برای زندگی گربه‌سانان بزرگ از جمله شیر و یوزپلنگ است. این در حالیست که پلنگ‌ها را اغلب روی درختان بزرگ که در امتداد رودخانه قرار دارند می‌توان مشاهده کرد.

Serengeti یکی از زیباترین جنگل های جهان

در ساحل رودخانه‌ای که در Serengeti جریان دارد می‌توانید فیل‌های تشنه، اسب‌های آبی، کروکودیل‌ها و … را مشاهده کرد.  اگر بتوانیم به این پارک لقب جنگل بدهیم، می‌توانیم ادعا کنیم که یکی از زیباترین جنگل های جهان است.

11- جنگل The Baobabs Avenue (ماداگاسکار)

یک جاده غربی در ساحل ماداگاسکار که توسط ده‌ها درخت کمیاب baobab  (بائوباب) احاطه شده است، یکی از زیباترین مناظر طبیعی قاره آفریقا را تشکیل داده است.

جنگل Baobabs Avenue

بسیاری از این درختن غول‌پیکر، بیش از 800 سال قدمت دارند! این درختان در حقیقت باقی‌مانده‌های یک جنگل انبوه هستند که تمدن و افزایش شهرنشینی باعث از بین رفتن آن شده است.

جنگل Baobabs Avenue در ماداگاسکار

زمانی که دریانوردان عرب (حدود هزار سال قبل) برای اولین بار Baobabs Avenue را کشف کردند، معتقد بودند که این درختان به صورت وارونه و توسط شیطان کشت شده‌اند؛ زیرا سایبان آن‌ها شبیه ریشه درخت بود!

دیدنی ترین شهرهای ایتالیا | سفر به کشور چکمه

12- جنگل Spiny (ماداگاسکار)

جنگل‌های خاردار ماداگاسکار یک منطقه بوم‌گردی در جنوب غربی ماداگاسکار است. در این منطقه انواع گیاهان بومی یافت می‌شوند و به عنوان یکی از 200 مکان اکولوژیکی مهم جهان شناخته می‌‌شود.

جنگل های خاردار ماداگاسکار

بسیاری از گیاهانی که در این جنگل یافت می‌شوند، مقاومت شدیدی در برابر خشکی از خود نشان می‌دهند. گیاهان خاردار زیرخانواده بومی Didiereoideae از مشهورترین گیاهانی هستند که در جنگل‌های خاردار ماداگاسکار رشد می‌کنند.

جنگل خاردار در کشور ماداگاسکار

متاسفانه این جنگل به سرعت در حال نابود شدن است و کارخانه‌های تولید ذغال، در حال آتش زدن هرچه بیشتر درختان هستند. متاسفانه تنها بخش محدودی از جنگل‌های خاردار، تحت حفاظت دولت مرکزی قرار دارند.

زیباترین جنگل های اروپا

قاره اروپا به سرسبزی و طبیعت فوق‌العاده‌اش معروف است. بنابراین قطعا در این قاره، جنگل‌های زیبا و دیدنی زیادی پیدا می‌شوند که ما در ادامه، به چند مورد آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

13- جنگل Beskydy Mountains (جمهوری چک)

Beskydy یک رشته کوه عظیم است که بیش از 600 کیلومتر طول دارد و  از لهستان به جمهوری چک، اسلواکی و اکرین جریان دارد. در این منطقه، یک جنگل بکر با درختان زیبا و قله‌های سر به فلک کشیده دیده می‌شود که بی شک، از زیباترین جنگل های جهان است.

جنگل Beskydy در جمهوری چک

جالب است بدانید که اگرچه زیگموند فروید (پدر علم روانشناسی) را یک اتریشی می‌دانند، او در حقیقت متولد یکی از روستاهای واقع در همین جنگل (شهر پریبور در جمهوری چک) است!

Beskydy از زیباترین جنگل های جهان

جنگل‌های وحشی، دره‌های عمیق، مسیر پیاده روی و دوچرخه سواری و … از جمله جاذبه‌های بی‌نظیر Beskydy محسوب می‌شوند که می‌توانند چشم هر بیننده و گردشگری را به خود خیره کنند.

