استایل چیست؟ چه فرقی با مد و ترند دارد؟

توجه به استایل و اهمیت انتخاب مناسب آن به قدری گسترش یافته است که امروزه بخش بزرگی از بازار تبلیغات و برندینگ را به خود اختصاص داده است.

بخش قابل توجهی از تبلیغات تلویزیونی، فضای مجازی، سایت‌های اینترنتی و حتی بیلبوردهای خیابان به تبلیغات استایل جذاب اختصاص یافته است و این خود نشانه اقبال و توجه مردم به نوع پوشش و شیک بودن آن است.

این اقبال باعث شده است که یک فضای رقابتی بین اغلب طراحان مد و لباس شکل بگیرد و هر کدام سعی کنند به نوعی سلیقه مخاطب را به سوی محصولات خود جذب نمایند.

این رقابت علاوه بر تنوع انتخاب گسترده‌ای که پیش روی علاقه‌مندان می‌گذارد، ممکن است در مواردی باعث سردرگمی او نیز بشود. زیرا لباس و استایل مناسب علاوه بر زیبایی و مد باید فاکتورهایی مثل راحتی و ماندگاری را نیز به همراه داشته باشد که در صورت عدم توجه در انتخاب مناسب می‌تواند باعث پشیمانی شما شود.

در این مقاله از مجله اینترنتی ایده آل مگ قصد داریم به بررسی کامل استایل و تاثیر آن بر زیبایی و جذابیت شما بپردازیم. پس حتما تا پایان با ما همراه باشید. 

سبک یا استایل چیست؟

بعضی از افراد استایل ثابت و شخصی خود را دارند که در طول سالیان نیز ممکن است تغییر نکند. طبعا چنین افرادی رابطه‌ای با مد و ترند روز ندارند و ترجیح می‌دهند لباس‌های آن‌ها همیشه شکل و ساختار خود را حفظ کند.

سبک یا استایل چیست

اما اگر شما از افرادی هستید که به مد و به روز بودن استایل خود اهمیت می‌دهید و دوست دارید همیشه به نوعی لباس بپوشید که از ترندهای روز پیروی کنید و شیک بودنش پوشش شما چشم دیگران را خیره کند؛ لازم است در مورد انواع استایل و تفاوت آن‌ها آگاهی داشته باشید.

استایل در لغت به معنای روش، سبک و سلیقه است و وقتی که بخواهیم این کلمه را در مورد پوشش به کار ببریم به معنای سبک خاص پوشش هر فرد است.

سبک پوشش هر فرد می‌تواند به نوعی نشان دهنده سبک زندگی و سبک تفکر هر فرد نیز باشد و این به معنای استایل نیز نزدیک‌تر است. استایل در واقع سبک زندگی هر فرد است که نشانه‌های آن را در لباس پوشیدن او می‌توان پیدا کرد.

پوشش و استایل نشانه چیست

به طور مثال وقتی کسی رنگ‌های شاد می‌پوشد، یا فرد دیگری به پوشش رسمی علاقه دارد یا کسی به خط اتوی لباس خود خیلی اهمیت می‌دهد، هر کدام دارند به شکلی سبک زندگی و تفکرات خود را در قالب لباس پوشیدن نشان می‌دهند.

این تفاوت در سبک‌ها باعث می‌شود که ما بتوانیم انواع استایل جذاب را بر حسب کاربرد و ظاهر به دسته‌های مختلفی تقسیم کنیم.

تست استایل شناسی: استایل شما چیست؟

 انواع استایل بر اساس سادگی

استایل می‌تواند از ساده‌ترین ظاهر تا پیچیده‌ترین شکل‌ها را به خود بگیرد. بعضی سلایق نمونه‌های ساده را ترجیح می‌دهند و از ترکیب رنگ و شکل زیاد استقبال نمی‌کنند.

انواع استایل بر اساس سادگی

در حالی که بعضی افراد دوست دارند رنگ‌ها و طرح‌های زیادی در لباس خود داشته باشند. در هر دو صورت می‌توانید با یک جستجوی دقیق یک استایل جذاب برای خود رقم بزنید.

