برنامه‌ریزی کامل سفر به کرمانشاه: اطلاعات و نکات ضروری

کرمانشاه یکی از بزرگ‌ترین شهرهای تاریخی ایران بوده که به‌سبب وجود جاذبه‌های گردشگری متعدد، هر‌ساله پذیرای تعداد زیادی از مسافران است. اگر شما هم قصد خرید بلیط قطار مشهد کرمانشاه و سفر به این شهر کردنشین را دارید، بهتر است تا پایان مقاله همراه ما باشید؛ چرا‌که در ادامه مطلب، ‌جهت کسب تجربه‌ای بهتر از سفر، مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر، هتل‌ها، رستوران‌ها و صنایع‌دستی کرمانشاه را خدمت شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.

معرفی جاذبه‌های تماشایی کرمانشاه

اولین نکته‌ای که پس از رزرو بلیط پیش فروش قطار باید به آن توجه داشته باشید، آشنایی با معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر است؛ به‌همین‌منظور، در ادامه آن‌ها را خدمت شما همراهان گرامی معرفی خواهیم کرد.

طاق‌بستان

طاق‌بستان یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های تاریخی کرمانشاه بوده که روایتگر چند دوره حکومت پادشاهان ساسانی است. در این اثر تاریخی، دو طاق کوچک و بزرگ وجود دارد که در هر یک از آن‌ها تصویرهایی از نقاشان، موسیقی‌دانان، صحنه‌های شکار شاهان، سربازان زره‌پوش و نوشته‌هایی به زبان پهلوی دیده می‌شود.

بیستون

در فاصله ۳۰کیلومتری از شهر، مجموعه گردشگری دیگری شامل مجسمه هرکول، پل بیستون، کاروان‌سرای شاه‌عباس و نقش‌برجسته مهرداد دوم وجود دارد که قدمت آن را به حدود ۴۰۰۰ سال پیش نسبت می‌دهند. جالب است بدانید که این مجموعه در لیست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است.

معبد آناهیتا

بعد از تخت‌جمشید، معبد آناهیتا دومین اثر تاریخی قدمت‌دار است. این معبد که در گذشته محلی برای پرستش الهه آب و آناهیتا بوده، اکنون در لیست آثار گردشگری شهر قرار دارد. لازم به ذکر است که دشت کنگاور، یکی از سرسبزترین دشت‌های ایران، در نزدیکی این بنای تاریخی واقع شده است.

سراب نیلوفر

سراب نیلوفر، یکی از زیباترین مکان‌های تفریحی کرمانشاه است که در آن غنچه‌های نیلوفر زیادی وجود دارد. مردم محلی بر این باورند که خسروپرویز در کف این سراب گنج بزرگی را پنهان کرده است.

باغ گل‌ها

باغ گل‌ها از دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر در فصل بهار است که تهیه پیش فروش بلیط قطار کرمانشاه و سفر به آن را در تعطیلات الزامی می‌کند. در این باغ، انواع گل‌های رنگارنگ معطر بهاری یافت می‌شود که در کنار یکدیگر تصویری بسیار تماشایی خلق کرده‌اند.

در کرمانشاه کجا بمانیم

در کرمانشاه کجا اقامت کنیم؟

باتوجه‌به این‌که کرمانشاه یکی از مقصدهای گردشگری محبوب در تعطیلات است؛ بنابراین، توصیه می‌شود که به‌محض خرید بلیط قطار مشهد کرمانشاه و مشخص‌شدن زمان سفر اقامتگاه موردنظر خود را نیز به‌صورت آنلاین رزرو فرمایید. در ادامه، بهترین هتل‌ها و اقامتگاه‌های شهر را خدمت شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.

هتل پنج‌ستاره پارسیان

هتل پارسیان یکی از معروف‌ترین مهمان‌سراهای کرمانشاه است که اقامتی لوکس و به‌یادماندنی را برای شما رقم خواهد زد. موقعیت قرارگیری این هتل در خیابان شهید کشوری و جنب پل ولایت، دسترسی خوبی به مهم‌ترین مراکز تفریحی و رفاهی شهر فراهم می‌کند.

هتل پنج‌ستاره لاله بیستون

در مجاورت و همسایگی سایت جهانی بیستون، نقش فرهاد‌تراش و سنگ‌نبشته آن، هتلی بسیار مجلل به نام لاله وجود دارد که در دل کاروان‌سرای صفوی با بیش از 300 سال قدمت واقع شده است.

هتل چهار‌ستاره جمشید

در یکی از بهترین مناطق خوش‌آب‌وهوای کرمانشاه (انتهای بلوار طاق‌بستان)، هتل لوکس دیگری بنا شده است که به‌دلیل موقعیت جغرافیایی خاص خود به مهم‌ترین آثار گردشگری شهر از‌جمله بیستون، غار قوری‌قلعه،‌ طاق‌بستان، شکارگاه خسروپرویز و امام‌زاده ابراهیم دسترسی خوبی دارد.

