استایل الگانت چیست؟ چطور پولدار به نظر برسیم؟

دنیای استایل‌ها، دنیای متنوع و جذابی است؛ اما به نظر می‌رسد که در این بین، برخی استایل‌ها محبوبیت و طرفداران بیشتری دارند.یکی از این استایل‌های محبوب، استایل الگانت است.

الگانت استایلی شیک و پر زرق و برق است. در این استایل از جواهرات و اکسسوری‌ها بیشتر استفاده می‌شود. لباس پوشیدن به این سبک ریزه‌کاری‌هایی دارد که ایده آل مگ در این مقاله آن‌ها را آورده است. اگر لباس پوشیدن به این سبک را دوست دارید، با ما همراه باشید.

استایل الگانت چیست؟

یکی از انواع استایل و سبک لباس پوشیدن که مخصوص افراد شیک‌پوش و سخت‌پسند است. دخترانی که دوست دارند در میان جمع، جلوه‌ خاصی داشته باشند هم از طرفداران اصلی این سبک لباس پوشیدن هستند. وجود لباس‌های گران قیمت، زیورآلات و اکسسوری‌های پرزرق و برق دو مولفه‌ مهم در استایل الگانت است.

استایل الگانت

بکار بردن رنگ‌های طلایی و نقره‌ای در این استایل، رایج است که با درخشش خود همه‌ نگاه‌ها را جلب می‌کنند؛ به علاوه ظاهر فرد هم در این سبک باید کاملا آراسته باشد. در استایل الگانت معمولا خانم‌ها آرایشی ملایم دارند و از زیورآلاتی ظریف اما پر تلالو استفاده می‌‌کنند. در این سبک پوشش بین لباس، کیف، کفش و اکسسوری‌ها باید هماهنگی وجود داشته باشد.

استایل الگانت زنانه

استایل چیست؟ چه فرقی با مد و ترند دارد؟

آیا استایل الگانت زنانه است؟

با شنیدن عبارت اکسسوری‌های پرزرق و برق، شاید بیش از هر چیز به یاد استایل‌های زنانه بیفتید؛ اما واقعیت این است که استایل الگانت می‌تواند یک استایل مردانه هم باشد.

استایل الگانت

گفتیم وجود ظرافت در این استایل یک اصل است؛ اما در یک استایل الگانت مردانه، برش‌های دقیق لباس و کیفیت پارچه جایگزین اکسسوری‌های ظریف و ساده است. در این حالت، مفهوم ظرافت به مفهوم سادگی‌، اعتبار و شخصیت پیوند داده می‌شود و یک استایل منحصر‌به‌فرد و شیک برای آقایان می‌سازد.

تاریخچه سبک الگانت

شاید ردپای طراحی اولین نمونه‌های لباس‌های این سبک را باید در انگلستان جست و جو کرد. زمانی که میسون ردفرن در اولین خانه مد انگلستان، اقدام به طراحی لباس‌های ورزشی زنانه کرد. لباس‌های ظریفی که با اندام زنانه تناسب داشتند.

تاریخچه مد

مادلین ویونت را هم باید یکی دیگر از پیشگامان طراحی لباس‌های ظریف زنانه و پیشبرد سبک الگانت دانست. او که به عنوان ملکه برش اریب لقب گرفته است؛ توانست با الهام از مجسمه‌های باستانی، لباس‌های شب بی‌نظیری طراحی کند که طرفداران بی‌شماری در میان زنان شیک پوش پیدا کرد.

از دیگر چهره‌های تاثیرگذار در پیشبرد سبک الگانت می‌توان ماینبوچر اشاره کرد. او که یک طراح آمریکایی ساکن پاریس بود، توانست با طرح‌های ساده و فوق‌العاده ظریف خود مسیر پیدایش این سبک را هموارتر کند.

برند هرمس هم تاثیرات زیادی در سبک پوشش الگانت داشته است. از اوایل دهه 1930 این برند با فروش روسری‌های دست‌دوز ابریشمی و ظریف، سبک جدیدی را وارد این حوزه کرد.

برند هرمس

ورود آمریکایی‌ها به دنیای الگانت

وضعیت منزوی پاریس در دهه 1940، آمریکایی‌ها را قادر ساخت تا از نبوغ و خلاقیت طراحان خود برای تولید لباس‌های این سبک استفاده کنند. در طول جنگ جهانی دوم ، ورا ماکسول طرح‌های ساده با برش‌های اریب را در لباس مردان رواج داد.