14- جنگل The Moss Swamp (رومانی)

این جنگل سرشار از خزه است و همین موضوع، زیبایی حیرت‌انگیزی به آن می‌بخشد. این باتلاق بزرگ و اسرارآمیز فاصله چندانی با قلعه مشهور سبوس در رومانی ندارد و تمام سطح آن محدب است.

جنگل The Moss Swamp در رومانی

در این جنگل چاه‌هایی وجود دارند که گاه عمق آن‌ها به 10 متر هم می‌رسد و جالب این‌که همه آن‌ها، زیر پوشش خزه‌ها پنهان شده‌اند.

15- جنگل Tunnel of Love (اکراین)

در ادامه معرفی زیباترین جنگل های جهان به تونل عشق در کشور اوکران می‌رسیم. این راهروی سبز رنگ 5 کیلومتری در نزدیکی شهر کلوان واقع شده است و یک مکان فوق‌العاده برای پیاده‌روی زوج‌های جوان و عاشق محسوب می‌شود.

تونل عشق در اکراین

این راهرو توسط درختانی کاملا گرد احاطه شده است و جالب‌تر این‌که یک راه آهن از میان آن‌ها عبور می‌کند. در تابستان یا پاییز که درختان به ترتیب سبز یا زرد می‌شوند، دیدن تونل عشق می‌تواند شما را تا مرز جنون پیش ببرد.

تونل عشق یکی از زیباترین جنگل های جهان

در این جنگل، نور و سایه‌ها به شکل عجیبی با همدیگر بازی می‌کنند و هیچ عکاسی نمی‌تواند در مقابل ثبت تصاویر این تونل عشق مقاومت کند. به طور کلی می‌توان گفت که این مکان، یکی از رمانتیک‌ترین مناطق جهان است.

16- جنگل Otzarreta (اسپانیا)

جنگل راش Otzarreta در ایالت باسک واقع شده و یکی از زیباترین مناطق طبیعی کشور اسپانیا و سراسر اروپا محسوب می‌شود. یکی از جالب‌ترین نکات در مورد این جنگل این است که درختان راش آن بر خلاف سایر انواع راش که شاخه‌های افقی دارند، به صورت عمودی و رو به بالا رشد می‌کنند!

جنگل Otzarreta Forest در اسپانیا

اگرچه جنگل Otzarreta امروزه کاملا حفاظت می‌شود، اما بخش بسیار زیادی از آن در زمان‌های گذشته و برای تولید ذغال، نابود شده است. مناظر این جنگل به قدری شگفت‌انگیز است که انگار همه چیز به صورت کاملا دقیق و اندازه‌گیری شده، طراحی شده است.

Otzarreta Forest از زیباترین جنگل های جهان

در فصل پاییز وقتی درختان راش تغییر پوشش می‌دهند، رنگ نارنجی روی زمین دیده می‌شود و جریان چشمگیر رودخانه زوبیزابالا رنگ آبی عمیقی را ارائه می‌دهد که از میان درختان مار می‌گذرد.

پارک های دیدنی چین

17- جنگل Ardennes (بلژیک)

Ardennes که بخش زیادی از آن در بلژیک واقع شده است، قسمت کوچکی از لوکزامبورگ را هم شامل می‌شود. این جنگل انبوه با دره‌های رودخانه‌ای عمیق، مملو از دهکده‌های کوچک و باکشوه است که منظره‌های خیره کننده‌ای را ایجاد کرده است.

جنگل Ardennes در بلژیک

کمی که در جنگل Ardennes قدم بزنید، به غارهای زیرزمینی در کنار قله‌های سر به فلک کشیده می‌رسید و بعید است بتوانید به این زودی‌ها، چشم از مناظر و دیدنی‌های اطراف بردارید.

جنگل Ardennes یکی از زیباترین جنگل های جهان

در تابستان رودخانه‌ها به زیبایی هرچه تمام‌تر در این جنگل می‌درخشند. این در حالیست که در زمستان‌ها، برف روی قله‌ها بیش از هر چیز دیگری زیبا و خیره کننده است.

