15 استایل لباس پوشیدن دخترانه 1403: همه مدها را بشناسید!

در دنیای مد سبک‌ها و استایل‌های زیادی وجود دارد که دختران جوان می‌توانند آن‌ها را انتخاب کنند. انواع استایل دخترانه کژوال، پرپی، تام بوی و بوهمین از جمله پرطرفدارترین این سبک‌ها هستند.

در این مقاله از ایده آل مگ ، 15 استایل دخترانه را معرفی می‌کنیم که می‌توانید برای انتخاب پوشش خود از آن‌ها الگو بگیرید. اگر به دنبال شناخت انواع سبک‌های لباس پوشیدن هستید، با ما همراه باشید.

استایل دخترانه چه ویژگی‌هایی دارد؟

استایل‌ها و سبک‌های پوشش مختلفی در دنیای مد وجود دارد. یکی از دغدغه‌های دختران جوان انتخاب سبک پوشش مناسب است. استایل‌های مناسب برای دختران زیاد است. هر خانم جوان می‌تواند با انتخاب یک سبک خاص هم در محیط‌های کاری و هم در مهمانی‌ها شیک باشد.

در استایل دخترانه از لباس‌های راحت مانند مانتوهای جلو باز، کت‌های اورسایز و هودی‌ها بیشتر استفاده می‌شود. رنگ‌های خنثی، طبیعی و پاستیلی هم در این سبک‌های دخترانه بیشتر دیده می‌شوند.

بهترین استایل‌ها برای دختران کدامند؟

در ادامه با 15 نوع استایل و سبک لباس پوشیدن دخترانه آشنا می‌شویم:

1. استایل کژوال دخترانه

تیپ کژوال یک استایل مناسب برای استفاده‌های روزمره، محیط کار، دانشگاه و حتی مهمانی‌ها و دورهمی‌های خودمانی است. در این استایل شما می‌توانید هر لباسی که دوست دارید و در آن راحت هستید را بپوشید؛ در واقع استایل کژوال مخلوطی از انواع استایل‌هاست که از سلیقه شخصی شما تبعیت می‌کند.

استایل کژوال دخترانه

بر خلاف آن‌چه تصور می‌کنید در این استایل می‌توانید از انواع رنگ‌ها استفاده کنید؛ پس فقط به سراغ رنگ‌های خاکستری و مشکی نروید. سبز یشمی، صورتی، سفید، سرکه‌ای (نود)، آبی و قهوه‌ای رنگ‌هایی هستند که می‌توانید در یک سبک کژوال بپوشید.

اگر از لباس‌های ساده خسته شده‌اید می‌توانید از طرح‌های چهارخانه، پلنگی و ببری هم در استایل روزمره خود استفاده کنید. اگر در انتخاب کفش برای این سبک از لباس پوشیدن خود شک دارید بهتر است به سراغ کفش‌های کتانی مخصوصا کتانی‌های سفید بروید. در این استایل می‌توانید از کفش‌های کالج، بوت‌ها و نیم بوت‌ها هم استفاده کنید.

استایل کژوال دخترانه
استایل کژوال دخترانه با حجاب
سبک پوشش کژوال
استایل کژوال برای پوشش روزمره

2. استایل تام بوی

استایل تام بوی مخصوص دخترانی است که به لباس‌های راحت مردانه و پسرانه علاقه دارند و دوست ندارند که از سبک‌های دخترانه‌تر استفاده کنند.

مدل استایل تام بوی دخترانه

در این سبک از لباس پوشیدن شما باید دامن و کفش‌های پاشنه‌دار را کنار بگذارید. برای انتخاب شلوار مناسب این استایل به سراغ شلوارهای جین مام استایل و مام فیت راسته بروید؛ البته شلوارهای پارچه‌ای راسته هم در این سبک لباس زیاد استفاده می‌شوند.

مانتوهای کوتاه برای این استایل بهتر هستند که می‌توانند در فصول سرد با یک کت کوتاه چرم ست شوند. شومیزهای یقه مردانه ساده و هودی‌های اورسایز جایگزین‌های مانتو در این سبک از پوشش هستند.

چطور به سبک تام بوی لباس بپوشیم

سعی کنید در استایل تام بوی از اکسسوری‌های اسپرت استفاده کنید؛ مثلا به جای یک ساعت زنانه زرق و برق‌دار از ساعت بند چرمی استفاده کنید. گردنبندها و دستبندهای چوبی، مهره‌ای و چرمی برای این استایل عالی هستند.

