شغل مناسب برای نوجوانان ( 5 شغل برای 12 تا 18 سال )

در شرایط کنونی، پیدا کردن شغل برای نوجوانان به یک دغدغه بزرگ تبدیل شده است. این مساله برای نوجوانان دختر که در این سن دوست دارند با مد پیش روند و به خودشان برسند، بیشتر خود را نشان می‌دهد. پول درآوردن شرط اول رسیدن به خواسته‌های نوجوانان در این سن است. نوجوانان به دلیل داشتن انرژی زیاد و شور و شوق برای یادگیری، بهترین بازدهی را در هر زمینه خواهند داشت و کسب تجربه و دانش در این سنین، باعث افزایش توانایی در سنین بالاتر می‌شود. برای نوجوانان شغل‌هایی با درآمد مناسب وجود دارند. در این مطلب قصد داریم به معرفی رشته شغلی مناسب نوجوانان بپردازیم.

مشاغل زیادی برای نوجوانان است اما در نظر بگیریم شما باید در شغلی فعالیت کنید که اولا مناسب سن شما باشد و دوما شغل جذاب و آینده داری باشد. برا همین چند حوزه شغلی را به شما معرفی میکنم.

از اینجا مطلب را با دقت بخوانید:

1– فعالیت در حوزه زیبایی و سلامت

2- فعالیت در حوزه فرهنگی هنری و سینمایی

3- فعالیت در حوزه غذا (شغل آشپزی و کافی شاپ)

4- فعالیت در حوزه وب یا سوشال (فعالیت اینترنتی)

5- فعالیت در حوزه بازار مالی (بورس – ارز-فارکس – کریپتو )

اول: مشاغل زیبایی و سلامت (پولساز)

یکی از بی نظیر ترین مشاغل از نظر درآمدزایی مشاغل زیبایی نظیر آموزش یا خدمات زیبایی است. آرایشگاه مردانه و زنانه همیشه در هر زمانی از قدیم تا کنون بدون دردسر فعالیت داشتند. دقت کنید برای ورود به این مشاغل حتما باید آموزش اصولی ببینید. در دنیای امروز بدون آموزش اصولی همیشه مشکلات پیش روی شماست. برای آموزش اصولی میتوانید به یکی از بهترین آموزشگاه آرایشگری فنی و حرفه ای تهران مراجعه کنید و مقایسه مراکز آرایشگری را با مشخصات کامل ببینید. بعد از شرکت در کلاس ها مدرک معتبر فنی و حرفه ای دریافت کنید و اقدام به راه اندازی سالن خودتان کنید.

دوم: فعالیت در حوزه فرهنگی هنری و سینمایی (جذاب)

یکی از جذاب ترین آموزش ها که از سنین پایین میتوانید شروع کنید آموزش های فرهنگی هنری است. آموزش هایی نظیر:

  1. بازیگری
  2. کارگرانی
  3. نقاشی
  4. موسیقی
  5. خیاطی و طراحی لباس
  6. و …

برای این کار میتوانید به یک کلاس بازیگری خوب مراجعه کرده و آموزش ها را ببینید. هر کدام از این حوزه ها مراکز آموزشی معتبر خود را دارند. ویژگی این حوزه ها جذابیت آن است.

تولید آثار هنری صنایع دستی، یکی از مشاغل پردرآمد در دنیای امروز است. ساختن شمع، وسایل تزئینی، عروسک و غیره می‌تواند برای نوجوانان هم سرگرمی باشد و هم شغل! این کار به ویژه می‌تواند یک رشته شغلی مناسب برای دختران نوجوان در خانه باشد. البته پسرها نیز می‌توانند از این راه درآمد کسب کنند و در این زمینه محدودیت جنسیتی وجود ندارد.

نوجوانان با مشاهده فیلم‌های آموزش ساخت آثار هنری مانند ظروف سفالی، رزین، فرش و قالی غیره، می‌توانند کسب درآمد کنند. کافی است پس از فراگیری چنین هنری، نوجوانان در فروشگاه‌های فروش محصول ثبت نام کنند و محصولات خود را نمایش دهند. همچنین نوجوانان می‌توانند با ایجاد یک حساب کاربری در اینستاگرام نیز محصولات خود را به فروش برسانند.