استایل‌ها بر اساس سادگی به ترتیب شامل استایل مینیمال، استایل ماکسیمال و استایل ویمسیکال می‌شوند که در ادامه به معرفی هر یک می‌پردازیم.

استایل مینیمال (Minimal)

استایل مینیمال ساده‌ترین نوع استایل است که به جای استفاده از رنگ‌های و طرح‌های زیاد، به کمک طراحی شیک، جنس مناسب و استفاده از یک یا دو رنگ مناسب یک استایل جذاب ایجاد می‌کند.

استایل مینیمال

باید توجه داشته باشید که در این استایل توجه به نوع دوخت، جنس و تناسب اندازه‌ها بسیار مهم است. معمولا در این سبک ترجیح داده می‌شود از رنگ‌های تیره مثل مشکی و سورمه‌ای یا رنگ‌های خنثی مثل طوسی و خاکستری استفاده شود.

چگونه استایل مینیمال داشته باشیم

استایل ماکسیمال (Maximal)

استایل ماکسیمال به معنای استفاده حداکثری از رنگ‌ها و طرح‌ها است. شما در این سبک می‌توانید به راحتی رنگ‌های گرم و شاد را در کنار یکدیگر قرار دهید و با افزودن چند اکسسوری یک استایل جذاب ایجاد کنید.

استایل ماکسیمال

در این مدل هر چیزی به شکل اغراق‌آمیزی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

استایل ویمسیکال (Whimsical)

این سبک شامل استفاده فراوان از رنگ‌ها به صورت ترکیبی و مینیاتوری است. استفاده از رنگ در این استایل معمولا به صورت طرح‌های مختلف بروز می‌کند.

استایل ویمسیکال

یعنی وجود نقطه‌ها، گل‌ها و خط‌هایی که با رنگ‌های روشن و جذاب کشیده شده‌اند. این همان سبکی است که اصطلاحا در ایران به آن لباس گل‌گلی گفته می‌شود. در این طرح رنگ‌های روشن در مرکز و رنگ‌های تیره در صورت استفاده در حاشیه قرار می‌گیرند.

انواع استایل بر اساس کاربرد

طبعا هر لباسی برای پوشیدن در هر مکان و مجلسی مناسب نیست، شما هنگامی که به دانشگاه می‌روید و زمانی که به مهمانی یا به مسافرت می‌روید به شکل یکسانی لباس نمی‌پوشید.

به همین دلیل می‌تواند لباس‌ها را بر اساس کاربرد آن‌ها نیز دسته‌بندی کرد که در ادامه به شرح آن‌ها خواهیم پرداخت.

استایل کژوال (casual)

این استایل در دسته سبک‌های راحت قرار می‌گیرد و قواره لباس معمولا چسب انتخاب نمی‌شود؛ اما در عین حال تیپ جذابی را برای شما به همراه می‌آورد.

استایل کژوال

در این استایل شما می‌توانید شلوار یا پیراهن لی را با کفش‌های کتانی سفید یا روشن ست کنید. این استایل طیف وسیعی از جنس و رنگ را در خود جای می‌دهد.

استایل رسمی (Formal)

این سبک یک استیل جذاب و در عین حال موقر و قابل احترام برای شما ایجاد می‌کند. جنس لباس و دوخت آن در این سبک بسیار مهم است.

استایل رسمی

استفاده از کت‌های فاخر یا نیم پالتو به همراه یک کیف چرمی به شما در ایجاد چنین استایلی کمک می‌کند. اگر دیدار مهمی دارید که می‌خواهید لباس پوشیدن شما باعث جلب اعتماد به شما شود این استایل بسیار مناسب است.

یک کت و شلوار سرمه ای همراه با یک کیف کوچک چرم و یا یک پالتوی خوش دوخت بلند مشکی در کنار یک کیف سامسونت اداری، نمونه هایی آشنا از این سبک هستند. در مجموع در این استایل سعی بر این است که سبک پوشش شما، بر نفوذ کلام و ابهت شما بیفزاید.