برند Coach که یک برند لاکچری آمریکایی است هم در حوزه طراحی اکسسوری‌های شیک و جذاب بسیار تاثیرگذار بود. اولین بار این بونی کشین بود که بوت‌ها را به عنوان یکی از اکسسوری‌های اصلی و جذاب وارد صنعت مد و فشن کرد.

بعد از جنگ جهانی بود که ظاهر آمریکایی در میان مردان اروپایی محبوب شد. شلوارهای راسته، یقه‌های بلند و نوک‌تیز، کراوات‌های گل‌دار و سرشانه‌های پهن.

در همین زمان برخی از تولیدکنندگان انگلیسی به احیای ظرافت سبک ادواردین در لباس مردان روی آوردند و سبک یکپارچه‌ای را به کار بردند که هدف آن افزایش جذابیت لباس‌های کلاسیک بود.

به هر حال باید بدانید که بسیاری از تغییرات اساسی این سبک، در خیابان‌های لندن ایجاد شد. در میان طراحان با استعداد انگلیسی سبک الگانت باید به چهره‌های مشهوری مانند باربارا هولانیکی (بنیانگذار بوتیک افسانه‌ای بیبا) و ماری کوانت (طراح دامن‌های کوتاه) اشاره کرد.

پاریس هم سهم غیر‌قابل‌انکاری در پیشبرد سبک الگانت داشته است. حضور طراحان برجسته‌ای مانند‌ پیر کاردین (به خاطر طراحی‌های ماهرانه)‌، آندره کورژ (طراح لباس‌های جدید و دامن‌های کوتاه در کنار ماری کوانت)،  ایو سن لوران (طراح مدل‌های جدید) و امانوئل اونگارو (مشهور به استفاده تخیلی از رنگ و تضادهای جسورانه) را در این عرصه می توان نام برد.

در آمریکا هم طراحان مبتکری مانند Rudi Gernreich به خاطر طرح‌های آینده‌نگرانه‌ خود و جیمز گالانوس به خاطر طراحی لباس‌های مجلل، مخاطبان جوان بسیاری را به سوی خود جذب کردند.

اصول داشتن استایل تابستانه خنک و شاد

آیا استایل کلاسیک همان الگانت است؟

واقعیت این است که استایل کلاسیک و استایل الگانت تعاریف متفاوتی دارند؛ البته نقاط مشترکی هم بین آن‌ها وجود دارد. اصل و اساس هر دو نوع استایل بر مبنای شیک‌پوشی است. با کمی خلاقیت می‌توانید استایل الگانت خود را به سبک کلاسیک نزدیک کنید و یا برعکس به استایل کلاسیک خود، رنگ و بوی الگانت بدهید.

استایل الگانت و کلاسیک

نکته‌ دیگر برای انتخاب استایل الگانت یا کلاسیک در نظر گرفتن موقعیتی است که برای آن لباس می‌پوشید. در یک محیط کاری استفاده از اکسسوری‌های پر‌ زرق و برق جایی ندارد و انتخاب سبک کلاسیک بهتر است.

در مجموع باید بپذیریم که تلفیق یک استایل الگانت به صورت کلاسیک، محدودیت‌هایی در این سبک ایجاد می‌کند؛ اما با وفادار ماندن به سادگی و استفاده به جا و موثر از چند اکسسوری براق هم می‌توانید در جمع‌ها ظاهری متفاوت و تحسین‌برانگیز داشته باشید. ادامه مقاله را بخوانید تا بدانید که چطور می‌توان با هوشمندی، این دو استایل را با هم ترکیب کرد.