بهترین شغل ها برای نوجوانان

سوم: فعالیت در حوزه غذا (متنوع)

خوراک همیشه اولویت اصلی همه بوده است. مشاغلی چون آشپزی – فست فود – کافی شاپ همیشه در حال گسترش بودند و هر کس که کیفیت بهتری داشته باشد مشتری تضمین شده خود را پیدا میکند. اصلا از این معقوله عقب نماند.

چهارم: فعالیت در حوزه وب یا سوشال (بروز)

کامپیوتر، وبسایت، رسانه های مجازی چند سالی است که بشدت در حال گسترش است و منبع درآمدزایی بسیار یاز اشخاص در کشور شده است. از فروش تا آموزش همه در حال فعالیت در این حوزه هستند. یوتیوب پس از گوگل، دومین سایت پرطرفدار در جهان به شمار می‌رود. هر روز در این سایت نزدیک به یک میلیارد دقیقه ویدئو به زبان‌های مختلف مشاهده می‌شود. این حجم بالای مشاهده ویدئو، یک فرصت عالی ایجاد کرده تا افراد زیادی به فکر ساخت یک کانال یوتیوب بیفتند. بدین ترتیب می‌توان از تعداد بازید و ساعات بازدید درآمد کسب کرد.

تولید محتوای ویدیویی برای یوتیوب یکی از راه‌های مناسب کسب درآمد برای نوجوانان به شمار می‌رود و در حال حاضر طرفداران بسیار زیادی نیز دارد. یوتیوب به ازای تبلیغاتی که در ویدیوهای تولیدی شما از برندها و کسب و کارهای مختلف قرار می‌دهد، مبلغی دریافت می‌کند. سپس درصدی از آن را به شما به عنوان تولیدکننده محتوا پرداخت می‌کند.

یوتیوب پاتوق بسیاری از گیمرها است. اگر قصد معرفی گیم و بازی داشته باشید، نیاز نیست به سراغ تازه‌ترین بازی‌ها یا بازی‌هایی بروید که نیاز به کنسول دارند. نوجوانان می‌توانند از بازی‌های معمولی که نسخه موبایل و کامپیوتر دارند، شروع کنند. با توجه به ویژگی گیمرها، ویدئوی معرفی گیم باید بسیار جذاب باشد. این نکته به ویژه درباره یک دقیقه شروع ویدیو اهمیت دارد که باید با خلاقیت و افکت‌های جذاب کاربر را میخکوب کند که تا آخر ویدئو را تماشا کند. برای نوجوانانی که به دنیای گیم علاقه زیادی دارند و می‌توانند محتوای خلاقانه تولید کنند، کسب درآمد از ویدئوهای گیم و بازی می‌تواند یک رشته شغلی مناسب نوجوانان باشد.

وردپرس و طراحی سایت؛ یک رشته شغلی جذاب برای نوجوانان

دادن بهترین شانس موفقیت به فرزندان در آینده و همچنین کمک به رشد تحصیلی او در سال‌های شکل‌گیری شخصیت، کاری است که هر پدر و مادری تمایل دارند آن را انجام بدهند. یادگیری برنامه‌‌نویسی یکی از راه‌هایی است می‌توان نوجوانان را به بهترین شکل برای آینده آماده کرد. این کار همچنین باعث پیشرفت آنها در مدرسه می‌شود و روند یادگیری‌شان را نیز تقویت می‌کند. می‌توان گفت یادگیری برنامه‌نویسی فقط مزایای تحصیلی و شغلی را به همراه ندارد. در واقع تحقیقات نشان می‌دهند آشنایی با برنامه‌نویسی باعث رشد سایر مهارت‌ها از جمله افزایش پشتکار، بهبود قابلیت حل مسئله و حتی ارتقای اعتماد به نفس می‌شود.