پوشیدن کفش‌های اسنیکرز، کالج، بوت و نیم‌بوت‌های اسپرت از دیگر نکات مهم در انتخاب پوشش به سبک تام بوی است.

استایل تام بوی
استفاده از هودی در استایل تام بوی دخترانه
استفاده از کت و شلوار در استایل تام بوی دخترانه
استایل دخترانه شیک با کت و شلوار

3. استایل بوهمین یا بوهو

بوهو یکی از استایل‌های رنگارنگ و راحت است. این سبک از لباس پوشیدن از طبیعت الهام گرفته شده است. در سبک بوهو لباس‌ها بیشتر از الیاف طبیعی مثل نخ، کتان و چرم دوخته می‌شوند. لباس‌هایی که با هنرهای دستی محلی تزیین شده‌اند؛ در این سبک بسیار پرکاربرد هستند. البته اگر هنوز درباره استایل شخصی خودتان تردید دارید، می‌توانید با تست استایل شناسی با تسلط بیشتری، سبک شخصی خودتان را مشخص کنید.

استایل بوهمین با حجاب

برای داشتن یک استایل بوهو باید به سراغ رنگ‌های طبیعی مثل شتری، آجری، خاکی، یشمی، سرکه‌ای و آبی بروید.

لباس‌های تزیین شده با پر، لباس‌های گیپور، ریش ریش، گلدوزی و سوزن دوزی شده در استایل بوهمین زیاد دیده می‌شوند. اگر قصد دارید به این سبک لباس بپوشید موهای خود را فر کنید یا ببافید.

استفاده از شلوار دخترانه طرح دار در استایل بوهو
یک تیپ ساده و شیک با استایل بوهو
استفاده از پارچه های رنگارنگ در استایل بوهو
لباس پوشیدن به سبک بوهو
پوشیدن به سبک بوهمین در دختران با حجاب
پوشیدن به سبک بوهمین در دختران با حجاب
استایل بوهمین با حجاب
استایل بوهمین با حجاب

4. استایل گرانج

گرانج یکی از انواع استایل دخترانه که این روزها در بین نوجوانان ایرانی بسیار باب شده است. ویژگی اصلی این استایل پوشیدن لباس‌هایی است که با هم تناسب ندارند. در این سبک از لباس پوشیدن به اصول ست کردن رنگ‌ها و لباس‌ها توجهی نمی‌شود.

استایل گرانج دخترانه

استفاده از پارچه‌ای ارزان قیمت و لباس‌های دست دوم از دیگر ویژگی این سبک پوشش است. طرح‌های چهارخانه بزرگ، راه راه، شلوارهای جین ژاپ‌دار، کفش‌های تنیس (کانورس) و کامبت بوت‌ها (بوت نظامی) در استایل گرانج زیاد استفاده می‌شوند.

گرانج از انواع استایل دخترانه
استایل شیک و دخترانه گرانج
استایل گرانج دخترانه
استایل گرانج دخترانه
تیپ دخترانه شیک
تیپ دخترانه شیک

5. استایل گوتیک

یک استایل عجیب و غریب در دنیای مد امروز است. شاید با دیدن لباس‌های سبک گوتیک یاد خون‌آشام‌ها و کلیساهای قرون وسطی بیفتید. این استایل، در ابتدا به نوعی سبکی اعتراضی بود اما این روزها در دنیای مد به خوبی جا افتاده است.

استایل دخترانه گوتیک

ویژگی اصلی استایل گوتیک آرایش غلیظ است. اگر می‌خواهید به این سبک خاص لباس بپوشید باید لاک مشکی بزنید و از رژ لب‌های خیلی تیره استفاده کنید. آرایش چشم اسموکی با این سبک تناسب خیلی خوبی دارد؛ ولی پوست صورت باید سفید و بدون کانتور باشد.

آرایش غلیظ به سبک گوتیک

لباس‌های مخمل، چرم و توری در سبک گوتیک بسیار پرکاربرد هستند. اگر به سبک گوتیک لباس پوشیدید نباید از جواهرات درخشان طلایی و نقره‌ای استفاده کنید. بهترین اکسسوری‌ها برای این سبک پوشش جواهرات با سنگ‌های مشکی ارزان قیمت و مرواریدی هستند.

