بهترین ماسک صورت خانگی از دید متخصصین برای انواع پوست

با بسیاری از ماسک‌های جدید موجود در بازار، تشخیص اینکه کدام یک واقعا به پوست کمک می‌کنند و کدام نوع برای چه نوع پوستی بهترین است، دشوار است.

اما شاید نیازی به صرف هزینه‌های زیاد و این همه آزمون و خطا نباشد. شما در خانه و با چند ماده ساده و در دسترس می‌توانید به آسانی ماسک صورت درست کنید و از مزایای آن بهره‌مند شوید.

بنابراین اگر می‌خواهید بدانید بهترین ماسک صورت مناسب پوست شما چیست و چطور می‌توان انواع ماسک صورت خانگی را تهیه کرد، با این مقاله از ایده آل مگ همراه باشید.

انواع ماسک صورت

درست کردن یک ماسک صورت خانگی، کار سختی نیست. شما می‌توانید با استفاده از چند ماده ساده که احتمالا در انبار مواد غذایی یا یخچال شما یافت می‌شود، برای هر نوع پوستی، ماسک صورت تهیه کنید.

انواع ماسک صورت

ممکن است استفاده از ماسک صورت، بخشی از برنامه روزمره شما باشد و یا با فواصل زمانی طولانی‌تری از آن‌ها استفاده کنید، اما در هر حال، متخصصین پوست معتقدند ماسک‌های صورت، راهی عالی برای بهینه‌سازی نفوذ یک ماده غلیظ در پوست هستند.

دکتر Doris Day می‌گوید:

یکی از مزایای اصلی ماسک‌های خانگی این است که شما خودتان بر مواد تشکیل‌دهنده ماسک نظارت دهید و می‌توانید میزان آن را کنترل کنید. در این حالت، مطمئن هستید که ماسک شما حاوی مواد نگهدارنده یا حساسیت‌زا نیست و می‌توانید با خیال آسوده از آن استفاده کنید.

البته توجه داشته باشید که حتی بعضی مواد طبیعی و خوراکی هم می‌توانند به طور بالقوه به پوست شما آسیب برسانند. به عنوان مثال دکتر Doris Day توصیه می‌کند از استفاده از لیمو یا کرفس در ماسک‌ها اجتناب کنید، چون آن‌ها می‌توانند پوست را حساس به نور کنند و خطر آفتاب سوختگی را افزایش دهند.

او معتقد است برای داشتن یک ماسک صورت ایمن و مفید، تا حد امکان باید آن را ساده نگه دارید. به این معنا که فقط با دو یا سه ماده شروع کنید و سپس با گذشت زمان، می‌توانید مواد دیگری به فرمول خود اضافه کنید.

بهترین ماسک صورت خانگی

اگر به دنبال بهترین ماسک صورت هستید، باید بیش از هر چیز به نیازهای پوست خود توجه کنید. مثلا ببینید آیا پوست شما مستعد قرمزی است؟ آیا مشکل چربی وجود دارد؟ و…

واقعیت این است که هر ماسکی، مزایای خاص خود را دارد و اگر متناسب با پوست شما باشد، می‌تواند مشکلات بسیاری را برطرف کند. به همین نسبت، به کار بردن ماسک نامناسب می‌تواند عوارضی مانند خارش، حساسیت، التهاب و… ایجاد کند.

بنابراین توصیه تمام متخصصین پوست این است که قبل از به کار بردن هر نوع ماسک صورت خانگی، ابتدا شناخت درستی نسبت به پوست خود و نیازهای آن داشته باشید.

در ادامه، با طرز تهیه بهترین ماسک‌های خانگی برای انواع پوست‌ها آشنا خواهید شد. با یک انتخاب مناسب می‌توانید بهترین جلوه را به پوست خود بدهید.

ماسک‌ های کلاژن ساز خانگی برای کاهش چین و چروک

برای پوست های خشک: ماسک عسل و آووکادو

دکتر Shainhouse متخصص پوست معتقد است برای تأمین مقدار زیادی رطوبت، عسل و آووکادو یک ترکیب ساده و در عین حال قدرتمند است. عسل با کشیدن آب به سطح پوست، آبرسانی می‌کند. به علاوه، دارای فواید ضد‌التهابی و ضد‌باکتریایی است و خطر تحریک کمی دارد.

