زیباترین شهرهای سنگاپور ؛ نیویورک آسیا یا سرزمین رعد و برق

شاید اگر چند دهه قبل کسی ادعا می‌کرد که روزی سنگاپور به چهارمین اقتصاد بزرگ دنیا تبدیل خواهد شد، چیزی جز خنده و تمسخر نصیبش نمی‌شد. اما این اتفاق افتاده و سنگاپور با تنها 5 میلیون نفر جمعیت، این روزها به یکی از زیباترین، مدرن‎ترین و پیشرفته‌ترین کشورهای جهان تبدیل شده است.

کوچک‌ترین کشور در جنوب شرقی آسیا آنقدر پیشرفت کرده که به پایتخت آن یعنی شهر سنگاپور، لقب نیویورک آسیا را داده‌اند.

بررسی تاریخ این مجمع‌الجزایر کوچک نشان می‌دهد تا چد سال قبل، فقر میهمان همیشگی مردم این سرزمین بوده است. به طبع این کشور در زمینه گردشگری نیز پیشرفت فوق‌العاده‌ای داشته است. چنان که در ادامه به تفصیل توضیح خواهیم داد، زیباترین فرودگاه جهان در سنگاپور قرار دارد. به علاوه هتل‌های این کشور، در زمره‌ی لوکس‌ترین و زیباترین هتل‌های جهان به شمار می‌روند.

در ادامه به معرفی زیباترین شهرهای سنگاپور خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

کشور زیبای سنگاپور

سرزمینی که سنگاپور امروزی در آن واقع شده است، برای مدتی طولانی مستعمره بریتانیا بود.

این کشور در سال 1963 میلادی از زیر استعمار بریتانیا بیرون آمد و به عنوان بخشی از مالزی اعلام استقلال کرد. دو سال بعد نیز از مالزی جدا شده و کشوری مستقل به نام جمهوری سنگاپور را تشکیل داد.

از نظر جغرافیایی، سنگاپور یک مجمع‌الجزایر است و از کنار هم قرار گرفتن چندین جزیره در کنار هم تشکیل شده است. تنها همسایه‌های این کشور، مالزی و اندونزی هستند.

این کشور کوچک‌ترین کشور جنوب شرقی آسیا محسوب می‌شود و تنها 725 کیلومتر مربع مساحت دارد و جمعیت آن، در حدود 5 میلیون و 800 هزار نفر تخمین زده می‌شود.

اقتصاد سنگاپور از قدرت بسیار زیادی برخوردار است. این کشور یکی از پایین‌ترین نرخ‌های بیکاری در جهان را دارا می‌باشد.

کشور سنگاپور از لحاظ منابع معدنی اصلا در وضعیت مناسبی ندارد و اقتصاد آن، متکی به تولید قطعات الکتریکی و البته صنایع دستی می‌باشد. با این وجود اقتصاد این کشور، چهارمین اقتصاد بزرگ دنیا است.

پایتخت کشور سنگاپور، شهری به همین نام است که بیشتر مردم این کشور نیز در همین شهر سکونت دارند. در ادامه به معرفی زیباترین شهرهای سنگاپور و جاذبه‌های گردشگری آن‌ها خواهیم پرداخت.

شهر سنگاپور

شهر سنگاپور

این شهر پایتخت، بزرگترین، زیباترین و لوکس‎ترین شهر سنگاپور محسو می‎شود. شهر سنگاپور آنقدر لوکس و زیبا است که لقب نیویورک آسیا را به آن داده‌اند. این شهر در حدود 3/8 میلیون نفر جمعیت دارد. یعنی چیزی در حدود 65 درصد از جمعیت کشور سنگاپور در پایتخت آن زندگی می‌کنند. ساختمان‌های بلند و ماشین‌های آخرین مدل از ویژگی‌های اصلی شهر سنگاپور محسوب می‌شوند. این شهر یکی از تمیز‌ترین و در عین حال گران‌ترین شهرهای دنیا می‌باشد. بیشترین هتل‌ها و فرودگاه‌های سنگاپور نیز در پایتخت آن استقرار یافته‌اند.  ممکن است با شنیدن کلمه سنگاپور گیج شوید که منظور کشور سنگاپور است؟ شهر سنگاپور است و یا جزیره‌ی سنگاپور؟ سنگاپور برای هر سه مورد گفته شده؛ به کار می‌‌رود. البته در اینجا و توضیحات ما درباره‌ی شهر سنگاپور بود.