استفاده از استایل گوتیک در پوشش دختران مسلمان
استفاده از استایل گوتیک در پوشش دختران مسلمان
استایل دخترانه ساده با رنگ مشکی
استایل گوتیک دخترانه

6. استایل مونوکروم یا تک رنگ

مونو به معنی یک و کروم به معنای رنگ است؛ پس مونوکروم به استایلی می‌گویند که در آن از یک رنگ استفاده شود. برای لباس پوشیدن به این سبک نیازی نیست که سرتاپای خود را یک رنگ کنید؛ بلکه باید از طیف‌های مختلف آن رنگ استفاده کنید.

استایل مونوکروم دخترانه

اگر به تازگی به سبک مونوکروم علاقه‌مند شدید بهتر است از پوشیدن رنگ‌های خنثی و طبیعی مثل سیاه، سفید، آبی روشن، سرکه‌ای و سبز یشمی شروع کنید.

استفاده از رنگ‌های سفید و سیاه در پوشش هم نوعی استایل مونوکروم تلقی می‌شود. برای ست کردن مونوکروم لباس‌های خود می‌توانید از عکس‌های زیر ایده بگیرید.

استایل مونوکروم دخترانه برای زمستان
استایل مونوکروم دخترانه برای زمستان
تیپ دخترانه شیک سفید و مشکی
تیپ دخترانه شیک سفید و مشکی
استایل مونوکروم با رنگ‌های نود
استایل مونوکروم با رنگ‌های نود
استایل مونوکروم دخترانه شیک و جذاب
استایل مونوکروم دخترانه شیک و جذاب
استایل مونوکروم دخترانه
استایل مونوکروم دخترانه

7. استایل الگانت دخترانه

الگانت یک سبک پوشش کاملا دخترانه است. استفاده از لباس‌هایی مثل دامن، بلوز و کت و شلوارهای زنانه در این سبک بسیار رایج است.

استایل الگانت از انواع استایل دخترانه

اگر به سبک الگانت لباس می‌پوشید اکسسوری‌ها را فراموش نکنید. استفاده از جواهرات پر زرق و برق در این سبک بسیار رایج است.

پوشیدن لباس‌هایی که کمر شما را باریک‌تر و زیبایی اندام شما را به رخ بکشند بخشی از اصول این سبک پوشش است.

استایل الگانت دخترانه با حجاب
استایل الگانت دخترانه با حجاب
استایل الگانت دخترانه برای استفاده های روزمره
استایل الگانت دخترانه برای استفاده‌های روزمره
استایل شیک دخترانه با مانتو و شال
استایل شیک دخترانه با مانتو و شال

8. استایل ورزشی دخترانه

یکی از انواع استایل دخترانه، سبک ورزشی است که تنها برای استفاده هنگام پیاده‌روی و ورزش نیست؛ شما می‌توانید از این سبک از لباس پوشیدن برای رفتن به گردش، مسافرت و خرید هم استفاده کنید.

استایل دخترانه ورزشی

شلوارهای اسلش و جاگر، هودی‌ها و کفش‌های کتانی از جمله چیزهایی هستند که برای یک تیپ ورزشی به آن‌ها نیاز دارید. شما می‌توانید یک استایل کژوال را با کمی تغییر به تیپ ورزشی تبدیل کنید؛ به این صورت لباس‌های راحت‌تری خواهید داشت. این کار تنها با یک تغییر کوچک امکان‌پذیر است؛ مثلا می‌توانید به جای شلوار جین یک شلوار جاگر بپوشید یا به جای پلیور از یک هودی استفاده کنید.

تبدیل استایل کژوال به استایل ورزشی
تبدیل استایل کژوال به استایل ورزشی
استایل دخترانه ورزشی برای باشگاه و پیاه دروی
استایل دخترانه ورزشی برای باشگاه و پیاه دروی
تیپ اسپرت دخترانه
تیپ اسپرت دخترانه با کت جین
استایل دخترانه برای رفتن به باشگاه
استایل دخترانه برای رفتن به باشگاه

9. استایل ارتشی

پوشیدن لباس‌های چریکی یا ارتشی باعث شد تا این استایل شکل بگیرد. شما می‌توانید با پوشیدن یک شلوار یا مانتوی ارتشی و ست کردن سایر لباس‌های خود با آن به راحتی به این سبک خاص، لباس بپوشید.