ماسک عسل و آووکادو

همچنین دکتر Shainhouse اضافه می‌کند که آووکادو حاوی روغن‌های طبیعی است که به سرعت پوست را نرم و مرطوب می‌کند. سایر روغن‌های طبیعی که ایمن و آبرسان هستند، عبارتند از: روغن زیتون، جوجوبا، آرگان، آفتابگردان و روغن هسته انگور. همه این موارد، گزینه‌های خوبی برای ماسک خانگی برای پوست خشک هستند.

طرز تهیه

  • 1/4 آووکادو کامل را با یک قاشق چایخوری عسل و روغن زیتون له کنید.
  • البته می‌توانید از سایر روغن‌های مرطوب‌کننده و آبرسان که پیش از این ذکر کردیم هم استفاده کنید.

طریقه استفاده

  • ماسک صورت را به طور یکنواخت روی صورت خود پخش کنید.
  • 15 تا 20 دقیقه صبر کنید و سپس آن را با آب گرم بشویید.

بهترین ماسک های طبیعی برای صورت

برای پوست های چرب یا مستعد آکنه: ماسک بنتونیت خاک رس و چای سبز

اگر پوست چربی دارید و به دنبال بهترین ماسک صورت برای خود هستید، خاک رس بنتونیت می‌تواند یک انتخاب عالی باشد. بنتونیت نوعی خاک رس جاذب است که از خاکستر آتشفشانی کهنه تشکیل می‌شود.

ماسک خاک رس و چای سبز

دکترShamban متخصص پوست و نویسنده کتاب Heal Your Skin می‌گوید:«خاک رس به معنای واقعی کلمه می‌تواند چربی را جذب کند و خاک رس بنتونیت برای پوست‌های چرب، موثر و تسکین‌دهنده است.»

برای تهیه ماسک طبق روش زیر عمل کنید. ضمن اینکه نمک اسپوم و چای سبز به کار رفته در این ترکیب، هر دو خاصیت ضد‌التهابی دارند.

طرز تهیه

  • یک فنجان چای سبز را حداقل 5 دقیقه دم کنید.
  • دو قاشق غذاخوری چای را در یک کاسه بریزید و کمی صبر کنید تا از حرارت بیفتد.
  • نصف قاشق چایخوری نمک اپسوم را در کاسه ریخته و هم بزنید تا در چای حل شود.
  • حالا حدود دو قاشق غذاخوری خاک رس بنتونیت را به کاسه اضافه کرده و هم بزنید تا خمیری یکدست به دست آید.

طریقه استفاده

  • خمیر را به طور یکنواخت روی پوست خود پخش کنید.
  • 10 تا 15 دقیقه صبر کنید و سپس آن را با آب گرم بشویید.

می‌توانید در حالی که با ماسک خود استراحت می‌کنید، از نوشیدن فنجان چای باقی مانده، لذت ببرید.

تاثیرات دستگاه بخور بر روی پوست صورت

برای پوست های حساس: ماسک خیار-عسل-چای

اگر پوست حساسی دارید، باید از مواد ساده‌ای استفاده کنید که بعید است پوست ظریف را تحریک کنند. دکتر Day – یکی از متخصصین پوست- این ترکیب تسکین‌دهنده را برای ماسک صورت پیشنهاد می‌کند: خیار آبرسان، عسل مغذی، چای سیاه غنی از آنتی اکسیدان و یک یا دو قطره روغن اسطوخودوس یا گل همیشه بهار یا چوب صندل – که همگی دارای خواص ضد‌التهابی هستند.

ماسک خیار و عسل

اگر نگران واکنش‌های آلرژیک هستید، می‌توانید مقدار کمی از این ماسک صورت را ابتدا روی قسمت داخلی ساعد خود آزمایش کنید.