هتل چهار‌ستاره آزادگان

هتل آزادگان واقع در ابتدای جاده سنندج یکی از اقامتگاه‌های قدیمی و محبوب کرمانشاه است که رزرو آن در هنگام تهیه پیش فروش بلیط قطار پیشنهاد می‌شود.

معرفی بهترین رستوران‌ها و غذاخوری‌های شهر

دنده‌کباب، خورشت خلال، آش عباسعلی، آش سورانه، شلمین، جرگ و بز، والک‌پلو، کوکو پاغازه، ونوشک‌پلو، آش ترخینه، آش کشک ‌و ‌بادمجان، خورشت کنگر، خورشت سیب ‌و ‌آلو و سیب‌پلو، از‌جمله خوش‌طعم‌ترین و معروف‌ترین غذاهای محلی کرمانشاه هستند که در هنگام سفر به این شهر باید آن‌ها را امتحان کنید. در ادامه، بهترین رستوران‌های محلی کرمانشاه را معرفی خواهیم کرد.

  • رستوران بامگاه عمارت واقع در خیابان جلوخان، روبه‌روی مسجد جامع، کوچه شهید انتظاری

  • رستوران سنتی ئه‌شکه‌وت (به‌معنای رستوران غار) واقع در ۲۵کیلومتری شهر روانسر، مجاور روستای قوری‌قلعه

  • باغرستوران کامبادن واقع در پارک غربی کرمانشاه، بریدگی دوم سمت راست

  • رستوران محلی سوری واقع در خیابان گمرک، جنب سربازخانه شهری، کوچه فصیحی

  • رستوران ارگ واقع در میدان کاشانی (مصدق) طبقه یازدهم مجتمع تجاری و اداری ارگ

  • رستوران شیرین و فرهاد واقع در خیابان دربند

  • رستوران سه‌کاج واقع در طاق‌بستان، جنب شهر شادی (داخل محوطه)

معروف‌ترین سوغاتی‌های کرمانشاه

یکی از موضوعات مهمی که ذهن مسافران را از همان ابتدای خرید بلیط قطار مشهد کرمانشاه درگیر می‌کند، شناخت صنایع‌دستی و بازارهای سنتی شهر برای خرید سوغاتی است. گیوه، محصولات موج‌بافی (شامل جانماز و سجاده، زیرانداز، رویه کرسی، پرده، کفش، بقچه و فرش)، گلیم، جاجیم، محصولات نمدبافی، محصولات ارغوان‌بافی، محصولات قلم‌زنی و چرمی، از‌جمله محصولات صنایع‌دستی کرمانشاه هستند که می‌توانید آن‌ها را از بازار سنتی این شهر واقع در خیابان انقلاب، بلوار مدرس، تهیه فرمایید. علاوه‌بر صنایع‌دستی، سوغاتی‌های خوراکی نیز در بازارهای این شهر به‌فروش می‌رسند که از‌جمله خوشمزه‌ترین آن‌ها می‌توان به شیرینی کاک، نان خرمایی، نان برنجی، نان شکری، شیرینی بژی، نان برساق و قاووت، اشاره کرد.

سوغاتی های کرمانشاه

راهنمای خرید بلیط قطار مشهد کرمانشاه و رزرو هتل در این شهر

حال که با معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری، هتل‌ها، رستوران‌ها و سوغاتی‌های شهر کرمانشاه آشنا شده‌اید، وقت آن رسیده است که با رزرو بلیط پیش فروش قطار، برنامه‌ریزی سفر خود را انجام دهید. به‌جهت تجربه‌ای بهتر از خرید بلیط قطار و رزرو هتل در کرمانشاه، توصیه می‌شود که به سایت اینترنتی فلای تودی مراجعه فرمایید. ازآنجایی‌که این فروشگاه اینترنتی با شرکت‌های مختلف ریلی و هتل‌های متعددی همکاری دارد؛ بنابراین، همواره مناسب‌ترین قیمت‌ها را ارائه می‌کند. با واردکردن مبدأ مشهد و مقصد کرمانشاه، انواع بلیط های سفر از ارزان‌ترین به گران‌ترین به شما پیشنهاد خواهد شد که باتوجه‌به جزییات هر گزینه و قیمت رزرو آن‌ها می‌توانید مناسب‌ترین بلیط را خریداری کنید. کارشناسان پشتیبانی فلای تودی نیز در هر مرحله از فرایند خرید بلیط و رزرو هتل، آماده پاسخگویی به مسائل و مشکلات شما هستند.

امتیاز شما به این پست
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x