تزریق ژل: مزایا، عوارض و نحوه انجام آن + نواحی مناسب آن

افزایش سن اجتناب‌ناپذیر است، اما خبر خوب این است که راه‌هایی وجود دارد که می‌توان پوست و ظاهر شما را جوان‌تر کرد. اگر متوجه ظاهر شدن خطوط و چین و چروک‌های ریزی روی صورت خود شده‌اید، احتمالا به این فکر افتاده‌اید که آیا باید تزریق ژل انجام دهم؟

بنابراین، برای تکمیل اطلاعات خود در رابطه با تزریق ژل، ادامه مطلب را بخوانید تا ببینید آیا انجام چنین کاری برای شما مناسب است یا خیر.

تزریق ژل چیست؟

تزریق ژل، تزریقی است که پوست شما را با بازگرداندن مواد طبیعی جوان‌کننده، زیبا و جوان می‌سازد. کلاژن، الاستین و اسید هیالورونیک، همگی برای صاف و سفت نگه داشتن پوست حیاتی هستند. ترکیب این مواد زیر پوست، باعث سفت شدن پوست شما می‌شوند.

همانطور که می‌دانید، پوست شما به طور طبیعی با افزایش سن خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد و به دنبال آن، خطوط و چین و چروک‌ روی آن ظاهر می‌شود. اثرات ناشی از این افزایش سن، به عوامل زیادی بستگی دارد. ژنتیک، سبک زندگی و محیط شما در پیری پوست شما نقش دارند. تزریق ژل یک راه عالی برای بهبود ظاهر پوست شما است.

با تزریق ژل می‌توانید لب‌های خود را حجیم کرده، زاویه فک خود را بهبود بخشید و یا چین و چروک‌ها را از بین ببرید. بنابراین، تزریق ژل، ظاهری جوان و شاداب به پوست شما می‌دهد.

فواید تزریق ژل

تزریق ژل یک راهکار مناسب برای حجیم کردن پوست و جوانسازی آن است؛ اما مزایای دیگری نیز وجود دارد که ممکن است از آن‌ها اطلاعی نداشته باشید. در ادامه، 10 فایده تزریق ژل را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد:

تولید کلاژن و الاستین را افزایش می‌دهد.

تولید کلاژن و الاستین به طور طبیعی با افزایش سن، کاهش می‌یابد. یکی از مواد اصلی در تزریق ژل، اسید هیالورونیک است که به افزایش سطح کلاژن و الاستین منجر می‌شود. هرچه اسید هیالورونیک در بدن شما بیشتر باشد، پوست شما جوان‌تر خواهد بود. بنابراین، برای دستیابی به بهترین نتیجه، ژلی را انتخاب کنید که دارای جزء هیالورونیک اسید باشد.

نتایج تقریباً فوری هستند.

همه ما مایلیم زمانی که تحت درمان‌های زیبایی قرار می‌گیریم، نتایج آنی را ببینیم. اگر تزریق به لب انجام می‌دهید یا برای رفع چین و چروک‌های صورت خود از تزریق ژل استفاده می‌کنید، نتایج را در کمتر از یک هفته خواهید دید. با این حال، ممکن است تا دو هفته طول بکشد تا ژل، به طور کامل در پوست شما بنشیند. اکثر زیباجویان، نتایج نهایی را در حدود دو هفته بعد می‌بینند. همچنین به خاطر داشته باشید که، با مراقبت و نگهداری مناسب، ژل تزریقی شما می‌تواند مدت زیادی دوام بیاورد.

اثرات آن، ظریف و نامحسوس است.

اثرات آن ظریف و نامحسوس است

وقتی پزشکان می‌گویند که اثرات تزریق ژل نامحسوس هستند، به این معنی است که ظاهری طبیعی دارند. حتما انتقادات زیادی مبنی بر اینکه درمان‌های زیبایی، جلوه‌ای مشخص دارند، شنیده‌اید؛ اما تزریق ژل، در اکثر مواقع نتایج طبیعی به همراه دارد و کمتر کسی متوجه خواهد شد که از چنین درمانی استفاده کرده‌اید. اگر به‌دنبال تزریق بهترین مواد ژل‌ هستید، خبر خوب این است که مواد بسیار باکیفیتی در بازار موجود است.

 این روش را می‌توان با درمان‌های دیگر ادغام و استفاده کرد.

یکی از بزرگترین مزایای تزریق ژل این است که می‌توان آن را با سایر درمان‌ها زیبایی ترکیب کرد. در واقع تزریق ژل ترکیب شده با تزریق بوتاکس، بهترین و طبیعی‌ترین نتایج را برای پوست شما به ارمغان می‌آورد. برای خطوط ظریف عمیق‌تر، بوتاکس و زئومین، ترکیبی عالی برای تزریق ژل خواهند بود.

چنین تزریقاتی، به جلوگیری از انقباض عضلات صورت و عمیق‌تر شدن خطوط کمک می‌کنند. از بین بردن خطوط عمیق‌تر مانند خطوط پنجه کلاغی، خطوط اخم و خطوط پیشانی تنها با تزریق ژل، اندکی دشوارتر است و نیاز به یک درمان ترکیبی دارد. ولی چنین درمانی می‌تواند شما را از جراحی‌های تهاجمی مانند لیفت صورت یا پیوند پوست نجات دهد.

