ماسک لایه بردار خانگی برای درخشان کردن انواع پوست

آیا می‌دانید یک ماسک لایه بردار، علاوه بر شفافیت پوست، نقش درمانی هم می‌تواند داشته باشد؟ شاید بسیاری از شما، این ماسک‌ها را به خاطر از بین بردن کثیفی‌های پوست و نرم و مرطوب کردن آن بشناسید، اما  بعضی از مطالعات نشان داده‌اند که آن‌ها می‌توانند در درمان پوست هم موثر باشند.

البته لازم است که در این صورت حتما حاوی زغال سنگ، خاک رس و اسید گلیکولیک باشند. با این حال می‌توانید برای درمان آکنه، پاکسازی منافذ و استخراج چربی بیش از حد از پوست، روی آن‌ها حساب کنید.

با این مقاله از ایده آل مگ همراه باشید تا بهترین ماسک های لایه بردار صورت خانگی را به شما معرفی کنیم.

مزایای ماسک لایه بردار

ماسک‌های لایه بردار پوست علاوه بر اینکه درخشندگی و استحکام کاملی به پوست می‌دهند، فواید بی‌شمار دیگری هم دارند که عبارتند از:

  • ماسک‌های لایه بردار با برداشتن لایه رویی پوست، سلول‌های مرده را از بین می‌برند و پوست را صاف و درخشان می‌کنند.
  • این ماسک‌ها، باعث گردش بهتر جریان خون زیر پوست می‌شوند.
  • ماسکهای لایه بردار، رنگ پوست را باز می‌کنند و با کاهش قابل توجه اندازه منافذ باز، استحکام پوست را افزایش می‌دهند تا جوان‌تر به نظر برسد.
  • اگر استفاده از این ماسک‌ها، بخشی از برنامه هفتگی شما باشند، به تدریج متوجه کاهش چشمگیر خطوط و چین و چروک‌های پوست خود خواهید شد. به خصوص اگر دارای ویتامین C، E یا عصاره‌هایی با خواص ضد‌التهابی باشند.
  • ماسکهای لایه بردار، چربی اضافی پوست را به خوبی جذب می‌کنند.
  • به طور کلی، ماسک‌های لایه بردار، صرف نظر از برند، یا گیاهی یا عصاره میوه هستند که باعث می‌شوند آنتی اکسیدان‌های سالمی به پوست شما برسند. آنتی اکسیدان‌ها موادی هستند که مشکلات عمده پوست مانند لکه‌های تیره، آکنه، رنگدانه‌ها و ناهمواری پوست را برطرف می‌کنند.
  • یک ماسک لایه بردار خوب، به آرامی، موهای ریز صورت را از پوست‌تان جدا می‌کند و تیرگی را از چهره‌تان پاک می‌کند.

نحوه ساخت ماسک لایه بردار صورت در خانه

بازار مملو از طیف‌های مختلفی از ماسکهای لایه بردار صورت است، اما همیشه این احتمال وجود دارد که محصولات شیمیایی سنتز شده، با نوع پوست شما سازگار نباشند.

استفاده از ماسک صورت لایه بردار این مزیت را دارد که لازم نیست نگران مشکلاتی مانند سازگاری پوست یا تاریخ انقضای آن باشید. به علاوه، صرفه‌جویی قابل توجهی هم در هزینه‌های خود خواهید داشت.

ساده‌ترین راه برای ایجاد یک ماسک لایه بردار بر پایه مواد غذایی، ژلاتین است که از کلاژن حیوانی به دست می‌آید و به چسباندن مواد به یکدیگر برای ایجاد یک اثر چسبناک کمک می‌کند.

البته همان‌طور که در ادامه خواهید دید بدون ژلاتین هم می‌توان ماسک لایه بردار خانگی درست کرد. در ادامه مقاله همراه ما باشید تا ببینید که چطور می‌توانید در خانه برای انواع پوست، ماسک لایه بردار خانگی درست کنید.

ماسک لایه بردار خانگی برای شفاف و درخشان کردن پوست های کدر

ماسکهای لایه بردار در صورت استفاده منظم می‌توانند به شفاف و درخشان کردن پوست‌های کدر کمک کنند. در این مورد، این ماسک‌ها را امتحان کنید:

ماسک لایه برداری پوست

ماسک لایه بردار پرتقال و ماست

سه گانه قدرتمند ماست، سرکه نارگیل و آب پرتقال به پوست کدر، انرژی می‌بخشد. پرتقال سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان است که به روشن شدن پوست کمک می‌کند.