استایل ارتشی برای دختران مسلمان

لباس‌های ارتشی معمولا سبز تیره هستند و به همین دلیل به این نوع خاص از طیف رنگ سبز، سبز ارتشی هم می‌گویند. برای داشتن استایل ارتشی کافی است که لباسی با این رنگ سبز خاص بپوشید و حتما نباید از لباس‌های چریکی استفاده کنید.

انواع استایل دخترانه ارتشی

بهترین رنگ‌هایی که با سبز ارتشی ست می‌شوند عبارتند از: سرکه‌ای (رنگ‌های نود)، خاکستری روشن، مشکی، سفید، قهوه‌ای، آبی، آجری روشن و سایر طیف‌های سبز.

ست کردن روسری طرح چریکی
ست کردن روسری طرح چریکی
استایل دخترانه چریکی
استایل دخترانه چریکی
ست کردن شلوار چریکی دخترانه
ست کردن شلوار چریکی دخترانه

10. استایل ارتسی

این سبک از لباس پوشیدن مخصوص دختر خانم‌هایی است که می‌خواهند خاص باشند. در سبک آرتسی شما می‌توانید از انواع لباس‌ها با رنگ‌های روشن و جذاب استفاده کنید. پوشیدن لباس‌هایی با چاپ دستی، لباس‌هایی با تزیینات دست در این سبک بسیار رایج است.

انواع استایل دخترانه

اگر به این سبک از لباس پوشیدن علاقه دارید حتما از جواهرات و اکسسوری‌های دست‌ساز غافل نشود. این اکسسوری‌ها یک جز مهم از این سبک پوشش هستند.

استایل آرتسی برای دختران مسلمان
استایل آرتسی برای دختران مسلمان
استفاده از رنگ‌های شاد و روشن در استایل آرتسی دخترانه
استفاده از رنگ‌های شاد و روشن در استایل آرتسی دخترانه
استایل دخترانه آرتسی با حجاب
استایل دخترانه آرتسی با حجاب
استایل آرتسی دخترانه
استایل آرتسی دخترانه

11. استایل وینتیج دخترانه

وینتیج یکی از انواع استایل دخترانه است که در آن از لباس‌هایی با مدل قدیمی استفاده می‌شود. کت‌های یقه بلیزر، لباس‌های توری، لباس‌ها و بلوز‌های کمر باریک، دامن‌های سفره قندی و پیلی‌دار از شاخص‌ترین لباس‌هایی هستند که در سبک پوشش وینتیج استفاده می‌شوند.

استایل وینتیج دخترانه

اگر به این سبک از لباس پوشیدن علاقه دارید می‌توانید با دیدن فیلم‌های دهه 1980 و قبل از آن، از لباس هنرپیشه‌های زن آن‌ها ایده بگیرید.

اگر می‌خواهید یک استایل وینتیج امروزی داشته باشید، بهتر است که 50 درصد از پوشش خود را از بین لباس‌های مدل قدیمی و 50 درصد دیگر آن را از لباس‌های امروزی استفاده کنید.
لباس پوشیدن به سبک وینتیج
لباس پوشیدن به سبک وینتیج
استایل شیک دخترانه به سبک وینتیج
استایل شیک دخترانه به سبک وینتیج
استایل وینتیج دخترانه
استایل وینتیج دخترانه

12. استایل سافیستیکیتد

این سبک از لباس پوشیدن مخصوص خانم‌های سیاستمدار و تاجر است. در سبک پوشش سافیستیکیتد از لباس‌هایی با پارچه‌های مرغوب با طرح‌های تا حد امکان ساده استفاده می‌شود.

از این سبک از لباس پوشیدن می‌توانید برای مصاحبه‌های کاری مهم استفاده کنید.
استایل سافیستسکید

13. استایل راکر دخترانه

راکر استایلی است که از سبک پوشش هنرمندان حوزه موسیقی راک الهام گرفته است. در سبک راکر شما لباس‌هایی مثل شلوارهای جین زاپ‌دار و پاره، کت‌های چرم مشکی، بوت‌های ارتشی و تیشرت‌های گرافیکی را بیشتر می‌بینید.

استایل دخترانه راکر

استفاده از اکسسوری در استایل راکر دخترانه بسیار مهم است. جواهرات فلزی، استیل و چرمی در این سبک بسیار پرکاربرد است؛ البته اکسسوری‌های طلایی رنگ بهتر است در پوشش راکر استفاده نشود.

در استایل راکر تا حد ممکن باید از رنگ‌های مات و مرده استفاده کنید. بهترین رنگ‌ها برای این استایل خاکستری، مشکی، آبی تیره، سفید و گاهی رنگ سرکه‌ای مات است.