مشاغل مناسب برای کودکان و نوجوانان

وردپرس سیستمی است که برای ساخت و مدیریت وب‌سایت‌ها و وبلاگ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سیستم، یک ابزار سیستم مدیریت محتوای رایگان و متن‌باز است و با استفاده از زبان برنامه‌نویسی PHP و دیتابیس MySQL ایجاد شده است. آموزش وردپرس به کودکان و نوجوانان می‌تواند به آنان کمک کند تا مهارت‌های فنی را به شکل عملی یاد بگیرند. از میان این مهارت‌ها می‌توان به نصب و پیکربندی وردپرس، درست کردن وبسایت، انتخاب قالب، نوشتن محتوا و مدیریت پلاگین‌های مختلف اشاره کرد.

انجام کارهای گرافیکی؛ یک رشته شغلی هنری برای نوجوانان

افزایش تعداد کسب‌وکارهای اینترنتی و حضور در شبکه‌های اجتماعی، کسب‌وکارها را به سوی تبلیغات گرافیکی سوق داده است.از آنجایی که بسیاری از کسب‌وکارها در شبکه‌های اجتماعی نیز فعالیت می‌کنند و تبلیغات خود را در همین رسانه‌ها انجام می‌دهند، به دنبال یافتن افراد خلاقی هستند که کارهای گرافیکی انجام دهند. جالب این که نوجوانان تنها با یادگیری نرم‌افزار فتوشاپ می‌توانند انواع کارهای گرافیکی را انجام دهند. کافی است نوجوانان به صوت حرفه‌ای فتوشاپ را یاد بگیرند تا بتوانند به طور هم‌زمان با چند کسب‌وکار آنلاین کار کنند.

ویرایش عکس و فیلم؛ رشته شغلی مناسب برای نوجوانان

هر روز عکس و فیلم‌های فراوانی در شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و یوتیوب به اشتراک گذاشته می‌شوند. این روزها همزمان با رونق گرفتن بازار بلاگری و اینفلوئنسری، محتوای ویدیویی بیشتر جذاب به نظر می‌رسد و طرفداران بیشتری نیز دارد. به همین خاطر، فضای تولید محتوای ویدیویی بسیار رقابتی است. در گذشته عکس‌ها و فیلم‌ها نیاز چندانی به ویرایش نداشتند؛ اما در حال حاضر اوضاع متفاوت است.

نوجوانان برای تهیه عکس‌ها ویدیوهای جدید باید خلاقیت داشته باشند و از ادیتورهای جدید استفاده کنند. ویرایش عکس و فیلم می‌تواند بهترین شغل برای افراد زیر ۱۲ تا ۱۸ سال باشد و سیستم‌های فوق پیشرفته نیاز ندارد. در واقع امروزه انواع تلفن‌های هوشمند و رایانه‌ها در اختیار نوجوانان قرار دارند. بدین ترتیب، یکی از بهترین شغل‌ها برای نوجوانان خلاق می‌تواند ویرایش عکس و فیلم باشد.

پنجم: فعالیت در حوزه بازار مالی (خطرناک و پر سود)

این حوزه یکی از حوزه های تخصصی است که ولع بسیاری در نوجوانان بوجود میاورد. بازارهای مالی همیشه پرسود و پر ضرر هستند و به هیچ عنوان بدن آموزش وارد آن نشوید.

رشته شغلی مناسب نوجوانان متناسب با استعداد آنها انتخاب می‌شود

در این مطلب به معرفی پنج رشته شغلی مناسب نوجوانان پرداختیم. برخی از این رشته‌ها مبتنی بر وب هستند. کسب‌وکارهای اینترنتی این مزیت را دارند که محدودیت سنی ندارند. از سوی دیگر، این رشته‌ها معمولا در یک بازه زمانی چندماهه قابل یادگیری هستند و حتی می‌توانند تا حد زیادی درآمدزا باشند. همچنین، یادگیری تولید صنایع دستی نیز همیشه باارزش بوده است و افراد حاضر هستند برای تهیه یک اثر هنری نفیس، پول زیادی پرداخت کنند.

منبع : ایران آموزشگاه

5 | (1)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x