شهر آنگ مو کیو

شهر آنگ مو کیو

این شهر یکی از زیباترین شهرهای سنگاپور به شمار می‌رود و در آخرین سرشماری‌های صورت گرفته، تنها 180 هزار نفر جمعیت دارد. شهر آنگ مو کیو در شمال شرقی سنگاپور واقع شده است و به اختصار ” AMK ” نیز خوانده می‌شود. این شهر هشتمین شهر پرجمعیت کشور سنگاپور محسوب می‌شود. این منطقه هم مانند سایر مناطق این کشور، قبل از اینکه تبدیل به شهر شود؛ یک منطقه توسعه نیافته و روستایی محسوب می‌شد. در آن زمان عمده زمین‌های آنگ مو کیو را جنگل‌های متراکم و باتلاق‌ها پوشانیده بودند. توسعه این منطقه در در سال 1980 شروع شد و از آن زمان، رفته رفته آنگ مو کیو به عنوان یک شهر شروع به توسعه یافتن نمود.

شهر بدوک

شهر بدوک

بدوک یکی دیگر از نواحی شهری سنگاپور محسوب می‌شود که در آخرین سرشماری‌های صورت گرفته، بالغ بر 300 هزار نفر جمعیت دارد. این منطقه در شرق سنگاپور و در امتداد ساحل جنوب شرقی این کشور واقع شده است. بدوک بعد از پایتخت، بزرگترین شهر در کشور سنگاپور محسوب می‌شود. بیشتر جمعیت این شهر در منزل‌های عمومی سکونت دارند. این منزل‎های عمومی که به صورت بلوکی و متراکم در کنارهم قرار گرفته‌اند از طرف دولت در اختیار روستاییان و بومی‌های این منطقه قرار گرفته‌اند.

شهر بوکیت باتوک

شهر بوکیت باتوک

این شهر از زیباترین شهرهای سنگاپور به شمار می‌رود و در آخرین سرشماری‌های صورت گرفته در این کشور، تنها 145 هزار نفر جمعیت دارد. این شهر را اغلب به صورت مختصر با نام ” Bt Batok ” می‌شناسند و در غرب سنگتاپور قرار گرفته است. این شهر از نظر جمعیت یازدهمین و از نظر مساحت بیست و پنجمین شهر بزرگ سنگاپور به شمار می‌رود. باتوک یکی از شهرهای مهم این کشور در زمینه صنعت و معدن می‌باشد. بوکیت در زبان مالایی ( زبان محلی مردم سنگاپور ) به معنی تپه می‌باشد. بر اساس برخی از اصلاحات باتوک نیز در این زبان به معنی نارگیل می‎باشد.

شهر گیلانگ

شهر گیلانگ

این شهر در غرب رود بزرگ سنگاپور و در قسمت شرقی مرکز این کشور واقع شده است و بر اساس سرشماری‌ها، بالغ بر 120 هزار نفر نیز جمعیت دارد. این شهر از شرق با بدوک و از غرب با کلانگ همسایه می‌باشد. این شهر از نظر تاریخی یکی از قدیمی‌ترین مناطق در سنگاپور به شمار می‌رود. قدیمی‌ترین منطقه مالایی یعنی ” Geylang Serai ” در این شهر قرار گرفته است. این منطقه از اوایل تاریخ پیدایش سنگاپور حضور داشته است و قبل از توسعه یافتن، یک منطقه‌ی وسیع از باتلاق و درختان نارگیل بوده است.

شهر هوگانگ

شهر هوگانگ در سنگاپور

در مقایسه با سایر شهرهای سنگاپور، هوگانگ با 215 هزار نفر جمعیت، از جمله شهرهای پرجمعیت این کشور محسوب می‌شود. این منطقه شهری در شمال شرقی کشور سنگاپور واقع شده است. این شهر از شمال با منطقه شهری چیلانگ و از غرب با آنگ مو کیو همسایه می‌باشد. نام این شهر در زبان مالایی به معنی انتهای رودخانه در بالادست می‌باشد. پیش از استقلال سنگاپور و تبدیل شدن به شهر، این منطقه نیز مانند سایر مناطق این کشور سرشار از باتلاق و جنگل‌های متراکم ثانویه بود.

جورونگ غربی

جوورونگ غربی در سنگاپور

جورونگ غربی با جمعیتی بالغ بر 270 هزار نفر، یکی دیگر از مناطق شهری پرجمعیت کشور سنگاپور محسوب می‌شود. این شهر در غرب این کشور واقع شده است. جورونگ غربی با مرزهای Tengah در شمال، Jurong East در شرق، Boon Lay و Pioneer در جنوب و Western Water Catchment در غرب مرز مشترک دارد. این منطقه قبلا یک جنگل وسیع بود که این روزها به سرعت در حال توسعه است و به زودی به یکی از زیباترین شهرهای سنگاپور تبدیل می‌شود.


 

1 | (1)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x