برای خرید ویلا چه مدارکی را باید بررسی کنیم؟

خرید ویلا و کلبه در مناطق خوش آب و هوا از دیرباز مطرح بوده است، اما این روزها تا حدودی رو به افزایش است. از جمله دلایل این افزایش می توان به آلودگی هوا، ازدحام جمعیت، ترافیک و فشار زندگی شهری اشاره کرد. خرید ویلای ساحلی و ویلای شهری بسیار پرطرفدار است.

خرید زمین و ملک ویلایی مستلزم هزینه های زیادی است اما ویلاهای مناسب چه ویژگی هایی دارند؟ خرید ویلا به آسانی خرید آپارتمان نیست و اگر قصد دارید سرمایه و پس انداز خود را صرف خرید ملک ویلایی کنید باید به نکات خاصی توجه کنید. در این مقاله به بررسی چنین نکاتی خواهیم پرداخت.

چرا باید ویلا بخرم؟

دلایل اقتصادی متعددی باعث رونق سرمایه گذاری در بخش زمین و مسکن در سال های اخیر شده است. با توجه به تورم شدید در آن سال ها، بسیاری از افراد برای حفظ ارزش سرمایه خود تصمیم به خرید ویلا گرفتند که اگر در انتخاب ویلای مورد نظر خود دقت کنند، سرمایه گذاری خوبی محسوب می شود. اما مشکلات اقتصادی تنها دلیل رونق خرید و فروش ویلا در سال های اخیر نیست.

زندگی شهری روز به روز سخت تر می شود. کلان شهرها هر روز بزرگتر، شلوغ تر و شلوغ تر می شوند. آلودگی هوا و آلودگی صوتی نیز در این چند سال چند برابر شده است. همه این موارد می تواند باعث شود مردم از شهرها فرار کنند و به مناطق بکر، خلوت و ساکت تر بروند.

خرید ملک و زمین ویلایی در شهرک بهتر است یا مستقل؟

ویلاهای شهرکی به ویلاهایی گفته می شود که در کنار گروهی از ویلاها در زمینی بسیار بزرگ ساخته می شوند. نقطه مقابل این نوع ویلاها، ویلاهای مستقل است که سازنده در زمین خود یک ویلا برای خود می سازد. هر کدام از این نوع کلبه ها مزایا و معایب خود را دارند. به همین دلیل مهم است که قبل از شروع جستجو ببینید که آیا یک خانه شهری یا یک خانه مستقل برای شما مناسب است یا خیر.

اولین نکته در مورد ویلاهای شهرکی این است که با توجه به حجم عظیم زمین مورد نیاز برای ساخت شهر، عملا ساخت و ساز در مرکز شهر غیرممکن است. اکثر شهرک های ویلایی در حاشیه شهر واقع شده اند. بنابراین باید ببینید که آیا می خواهید در روستا زندگی کنید یا می خواهید ویلای شما در شهر باشد. البته چون دورتر از شهر هستند هزینه ویلاهای شهری معمولا کمتر از ویلاهای مستقل است.

هنگام خرید ویلای مستقل باید بدانید که تمامی کارهای مربوط به ساختمان از امنیت گرفته تا نگهداری بر عهده شماست. اما ویلای شهرک اینطور نیست. از این نظر، زندگی در خانه های شهری مانند زندگی در یک آپارتمان است. روستاهای ویلا معمولا برای تامین امنیت روستا دارای نگهبانی 24 ساعته می باشند.

کیفیت ویلا برای خرید آن

کیفیت ساخت ویلا برای خرید آن

شما برای خرید ویلا پول زیادی خرج می کنید پس طبیعی است که بخواهید ویلای شما از بهترین کیفیت برخوردار باشد. به عنوان یک قاعده کلی، هر چه بیشتر هزینه کنید، بهتر می توانید ویلایی با کیفیت ساخت بهتر بخرید. اما از آنجایی که کلاهبرداران همیشه در بازار املاک حضور دارند، باید مراقب باشید که ارزش ملکی که خریداری می کنید کمتر از پولی که پرداخت می کنید نباشد.