استایل کالج (college)

این استایل اگرچه نوعی پوشش مناسب برای دانشگاه و مدرسه است اما با کمی خلاقیت می‌تواند به یک استایل جذاب برای استفاده در همه مکان‌ها تبدیل شود.

استایل کالج

استفاده از کفش‌های ساده، پارچه‌های شطرنجی و چهارخونه، شلوار کتان یا پارچه‌ای محکم واکسسوری‌های جذاب از ویژگی‌هایی است که در این سبک بسیار استفاده می‌شود.

لباس‌های این سبک پوشش بیشتر از پارچه‌های چهارخانه ، شطرنجی ، گینگهام ، تویید ، آرگایل و تارتان دوخته می‌شود. کفش‌های ساده و بدون رزق و برق، شلوارهای کتان اتو کشیده با فاق بلند، لباس‌های یقه دار، جلیقه‌های کلاسیک و کت‌های بلیزر نیز در این سبک زیاد استفاده می‌شود.

50 مدل استایل دانشجویی دخترانه رسمی و جدید

استایل خیابانی(Street)

استایل خیابانی استایلی است که برای رفت و آمد در خیابان مناسب باشد. از آنجا که اغلب افراد سلیقه خاص خود را در زمینه پوشش دارند این سبک دامنه بسیار گسترده‌ای دارد.

استایل خیابانی

استفاده از رنگ‌های متنوع و دوخت مناسب می‌تواند به شما در ایجاد یک استایل جذاب خیابانی کمک کند.

استایل ورزشی (sporty)

استایل ورزشی معمولا به صورت ست استفاده می‌شود. استفاده از گرم‌کن‌های ورزشی، شلوارهای اسپرت، کلاه لبه دار و کفش‌های کتانی در این استایل رایج است.

استایل ورزشی چیست

راحتی لباس در این سبک بسیار مهم است همچنین باید از جنسی استفاده کنید که در هنگام تعریق اذیت کننده یا حساسیت‌زا نباشد. برای مثال پارچه‌های نخی و پنبه‌ای مناسب هستند.

استایل هنری (artsy)

استفاده از لباس‌های گشاد، طرح‌های منحصر به فرد، مفاهیم تفکر برانگیز مثل یک شعر در این سبک بسیار استفاده می‌شود. زیورآلات دست‌ساز مثل دستبند یا گردنبند، پارچه‌ جین و کتان در این سبک به فراوانی استفاده می‌شود.

استایل هنری

استفاده از زیورآلات دست‌ساز، پارچه‌های کتان و جین در این سبک نمود بیشتری دارند. در این استایل به وفور نقوش زیبای هنری و اشعار شاعران معروف را به وفور بر روی پارچه لباس‌ها می‌بینیم.

در این استایل، شکل پوشش، یک تجسم هنری است که هیچ محدودیتی در شکل و رنگ و طرح ندارد.

استایل الگانت (elegant)

باید بگوییم که استایل الگانت، یکی از انواع استایل دخترانه است. تمرکز سبک الگانت بر دیده‌شدن و خودنمایی است. به همین دلیل استفاده از طرح‌ها و رنگ‌های منحصر به فرد در این سبک بسیار رایج است.

استایل الگانت

این سبک که غالبا به عنوان یک استایل دخترانه شناخته می‌شود، با آرایش صورت و مو نیز همراه است. این سبک از لباس‌ها بلند، رنگ‌های شاد و اکسسوری براق برای ایجاد یک استایل جذاب استفاده می‌کند.

استایل اگزوتیک (exotic)

استایل اگزوتیک، استایلی با آیتم‌های عجیب، غریب و در عین حال جذاب است. باید گفت که داشتن چنین استایلی حقیقتا شجاعت بالایی می‌خواهد. در این سبک، اکسسوری‌ها و لباس‌هایی را خواهید دید که شاید کمتر کسی تا به حال دیده باشد.

