معرفی شهر کلارآباد ؛ یکی از زیباترین شهرهای ایران را بیشتر بشناسید

کلارآباد یکی از شهرهای زیبا در استان مازندران است که بین نمک آبرود و سلمانشهر قرار گرفته است.

این شهر که مرکز بخش عباس‌آباد در شهرستان تنکابن است؛ بین ساحل دریای خزر و جنگل‌های پوشیده از درخت این منطقه احاطه شده و به همین دلیل آن‌را یک شهر ساحلی جنگلی می‌خوانند.

درآمد بسیاری از مردم کلارآباد از راه کشاورزی حاصل می‌شود. این شهر داراي يک کارخانه چاي نیز مي‌باشد که توسط آلمانی ها ساخته شده است. در این مطلب قصد داریم به معرفی کلارآباد به عنوان یکی از زیباترین شهرهای شمال کشور بپردازیم؛ تا پایان با ما همراه باشید.

چاي، مرکبات و برنج محصولات اصلی کلارآباد می‌باشند. این شهر از دو آبادي جدا از هم به نام کلارآباد بالا و کلارآباد پايين تشکیل شده است. کلار آباد پايين که در مسير اصلي جاده کناره قرار دارد؛ به علت مهاجر پذيري بيشتر، تقريبا خالي از افراد بومي شده است.

این شهر از جاذبه‌های گردشگری فراوانی برخوردار است که بیشتر این جاذبه‌ها و زیبایی‌ها به طبیعت این شهر بر‌می گردند. وجود سواحل زيباي درياي خزر و نزديکي شهر کلارآباد به آن‌ها باعث شده که در فصل بهار و تابستان، مسافران زيادي به طرف این شهر روانه شوند. کلارآباد یکی از مناطق قدیمی، زیبا و پرجاذبهٔ شمال کشور است که دارای آب‌ و هوای معتدل خزری است.

این شهر از شمال به دریای دریای خزر و از جنوب به دامنه‌های سرسبز رشته‌ کوه ‌های البرز متصل است. این مواهب طبیعی، زیبایی و جذابیت این شهر را دوچندان کرده ‌اند.

این شهر از نظر مبلمان نیز شهری فوق العاده زیبا بوده که در دوره های مختلف به‌ عنوان شهر زیبا و سلامت استان انتخاب شده است. بنابراین ظاهر این شهر نیز می‌تواند از جاذبه‌های گردشگری کلاآباد محسوب شود.

جذابیت‌های کلارآباد

جذابیت های کلارآباد

این شهر از جذابیت‌های زیادی برخوردار بوده و این جاذبه‌ها در سراسر کلاآباد پراکنده شده‌اند. کلارآباد به عنوان یکی از شهرهای قدیمی مازندران از سمت شمال به دریای خزر و از سمت جنوب به کوه‌های سرسبز و سر به فلک کشیده‌ی البرز متصل شده است. آب و هوای معتدل این منطقه، عامل مهم رونق گردشگری در کلارآباد شده است. کلارآباد را به عنوان یک منطقه  آرام و دنج برای استراحت گردشگران قلمداد می‌کنند و خیلی از مسافران و گردشگران به خاطر همین ویژگی، به این شهر سفر می‌کنند. بنابراین برای رهایی از شلوغی شهرها حتی برای چند روز هم که شده، کلارآباد منطقه‌ای بسیار مناسب برای سفر و گردشگری است.

محله‌های خوش آب و هوای کلارآباد

این شهر دارای محلات و جاهای دیدنی زیادی است. شهرستان کلارآباد علاوه بر زیبایی‌های طبیعی، محله‌های خوش آب و هوایی نیز دارد. چارز، جیسا، لاروسر، کیاده، خوشامیان، کلارآباد پایین و بالا و اسپی رود از جمله این محله‌ها  می‌باشند. فضاهای سبز، دشت‌های پوشیده از گل و گیاه و جنگل‌های سرسبز از ویژگی‌ها و جاذبه‌های طبیعی این محله‌ها می‌باشند که هر گردشگری را مقهور زیبایی خود می‌سازند. همه این محله‌ها از جاذبه‌های گردشگری و زیبایی‌های این شهر محسوب می شوند که سالانه میزبان تعداد زیادی از گردشگران می‌باشند. این محلات در تمام طول سال دارای جاذبه‌های طبیعی و گردشگری هستند؛ اما بهترین زمان برای سفر به این منطقه، فصل تابستان است.

بیشتر بخوانید: ساحل سرخرود؛ زیباترین ساحلی که در زندگی خواهید دید

روستای یالبندان سرا

روستای یالبندان سرا

این روستا از چشم‌اندازهای وسیع و سرسبزی برخوردار است. روستای یالبندان سرا در 5 کیلومتری شهرستان کلارآباد قرار دارد. شغل بیشتر مردم این منطقه کشاورزی و دامپروری است. در این روستا باغ‌های چای وجود دارند که شما می‌توانید از این روستا چای مرغوبی نیز تهیه کنید. روستای یالبندان سرا دارای غار تاریخی و زیبایی است که خیلی از گردشگران به قصد دیدن آن عازم این روستا می‌شوند. این غار در میان فضاهایی سرسبز و زیبا واقع شده است و حضور در این مکان لحظات خوشی را برای هر گردشگری به همراه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی ایزدشهر؛ نگین هنری و گردشگری مازندران

امامزاده سید عبدالوافی

امامزاده سید عبدالوافی

در ادامه معرفی شهر کلارآباد به یک اثر مذهبی می‌رسیم. این بنا یکی از مکان‌های دیدنی و مذهبی شهرستان کلارآباد به شمار می‌رود. امامزاده سید عبدالوافی در روستای چارز قرار دارد و در طول سال میزبان مردم و گردشگران فراوانی است که برای زیارت به این مکان می‌آیند. در مسیر سفر به این امامزاده نیز مناظر و فضاهای دیدنی بسیاری وجود دارند که بر جذابیت این سفر می‌افزایند.

بیشتر بخوانید: معرفی شهر رویان در استان مازندران به همراه تصاویر

شهرک امیردشت

شهرک امیردشت

کلاآباد دارای شهرک‌های زیبایی است که بناهای آن با معماری زیبا و خاصی احداث شده‌اند. یکی از قدیمی‌ترین و زیباترین شهرک‌های این شهرستان، شهرک امیردشت است که چندین دهه قدمت دارد. این بنا از معماری منحصر به فردی برخوردار است و همین ویژگی این شهرک را دیدنی‌تر کرده است. بازدید از این شهرک یکی از برنامه‌های گردشگری در سفر به این منطقه است.

بازار کلارآباد

بازار یکی از جاذبه‌های گردشگری کلارآباد است. این بازار در طول هفته برگزار می‌شود و گردشگران زیادی از این بازارها مایحتاج خود را تهیه می‌کنند. در این بازارها معمولا محصولات همین شهر و شهرهای اطراف به مشتریان عرضه می‌شوند. اغلب این محصولات تازه می‌باشند که همین ویژگی بر جذابیت این بازارها افزوده است. صنایع دستی از دیگر محصولاتی است که در این بازارها عرضه می‌شوند. بخش زیادی از این صنایع در همین شهر تولید و مستقیما به معرض فروش گذاشته می‌شوند.

امتیاز شما به این پست
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x