اسید لاکتیک ماست، یک لایه بردار طبیعی ملایم است که ناخالصی‌های پوست را حل می‌کند. سرکه نارگیل هم سرشار از اسیدهای آمینه و ویتامین‌های B و C متعادل‌کننده PH پوست است. همچنین این سرکه، در مقایسه با قرص‌های سرکه سیب یا ACV، موثرتر و ملایم‌تر است.

طرز تهیه

برای آماده کردن این ماسک کافی است، یک قاشق چایخوری ماست یا کفیر را با 2 قاشق چایخوری سرکه نارگیل و 4 قاشق چایخوری آب پرتقال شیرین مخلوط کنید.

نکته: به جای ماست یا کفیر می‌توانید از شیر یا نارگیل هم استفاده کنید.

5 قاشق چایخوری از این ترکیب را با 2 قاشق چایخوری پودر ژلاتین مخلوط کنید و ظرف را به روش بن ماری حرارت دهید تا پودر ژلاتین کاملا حل شود.

نحوه استفاده

با استفاده از یک برس نرم، ماسک را روی صورت خود بمالید و اجازه دهید 10 دقیقه بماند تا خشک شود. ماسک را در جهت بالا جدا کنید.سپس صورت خود با آب ولرم بشویید و با یک حوله نرم خشک کنید. استفاده از یک نرم‌کننده بدون چربی پس از ماسک، کمک می‌کند که رطوبت مورد نیاز پوست شما، حفظ شود.

ماسک لایه بردار پرتقال و ژلاتین

همان‌طور که گفتیم، پرتقال سرشار از آنتی‌اکسیدان است. این میوه مفید، نه تنها از آکنه جلوگیری می‌کند، بلکه علائم پیری را کاهش می‌دهد و پوست را جوان و شاداب نگه می‌دارد.

طرز تهیه

برای آماده کردن این ماسک، 2 قاشق غذاخوری آب پرتقال تازه را در یک کاسه مقاوم در برابر حرارت بریزید. یک قاشق غذاخوری پودر ژلاتین بدون طعم را به آن اضافه کنید و روی شعله قرار دهید. ترکیب را مدام هم بزنید تا پودر ژلاتین حل شود. شعله را خاموش کنید و بگذارید خنک شود.

نحوه استفاده

ماسک را با یک برس نرم و تمیز روی صورت خود بمالید و اجازه دهید حدود 20 تا 30 دقیقه بماند. سپس آن را به آرامی در جهت پایین، از پیشانی تا چانه جدا کنید.

حالا صورت خود را بشویید تا باقیمانده ماسک پاک شود و سپس آن را خشک کنید و از مرطوب‌کننده مورد علاقه خود استفاده کنید.

ماسک لایه بردار سفیده تخم مرغ، شیر و عسل

عسل یک پاک‌کننده طبیعی است که نه تنها ناخالصی‌ها را از پوست پاک می‌کند، بلکه آب را هم جذب می‌کند تا لایه فوقانی پوست شما را مرطوب نگه دارد.

به علاوه، ویتامین‌ها و مواد مغذی ضروری موجود در شیر، زیبایی پوست را حفظ می‌کند و محتوای اسید لاکتیک موجود در آن، به از بین بردن سلول‌های مرده پوست کمک می‌کند.

طرز تهیه

یک عدد برگ ژلاتین را در ظرفی بریزید و روی آن را با مقداری آب گرم بپوشانید. در ظرفی جداگانه، 10 میلی لیتر شیر تازه گرم را با یک قاشق غذاخوری عسل و یک عدد سفیده تخم مرغ مخلوط کرده و به آرامی حرارت دهید، می‌توانید مقداری هم آب گرم اضافه کنید. سپس، محلول ژلاتینی را که از قبل آماده کرده‌اید، اضافه کنید. به هم زدن ادامه دهید تا مخلوط غلیظ و ژل مانندی به دست آید.