ظاهر اسکار را بهبود می‌بخشد.

ظاهر اسکار را بهبود می بخشد

یکی از مزایای تزریق ژل این است که اسکار پوستی را تا جای ممکن بهبود می‌بخشد. اسید هیالورونیک موجود در ژل می‌تواند بافت اسکار اطراف محل تزریق را به مرور خوب کند. اگر از آکنه و یا اسکار دارید، تزریق ژل باز هم می‌تواند کمک‌کننده باشد.

با این حال، ژل را نمی‌توان برای همه انواع اسکار استفاده کرد. بنابراین باز هم پیشنهاد می‌کنیم که قبل از تصمیم‌گیری در مورد تزریق ژل برای رفع جای اسکار، حتما با پزشک خود مشورت کنید.

مراحل تزریق ژل چیست؟

روش تزریق ژل شامل مراحل زیر می‌باشد:

ارزیابی پوست

اگر انتخاب شما استفاده از تزریق ژل می‌باشد، جراح پلاستیک، متخصص پوست یا دستیار وی، ناحیه تزریق و رنگ پوست را ارزیابی می‌کند. همچنین در ادامه، ممکن است از نواحی تحت درمان عکس گرفته شود تا بهترین نقطه برای تزریق معین گردد.

پاک کردن پوست و اعمال بی‌حسی

در قدم بعدی، محل تزریق با یک عامل ضد باکتریایی پاک می‌شود. همچنین برای جلوگیری از درد هنگام تزریق، می‌توان از ابزارهای بسیار سرد برای خنک کردن پوست، پماد بی‌حس کننده یا تزریق بی‌حسی موضعی استفاده کرد. البته که درد تزریق به قدری کم است که بدون استفاده از این موارد نیز قابل تحمل می‎باشد.

تزریق

تزریق معمولاً در هر ناحیه فقط چند لحظه طول می‌کشد. فرآیند تزریق، ماساژ و ارزیابی نتیجه انجام شده و در صورت نیاز ژل اضافی تزریق می‌گردد. بسته به تعداد مناطقی که باید تحت درمان قرار گیرند، کل فرآیند ممکن است 15 دقیقه تا 1 ساعت به طول انجامد.

پاکسازی و ریکاوری

بعد از اتمام کار، هرگونه علامت گذاری روی پوست پاک می‌شود. ممکن است برای کاهش تورم و درد، استفاده از کمپرس یخ به شما پیشنهاد شود. با وجود حساسیت ناحیه تزریق شده برای 1 الی 2 روز، این حساسیت و درد به حدی نخواهد بود که نیاز به استفاده از مسکن داشته باشید.

خطرات تزریق ژل چیست؟

تصمیم برای تزریق ژل بسیار شخصی است. این شما هستید که باید تصمیم بگیرید که با چه هدفی می‌خواهید این تزریق را انجام دهید و اینکه آیا خطرات و عوارض احتمالی تزریق ژل قابل قبول است یا خیر. جراح پلاستیک و یا پزشک شما، هر خطری را به شما و با جزئیات توضیح خواهد داد.

همچنین از شما خواسته می‌شود تا رضایت نامه‌ای را امضا کنید تا نشان داده شود که این روش و همچنین خطرات و عوارض احتمالی آن را کاملاً درک کرده‌اید. البته، عوارض شدید ناشی از تزریق ژل به طور معمول رخ نمی‌دهد. خطرات بالقوه تزریق ژل، بسته به نوع ژل مورد استفاده و ماندگاری نسبی آن متفاوت است و شامل موارد زیر است:

  • جوش‌های آکنه مانند
  • عدم تقارن
  • خونریزی از محل تزریق
  • کبودی
  • آسیب به پوست که منجر به زخم و اسکار شود.
  • عفونت در محل تزریق
  • توده
  • قابل لمس بودن ژل در زیر سطح پوست
  • نکروز پوست (زخم شدن یا از بین رفتن پوست در اثر اختلال در جریان خون)
  • بثورات پوستی همراه با خارش
  • قرمزی پوست
  • تورم
  • اصلاح کمتر یا بیش از حد چین و چروک

در موارد بسیار نادر، ممکن است ژل تزریقی، به طور تصادفی به جای تزریق زیر پوست به عروق خونی شما تزریق شود. همین امر می‌تواند جریان خون را مسدود کند. اگر جریان خون شما مسدود شود، اتفاقی که می‌افتد بسته به محل تزریق متفاوت خواهد بود.

اگر پوست شما آسیب دیده باشد، ممکن است پوستتان از بین برود یا دچار اسکار شوید. اگر چشم شما آسیب ببیند، ممکن است بینایی خود را از دست داده یا کور شوید.

بنابراین اگر میخواهید به زیبایی و جوانسازی پوست خود بپردازید، هزینه‌های تزریق ژل را نادیده بگیرید و به پزشکان غیرمجرب به علت هزینه پایین آنها مراجعه نکنید زیرا خسارتی که بعدها به شما وارد میشود میتواند چند برابر هزینه تزریق ژل باشد.

سلب مسئولیت: ایده آل مگ صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد
امتیاز شما به این پست
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x