استایل اگزوتیک

این سبک برای ایجاد یک استایل کاملا متفاوت تمرکز دارد. کسی که از این استایل استفاده می‌کند قصد انگشت‌نما بودن را دارد. به همین دلیل استفاده از طرح‌های عجیب، آرایش‌های منحصر به فرد و اکسسوری‌های غیرعادی در این سبک متداول است. به همین دلیل هر کسی از این استایل استفاده نمی‌کند و فقط افراد خاصی به دنبال آن هستند.

استفاده از گلدوزی‌ها و رنگ‌های غنی، بافت‌های براق، چاپ تصاویر حیوانات، کفش‌های غیرمعمول و خلاصه هر چیز عجیبی که بتوانید در یک لباس پیدا کنید، در این سبک متداول است.

استایل تام بوی (tomboy)

این استایل برای استفاده از لباس و تزئینات پسرانه برای دختران ایجاد شده است. اگر تمایل دارید یک استایل جذاب پسرانه برای خود انتخاب کنید که البته ظرافت‌های دخترانه را نیز در خود جای داده باشد

استایل تام بوی

استایل تام بوی کاملا مناسب است. این استایل از پارچه‌های چهارخونه، شلوار جین و کتانی و کلاه لبه دار استفاده می‌کند.

استایل کاری (Business Style)

این سبک مناسب استفاده در محل کار است. سادگی و در عین حال فاخر بودن باعث می‌شود که این سبک به یک استایل جذاب تبدیل شود. باید توجه داشت که پوشش در محل کار نباید جلف و سبک به نظر برسد و هم‌ زمان یک پوشش قابل تحسین و زیبا برای شما فراهم کند.

سبک پوشش کاری

برای زنان این استایل معمولا مانتو‌های شیک و محکم و برای مردان شلوار راسته به همراه کت پارچه‌ای یا کتان را توصیه می‌کند.

استفاده از شلوارهای راسته، کیف‌های اداری، کفش راحت از جنس کتان یا جیر و کت‌های بلند از لباس‌های پرکاربرد در این استایل هستند. اکسسوری‌های جذاب و در عین حال ساده مانند یک ساعت ظریف چرم یا یک دستمال گردن زیبا می‌توانند استایل کاری شما را کامل کنند.

استایل پر جنب‌و‌جوش (Vibrant)

شعار معروف این استایل این است: «هی دنیا، منو نگاه کن!» همین شعار نشان می‌دهد که برجسته‌ترین ویژگی این استایل، جلب توجه کردن است. تعجبی هم ندارد، چون استفاده از رنگ‌های زنده نئونی و پاستلی، طرح‌های بزرگ و نامتقارن، الگوهای وحشی و خاص، ناخودآگاه توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.

استایل پرجنب و جوش

استایل فعال یا همان استایل پر جنب و جوش همان‌طور که از نام آن پیدا است برای حضور چشم‌گیر در چشم مخاطب طراحی می‌شود. استفاده از رنگ‌های زنده و براق، طرح‌های بزرگ و جذب‌کننده، و الگوی نامتقارن از ویژگی‌های این استایل است.

انواع استایل بر اساس زمان

همه استایل‌ها در زمان یکسانی به وجود نیامده‌اند. بلکه با گذشت زمان و با ظهور فرهنگ‌ها و الگو‌های جدید برخی سبک‌ها تغییر پیدا کرده‌اند و بعضی از آن‌ها نیز جای خود را به نمونه‌های جدیدتری داده‌اند.

در ادامه به معرفی بعضی از معروف‌ترین استایل‌ها بر اساس زمان پیدایش می‌پردازیم:

استایل مدرن (Modern)

این استایل هم زمان با گسترش ارتباطات و ظهور شخصیت‌های معروف به وجود آمده و با ترند شدن در مدت کوتاه توانسته جای خود را در صنعت مد باز کند.

سبک پوشش یا استایل مدرن

این استیل شیک، فاخر و در عین حال ساده است و با استفاده از ترکیب چند رنگ محدود یک پوشش زیبا و متین را برای شما به همراه می‌آورد.

توجه داشته باشید که طیف رنگ‌های مورد استفاده در این استایل محدود است؛ با این وجود شما می‌توانید لباس‌های ساده خود را طوری با هم ست کنید که همیشه جذابیت ظاهری خود را حفظ کنید.