نحوه استفاده

با استفاده از یک برس نرم، ماسک را بگذارید و صبر کنید تا خشک شود. سپس صورت خود را بشویید و از تونر و مرطوب‌کننده مناسب استفاده کنید.

13 ماسک روشن کننده و سفید کننده صورت با تأثیرجادویی!

ماسک لایه بردار صورت برای مرطوب کردن پوست های خشک

این ماسک خانگی برای پوست خشک، رطوبت قابل توجهی به پوست شما می‌دهند. حتما آن‌ها را امتحان کنید:

ماسک موز برای لایه برداری

ماسک موز

می‌توان از موز به عنوان یک ماده طبیعی در ماسک لایه بردار خانگی، برای داشتن پوستی نرم و مرطوب استفاده کرد.

طرز تهیه

شاید این یکی از ساده‌ترین و موثرترین ماسکهای لایه بردار خانگی باشد. کافی است یک موز متوسط رسیده را له کنید تا خمیری یکدست به دست آید.

نحوه استفاده

ماسک موز را به آرامی روی صورت و گردن تمیز خود بمالید. اجازه دهید حدود 15-20 دقیقه بماند و سپس صورت خود را با آب سرد بشویید.

ماسک لایه بردار شیر و گلیسیرین

خشکی پوست یکی از مشکلات رایج در زمستان است، اما اگر می‌خواهید درخشندگی به پوستتان بازگردد، این ماسک لایه بردار شگفت‌انگیز را امتحان کنید تا پوست‌تان صاف و مرطوب شود.

طرز تهیه

1/4 فنجان شیر را در تابه بجوشانید و 3 قاشق غذاخوری پودر ژلاتین را در آن حل کنید. شعله را خاموش کنید و 2 قاشق غذاخوری گلیسیرین به ترکیب اضافه کنید.

نحوه استفاده

مقداری از ژل را روی صورت خود بگذارید و اجازه دهید 5 دقیقه بماند. سپس لایه دوم ماسک را اضافه کنید. اجازه دهید کاملا خشک شود. سپس به آرامی ماسک را در جهت رو به بالا جدا کرده و در نهایت صورت خود را با آب سرد بشویید.

خرید بهترین ماسک های درخشان کننده و شفاف کننده پوست صورت

ماسک لایه بردار گل رز و بادام

این ماسک هم برای پوست‌های خشک، فوق‌العاده است. ویتامین E موجود در شیر و روغن بادام برای بازیابی رطوبت پوست، عالی است. به علاوه، هیدروسول گل رز (یعنی گلبرگ‌های گل رز تقطیر شده) دارای خواص ضد‌باکتریایی است که پوست تحریک‌شده را تسکین می‌دهد.

طرز تهیه

3 قاشق چایخوری شیر بادام، 3 قاشق چایخوری هیدروسل گل رز (نوعی تونر صورت) و 3 قطره روغن آلو یا روغن بادام را در یک کاسه مخلوط کنید.

سپس 5 قاشق چایخوری از این ترکیب را با 2 قاشق چایخوری پودر ژلاتین مخلوط کنید. سپس مایع ماسک لایه بردار را به روش بن ماری حرارت دهید تا ژلاتین کاملا حل شود.

نحوه استفاده

با استفاده از یک برس نرم، ماسک را روی صورت خود بمالید و 10 دقیقه صبر کنید تا خشک شود. حالا می‌توانید ماسک را به آرامی و رو به بالا جدا کنید و صورت خود را بشویید.

ماسک‌ های کلاژن ساز خانگی برای کاهش چین و چروک

ماسک لایه بردار صورت برای پوست های چرب

در پوست‌های چرب، انباشته شدن سلول‌های مرده و چربی در منافذ پوست، باعث ایجاد جوش می‌شود. این ماسک‌های لایه بردار به شما کمک می‌کنند تا از پوست چرب خود، بهتر مراقبت کنید:

ماسک صورت

ماسک کامبوجا

در دنیای مراقبت از پوست، پروبیوتیک‌ها نقش ویژه‌ای دارند و کامبوجا سرشار از آن‌ها است. اگر این نوشیدنی دوستدار روده به صورت موضعی استفاده شود، به پوست کمک می‌کند تا تعادل باکتریایی خود را حفظ کند. به این ترتیب از بروز جوش جلوگیری می‌کند.