طرز تهیه

  • یک خیار کوچک را به صورت ورقه‌های بسیار نازک برش دهید و کنار بگذارید.
  • در یک قابلمه کوچک، یک فنجان چای سیاه را حداقل به مدت 5 دقیقه دم کنید.
  • یک قاشق غذاخوری عسل را اضافه کنید و هم بزنید تا حل شود.
  • حالا برش‌های خیار را به ترکیب چای و عسل اضافه کنید.
  • در صورت تمایل، یک یا دو قطره اسانس روغن اضافه کنید.
  • اجازه دهید خیار حداقل 10 دقیقه خیس بخورد.

طریقه استفاده

  • خیارها را از قابلمه بردارید و برش‌ها را به طور مساوی روی صورت خود قرار دهید.
  • اجازه دهید برش‌های خیار به مدت 10 تا 20 دقیقه روی صورت شما بمانند.
  • بعد از گذشت این مدت می‌توانید صورت خود را با آب گرم بشویید.
یک قانون کلی خوب برای هر ماسکی که انتخاب می‌کنید این است که از ماسک‌هایی که حاوی مواد تحریک‌کننده مانند الکل، نعناع، ​​منتول، اکالیپتوس، کافور و عطرها (طبیعی و مصنوعی) هستند، خودداری کنید.

برای پوست های چرب یا مستعد آکنه: ماسک زغال اخته-ماست-عسل

به گفته دکتر Shamban، یکی دیگر از گزینه‌های خوب برای پوست‌های مستعد آکنه، ماسک حاوی آلفا هیدروکسیل اسید (AHAs) است. AHA‌ها ترکیبات شیمیایی هستند که به آرامی سلول‌های مرده پوست صورت شما را از بین می‌برند. محبوب‌ترین آن‌ها شامل اسیدهای لاکتیک و گلیکولیک است.

انواع ماسک صورت

زغال اخته و ماست موجود در این دستور، منابع طبیعی AHA هستند. عسل هم دارای خواص ضد‌التهابی و ضد‌عفونی‌کننده است، بنابراین پوست را تسکین می‌دهد و در عین حال با باکتری‌های مولد آکنه مبارزه می‌کند.

نکته: افزودن آرد برنج به این دستور ماسک صورت، باعث قوام بهتر آن می‌شود.

طرز تهیه

طرز تهیه این ماسک صورت خانگی بسیار ساده است. کافی است 3/1 فنجان زغال اخته را با دو قاشق غذاخوری ماست، یک قاشق غذاخوری کف برنج و یک قاشق چایخوری عسل، له کنید.

طریقه استفاده

  • ماسک را به صورت یکنواخت روی صورت خود بمالید.
  • اجازه دهید به مدت 15 تا 20 دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید.

برای پوست های مستعد قرمزی: ماسک ماچا و آلوئه ورا

به گفته دکتر Shamban، چای سبز ماچا و آلوئه ورا هر دو دارای خواص ضد‌التهابی هستند، بنابراین ترکیب آن‌ها در یک ماسک می‌تواند به آرام کردن پوست قرمز و تحریک‌شده کمک کند.

ماسک صورت چای ماچا و آلوئه ورا

کافئین موجود در چای سبز هم بسیار مفید است. دکتر Shainhouse می‌افزاید: «کافئین می‌تواند به طور موقت، رگ‌های خونی روی صورت شما را منقبض کند و از قرمزی صورت شما بکاهد.»

طرز تهیه

برای تهیه این ماسک صورت کافی است یک قاشق چایخوری ماچا و یک قاشق چایخوری آلوئه ورا را با هم مخلوط کنید.

طریقه استفاده

  • ماسک را به طور یکنواخت روی صورت خود پخش کنید.
  • اجازه دهید 10 تا 15 دقیقه بماند و سپس آن را بشویید.
پاکسازی پوست چرب با 3 روش ساده و موثر در خانه

بهترین ماسک های طبیعی برای صورت

برای پوست های کدر: ماسک لایه بردار جو دوسر، عسل و موز

جو دوسر علاوه بر تسکین‌دهنده بودن، یک لایه بردار طبیعی است. دکتر Bowe – یکی از متخصصین پوست و نویسنده کتاب Beauty of Dirty Skin- می‌گوید:« این بدان معنا است که جو دو سر، به از بین بردن لایه مرده سلول‌های پوست که می‌توانند ظاهری کدر به پوست بدهند، کمک می‌کند.