18- جنگل سیاه (آلمان)

جنگل سیاه یک رشته کوه جنگلی در جنوب غربی آلمان است که با فرانسه و سوئیس مرز مشترک دارد و از جنوب به دره راین محدود می‌شود. جالب است بدانید که رود مشهور دانوب از این جنگل و رشته کوه‌های آن سرچشمه می‌گیرد.

جحنگل سیاه در آلمان

جنگل سیاه نام خود را از درختان بلندی گرفته است که در هم تنیده شده و محیط آن را به شکل سیاه درآورده‌اند! این جنگل در آلمان و اروپا اهمیت زیادی دارد و به آن احترام زیادی گذاشته می‌شود.

جنگل سیاه یکی از زیباترین جنگل های جهان

جنگل سیاه بیش از 6 هزار کیلومتر مربع وسعت دارد و سراسر آن را زیبایی و مناظر طبیعی بکر تشکیل داده‌اند. اگرچه آلمان بیشتر به عنوان یک کشور صنعتی شناخته می‌شود، اما جنگل سیاه ثابت می‌کند که طبیعت هم با این کشور بسیار مهربان است!

19- جنگل Halle (بلژیک)

جنگل هاله (Hallerbos) یک جنگل در کشور بلژیک است که بیش از 500 هکتار مساحت دارد و به جنگل آبی هم معروف است. با هر معیاری که جلو برویم، هاله یکی از زیباترین جنگل های جهان است.

جنگل هاله در بلژیک

در اوایل بهار و به مدت چند هفته، تمام سطح این جنگل به رنگ آبی در می‌آید و به همین دلیل، به آن جنگل آبی هم گفته می‌شود! متاسفانه در طول جنگ جهانی اول، اکثر درختان کهنسال این جنگل، توسط ارتش آلمان نازی سوزانده شده و از بین رفتند.

جنگل هاله از زیباترین جنگل های جهان

اگر می‌خواهید حرکت انواع خرگوش‌ها و گوزن‌ها را در میان یک جنگل سبز و لاجوردی مشاهده کنید، حتما سری به هاله بزنید. مطمئن باشید یک بار قدم زدن در این جنگل، تا پایان عمر از یاد شما نخواهد رفت.

20- جنگل Crooked (لهستان)

جنگل Crooked (جنگل کج) یک جنگل عجیب و غریب در کشور لهستان است که درختان آن به شکل بسیار حیرت‌انگیزی رشد کرده‌اند. این بیشه حدود 400 عدد کاج دارد که در سال 1930 کاشته شده و بعدها به صورت کج رشد کرده‌اند.

جنگل کج در کشور لهستان

هر درخت کاج بلافاصله بعد از جدا شدن از سطح زمین به سمت شمال خم می‌شود و پس از یک گردش جاننبی 1 تا 3 متری، منحنی می‌شود. این‌که چگونه کاج‌ها به این شکل رشد کرده‌اند، هنوز هم یک راز باقی مانده است!

جنگل کج از زیباترین جنگل های جهان

قوی‌ترین فرضیه این است که یک طوفان برف موجب خم شدن یکسان تمام درخت‌های کاج این جنگل شده است. با این‌حال، دلیل این اتفاق هر چه که باشد، چیزی از زیبایی و اعجاب‌انگیز بودن آن کم نمی‌کند.

27 منظره زیبای جهان {زیباترین تصاویر طبیعت}

زیباترین جنگل های قاره آمریکا

وقتی که صحبت از جنگل‌های قاره آمریکا باشد، همه بی‌اختیار یاد آمازون می‌افتیم. اما بد نیست بدانید که در این منطقه چند مورد دیگر از زیباترین جنگل‌های جهان هم قرار گرفته‌اند.

21- جنگل Quebec (کانادا)

جنگل کبک بزرگترین جنگل کشور کانادا است که 24 درصد از کل جنگل‌های این منطقه و 2 درصد از جنگل‌های کل جهان را تشکیل می‌دهد. جالب است بدانید که این جنگل در حدود 900 هزار کیلومتر مربع (بیش از دو برابر کشور سوئد) مساحت دارد.