استایل ترندی (trendy)

این استایل مناسب کسانی است که علاقه دارند به طور مرتب هم ‌زمان با مد تغییر کنند. زمان‌هایی به وجود می‌آید که متناسب با یک اتفاق خاص یا یک رویداد هنری یا اجتماعی نوع خاصی از لباس به سرعت معروف می‌شود.

استایل ترندی

این استایل شکل مشخصی ندارد و مرتب تغییر می‌کند اما از مهم‌ترین ویژگی‌های آن می‌توان به این اشاره کرد که تمایل به متفاوت بودن در همه انواع آن دیده می‌شود.

افراد پیرو این استایل به راحتی ظاهر خود را تغییر می‌دهند و  به یک سبک مشخص پایبند نیستند.شما این افراد را در هر فصل یا مناسبت جدیدی در طول سال، با شکل و شمایل متفاوت و البته جذابی می‌بینید.

استایل وینتیج (vintage)

این سبک قدیمی‌تر از انواعی است که بالا معرفی شد. استفاده از فاکتورهای لباس اروپای قرن هجدهم از شاخصه‌های این استایل است. این مولفه می‌تواند هم در انتخاب لباس و هم در آرایش مو و صورت دیده شود. با ترکیب این سبک و سبک مدرن می‌توان استایل جذاب و شیکی را به وجود آورد.

سبک پوشش وینتیج

شما می‌توانید با ترکیب یک شلوار مدل قدیمی با بلوز یا کتی مدرن، یک سبک جدید و بسیار زیبا از استایل وینتیج خلق کنید. استفاده از النگوها و گردنبندهای بزرگ و کفش‌های چرمی با رنگ‌های خنثی هم ویژگی‌های خاص این استایل است.

استایل کلاسیک (classic)

استایل کلاسیک نیز بر پایه فاکتور‌های لباس قدیم ایجاد شده است. در این سبک از تعداد رنگ کم پارچه‌های فاخر و ضخیم و طراحی متناسب با اندازه بدن فرد استفاده می‌شود.

سبک پوشش کلاسیک

برای زیبایی بیشتر می‌توانید از یک یا نهایتا دو اکسسوری جذاب نیز استفاده کنید. استایل کلاسیک سبکی است که در تمام زمان‌ها قابل پوشیدن است و می‌توانید مطمئن باشید که از مد نمی‌افتد.

استفاده از رنگ‌های مشکی، سرمه‌ای، یشمی، زرشکی، سفید و همچنین رنگ‌های خنثی مانند خاکستری در این استایل متداول است. کفش‌های راحت با کف تخت و اکسسوری‌های زیبا و ظریف از دیگر فاکتورهای مهم این استایل هستند.

استایل رترو یا بازسازی (retro)

این استایل به نحوی بازسازی سبک‌های قدیم به شیوه‌ای مدرن است. به خوبی می‌توان در این سبک استایل‌هایی شبیه وینتیج را مشاهده کرد اما این لباس‌ها با پارچه‌های مدرن همراه با اکسسوری جدید طراحی می‌شوند.

استایل رترو

به کار بردن رنگ‌های روشن و خنثی در کنار هم، لوازم آنتیک و براق از ویژگی‌های این استایل است.

انواع استایل بر اساس نمادشناسی

بسیاری از استایل‌ها به صورت نمادین بعضی گروه‌ها یا تفکرات را تداعی می‌کنند. در ادامه به معرفی معروف‌ترین این استایل‌ها می‌پردازیم.

استایل بوهو یا بوهمیان (Bohemian)

بوهو یا بوهمیان نام یکی از قبایل کولی در اروپا است. سبک لباس و تزئینات این قبیله الهام ‌بخش بسیاری از طراحی‌ها حتی طراحی نمای داخلی منزل بوده است.