هیدروسول گل ذرت آبی، یک رطوبت‌رسان قوی است و روغن خولان دریایی خواص ضد‌التهابی قابل توجهی دارد. تخمیر کامبوجا باعث تجزیه این دو ماده و تاثیر بیشتر آن‌ها است. ماسک کامبوجا برای پوست‌های چرب، یک انتخاب عالی است.

طرز تهیه

3 قاشق چایخوری کامبوچا، 3 قاشق چایخوری هیدروسول گل ذرت آبی و 3 قطره روغن دانه خولان دریایی را در یک کاسه مخلوط کنید. سپس 5 قاشق چایخوری از این مایع را با 2 قاشق چایخوری پودر ژلاتین ترکیب کنید. مایع ماسک را به روش بن ماری یا غیرمستقیم حرارت دهید تا مایع یکدستی حاصل شود.

نحوه استفاده

ماسک را با یک برس نرم روی صورت خود بمالید و 10 دقیقه صبر کنید تا خشک شود. حالا ماسک را رو به بالا جدا کنید و صورت خود را با آب ولرم بشویید.

ماسک آرد برنج و چای سبز

این ماسک هم یک لایه بردار قوی برای پوست‌های چرب است. آرد برنج، یک جاذب قوی چربی است و اسید موجود در لیمو، به کنترل تولید چربی طبیعی توسط پوست کمک می‌کند. به علاوه، آب لیموی طبیعی، آکنه و لکه‌های پوستی را به تدریج از بین می‌برد.

طرز تهیه

دو قاشق سوپ‌خوری آرد برنج را با یک قاشق سوپ‌خوری برگ چای سبز و یک قاشق سوپ‌خوری آب لیمو ترکیب کنید تا مخلوطی نرم و یکدست حاصل شود.

نحوه استفاده

این ماسک لایه بردار را 15 دقیقه روی صورت خود قرار دهید تا خشک شود. سپس، صورت خود را با آب سرد بشویید و خشک کنید.

ماسک لایه بردار برای آکنه و جوش

اگر می‌خواهید از شر جوش‌های سر سیاه مزاحم و آکنه‌ها خلاص شوید، این ماسک‌های لایه بردار طبیعی را امتحان کنید:

ماسک لایه بردار برای جوش

ماسک لایه بردار سفیده تخم مرغ و آب لیمو

سفیده تخم مرغ منافذ پوست را سفت می‌کند، در حالی که آب لیمو، حاوی آلفا هیدروکسیل اسید است که با از بین بردن ملایم جوش‌های سرسیاه و سایر ناخالصی‌ها، به تمیز نگه داشتن پوست کمک می‌کند.

طرز تهیه

یک عدد سفیده تخم مرغ را در ظرفی بریزید و یک قاشق چایخوری آب لیموی تازه به آن اضافه کنید. مخلوط را خوب هم بزنید تا کاملا یکدست شود.

نحوه استفاده

ماسک لایه بردار را با یک برس نرم روی صورت خود بمالید. بین 25 تا 30 دقیقه زمان لازم است تا ماسک کاملا خشک شود. بعد از این مدت، ماسک را به آرامی از قسمت پیشانی بلند کنید و صورت خود را بشویید.

خرید بهترین ماسک های درخشان کننده و شفاف کننده پوست صورت

ماسک لایه بردار شیر و ژلاتین بدون طعم

این ماسک لایه بردار خانگی خیلی سریع جوش‌های سر سیاه را از بین می‌برد. حتما آن را امتحان کنید.

طرز تهیه

یک قاشق غذاخوری شیر خام و یک قاشق غذاخوری ژلاتین بدون طعم را در یک ظرف قابل استفاده در مایکروویو مخلوط کنید. ظرف را به مدت 5 تا 10 ثانیه در مایکروویو گرم کنید. سپس بگذارید خنک شود و هم بزنید تا مانند ژل، غلیظ شود.

نحوه استفاده

ماسک را روی صورت خود بمالید و اجازه دهید 10-15 دقیقه بماند تا خشک شود. در نهایت آن را به آرامی از پوست جدا کنید.

ماسک لایه بردار زغال سنگ و ژلاتین

زغال چوب فعال سموم پوست را از بین می‌برد و در نتیجه، آکنه پوست را کاهش می‌دهد.