ماسک صورت لایه بردار

موز هم علاوه بر عطر شیرین خود، ماسک را غلیظ می‌کند. به علاوه، به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی عمل می‌کند و کمی هم ویتامین C روشن‌کننده پوست دارد. برای آشنایی بشتر با میوه های دیگر مانند موز می توانید مقاله بهترین ماسک صورت برای لک صئرت را مطالعه نمایید. 

دکتر Bowe به کسانی که پوست چرب یا مستعد آکنه دارند توصیه می‌کند یک قاشق چای‌خوری ماست پرچرب هم به مخلوط ماسک صورت خود اضافه کنند. به این دلیل که ماست، حاوی اسید لاکتیک است؛ یک AHA طبیعی که خاصیت لایه برداری جو دوسر را تقویت می‌کند.

دکتر Bowe معتقد است که حتی اگر پوست بسیار حساسی داشته باشید هم این ماسک لایه بردار خانگی مشکلی برایتان ایجاد نمی‌کند و به اندازه کافی ملایم است.

طرز تهیه

دو قاشق غذاخوری جو دو سر خام، یک قاشق چایخوری عسل و نصف موز را با هم له کنید. در صورت تمایل می‌توانید یک قاشق چایخوری ماست پرچرب هم اضافه کنید.

طریقه استفاده

  • ابتدا پوست خود را مرطوب کنید و سپس ماسک را چند دقیقه با حرکات دایره‌ای، روی آن بمالید.
  • ماسک را با آب گرم بشویید و ضرباتی آهسته به پوست خود بزنید.
13 ماسک روشن کننده و سفید کننده صورت با تأثیرجادویی!

سخن آخر

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. در کنار تمام این اطلاعات به یاد داشته باشید که پوست شما آیینه تمام‌نمایی از درون شما است. به عبارت دیگر، بسیاری از ناهنجاری‌های پوستی ریشه در درون دارند. بنابراین برای داشتن پوستی شفاف و باطراوت، در کنار استفاده از انواع ماسک صورت خانگی، باید به سبک زندگی و نوع تغذیه خود هم توجه داشته باشید و آن را اصلاح کنید. شاد و سلامت باشید.

سوالات متداول

چه ماسکی برای پوست‌های چرب و مستعد آکنه مناسب‌تر است؟

ترکیب بنتونیت خاک رس و چای سبز وهمچنین ترکیب زغال اخته، ماست و عسل برای رفع چربی پوست بسیار موثر است. به علاوه، اگر به ترکیب جو دوسر، عسل و موز، یک قاشق ماست پرچرب اضافه کنید هم برای پوست‌های مستعد آکنه بسیار مفید است.

آیا ماسک لایه بردار می‌تواند جوش‌های سر سیاه را بیرون بکشد؟

خیر، ماسک های لایه بردار، توانایی نفوذ به منافذ و بیرون کشیدن جوش‌های سرسیاه و کثیفی را از آن‌ها ندارند. با این حال، یک ماسک لایه بردار خوب، به آرامی یک لایه نازک از سلول‌های مرده پوست و کثیفی‌های سطحی را از منافذ پاک می‌کند که باعث می‌شود پوست احساس صافی داشته باشد.

چه موادی در یک ماسک صورت می‌توانند تحریکات پوستی ایجاد کنند؟

الکل، نعناع، ​​منتول، اکالیپتوس، کافور و انواع عطرها اعم از طبیعی یا مصنوع می‌توانند محرک پوست باشند.

ماسک‌های خواب چه ویژگی‌ای دارند؟

ماسک‌های خواب اغلب بافت سبک‌تری دارند تا روبالشی شما را چرب نکنند. به علاوه، معمولاً آبرسان‌هایی هستند که با گذاشتن آن‌ها در طول شب می‌توانید تغذیه اضافی پوست خود را تأمین کنید.

4 | (4)
منبع prevention paulaschoice-eu
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x