چگونه عوارض لیزر موها را کاهش دهیم؟

بسیاری از افراد لیزر را معجزه‌ای برای از بین بردن موهای زائد می‌دانند. در این بین افرادی هستند که به‌دلیل ترس از عوارض لیزر موهای زائد تا بحال این روش را امتحان نکرده‎اند. این افراد معتقدند که استفاده از پمادها و وسایل رفع موهای زائد خطر و هزینه کمتری دارند.

اما واقعیت این است که لیزر عوارض بسیار کم و ناچیزی دارد و فقط در صورت رعایت نکردن برخی نکات، افراد به عوارض بعد از لیزر دچار خواهند شد. در این مقاله شما را با مواردی که بر کاهش عوارض لیزر موهای زائد تاثیر می‌گذارند آشنا خواهیم کرد.

در ادامه همراه ما باشید تا این موارد را به‌طور دقیق با هم بررسی کنیم.

چه عواملی روی عوارض لیزر موهای زائد تاثیر می‌گذارند؟

میزان عوارض لیزر دستگاه‌های زائد به عوامل مختلفی همچون ضخامت مو، رنگ پوست، تخصص پزشک و دستگاهی که برای لیزر مورد استفاده قرار می‌گیرد، بستگی دارد. معمولا افراد با پوست‌های تیره به‌دلیل بالا بودن میزان ملانین ممکن است درد بیشتری را احساس کنند.

البته این موضوع به میزان تحمل درد افراد، تکنولوژی دستگاه لیزر، سیستم کولینگ آن و… نیز بستگی دارد. در نتیجه در مواردی حتی افرادی که پوست تیره و سبزه دارند درد چندانی را در جلسات لیزر احساس نمی‌کنند.

در ادامه به شما خواهیم گفت که لیزر موهای زائد برای چه کسانی ضرر دارد و با رعایت چه نکاتی می‌توانید عوارض لیزر موهای زائد و سرطان را کاهش دهید.

چه عواملی روی عوارض لیزر موهای زائد تاثیر می‌گذارند ؟

قبل یا بعد از جلسات لیزر از برنز کردن پوست پرهیز کنید

پوست افراد با بالا رفتن سن تیره می‌شود. بعضی افراد نیز به‌صورت ژنتیکی پوست تیره‌ای دارند. مشاهده عوارض بعد از کار با دستگاه لیزر موهای زائد در افرادی که پوست‌ تیره دارند، بیشتر است.

بنابراین اگر پوست روشنی دارید و تصمیم به لیزر موهای زائد دارید، برای کاهش عوارض لیزر فعلا باید از آفتاب گرفتن و رفتن به جلسات سولاریم پرهیز کنید.

اگر پوست شما به‌صورت ژنتیکی تیره باشد، عوارض لیزر بسیار ناچیز خواهد بود. همچنین اپراتور می‌تواند برای به حداقل رساندن عوارض لیزر موهای زائد از دستگاه متناسب با تایپ پوستی افراد استفاده کند.

تاثیر نحوه لیزر موهای زائد در کاهش عوارض لیزر موهای زائد

نحوه لیزر موهای زائد یکی از مواردی است که در کاهش عوارض لیزر نقش موثری دارد. در مواردی که طول موج لیزر، مدت زمان تابش، اندازه نقطه تابش و تکنیک‌های خنک‌سازی پوست به‌درستی انتخاب نشوند، احتمال افزایش عوارض لیزر موهای زائد نیز بیشتر می‌شود.

برای کاهش عوارض، اپراتور لیزر بسته به نوع پوست مراجعه‌کننده باید به این نکات در حین جلسه توجه ویژه‌ای داشته باشد. هر‌چه طول موج دستگاه لیزر بیشتر و مدت زمان تابش کوتاه‌تر باشد، شاهد وقوع عوارض جانبی کمتری بعد از جلسات لیزر خواهیم بود. در این حالت انرژی کمتری جذب ملانین پوست می‌شود.