طرز تهیه

یک قاشق غذاخوری پودر زغال چوب فعال را با 1.5 قاشق غذاخوری پودر ژلاتین مخلوط کنید تا خمیر غلیظی به دست آید. از آنجایی که ژلاتین کمی چسبنده است، آن را به مدت 30 ثانیه در مایکروویو قرار دهید تا بافت خامه‌ای پیدا کند.

نحوه استفاده

ماسک را روی صورت بمالید و اجازه دهید حدود 30 دقیقه بماند تا کاملا خشک شود. سپس آن را به آرامی و در جهت بالا جدا کنید. حالا صورت خود را بشویید، آن را خشک کنید و از یک مرطوب‌کننده مناسب استفاده کنید.

ماسک لایه بردار ژلاتین، عسل و لیمو

این ماسک به نحو موثری در از بین بردن لکه‌ها و آکنه‌های پوست، عمل می‌کند. به علاوه، استفاده از روغن درخت چای هم خاصیت لایه بردای این ماسک را چند برابر می‌کند.

طرز تهیه

با مخلوط کردن یک قاشق پودر ژلاتین با دو قاشق غذاخوری شیر بخارپزشده شروع کنید. سپس یک قاشق عسل و یک قاشق آبلیمو را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. اگر می‌خواهید مخلوط رقیق‌تری داشته باشید می‌توانید مقداری روغن درخت چای اضافه کنید. همچنین اضافه کردن چند قطره اسانس نعناع یا اسطوخودوس هم قوام خوبی به این ماسک لایه بردار می‌دهد. در نهایت پودر ژلاتین را اضافه کنید و به صورت غیر مستقیم حرارت دهید تا پودر ژلاتین کاملا حل شود.

نحوه استفاده

پس از خنک شدن ماسک، مانند موارد پیش، با یک برس نرم، آن را روی صورت خود بمالید و اجازه دهید چند دقیقه بماند تا خشک شود. سپس ماسک را به آرامی جدا کنید و صورت خود را بشویید.

ماسک لایه بردار زردچوبه و عسل

عسل به طور طبیعی ضد‌عفونی‌کننده و ضد‌التهاب است و این خاصیت، آن را به یک درمان خانگی عالی برای جلوگیری از باکتری‌های مولد آکنه تبدیل می‌کند. زردچوبه، لکه‌های تیره پوست را محو می‌کند. سرکه سیب حاوی آلفا هیدروکسی اسید است که یک لایه بردار قوی است و بافت پوست را بهبود می‌بخشد. فندق هم یک جاذب قوی چربی است و پوست را شفاف می‌کند. در صورت استفاده مداوم (یعنی یک یا دو بار در هفته به مدت یک یا دو ماه)، می‌توانید نتایج فوق‌العاده آن را ببینید.

طرز تهیه

3 قاشق چایخوری نارگیل یا سرکه سیب،3 قاشق چایخوری پودر فندق، نصف قاشق چایخوری عسل و یک قطره اسانس زردچوبه را با هم مخلوط کنید. سپس 5 قاشق چایخوری از این ترکیب را با دو قاشق چایخوری پودر ژلاتین ترکیب کنید و به روش بن ماری حرارت دهید.

نحوه استفاده

اجازه دهید ماسک لایه بردار کمی خنک شود. سپس آن را با استفاده از یک برس نرم روی صورت خود بمالید و حدود 10 دقیقه صبر کنید تا کاملا خشک شود. سپس ماسک را به آرامی جدا کنید و صورت خود را بشویید.

مزایای ویتامین E برای پوست + ویتامین E برای مو

نکاتی قبل از استفاده از ماسک لایه بردار صورت خانگی

ماسکهای لایه بردار می توانند بسیار موثر باشند، در عین حال، چنانچه به درستی استفاده نشوند، عوارضی را هم به دنبال خواهند داشت. با رعایت این نکات ساده، تاثیر ماسکهای لایه بردار خود را چند برابر کنید:

ماسک لایه بردار

  • همیشه بعد از دوش گرفتن از ماسک‌های لایه بردار استفاده کنید، زیرا آب گرم، منافذ مسدود شده پوست را باز می‌کند. به این ترتیب، کثیفی‌های روی پوست نرم شده و تمیز کردن آن‌ها آسان‌تر می‌شود.
  • از استفاده از کف دست یا انگشت برای زدن ماسک روی پوست خودداری کنید. در عوض، برای اینکه بتوانید ماسک را به طور یکنواخت روی پوست پهن کنید، از یک قلم مو استفاده کنید. بعد از هر بار استفاده، حتما برس را بشویید.
  • اگر یک ماسک لایه بردار برای مدت طولانی باقی بماند، پوست ما بیش از حد خشک می‌شود و آب سرد ایده موثری برای از بین بردن ماسک نخواهد بود، اما آب ولرم به شما کمک می‌کند تا به راحتی صورت خود را بشویید.
  • پس از برداشتن ماسک های لایه بردار، از یک تونر مناسب استفاده کنید تا فواید ماسک را حفظ کنید.
  • فراموش نکنید که قبل از استفاده از هر ماسک لایه بردار، پوست خود را تمیز کنید، زیرا در غیر این صورت، مواد ماسک وارد منافذ پوست شما نمی‌شود و کم‌تاثیر یا حتی، بی‌تاثیر خواهد بود!
  • سعی نکنید ماسک لایه بردار را در حمام امتحان کنید، زیرا به خوبی خشک نمی‌شود و یک ترکیب نیمه‌خشک چسبناک به شما می‌دهد.
  • ماسک لایه بردار را نزدیک چشم، ابرو، خط مو یا لب خود نزنید، چون این نواحی، حساس هستند.
  • قبل از استفاده از ماسک روی تمام صورت خود، یک تست آلرژی انجام دهید تا ببینید آیا پوست شما به هر یک از مواد تشکیل‌دهنده حساس است یا خیر. قسمت داخلی ساعد شما مکان خوبی برای این آزمایش است.

نحوه استفاده از ماسک لایه بردار صورت

همان‌طور که دیدید، بسیاری از ماسکهای لایه بردار صورت، حاوی ژلاتین هستند. در این صورت، ماسک بعد از خشک شدن، به پوست می‌چسبد و باید برای جدا کردن آن به آرامی ماسک را رو به بالا، جدا کنید.

اما در صورت استفاده از نسخه‌های گیاهی، این مقدار چسبندگی اتفاق نمی‌افتد. در این حالت، کافی است به جای جدا کردن ماسک، آن را به آرامی روی پوست، مالش دهید. این کار، همان اثر لایه برداری را دارد و پس از شستن صورت، اثر آن را خواهید دید.

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم اطلاعاتی کامل درباره انواع ماسک‌های لایه بردار و نحوه استفاده از آن‌ها در اختیار شما قرار دهیم. دقت کنید که فرایند لایه برداری پوست، کار حساسی است و نباید در استفاده از ماسکهای لایه بردار، افراط کنید.

به علاوه، اگر پوست حساسی دارید حتما پیش از استفاده از لایه بردارها؛ حتی به صورت خانگی، با یک متخصص پوست مشورت کنید. شاد و سلامت باشید.

سوالات متداول

چه ترکیباتی برای لایه برداری پوست‌های چرب مفیدند؟

ترکیب کامبوجا با هیدروسل گل ذرت آب و چند قطره روغن خولان دریایی برای این منظور بسیار موثر است. همچنین می‌توان از ترکیب آرد برنج و چای سبز استفاده کرد.

چرا نباید ماسک لایه بردار صورت را در حمام استفاده کرد؟

به این دلیل که فضای مرطوب حمام، مانع خشک شدن کامل ماسک می‌شود و در نتیجه یک ترکیب نیمه‌خشک چسبناک روی صورت شما باقی می‌ماند که توان خوبی برای لایه برداری ندارد.

چطور باید از ماسکهای لایه بردار بدون ژلاتین استفاده کرد؟

در این حالت، پس از اینکه ماسک لایه بردار، به اندازه کافی روی صورت ماند، با مالش پوست صورت به صورت دورانی، اقدام به پاک کردن ماسک کنید. این حرکت، کار لایه برداری را انجام می‌دهد و سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد.

هیدروسول گل رز، چه تاثیری روی پوست دارد؟

این ماده، خواص ضد‌باکتریایی دارد و پوست تحریک‌شده را تسکین می‌دهد.

 

1 | (1)
منبع parenting.firstcry purewow
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x