جنگل کبک در کانادا

این جنگل وسیع و بسیار زیاد از جنوب به شمال کشیده شده و بیشترین حجم آن را درختان افرا تشکیل داده‌ است. صنوبر سیاه دیگر درختی است که در جنگل کبک به وفور یافت می‌شود.

22- جنگل ابری Monteverde (کاستاریکا)

جنگل‌های ابری حدود یک درصد از جنگل‌های جهان را تشکیل می‌دهند و بیشتر در محیط‌های کوهستانی گرمسیری یا نیمه‌گرمسیری مانند کامبوج، پاکستان، کاستاریکا و … دیده می‌شوند. Monteverde یکی از بهترین و زیباترین جنگل‌های ابری جهان است.

جنگل ابری Monteverde Cloud

این جنگل در کشور کاستاریکا واقع شده و بیش از 10 هکتار مساحت دارد. جالب است بدایند که بیش از 2500 گونه گیاهی متنوع در این جنگل ابری دیده می‌شوند و همین موضوع، زیبایی آن را چندین برابر کرده است.

جنگل Monteverde Cloud یکی از زیباترین جنگل های جهان

100 گونه پستاندار، 400 گونه پرنده، 120 گونه خزنده و دوزیستان و هزاران حشره، باعث شده است که دانشمندان و گردشگران، به یک اندازه به این جنگل ابری زیبا و فوق‌العاده جذب شوند.

23- جنگل کاکتوس Saguaro (ایالات متحده آمریکا)

پارک ملی Saguaro در جنوب شرقی شهر آریزونا در کشور آمریکا واقع شده و به داشتن کاکتوس‌های غول‌پیکر معروف است. این پارک بیش از 37 هزار کیلومتر مربع وسعت دارد و یک چشم‌انداز بی‌نظیر را پیش روی شما قرار می‌دهد.

پارک Saguaro Cactus از زیباترین جنگل های جهان

کاکتوس‌های ساگوارا به نوعی نماد غرب آمریکا هم محسوب می‌شوند و به همین خاطر، سالانه گردشگران زیادی از این پارک طبیعی دیدن می‌کنند. منظره این کاکتوس‌ها در غروب خورشید، واقعا فوق‌العاده است!

24- جنگل آمازون (برزیل)

بالاخره به آماوزن رسیدیم. ریه‌های زمین، بزرگ‌ترین جنگل بارانی جهان، محل زندگی دلفین‌های صورتی و … با هر متر و معیاری یکی از زیباترین جنگل های جهان به شمار می‌رود.

جنگل آمازون در برزیل

آمازون 7 میلیون متر مربع مساحت دارد و بسیاری از مناطق آن، هنوز ار دسترس بشر دور مانده‌اند! 60 درصد آمازون در برزیل واقع شده است. با این‌حال بخش‌هایی از آن در پرو، بولیوی، اکوادر، سورینام و … هم دیده می‌شوند.

جنگل آمازون از زیباترین جنگل های جهان

جالب است بدانید که جنگل آماوزن تقریبا 40 درصد از قاره آمریکای جنوبی را در بر می‌گیرد! رودخانه آماوزن که در این جنگل قرار دارد، بزرگترین رود آبی جهان و دومین رود عریض (بعد از نیل در مصر) محسوب می‌شود.

کلام آخر

جنگل‌ همیشه می‌تواند باعث آرامش انسان شود. حال تصور کنید که در بهترین و بکرترین جنگل‌های دنیا در حال قدم زدن هستید؛ چه حس و حالی خواهید داشت؟ بی‌شک مناظر طبیعی جنگل‌ها تا سال‌های سال از یادتان نخواهد رفت.

در این مقاله به معرفی 24 مورد از زیباترین جنگل های جهان پرداختیم. در صورتی که به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید، حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا در اولین فرصت، پاسخ‌گوی شما عزیزان باشیم.

4.5 | (2)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x