مراجعه به مراکز معتبر و حرفه‌ای، خطر این عارضه را به‌ حداقل می‌رساند. یکی از بهترین دستگاه‌هایی که نور را با شدت بالا و به‌صورت متمرکز به سطح پوست هدایت می‌کند دستگاه لیزر shr است.

این دستگاه فیلترهای متنوع و با‌کیفیت بالایی برای دست‌یابی به نتایج درمانی مناسب و بدون عوارض پوستی جانبی دارد. برای مثال مدSUPER HAIR REMOVAL به‌منظور کاهش درد، افزایش سرعت کار و پایین آوردن عوارض جانبی در این دستگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتخاب یک مرکز لیزر مناسب برای به حداقل رساندن عوارض از بین بردن موهای زائد

یکی از مهم‌ترین اقداماتی که عوارض از بین بردن موهای زائد را کاهش می‌دهد، انتخاب مرکز لیزر مناسب است. اپراتورهای مرکز باید دانش و تجربه کافی برای کار با انواع دستگاه‌های لیزر را داشته باشند. همچنین همه خدمات لیزر باید زیر نظر پزشک متخصص انجام شوند.

در بررسی‌های صورت‌گرفته، پزشک دستگاه لیزر مناسب با رنگ پوست مراجعه کننده را انتخاب می‌کند. افرادی که از دستگاه لیزر الکساندرایت و دایود برای از بین بردن موهای زائد استفاده کرده‌اند، معمولا شاهد کمترین سطح عوارض بعد از لیزر بوده‌اند.

استفاده از کرم ضد‌آفتاب و رعایت محدودیت‌ها برای استفاده از لوازم آرایشی

افراد بعد از لیزر موهای زائد نباید در معرض نور مستقیم آفتاب قرار بگیرند؛ بنابراین قبل از اینکه از خانه خارج شوید، حتما از کرم ضد آفتاب استفاده کرده و هر دو 2 ساعت آن را تمدید کنید. همچنین بعد از لیزر موهای زائد برای استفاده از مواد آرایشی محدودیت‌هایی دارید.

حداقل 12 ساعت بعد از جلسه لیزر آرایش نکنید. اگر مجبور به انجام این کار هستید از پودرهای بسیار سبک استفاده کنید. برای افرادی نیز که بعد از لیزر دچار التهاب شده‌اند، استفاده از پماد زینک موثر خواهد بود. همچنین در این موارد بهتر است تا 24 ساعت دوش نگیرید.

استفاده از کرم ضد آفتاب و محدودیت ها

حذف موهای زائد بدن با کمترین عوارض با دستگاه‌های لیزر آفا

در این مقاله با مواردی که به کاهش عوارض لیزر موهای زائد کمک می‌کند، آشنا شدیم. به‌طور‌کلی لیزر یک روش مطمئن و کم عوارض برای حذف موهای زائد است و معمولا فقط افرادی که پوست‌های حساسی دارند، برخی عوارض جزئی و کوتاه مدت را روی پوست مشاهده می‌کنند. با انتخاب یک مرکز لیزر مناسب، مشاوره با پزشک متخصص و مراقبت‌های بعد از لیزر می‌توان عوارض لیزر موهای زائد را به حداقل رساند.

شرکت آفتاب فروزان آریا، بهترین دستگاه‌های لیزر تخصصی موهای زائد را برای کلینیک‌های زیبایی فراهم می‌کند تا با استفاده از این دستگاه‌ها، بهترین نتیجه برای کاربران حاصل شود.

کلینیک‌های پوست، مو و زیبایی برای تهیه دستگاه‌های لیزر مورد‌نیاز مراکز خود می‌توانند به سایت afateb.com مراجعه کنند یا با شماره 02188107070 تماس بگیرند. کارشناسان آفا برای خرید مناسب‌ترین دستگاه‌ لیزر تخصصی، شما را راهنمایی خواهند کرد.

سلب مسئولیت: ایده آل مگ صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.
3 | (2)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x