زیباترین شهرهای بنگلادش | معرفی سرزمین بنگال ها

کشور رودخانه‌ای بنگلادش یکی از پرجمعیت‌ترین کشورهای جهان محسوب می‌‍شود که اکثر مردم آن مسلمان می‌باشند. بنگلادش در لغت به معنی سرزمین بنگال‌ها می‌باشد.

این کشور در سال 1971 از هند و پاکستان استقلال گرفت و به  عنوان یک کشور مستقل به رسمیت شناخته شد. پایتخت این کشور، شهر داکا می‌باشد.

در بخش گردشگری ایده آل مگ، می‌خواهیم به معرفی زیباترین شهرهای بنگلادش بپردازیم تا شما عزیزان بیشتر از پیش با این کشور دیدنی و سرشار از دیدنی‌های طبیعی و تاریخی، آشنا شوید؛ با ما همراه باشید.

کشور بانگلادش با بیش از 160 میلیون نفر جمعیت، در رده هشتم پرجمعیت ترین کشورهای جهان قرار دارد. بیش از 90 درصد از جمعیت این کشور، مسلمان هستند.

مساحت این کشور بیش از 147 هزار کیلومتر مربع می‌باشد که از این لحاظ در رده 92 وسیع ترین کشورهای جهان قرار گرفته است. با توجه به جمعیت بسیار بالا و در عین حال مساحت کم، کاملا مشخص است که تراکم جمعیت در این کشور بالا است.

بزرگترین شهر بنگلادش، داکا می‌باشد که 12 میلیون نفر از کل جمعیت این کشور را در خود جای داده است. زبان رسمی مردم بنگلادش، بنگالی می‌باشد و تقریبا اکثریت مردم در این کشور به این زبان تکلم می‌کنند.

داکا ( Dhaka )

داکا

بدون شک اولین شهری که در این بنگلادش توجه شما را به خود جلب خواهد کرد؛ پایتخت آن یعنی شهر داکا می‌باشد. اصولا مسافرت به این کشور بدون بازدید از داکا کامل نخواهد شد. این شهر به عنوان قطب اقتصادی، فرهنگی، گردشگری و دانشگاهی بنگلادش شناخته می‌شود. داکا مهم‌ترین و حیاتی‌ترین شهر در این کشور به شمار می‌رود. از جمله مکان‌هایی که در بازدید از داکا نباید از دست دهید؛ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • یادبود ملی
  • خانه پارلمان
  • کاخ صورتی
  • قلعه لانباگ
  • باغ‌های بالغا
  • دریاچه هاتیر
  • ویرانه‌های مینامانی

میمنسینگ ( Mymensingh )

میمنسینگ

میمنسینگ یک شهر تاریخی با بیش از 200 سال سابق تاریخی و سیاسی می‌باشد. ای شهر در کنار رودخانه زیبای براهماپوتا واقع شده است. میمنسینگ مجموعه‌ای بی‌نظیر از مکان‌های دیدنی تاریخی، فرهنگی و طبیعی می‌باشد که از نظر گردشگری از بهترین شهرهای بنگلادش نیز محسوب می‌شود. گردشگران در این شهر می‌توانند در اطراف باغ‌های ارکیده یا توت فرنگی‌ قدم بزنند؛ به سمت پارک قاجینی بروند؛ از جلچاترای تاریخی دیدن کنند و یا از قایق سواری بر روی رودخانه لذت ببرند.

سیلت ( Sylhet )

سیلت

یکی دیگر از زیباترین شهرهای بنگلادش، سیلت نام دارد که در امتداد رودخانه سورما واقع شده است. این شهر از معدود شهرهای بنگلادش می‌باشد که مردم آن از رفاه خوبی برخوردار هستند. از این رو یکی از شهرهای مناسب برای گردشگری محسوب می‌شود. در این شهر شما با انواع مناظر زیبای طبیعی از جمله : تپه‌ها، رودخانه‌ها، دریاچه‌ها، باغ‌های چای، جنگل‌های بارانی و دریاچه‎‌ها رو به رو خواهید شد. سراسر شهر با این جاذبه های زیبا و طبیعی احاطه شده‌است.

کولنا ( Khulna )

Khulna

شهرستان کولنا سومین شهر بزرگ در کشور بنگلادش به شمار می‌رود که در نزدیکی داکا واقع شده است. بزرگترین جنگل حرا در جهان و البته خانه ببر زیبا و سلطنتی بنگال از مهم‌ترین ویژگی‌های این شهر محسوب می‌شوند. کولنا همچنین یکی از قدیمی‌ترین بندرهای بنگلادش و به طور کلی جنوب آسیا محسوب می‌شود. مسافرین بنگلادش، هرگز نمی‌توانند فرصت دیدار از این شهر تاریخی و ملاقات با ببرهای زیبای بنگال را ازدست بدهند.