طراحی خانه های ویلایی با خانه های آپارتمانی متفاوت است. اولاً معماری ویلا باید مناسب و سازگار با محیطی باشد که در آن قرار دارد و ثانیاً از مصالحی استفاده شود که در درازمدت تحت شرایط اقلیمی خاص منطقه مشکلی برای شما ایجاد نکند.

البته ظاهر ویلا مهم است اما ظاهر نباید شما را فریب دهد. سازندگان بی تجربه و غیرحرفه ای سعی می کنند نمای ویلا را بی نقص کنند تا کیفیت پایین متریال به کار رفته در ویلا را پنهان کنند.

برای اطمینان از کیفیت ویلا ابتدا سعی کنید ویلا را فقط از شرکت هایی خریداری کنید که واحد طراحی و معماری اختصاصی دارند و قبوض خود را در گذشته پرداخت کرده اند.

سازندگان معتبر معمولاً از مراحل ساخت و ساز عکس می گیرند تا با دیدن عکس ها متوجه شوید که واقعاً چه مصالحی در ساختمان استفاده شده است.

برای خرید ویلا چه مدارکی را باید بررسی کنیم؟

هنگام خرید ویلا بهتر است ویلاهای قراردادی را انتخاب کنید. به سراغ ویلاهایی بروید که دارای گواهی ششدانگ، پروانه ساخت، پایان کار و گواهی پارتیشن هستند. اگر خانه شهری را با سند مشترک خریداری می کنید، مطمئن شوید که امکان تقسیم سند در آینده وجود دارد.

خرید ویلای ساخته شده در منطقه غیر مسکونی نیز در آینده برای شما دردسر ایجاد می کند. باید بدانید که اگر زمین مورد استفاده گردشگری، تجاری، کشاورزی یا باغ باشد، ساخت و ساز مسکونی در این زمین ممنوع است.

اگر کلبه ای در دل جنگل( ویلا جنگلی) را بخرید که در چنین زمینی ساخته شده است، در آینده با مشکل مواجه خواهید شد. به خصوص که فروشندگان معمولا این ویلاها را با قیمتی بسیار کمتر از بازار به فروش می رسانند تا خریداران را وسوسه کنند. شما نباید در این وسوسه قرار بگیرید.

قبل از خرید ویلا می توانید از مراجع معتبر مطمئن شوید که این زمین برای کاربری مسکونی است یا خیر. همچنین سعی کنید قبل از خرید ویلا از افراد محلی یا افراد مختلف سوال کنید که خدای ناکرده سرتان را از دست ندهید.

نکته دیگر توجه به طرح آزادسازی سواحل شمالی کشور است. این قانون چند سالی است که اجرا شده و در برخی مناطق در حال اجراست. طبق این قانون هیچ یک از ویلاهای ساحلی برای دسترسی عموم به ساحل نباید دارای ساحل اختصاصی باشند.

چه ویلاهایی را نخریم؟

هنگام جستجوی ویلای مناسب مطمئنا به گزینه‌های مختلفی بر می‌خورید. توصیه می‌کنیم قبل از خرید ویلا با ویژگی‌های زیر کمی بیشتر تأمل کنید.

  • سراغ ویلاهایی که در موقعیت جغرافیایی خطرناک احداث شده‌اند نروید. امکان آسیب دیدن ویلاهایی که حریم رودخانه را رعایت نکرده‌اند یا بر روی زمین‌های سست بنا شده‌اند زیاد است.
  • پیش از خرید ویلاهایی که در حریم دکل‌های برق فشار قوی دارند کمی بیشتر فکر کنید. تحقیقات علمی نشان داده‌اند که تشعشعات این دکل‌ها مضر هستند. حالا که قرار است هزینه کنید بهتر است ویلایی بدون‌ خطر بخرید.
  • قید خرید ویلاهایی را که در مناطق پرت و دورافتاده احداث شده‌اند بزنید.

منبع: گیلیم راهنمای خرید ویلا

سلب مسئولیت: ایده آل مگ صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.
1 | (1)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x