استایل الگانت

چطور استایل کلاسیک الگانت داشته باشیم؟

برای داشتن یک سبک الگانت کلاسیک بهتر است اصول زیر را رعایت کرد:

  • همیشه تمیز و مرتب باشید. آقایان باید موها و ریش خود را مرتب نگه دارند. خانم‌ها می‌توانند آرایشی ملایم و هماهنگ با رنگ لباس خود داشته باشند. استفاده از یک عطر ملایم هم برای آقایان و هم خانم‌ها بسیار عالی است.
  • جالب است بدانید که طرز رفتار و زبان بدن شما هم در این سبک تاثیرگذار است. یک رفتار موقر و مطلوب، آراستگی شما را چندین برابر می‌کند.
  • برای لباس خود از پارچه‌های با‌کیفیت و مرغوب استفاده کنید.استایل الگانت
  • در صورت استفاده از دامن کوتاه، قد آن باید تا پایین زانو باشد.
  • کفش‌های تخت یکی از عناصر مهم استایل کلاسیک است. با کمی خلاقیت می‌توانید یک کیف شیک را با کفش‌های خود ست کنید و به سبک الگانت نزدیک شوید.
  • ست کردن رنگ‌های قهوه‌ای با طلایی و مشکی یا خاکستری با نقره‌ای در هر دو سبک پوشش الگانت و کلاسیک کاربرد دارد.
  • آقایان برای داشتن یک تیپ الگانت کلاسیک بهتر است از المان‌هایی چون کت و شلوار رسمی، پیراهن سفید، پالتوهایی با پارچه‌های مرغوب، ژاکت‌های یقه اسکی یا یقه هفت، ساعت مچی (ترجیحا با بند چرمی)، دستمال گردن و کراوات استفاده کنند. توجه به اصول ست لباس رسمی مردانه در این تیپ مهم است.
  • شلوار جین با استایل الگانت هم‌خوان نیست، به ویژه شلوارهای تنگ و چسبان؛ حتی اگر به شلوار تنگ علاقه ندارید، باز هم می‌توانید با شلوار مام فیت مردانه تیپ خوبی بزنید؛ اگرچه احتمالا اسم تیپ شما، الگانت نخواهدبود.

استایل الگانت

  • خانم‌ها هم می‌توانند کت و نیم‌کت‌های کار شده، شلوارهای مشکی راسته، پیراهن‌های مجلسی، کت‌های بلیزر، کمربند‌های ساده و هماهنگ با لباس، پالتوها و بارانی‌های باکیفیت را در این استایل بپوشند.

استایل الگانت

چند نکته برای استفاده از استایل و لباس‌های الگانت

اگر می‌خواهید با داشتن یک استایل الگانت، بدرخشید این نکات را از یاد نبرید:

  • تعادل وزن و اندام خود را حفظ کنید. از پوست خود مراقبت کنید و توجه ویژه نسبت به نظافت شخصی خود داشته باشید.
  • در استایل الگانت، هیچ اجباری به استفاده از کفش‌های پاشنه بلند نیست. کفشی را انتخاب کنید که در آن راحت هستید.
  • اگر کمر باریکی دارید، می‌توانید این حسن اندام خود را با بستن کمربندی شیک روی لباس‌تان نشان دهید. این کمربند می‌تواند نقره‌ای یا طلایی رنگ باشد.
  • کت‌ها و ژاکت‌ها در این استایل، لباس‌های مهمی هستند. اگر کت یا ژاکت خود را مشکی انتخاب کنید دست شما برای انتخاب رنگ سایر بخش‌های پوششتان بازتر است؛ اما باز هم قانون مشخصی در این مورد وجود ندارد. استفاده از رنگ‌های تیره‌تر، ریسک‌پذیری کمتر شما را نشان می‌دهند. با استفاده از جدول ست رنگ لباس می‌توانید پوشش بهتری داشته باشید؛ به هر حال داشتن جنس و کیفیت خوب فراموش نشود.

استایل الگانت

  • اگر لباس‌های ساده‌ پوشیده‌اید، می‌توانید از جواهرات بزرگ‌تر و زیبا استفاده کنید. در این سبک باید بین استفاده از لباس‌ها و اکسسوری‌ها، الگوی متضادی برقرار باشد.

استایل الگانت

راهنمای گام به گام: چطور استایل شخصی داشته باشیم؟

سخن آخر

برای داشتن استایل الگانت فرقی نمی‌کند کجا باشید، ممکن است به یک مهمانی بزرگ دعوت شده باشید یا بخواهید تمام روز خود را در منزل بگذرانید؛ به هر حال همیشه باید شیک و آراسته باشید و بدانید که همه‌ روزهای زندگی مهم هستند.

اگر درباره لباس پوشیدن به سبک الگانت سوالی دارید، می‌توانید آن را از ایده آل مگ بپرسید.

4 | (7)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x