منابع زیست کنکور برای دانش آموزان ضعیف

برای کنکوری‌های رشته تجربی هیچ درسی مهم‌تر از زیست‌شناسی نیست. اولین کاری که قبل از شروع خواندن زیست کنکور باید انجام دهید، انتخاب منبع مناسب است. شاید برایتان سوال شود چطور منبع مناسب درس زیست را انتخاب کنم؟

برای اینکار باید ابتدا سطح خودتان را بسنجید و کتاب متناسب با سطح خود را تهیه کنید. ما در این مطلب سعی داریم به دانش‌آموزانی که هنوز در درس زیست ضعف دارند، کمک کنیم. کتاب‌هایی که در ادامه معرفی می‌شود، بهترین منابع زیست کنکور برای دانش آموزان ضعیف هستند. با خواندن این کتاب‌ها خیلی سریع می‌توانید خود را در درس زیست‌شناسی قوی کنید. پس اگر می‌خواهید مسیر پیشرفت در زیست کنکور را شروع کنید تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

تعیین سطح: آیا من در زیست کنکور ضعیف هستم؟

قبل از هرچیزی باید اول سطح خود را در درس زیست‌شناسی بسنجید. این کار به شما کمک می‌کند بتوانید منابع درسی مناسب خود را انتخاب کرده و قدم به قدم پیشرفت کنید. به طور مثال اگر سطح شما در درس زیست‌شناسی ضعیف باشد، خرید منابع سطح دشوار ممکن است شما را ناامید و بی‌انگیزه کند. در ادامه به شما کمک می‌کنیم تا با انجام یک‌سری کارها متوجه شوید که آیا در این درس ضعیف هستید یا قوی؟!

1.     آزمون‌ بدهید: بهترین راه برای تعیین سطح درسی، آزمون دادن است. می‌توانید بعد از اینکه به میاحث زیست تسلط پیدا کردید، یک آزمون از خودتان بگیرید. توجه کنید این آزمون نباید خیلی سخت یا خیلی آسان باشد. سعی کنید چند مبحث مختلف را با هم ترکیب کنید و از هر موضوعی چند تست مختلف داشته باشید. برای اینکه آزمون شما کاملا استاندارد باشد، می‌توانید در آزمون‌های آزمایشی شرکت کنید و هربار درصد درس زیست خودتا را با دفعه قبل مقایسه کنید. اگر در بیش از سه آزمون پیاپی درصد شما کمتر از 30 درصد باشد،‌ این نشان می‌دهد که شما در این درس به اندازه کافی تسلط ندارید. پس پیشنهاد می‌کنیم از منابع زیست کنکور برای دانش آموزان ضعیف که در ادامه معرفی می‌شود، استفاده کنید.

2.     از استاد بپرسید: یک راه دیگر سوال پرسیدن از استادتان است. اگر به کلاس کنکور می‌روید یا با یک معلم زیست ماهر در ارتباط هستید و او در جریان درسی شما قرار دارد، بهترین کار این است که از او درباره سطح خود سوال کنید. استاد شما قطعا در طول این مدت باتوجه به نحوه پاسخ دادن شما به سوالات، آزمون‌ها و نقاط ضعف و قوتتان می‌تواند بگوید آیا در این درس به تلاش بیشتری نیاز دارید یا در سطح قابل قبولی هستید.

3.     خودتان را مقایسه کنید: اگر در یک گروه درسی در فضای مجازی عضو هستید، سطح درسی خودتان را با بیشتر بچه‌ها مقایسه کنید. حواستان باشد که این مقایسه عادلانه باشد. بهترین کار این است که بعد از شرکت در آزمون‌های آزمایشی درصد زیست خود را با میانگین پایخگویی بچه‌ها مقایسه کنید. یا اگر در یک کلاس زیست شرکت می‌کنید،‌ از استاد بخواهید میانگین درصد زیست کلاس را به شما بگوید. آن‌وقت می‌توانید یک سنجش منصفانه داشته‌باشید.

معرفی بهترین منابع زیست کنکور برای دانش آموز ضعیف

حالا اگر با استفاده از روش‌هایی که گفتیم به این نتیجه رسیده‌اید که سطح شما در این درس کمی ضعیف است و نیاز به تلاش بیشتری برای موفقیت دارید، پیشنهاد می‌کنیم از این کتاب های زیست کنکور استفاده کنید.

کتاب زیست جامع خیلی سبز ، منبعی عالی

همین ابتدا باید بگوییم که دلیل معرفی این کتاب به شما، درسنامه فوق‌العاده آن است. این کتاب دوجلدی است. درسنامه زیست خیلی سبز به قدری کامل است که آن را در یک جلد جداگانه به همراه پاسخنامه تشریحی قرار داده‌اند. درسنامه کامل این کتاب به دانش‌آموزان ضعیف در درک مطلب و فهم نکات کنکوری زیست کمک بسیاری می‌کند.