این سبک از پوشش برای کشورهای اسلامی کمی نامتعارف است؛ به همین دلیل برای استفاده از آن، باید کمی استایل راکر را متعادل کرد. بهتر است یک تیپ معمولی بزنید و برای نزدیک شدن به سبک راکر یک کاپشن چرم کوتاه بپوشید. پوشیدن یک تیشرت گرافیکی با یک شلوار کتان مشکی هم یک سبک نزدیک به استایل راکر است.

استایل راکر برای دختران مسلمان
استایل راکر برای دختران مسلمان
انواع استایل دخترانه
انواع استایل دخترانه
استایل راکر دختر با لباس جین
استایل راکر دختر با لباس جین
استایل دخترانه باحجاب راکر
استایل دخترانه باحجاب راکر

14. استایل پرپی یا استایل دانش‌آموزی

این سبک پوشش از لباس دختران دبیرستانی آمریکایی الهام گرفته شده است. در استایل پرپی، شما آراستگی و نظم را می‌بیند. لباس‌هایی شبیه به پوشش ملوان‌ها، طرح‌های چهارخانه و راه راه از مهمترین اجزای این سبک هستند.

استایل دخترانه پرپی
استایل دخترانه پرپی
استایل دانشجوی شیک دخترانه
استایل دانشجوی شیک دخترانه
استایل پرپی دخترانه برای دانشگاه
استایل پرپی دخترانه برای دانشگاه
استایل دخترانه دانشجویی
استایل دخترانه دانشجویی

اگر به رنگ‌های روشن و شاد علاقه‌مند هستید و دوست دارید همیشه مرتب و منظم دیده شوید، استایل پرپی مناسب شماست.

در استایل پرپی حتما نباید از مقنعه استفاده کنید؛ بلکه می‌توانید شال و روسری‌های ساده یا چهارخانه هم بپوشید.

15. لاگین لوک استایل (Lagenlook style)

لاگین لوک یک استایل خاص است و ویژگی بارز آن لایه‌ای لباس پوشیدن است. در این استایل ظاهر شخص نامرتب دیده می‌شود؛ اما استایلی بسیار راحت است.
استایل هنری دخترانه
اغلب لباس‌های این سبک از پارچه‌های نخی تهیه می‌شوند. در ایران به این استایل لباس پوشیدن، سبک هنری هم می‌گویند.
استایل لیگین لوک دخترانه
استایل لاگین لوک دخترانه
استایل هنری برای تابستان
استایل هنری برای تابستان
تیپ هنری دخترانه
تیپ هنری دخترانه

سخن پایانی

برای داشتن یک استایل دخترانه باید لباس‌های شما همیشه تمیز باشند. سعی کنید برای جذابیت بیشتر از یک عطر ملایم هم استفاده کنید.

اگر درباره انواع استایل دخترانه سوالی دارید، می‌توانید آن را از ایده آل مگ بپرسید.

سوالات متداول

در محیط دبیرستان اجازه استفاده از لوازم آرایش را ندارم به جای آن چگونه می‌توانم ظاهر بهتری داشته باشم؟

اگر مجاز به استفاده از لوازم آرایشی نیستید؛ برای داشتن ظاهر بهتر باید به سراغ مدل‌های موی جذاب بروید. سعی کنید همیشه موهای مرتب و تمیزی داشته باشید. به موهای خود مدل یا حالتی بدهید که بیشتر به صورت شما می‌آید.

بهترین استایل برای دختران پلاس سایز کدام است؟

دختران پلاس سایز هم می‌توانند به هر سبکی که دوست دارند لباس بپوشند. نکته مهم برای داشتن ظاهر بهتر برای این دختران انتخاب لباس‌ها با اندازه مناسب است.

کدام استایل‌ها برای تابستان مناسب‌ترند؟

به همه سبک‌ها می‌توان در فصل تابستان لباس پوشید؛ اما سبک‌های کژوال و لاگین لوک که لباس‌های نخی و رنگ روشن در آن‌ها رایج است برای تابستان مناسب‌ترند.

چگونه می‌توان در هر استایل دخترانه‌ای جذاب به نظر برسیم؟

داشتن پوست سالم و تمیز و یک آرایش ملایم می‌تواند شما را در هر استایلی جذاب‌تر کند؛ پس حتما به سلامت پوست خود اهمیت دهید.

4.7 | (3)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x