استایل بوهو یا بوهیمان

در این استایل از رنگ‌های طبیعی و نماد‌های طبیعت استفاده می‌شود. طرح‌های گل‌گلی بسیاری در این لباس‌ها دیده می‌شود. راحتی و سادگی یکی دیگر از ویژگی‌های این سبک پرطرفدار است. رنگ‌های قرمز، سبز و قهوه‌ای به فراوانی در این استایل به کار می‌رود و

در این سبک، رنگ‌ها هم در هماهنگی با طبیعت هستند؛ رنگ‌هایی مانند شتری، خاکی و قهوه‌ای که گاهی با رنگ‌های دیگر مانند ارغوانی ، سبز ،خردلى و نارنجى ترکیب می‌شوند.

کیف‌های مدل کیسه‌ای و ریش‌دار و کفش‌های دست‌دوز هم از اکسسوری‌های مورد استفاده در این سبک هستند.

درخشش با رنگ‌های پاییزی: راهنمای استایل پاییزی

استایل گوتیک یا وحشی (Gothic)

استایل وحشی سعی دارد فرد را به نوعی ترسناک و عجیب جلوه دهد. ریشه آن نیز به نوعی عزاداری در آمریکا بر می‌گردد. رنگ غالب استفاده شده در این سبک مشکی است و در کنار آن از رنگ قرمز و سفید نیز استفاده می‌شود.

سبک پوشش وحشی

آرایش فرد در این استایل نیز باید متناسب با لباس ترسناک او باشد. پارچه‌های استفاده شده در این سبک معمولا چرم، مخمل یا کتان مشکی است.

لباس‌هایی از جنس مخمل، گیپور یا چرم مشکی در این استایل زیاد دیده می‌شوند. چشم‌های دودی با پوستی رنگ پریده و رژهای تیره هم آرایش خاص سبک گوتیک است.

دستکش‌های توری، جواهرات با مهره‌های مشکی، جواهرات نقره‌ای به شکل اسکلت انسانی، خفاش یا نمادهای مذهبی از دیگر مؤلفه‌های این سبک هستند.

استایل هیپ هاپ (Hip Hop)

این استایل ابتدا به عنوان نمادی از تبعیض نژادی بین سیاه‌پوستان و سفیدپوستان آمریکا استفاده می‌شد. این لباس‌ها غالبا گشاد بود و به این معنی استفاده می‌شد که کودکان سیاه‌ پوست به علت فقر مجبور هستند لباس‌های سایز بزرگ دیگران را بپوشند.

تیپ هیپ هاپ

اما کم کم این لباس مورد پسند گروه‌های مختلف مردم خصوصا جوانان قرار گرفت و به عنوان یک استایل جذاب و محبوب معرفی شد. در این استایل موها به صورت فر آرایش می‌شود و اکسسوری‌های براق فلزی نیز در آن استفاده می‌شود.

استفاده از تی‌شرت‌هایی با لوگوهای بزرگ نیز از ویژگی‌های این سبک پوشش است. مدل موها در این استایل اغلب، فردار یا با بافت آفریقایی است. رنگ‌های مختلفی که به طور نامنظم با هم ست شده‌اند و استفاده از اکسسوری‌های بزرگ فلزی ویژگی دیگری از استایل هیپ هاپ است.

جدیدترین تیپ اسپرت دخترانه در سال 2024

استایل راکر (Rocker)

استایل راکر همان پوششی است که علاقه ‌مندان به موسیقی راک در کنسرت‌های این موسیقی استفاده می‌کنند. البته باید گفت تنوع بسیاری در این پوشش وجود دارد. این سبک بیشتر از پارچه و حتی تزئینات چرمی استفاده می‌کند.

استایل راکر

راک نه فقط یک سبک موسیقی بلکه در تعریفی فراگیرتر یک سبک زندگی است و به همان نسبت که سبک‌های مختلفی از موسیقی راک وجود دارد، استایل های راکر متفاوتی نیز وجود دارند.

باید گفت که پوشیدن کت‌های چرمی، پای ثابت استایل راکر است. اکسسوری‌ها هم در این استایل غالبا از جنس چرم یا فلز هستند و نکته جالب اینجاست که باید به طور همزمان استفاده شوند؛ به طور مثال استفاده همزمان از چندین گردنبند یا چندین انگشتر فلزی در این سبک رایج است.

