جاذبه های گردشگری لولمان ؛ شهری در دل جنگل

لولمان یکی از شهرهای زیبای استان گیلان است که بیشتر به خاطر جلگه ها و دشت های حاصلخیز و سرسبزش معروف است. این شهر در بخش کوچصفهان و بین جاده رشتلاهیجان قرار گرفته است. برای سفر به این شهر باید جاده رشت – لاهیجان را ادامه دهیم و پس از عبور از کوچصفهان، به سمت لولمان ادامه مسیر دهیم. این منطقه دارای دشت ها و جلگه های  حاصلخیز است که این مهم در بخش کشاورزی آن بسیار سودمند می باشد. بخش اعظم جمعیت این شهر را کشاورزان تشکیل می دهند که عمدتا به کشت برنج مشغول هستند.

آب و هوای این شهر مطبوع و معتدل است و در همه فصول سال از جمله بهار و تابستان پذیرای گردشگران است. همه بخش های این شهر و روستاهای اطراف در فصل بهار به خاطر کشت شالی سبزپوش می شوند و مناظر خارق العاده ای در این مسیر ایجاد میکنند که نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کنند .

مناظر حاشیه سپیدرود

مناظر حاشیه سپیدرود

یکی از جاذبه های گردشگری لولمان، رودخانه سپید رود است که از این شهر عبور می کند. این رودخانه در تمام مسیر عبور از لولمان، مناظر بسیار زیبایی ایجاد کرده که چشم ها را از زیبایی سیراب می کنند . حاشیه این رودخانه در این بخش پوشیده از درخت و گیاهان سرسبز است. وقتی در تمام مسیر عبور رودخانه به دو طرف این آبراه نگاه کنیم چشم اندازهای بسیار زیبایی را مشاهده می کنیم که این مناظر فوق العاده از زیباترین تصاویری است که در شمال گیرمان می آید .

مسیر رویایی

مسیر رویایی

وقتی از رشت به سمت لولمان حرکت می کنیم در سراسر این مسیر با مناظر سرسبز و زیبا روبرو خواهیم بود. اما اگر در این مسیر از جاده سنگر به سمت کوچصفهان حرکت کنیم این مناظر سرسبزترو بکرتر می شوند. دشت ها و جلگه های پوشیده از درخت و گیاهان در کنار سرسبزی شالیزار ها  به ویژه در فصول بهار و تابستان این سرزمین را رویایی تر می کند. در مسیر حرکت، چندین روستا را مشاهده می کنیم که مملو از زبیایی و دیدنی های منحصر به فردی می باشند. آج بیشه ،بلسبنه ، لاله دشت و گورابسر از جمله این روستاها هستند.

دیدنی های لولمان

جاذبه های گردشگری لولمان فقط در جاده ها و حاشیه رودخانه ها خلاصه نمی شوند . از جمله دیدنی های این شهر می توان به منطقه پیربست و مناطق دیگری مانند رشت آباد، رودبارکی، گرباسده، مبارک آباد و چلک اشاره کرد. در این مناطق برنجکاری رواج زیادی دارد و اگر در فصل بهار یا تابستان به این مناطق سفر کنید در کنار زیبایی های طبیعت، انبوه کشاورزان در حال فعالیت در مزارع را خواهید دید. این کشاورزان در عین اینکه زحمتکش هستند بسیار مهربان و مهمانواز هم می باشند.

صداقت و سادگی در رفتار همه آنان موج می زند و شما با دیدن این صحنه ها، از دیدنی های اینجا بیشتر لذت می برید. آلاچیق ها یکی دیگر از زیباییها و دیدنی های این منطقه است که برای استراحت و نوشیدن چایی بسیار مناسب می باشند .

بازار هفتگی

بازار هفتگی لولمان

بازار هفتگی لولمان از دیگر جذبه های گردشگری لولمان محسوب می شوند . این شهر دو بازار روز محلی دارد که در روزهای یکشنبه و چهارشنبه تشکیل می شود. این بازارها همواره مملو از جمعیت می بانشد زیرا اینجا همه خوراکی ها با قیمت مناسب عرضه می شود. اهالی منطقه پای ثابت این بازارها هستند و در کنار آن گردشگران مایحتاج خود را از این بازارها تهیه می کنند. ماهی های تازه و سایر خوراکی های محلی استان گیلان در این بازار یافت می شود و اگر هم نشود وسایل تهیه آن در این بازارها موجود است و شما می توانید با تهیه این وسایل، زمینه پخت و پز آن ها را مهیا کنید.

رشت آباد

قدمت این روستا به دوره صفویه می رسد. نام این روستا در این دوره خرم لات بوده است. در گذشته شغل اصلی مردم لولمان بافتن رشته ابریشم بود و به همین دلیل این شهر به رشت آباد نام گذاری شد.در لولمان و شهرهای اطراف شغل برخی از روستاییان پرورش کرم ابریشم است و امروزه نیز کماکان این شغل ادامه دارد . هر چند بافتن رشته ابریشم در این منطقه در سال های اخیر منسوخ شده است.

کرباسده

کرباسده

کرباسده روستای دیگر لولمان است که مانند سایر روستاهای این منطقه از جاذبه های گردشگری لولمان به شمار می رود. این روستا از نظر آب و هوا در شرایط بسیار مساعدی قراردارد. هوای معتدل و مطبوع از ویژگی های اصلی این روستا می باشند . در همین بخش روستای مبارک آباد واقع است که شرایط آب و هوایی این روستا، شبیه روستای کرباسده است. این مناطق در گردشگری کمتر شناخته شده هستند و نیاز به معرفی بیشتری دارند.

امتیاز شما به این پست
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x