خواص بیشمار آب سیب زمینی برای پوست

سیب زمینی جزء صیفی جاتی است که به عنوان یکی از محصولات اصلی غذایی در تمام خانه های ایرانی پیدا می‌شود. این صیفی خوشمزه را تقریباً در بیشتر غذاها می توان استفاده کرد؛ اما موارد استفاده از آن فقط در غذاها نیست، چون می توانید از آب سیب زمینی برای پوست و از رنده شده آن برای جوانسازی استفاده کنید. این ماده غذایی عملکردی مشابه محصولات مراقبت از صورت مانند سرم نیاسینامید برایت مکس دارد که یک برند معتبر برای جوانسازی پوست بوده و می توان آن را از مراکز معتبر خریداری کرد.

تاثیرات معجزه آسای این گونه صیفی جات به قدری زیاد است که پزشک های مختلفی تا به امروز استفاده مداوم از آب آن را در کنار محصولات مراقبتی حرفه ای پوست نظیر سرم آزلائیک اسید برایت مکس توصیه می کنند. در واقع اگر می خواهید صورتی درخشان و روشن داشته باشید، به طور مداوم از سیب زمینی استفاده نمایید.

خواص و تاثیرات آب سیب زمینی برای پوست دست کمی از محصولات مراقبتی حرفه ای صورت ندارد. یعنی اگر اقدام به خرید سرم ویتامین سی برایت مکس یا محصولات مشابه کرده یا به طور مداوم از سیب زمینی استفاده کنید، از هر دو نتیجه می گیرید؛ البته که سرم ها به دلیل ترکیبات بهینه شده تاثیرگذاری بیشتری دارند.

لیست خواص سیب زمینی برای پوست

در ادامه لیستی از تاثیرات و خواص سیب زمینی برای پوست را می آوریم و درباره آنها صحبت می کنیم. بدون شک با آگاهی از این تاثیرات شما نیز ترغیب می شوید که به طور مداوم از این ماده غذایی برای پوستتان استفاده کنید:

بهترین روش جلوگیری از آکنه

در این ماده غذایی سیتوکین و اسید آلازائیک وجود دارد؛ هر یک از این ترکیبات به از بین بردن آکنه ها روی صورتتان کمک می کنند. بنابراین با استفاده مداوم، از این ترکیبات شاهد تغییرات پوستتان خواهید بود، این مواد تمامی آکنه های روی صورتتان را از بین می برد و بعد از مدتی چهره ای با پوست صاف و بسیار زیبا برایتان به ارمغان می آورد.

روشن سازی دائمی پوست

یکی دیگر از تاثیرات آب سیب زمینی برای پوست روشن سازی آن است. در واقع اسید آلازائیک هنگام از بین بردن آکنه ها، لکه های تیره را نیز از بین می برد و به مرور متوجه می شوید که استفاده از آن بسیاری از لکه های پوستی تان را نیز از بین برده است.

این ماده در کاهش هایپرپیگمانتاسیون نیز تاثیرگذار است؛ بنابراین انتظار می رود که استفاده مداوم از آن به روشن سازی پوستتان نیز کمک کند و چهره ای جذاب و زیباتر برایتان به ارمغان بیاورد.

راهکاری موثر برای از بین بردن لک ها

آنزیم کاتکولاز موجود در این ماده غذایی نیز خود به نحوی در از بین بردن لکه های تیره تاثیرگذار است؛ بنابراین اگر می خواهید استرچ مارک ها و لکه های روی صورت و گردنتان را ازبین ببرید، به طور مداوم از این صیفی استفاده کنید.

وجود ویتامین B6 در سیب زمینی سبب شده این ماده غذایی تاثیری شگرف در از بین بردن لک ها داشته باشد؛ این ویتامین در پوست سلول های جدیدی به وجود آورده و چهره ای بدون نقص برایتان رقم می زند.

خواص آب سیب زمینی برای پوست

مرطوب کنندگی

اسید هیالورونیک یکی از ترکیبات اصلی این صیفی است که به بازسازی و آبرسانی کمک می کند. در واقع اگر به طور مداوم از این ماده غذایی استفاده کنید، اسید هیالورونیک موجود در آن شما را نسبت به هر نوع مرطوب کننده دیگر بی نیاز خواهد کرد؛ کافیست چند روز از این سبزی استفاده کنید تا متوجه از بین رفتن تدریجی خشکی پوستتان نیز شوید.

