بهترین طرز تهیه سالاد آووکادو برای همه سلیقه ها

وقتی برای اولین بار طعم آووکادو را تجربه کردید کجا بود؟ آیا سس آن روی یک تراشه تورتیلا قرار داده بودند یا اینکه خود میوه در یک کیک شکلاتی خوش طعم قرار گرفته بود؟ با پاسخگویی به این سوال‌ها متوجه می‌شوید نوع مصرف آووکادو بسیار متنوع است.

این میوه خوشمزه و مقوی که قبلا با نام «گلابی تمساح» شناخته می‌شد. حالا ماده اصلی انواع سالاد آووکادو است که محبوبیت زیادی پیدا کرده است.

جالب است بدانید که آووکادو دارای 975 میلی گرم پتاسیم است، در حالی که یک موز معمولا 544 میلی گرم پتاسیم دارد!

با توجه به همین نکته مهم، در ادامه این مقاله از ایده آل مگ با ما همراه باشید تا انواع سالادهای تهیه شده با آووکادو را بشناسیم.

سالاد آووکادو با گوجه

اگر سالاد آووکادو و گوجه را با مواد ذکر شده در متن تهیه کنید، برای 4 نفر مناسب است. همچنین مدت زمان کوتاهی (در حد 5 دقیقه) لازم دارید تا سالاد آووکادو خوشمزه خود را روی میز قرار دهید.

سالاد آووکادو با گوجه

این سالاد سس خاصی ندارد و تنها با گوجه فرنگی، آووکادو، پیاز قرمز و گشنیز، آب لیموترش تازه و روغن زیتون آماده می‌شود.

همچنین تهیه سریع و آسان آنها باعث شده تا گزینه خوبی برای مهمانی‌ها باشد. حتی می‌توانید آن را به عنوان یک غذای جانبی کامل و سالم در نظر بگیرید.

این سالاد خوش طعم گوجه فرنگی و آووکادو بسیار خوش رنگ است و می‌تواند اشتهای افراد را تقویت کند. آووکادو و گوجه فرنگی به خوبی یکدیگر را تکمیل می‌کنند تا خواص مناسب خودشان را به بدن می‌رسانند.

همچنین پیاز قرمز به سالاد جلوه خاصی داده و تردی مورد نیاز را به آن اضافه می‌کند. در صورت تمایل می‌توانید خیار را هم به ترکیبات زیر اضافه کنید.

  • دو فنجان گوجه فرنگی خرد شده حدود (هر نوع گوجه فرنگی که دوست دارید)
  • دو عدد آووکادو رسیده مکعبی شده
  • 1/4 پیاز قرمز کوچک (خرد شده به سایز دلخواه)
  • 1/4 فنجان گشنیز یا جعفری (خرد شده در حد لازم)
  • آب یک عدد لیموترش
  • دو قاشق غذاخوری روغن زیتون اضافی
  • 1/2 قاشق چایخوری فلفل قرمز (یا حتی سیاه)
  • نمک و فلفل سیاه (به اندازه لازم)

در یک کاسه سالاد بزرگ، گوجه فرنگی، آووکادو و گشنیز را روی هم بریزید تا مرحله اول تهیه سالاد آووکادو انجام شود. با روغن زیتون، آب لیموترش، تکه‌های فلفل و نمک و فلفل مزه دارد کنید.

مواد را به آرامی هم بزنید تا متلاشی نشوند. می‌تواند آن را فورا سرو کنید یا با پوشش پلاستیکی تا 2 ساعت در یخچال نگه دارید تا مهمان‌ها از راه برسند.

سالاد خیار و آووکادو

خیارهای ترد و آووکادوی خامه‌ای ستاره‌های این سالاد ساده پنج ماده‌ای هستند. توجه داشته باشید که پوست کندن خیارها به صورت نوارهای متناوب به آنها کمک می‌کند تا ادویه‌ها را به خوبی جذب کنند.

سالاد خیار و آووکادو

در عین حال شکل و ظاهر خود را هم حفظ کنند. پس از برش به قطعات لقمه‌ای، آنها را با نمک ترکیب می‌کنیم تا رطوبت خیار را از بین برده و طعم آنها را بهتر کنیم.

همچنین آووکادوی مکعبی را با آب لیمو یا سرکه طعم دارد می‌کنیم تا از قهوه‌ای شدن میوه جلوگیری شود.

سپس همه چیز را با کمی شدت هم می‌زنیم تا آووکادو کمی تجزیه شود و یک پوشش براق به سالاد آووکادو و خیار اضافه شود. می‌توانید سالاد را با پاشیدن فلفل قرمز تزیین کنید. البته استفاده از گیاه‌هایی مانند کاهو، لوبیا یا تخم مرغ آب پز، پنیر فتا، آجیل و غیره هم برای تزیین مناسب هستند.