راجشاهی ( Rajshahi )

Rajshahi

یکی دیگر از زیباترین شهرهای بنگلادش، راجشاهی می‌باشد. این شهر اگرچه امروزه بیشتر به عنوان یک مرکز دانشگاهی و گردشگری شناخته می‌شود؛ اما در گذشته یکی از قطب‌های تولید ابریشم در جهان محسوب می‌شد. البته گردشگران هنوز هم نمی‌‌توانند بازارهای راجشاهی و پارچه‌های ابریشمی اعلای آن را نادیده بگیرند. آّب و هوای این شهر به گونه‌ای می‌باشد که برای رشد و پرروش انواع میوه‌ها مناسب می‌باشد. بنابراین حتما میوه‌های راجشاهی و مخصوصا انبه را فراموش نکنید.

پهارپور ( Paharpur )

Paharpur

پهارپور یک روستای کوچک در نزدیکی ایستگاه قطار Jamalganj  می‌باشد که اخیرا بقایای یک صومعه بودایی قدیمی در آن پیدا شده است. قدمت این بنا به قرن هشتم میلادی بازمی‌گردد. این صومعه باستانی که Somapura Mahavihara نام دارد دارای 27 هکتار زمین است و به عنوان میراث جهانی به ثبت یونسکو نیز رسیده است. در نزدیکی این بنای تاریخی یک موزه قرار دارد که اشیاء جالبی را از زندگی باستانی و اولیه به نمایش می‌گذراد. شاید به خاطر حضور همین صومعه و موزه می‌باشد که پهارپور در لیست زیباترین شهرهای بنگلادش قرار گرفته است.

بندربان ( Bandarban )

Bandarban

بندربان یکی از زیباترین مکان‌ها در کشور بنگلادش محسوب می‌شود که تقریبا از هر شهر بزرگی می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید. دریاچه و آبشاری که در نزدیکی این مکان واقع شده‌اند؛ معنی واقعی آرامش را برای شما تداعی می‌کنند. علاوه بر مناظر زیبای طبیعی، تعداد بسیار زیادی معبد بودایی نیز در اطراف این شهر قرار دارند. مهم‌ترین معبدی که در نزدیکی این شهر قرار گرفته است؛ Buddha Dhatu Jadi نام دارد. در این مکان شما می‌توانید با دومین مجسمه بزرگ بودا در این کشور ملاقات کنید.

کاکس بازار ( Cox’s Bazar )

Cox’s Bazar

یکی دیگر از زیباترین شهرهای بنگلادش کاکس بازار می‌باشد که گاهی از آن به عنوان پانووا نیز یاد می‌شود. این شهر ساحلی زیبا که در منطقه چیتاکونگ واقع شده است؛ طولانی‌ترین خط ساحل ماسه‌ای را نه تنها در بنگلادش بلکه در سراسر جهان به خود اختصاص داده است. 75 مایل خط ساحلی زیبا و بی‌نظیر، اصلی‌ترین دلیلی است که شما حتما باید از کاکس بازار دیدن نمایید. البته این شهر ماهیگیری و زیبا، جاذبه‌های دیگری نیز دارد. سیگارهای خانگی و صنایع دستی منحصر به فرد و البته صومعه باشکوه بودایی Aggmeda Khyang از دیگر زیبایی‌های این شهر می‌باشند.

سونارگائون ( Sonargaon )

Sonargaon

سونارگائون پایتخت قبلی کشور بنگلادش است که 18 مایل از پایتخت فعلی، یعنی شهر داکا فاصله دارد. حاکمان مختلف این منطقه در طول تاریخ، هر کدام اثری روی زیبایی این شهر گذاشته‌اند. از معماری و فرهنگ این منطقه، به راحتی می‌توان به تاریخ غنی آن پی برد. سونارگائون همچین دارای باغ‌های خیره‌ کننده، یک موزه عالی صنایع دستی و کاخ سلطنتی است که بدون شک ارزش یک گردش یک روزه را دارد.

بوگرا ( Bogra )

Bogra

آخرین شهری که در لیست زیباترین شهرهای بنگلادش قرار می‌گیرد؛ شهر بوگرا می‌باشد. این شهر در بخش راجشاهی قرار دارد و یکی از قدیمی‌ترین و در عی حال جذاب‌‌ترین شهرهای کشور بنگلادش به شمار می‌رود. جاذبه‌های گردشگری فراوان بوگرا، باعث شده تا گردشگران داخلی و خارجی زیادی به سمت این شهر روانه شوند. جذاب‌ترین بخش این شهر، یک سایت باستان شناسی تاریخی به نام Mahasthangarh می‌باشد که قدمت آن به قرن سوم میلادی باز می‌گردد. در این شهر بیشتر اثرهای تاریخی، بودایی هستند؛ اما تعدای از جاذبه‌های مربوط به مسلمانان نیز در بوگرا یافت می‌شوند.

1 | (1)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x