برخی از ویژگی‌های کتاب زیست جامع کنکور خیلی سبز جلد اول:

·       تست‌های تالیفی به ترتیب درس‌های پایه دهم تا دوازدهم

·       تنظیم‌شده در دو جلد تست و درسنامه

·       دارای پاسخنامه تشریحی در جلد دوم

·       دارای درسنامه مفصل و کامل در جلد دوم

·       دارای پاسخنامه کلیدی در جلد اول

·       تست‌های مشابه کنکور سراسری

·       تست‌های تفکیک شده بر اساس مباحث هر فصل

·       دارای سوالات ترکیبی هر سه پایه

 

کتاب لقمه زیست مهروماه

کتاب‌های لقمه مهروماه، کتاب‌های جیبی مناسب برای افرادی هستند که هنوز در برخی مباحث ضعف دارند. انتشارات مهروماه این کتاب‌ها را برای پایه دهم، یازدهم و دوازدهم به طور جداگانه منتشر کرده‌است. علاوه بر این کتاب لقمه زیست جانوری مهروماه، همچنین کتاب لقمه زیست گیاهی مهروماه و ژنتیک کنکور مهروماه انتخاب خوبی برای تثبیت نکات کنکوری هستند. پیشنهاد می‌کنیم قبل از تست‌زنی حتما با مطالعه این کتاب،‌ نکات کنکوری را مرور کنید. سوالات و مثال‌هایی که در این کتاب‌ها قرار گرفته به شما کمک می‌کند سطح درسی خود را به طور قابل توجهی افزایش دهید. این ویژگی‌ها باعث شده اسم این کتاب جزو لیست منابع زیست کنکور برای دانش آموزان ضعیف قرار بگیرد.

ویژگی‌های کتاب‌های لقمه طلایی زیست مهروماه:

·       اندازه جیبی و قابل حمل

·       استخراج نکات کنکوری از کتاب درسی

·       نکات ترکیبی فصل‌های مختلف

·       مثال‌های کنکوری

·       دارای تست‌های نمونه

·       تصاویر،نمودارها و جدول‌های کاربردی

کتاب های جامع مهروماه را با تخفیف 5 درصدی از پایتخت کتاب تهیه کنید.

کتاب سه سطحی زیست شناسی قلمچی

همانطور که از نام این کتاب پیداست، این کتاب کاملا برای دانش‌آموزانی است که می‌خواهند سطح خود را از ضعیف به قوی برسانند. تست‌های این کتاب طبقه‌بندی شده‌است. یعنی شما می‌توانید ابتدا از سوالات نسبتاً دشوار شروع کنید. سطح اول مناسب دانش‌آموزانی است که نمره درس زیست‌شناسی آن‌ها در مدرسه بین 14 تا 20 است. بعد از اینکه در این سوالات به تسلط رسیدید باید سراغ سطح دوم بروید و سپس خود را به سوالات سطح سوم برسانید. این کتاب به شما کمک می‌کند پله به پله در زیست کنکور پیشرفت کنید.

ویژگی‌های کتاب سه سطحی زیست پایه قلمچی را در ادامه می‌بینید:

·       بیش از 800 سوال طبقه‌بندی شده

·       شامل پایه دهم و یازدهم

·       دارای سه سطح نسبتاً دشوار، دشوار، دشوارتر

·       مشخص کردن درصد پاسخگویی در کنار هرسوال

·       سوالات شناسنامه‌دار

·       دارای پاسخنامه تشریحی

 

کتاب زیست فاگو

کتاب‌های زیست‌شناسی انتشارات فاگو در سه سبک مختلف منتشر می‌شوند. کتاب آموزش زیست فاگو، کتاب تست زیست فاگو و کتاب‌های جیبی فاگوزیست. پیشنهاد ما به شما این است که ابتدا با مطالعه کتاب آموزش زیست فاگو به تسلط کامل کتاب درسی برسید. در این کتاب تک تک مباحث زیست کنکور آموزش داده‌شده‌اند و نکات آن را بررسی کرده‌است. تصاویر، جدول‌ها و نمودارهای این کتاب کار یادگیری را برای شما راحت‌تر کرده‌است. پس از تسلط بر نکات کتاب آموزش، می‌توانید سراغ کتاب تست زیست فاگو بروید و دانسته‌های خود را به چالش بکشید.

ویژگی‌های کتاب‌های زیست انتشارات فاگو:

·       بررسی جزءبه‌جزء کتاب درسی

·       توضیح مفهومی و کامل

·       توضیح مفاهیم ترکیبی کنکور

·       عکس‌های باکیفیت

·       ظاهر و صفحه‌آرایی جذاب

 

سخن آخر

کتاب‌هایی که در بالا معرفی شدند، بهترین منابع زیست کنکور برای دانش‌آموزان ضعیف هستند. این به معنی نیست که برای دانش‌اموزان متوسط یا قوی قابل استفاده نیستند. دلیل اصلی انتخاب این کتاب‌ها درسنامه‌های کامل و یا تست‌های طبقه‌بندی شده هستند که کار را برای کنکوری‌های سطح ضعیف تا متوسط کاربردی‌تر می‌کند. مطمئن باشید با مطالعه این کتاب‌ها و تمرین و تکرار به راحتی ‌می‌تواند زیست کنکور را با درصد بالا بزنید.

منبع تحلیل و بررسی کتاب های معرفی شده : مجله پایتخت کتاب

1 | (1)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x