اگر برنامه ریزی خود را مطابق با مواد زیر پیش ببرید، سالاد آووکادو برای 4 نفر آماده خواهد شد.

  • دو پیازچه (که به صورت متقاطع برش داده شده‌اند)
  • چند تکه یخ
  • شش عدد خیار
  • نمک کوشر
  • دو عدد آووکادوی بسیار رسیده
  • دو قاشق غذاخوری آب لیمو یا لیموترش تازه
  • فلفل قرمز یا سس تند، برای سرو

چطور این سالاد را آماده کنیم؟

پیازچه‌ها را به یک کاسه کوچک منتقل کنید و با تکه‌های یخ تنها بگذارید تا ترد شوند. خیارها را در نوارهای متناوب پوست بگیرید و انتهای آن را ببرید. در صورت تمایل از طول نصف کنید و دانه‌ها را هم بردارید.

چطور سالاد خیار و آووکادو را آماده کنیم ؟

خیارها را به قطعات کوچک برش دهید (برش‌های نازک، مکعب‌های یک سانتی یا خرد شده به شکل‌های نامنظم)، سپس آنها را به یک آبکش که در سینک قرار داده شده است، منتقل کنید.

1 قاشق چایخوری نمک روی آنها بریزید و کنار بگذارید تا آب خیارها گرفته شود. این کار از حداقل 5 دقیقه یا حداکثر 15 دقیقه زمان نیاز دارد.

بعد از این مرحله آووکادوها را نصف کنید و هسته‌های آنها را بردارید. با استفاده از یک قاشق، گوشت را از پوست جدا کرده، سپس گوشت را به مکعب‌های کوچک برش دهید.

همه تکه‌های را به یک کاسه بزرگ منتقل کنید، آب لیمو را اضافه کرده و بعد از آن نمک بزنید. تکه‌های میوه را خوب هم بزنید تا با چاشنی‌ها ترکیب شوند.

خیارها را در آبکش تکان دهید تا رطوبت اضافی آن گرفته شود، سپس به همراه آووکادو به کاسه بزرگ‌تر و انتخاب شده برای سرو سالاد آووکادو منتقل کنید.

پیازها را هم شسته و آبکش کرده و کمی تکان دهید تا آب اضافه نداشته باشند. پیازچه‌ها را به کاسه‌ای که این مواد در آن هستند، اضافه کنید.

سالاد آووکادو مکزیکی

این سالاد آووکادو مکزیکی خامه‌ای و سیر کننده، برای 4 نفر مناسب است. می‌تواند برای ناهار یا به عنوان غذای جانبی برای شام استفاده شود. این دستور غذای گیاهی، بدون گلوتن، سالم، آسان برای تهیه (در 10 دقیقه) و دارای یک سس بدون روغن است.

سالاد آووکادو مکزیکی

برخی از علاقه‌مندان به این سالاد آن را هر روز مصرف می‌کنند. زیرا طعم خامه‌ای، سبک و خوشمزه آن را در کنار اینکه حاوی روغن یا سس مایونز نیست دوست دارند.

غذا بسیار ساده آن شامل موادی است که در هر خانه‌ای پیدا می‌شوند. این مواد مغذی عبارتند از:

  • یک پیاز کوچک خرد شده
  • یک عدد فلفل قرمز متوسط خرد شده
  • یک فلفل سبز کوچک خرد شده
  • یک قوطی لوبیا سیاه شسته و آبکش کنید
  • یک آووکادوی رسیده کوچک خرد شده
  • یک فنجان (180 گرم) گوجه فرنگی گیلاسی خرد شده
  • ذرت تازه دو خوشه متوسط

ابتدای امر سس سالاد آووکادو خود را با 3 حبه سیر، 1 تا  1/4 فنجان (270 میلی لیتر) شیر گیاهی، 1 آووکادوی کاملا رسیده کوچک، 2 قاشق غذاخوری آبلیمو، خردل 1 قاشق غذاخوری پر و نمک و فلفل آماده کنید. برای تهیه سس کافی است مواد را داخل مخلوط کن ریخته و ترکیب نمایید.

مراحل آماده سازی سالاد آووکادو مکزیکی

روی هر خوشه ذرت کمی روغن بمالید و نمک و فلفل بپاشید. یک ماهیتابه یا گریل را گرم کنید و ذرت را درون آن برشته کنید. هر طرف را به مدت 2 دقیقه روش حرارت گذاشته و مرتب بچرخانید. در مجموع ذرت‌ها را 10 دقیقه بپزید. کنار بگذارید تا خنک شود، سپس با احتیاط هسته‌ها را از بدنه جدا کنید.

در یک کاسه بزرگ، مواد را با هم ترکیب کرده و سس را به آنها اضافه کنید. چاشنی‌ها را بچشید و کمی یا زیادی آنها را تنظیم کنید. در صورت نیاز نمک / فلفل / آبلیمو بیشتری اضافه کنید.

4 | (1)
ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.