استایل پانک (Punk)

این سبک نیز حول یک نوع موسیقی شکل گرفت در اعتراض به حکومت سرمایه‌داری شکل گرفت. طرفداران این سبک با چنین پوششی قصد داشتند که اعتراض خود را نشان دهند.

استایل پانک

این گروه با تبعیض‌های جنسیتی و نژادی به هر شکل مخالف بودند و برای اعتراض عمدا از پوشش کهنه نما و پاره استفاده می‌کردند. این استایل کم‌کم مورد پسند اقشار مختلف قرار گرفت و به یک استایل جذاب تبدیل شد.

رنگ‌ موهای تند، آرایش‌های غلیظ صورت و لاک مشکی نیز از دیگر ویژگی‌های سبک پانک است. اکسسوری‌های زیاد با شکل و شمایل عجیب نیز در طرفداران این استایل جلب توجه می کند.

استایل کابوی (Western)

بزرگترین جمعیت گاوچرانان در اسپانیا ساکن بودند و منشا این استایل را هم باید در همین سرزمین جستجو کرد. در واقع استایل زیبای کابوی، یک استایل مردانه و سبک پوشش محلی است.

تیپ کابوی یا وسترن

استایل کابوی پوشش مخصوص گاوچرانان بوده است. در بسیاری از فیلم‌های خارجی قدیمی می‌توانید این پوشش را مشاهده کنید. این سبک با پوشش جلیقه،کلاه گرد لبه دار، شلوار لی و یقه باز همراه است و به عنوان یک استایل مردانه شناخته می‌شود.

اصول داشتن استایل تابستانه خنک و شاد

استایل کاوگرل (Cowgirl)

با بیانی ساده باید بگوییم که کاوگرل همان شکل دخترانه استایل کابوی است.  اگرچه این استایل ریشه اسپانیایی دارد اما در جوامع آمریکایی بیشتر استفاده می‌شود.

استایل کاگرل

مولفه‌هایی مانند شلوارهای جین آبی، ژاکت‌های چرم یا جیر، کلاه‌های کابویی و چکمه‌های گاوچرانی شکل‌دهنده یک استایل کاوگرل هستند. زیورآلات و کیف‌های چرمی تکمیل کننده‌ این استایل هستند.

بازسازی سبک کابوی برای دختران باعث طراحی استایل کاوگرل شد. ویژگی‌های این سبک نیز مانند استایل بالا است و از ژاکت یا پالتو چرمی به همراه کلاه لبه‌دار و یقه باز استفاده می‌کند.

استایل آوانگارد (Avangard)

این استایل برای کسانی است که مایل هستند به نوعی ساختارشکنانه لباس بپوشند. طرح‌های غیرعادی، تعمد در نامتقارن بودن اندازه و رنگ و به هم‌ریختگی طرح از ویژگی‌های این سبک از لباس پوشیدن است.

استایل آوانگارد

به طور کلی استایل آوانگارد، استایلی ساختارشکنانه است. استایلی که شما را وا‌می‌دارد به دنیایی فراتر از کلیشه‌ها و عادت‌ها قدم بردارید.

استفاده از الگوهای غیرعادی، الهام از پوشش حیوانات، بی‌توجهی به قرینگی، تزئینات اغراق‌آمیز و آرایش هندسی موها در این استایل زیاد دیده می‌شود.

طرفداران این استایل بیش از آنکه لباس پوشیدن را یک مد بدانند آن را یک هنر تلقی می‌کنند؛ هنری بی‌پروا که می‌تواند با ترکیبی خلاق و مبتکرانه راه جدیدی برای خود باز کند.

تفاوت مد، ترند و فشن با استایل چیست ؟

با توجه به اطلاعاتی که در این مقاله ارائه کردیم باید تا به حال متوجه شده باشید که استایل بیش از هر چیز به انتخاب و سلیقه فرد بستگی دارد.