پتاسیم به نوعی موجب آبرسانی شده و حتی به مرور آثار پیری را نیز از بین می برد؛ خوشبختانه سیب زمینی مقادیر مناسبی پتاسیم دارد که با استفاده از آن رطوبت لازم را در سطح پوستتان ایجاد می شود.

کلسیم نیز در ازبین بردن خشکی تاثیر دارد؛ از آنجا که در این ماده غذایی کلسیم نیز یافت می شود، پس به طور مداوم از آن استفاده کنید؛ چون علاوه بر این کلسیم از تاثیر آلودگی های محیطی بر روی چهره تان نیز می کاهد.

خاصیت ضد پیری

پیری زودرس یکی از مشکلاتی است که اغلب خانم ها با آن تفاهمی ندارند؛ هیچ کسی تمایلی به ایجاد آثار پیری بر روی چهره اش ندارد، اما با افزایش سن باید برخی کارها را انجام دهید تا این اتفاق نیفتد. از جمله مهمترین کارها برای از بین بردن آثار پیری استفاده از سیب زمینی است.

سیب زمینی جلوی تاثیرات اشعه های مضر خورشید بر روی پوستتان را نیز می گیرد که همین عاملی برای زیبا ماندن آن می شود.

رادیکال های آزاد مهمترین عامل در ایجاد چین و چروک و آثار پیری بر روی صورت هستند. این رادیکال ها به واسطه منیزیم از بین می روند؛ خوشبختانه سیب زمینی به عنوان منبع منیزیم در دنیا نیز شناخته می شود. پس اگر مشتاق به مبارزه با رادیکال های آزاد هستید، حتما از این ماده غذایی استفاده کنید.

خواص آب سیب زمینی برای پوست

از بین بردن تیرگی زیر چشم

در سیب زمینی ترکیبات فوق العاده ای وجود دارد که موجب سلامتی چشم ها می شود. از جمله این مواد می توان به ویتامین های B، اسید اسکوربیک و ریبوفلاوین اشاره کرد؛ هر یک از این مواد به نحوی در سلامت چشم ها تاثیرگذارند.

ترکیباتی که از آنها نام بردیم در کاهش حلقه های تیره زیر چشم نیز تاثیرگذار هستند و در مدت زمانی کوتاه می توانند رنگ پوستتان را روشنتر کنند.

تقویت پوست

یکی از بهترین تاثیرات آب سیب زمینی برای پوست، تقویت کردن آن است. در واقع کارشناس ها این ماده غذایی را به عنوان منبعی مناسب از ویتامین C می دانند که تاثیر زیادی در کلاژن سازی دارد؛ بنابراین با استفاده منظم از آن می توانید به حفظ استحکام و کشش پوستتان کمک کنید. به لطف وجود ویتامین C کبودی ها و بافت های آسیب دیده صورتتان نیز از بین خواهد رفت.

چگونه تاثیرگذاری آب سیب زمینی برای پوست را افزایش دهیم؟

شما می توانید از این ماده غذایی در کنار مواد تاثیرگذار دیگری بر روی پوست به عنوان ماسک استفاده کنید. مثلا ترکیب آن با گوجه فرنگی یا شیر و گلیسیرین می تواند نتایج فوق العاده ای برای زیبایی چهره تان داشته باشد. از ترکیب سیب زمینی و ماست یا سیب زمینی و زردچوبه نیز غافل نشوید؛ چون این مواد تاثیرگذاری بی نظیری روی پوست شما دارند و بعد از مدتی باعث افزایش جذابیت و زیبایی چهره تان به صورت کاملا طبیعی می شوند، بدون آنکه نیاز باشد هزینه ی اضافی نمایید.

ماسک های صورت زیادی می توان از ترکیب سیب زمینی با مواد مختلف درست کرد تا در نهایت شما بتوانید یک چهره زیبا و جذاب را تجربه کنید.

خواص آب سیب زمینی برای پوست

آب سیب زمینی برای پوست، معجزه گری که زیبایی را به ارمغان می آورد

آب سیب زمینی برای پوست درست مانند معجزه گری است که زیبایی بیشتری برای چهره تان به ارمغان می آورد. این ماده غذایی می تواند از بسیاری از مشکلات پوستی جلوگیری کند و با افزایش خواصی مانند جوانسازی، درخشانی و … نیازتان را نسبت به هر نوع محصول مراقبتی از بین ببرد. البته پیشنهاد می دهیم که در کنار آن از محصولات مراقبتی برندهای معتبر در بازار نیز استفاده کنید تا از قابلیت های منحصر به فرد آنها بهره مند شوید.

امتیاز شما به این پست
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x