کسی که نهایتا در مورد استایل تصمیم می‌گیرد خود شما هستید که می‌توانید یکی از انواع معرفی شده در بالا یا سبک دیگری و یا حتی ترکیب این سبک‌ها را برای ایجاد یک استایل جذاب استفاده کنید. استایل به طور خلاصه به شیوه‌ای گفته می‌شود که هر فرد برای پوشش و آرایش خود استفاده می‌کند.

مد که واژه‌ای فرانسوی و فشن که واژه‌ای انگلیسی است نیز غالبا در یک معنا به کار می‌روند و به معنای هنر‌های تازه‌ای است که در صنعت طراحی پوشاک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مد و فشن به شدت تحت تاثیر ویژگی‌های فرهنگی و اجتماعی هر دوره هستند و در بازه‌های نسبتا قابل توجهی به لباس‌های محبوب جامعه تبدیل می‌شوند.

واژه ترند اما به نوعی خاصی از پوشش گفته می‌شود که در اثر یک رویداد مثل جشنواره یا نمایشگاه، یا حتی یک اتفاق در فضای مجازی به سرعت محبوب می‌شود و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ترند ممکن است از بین یک از مد‌های موجود به وجود آید یا اینکه یک طرح کاملا تازه باشد  که زمینه‌ساز یک مد تازه در آینده باشد.

بیشتر بخوانید: آشنایی با مد سال 1401

سخن آخر

اهمیت استایل در دهه‌های گذشته به سرعت بالا رفته است و افراد زیادی ترجیح می‌دهند که متناسب با مد روز لباس و آرایش خود را انتخاب کنند. استایل می‌تواند انواع گوناگونی داشته باشد که بعضی از آن‌ها شناخته‌ شده و بعضی دیگر ناشناخته هستند.

انتخاب استایل بیش از هر چیز به سلیقه و تفکر شما بستگی دارد. ما در این مقاله سعی کردیم به معرفی معروف‌ترین استایل‌های موجود بپردازیم و مهم‌ترین ویژگی‌های هر کدام را شرح دهیم.

امیدواریم که این مقاله توانسته باشد به شما در انتخاب یک استایل جذاب و مناسب کمک کرده باشد. برای راهنمایی بیشتر و خرید انواع ست‌ها و مدهای جدید می‌توانید به سایت ما مراجعه کنید.

سوالات متداول درباره استایل

آیا می‌توان استایل‌ها را با هم ترکیب کرد؟

استایل نمایانگر طرز تفکر و سلیقه‌ شخصی افراد است؛ بنابراین می‌تواند دربرگیرنده‌ وجوه مختلفی از ابعاد شخصیتی یک فرد باشد. از سوی دیگر برخی استایل‌ها وجوه مشترک زیادی با هم دارند، مثلا شما می‌توانید استایلی رسمی داشته باشید و در عین حال آن را با استایل مینیمال ترکیب کنید. در پاسخ به این سوال باید گفت که شما می‌توانید با هوشمندی استایل‌های متناسب را با هم ترکیب کنید و سبکی جدید بسازید.

استایل آتنیک چیست؟

این استایل هویتی قومی و ملی دارد. استایل آنتیک نشان‌دهنده‌ لباس‌های خاص یک قوم یا ملت است. کیمونوهای ژاپنی، کت‌های افغان یا دامن‌های مکزیکی نمونه‌هایی از این استایل هستند.

آیا می‌توان استایل شخصی داشت اما از مد روز هم پیروی کرد؟

پاسخ این پرسش به مد روز و استایل شخصی شما بستگی دارد. اگر آنچه مد می‌شود تناقضی با باورها و شخصیت شما ندارد، به راحتی می‌توانید با هماهنگی رنگ‌ها و مدل‌ها، هم استایل شخصی خود را داشته باشید و هم از مد روز فاصله‌ نگیرید.

استایل دخترانه چیست؟

این استایلی مخصوص دختران است. رنگ‌ غالب در این استایل صورتی و مشتقات آن است. استفاده از پیراهن‌ها و دامن‌های کوتاهی که با پاپیون و ربان‌های رنگی تزیین شده در این سبک بسیار رایج است.

4.3 | (7)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x