مدل های آرایش چشم جدید 1403: ترندهای روز را بشناسید

آرایش چشم یکی از مهمترین بخش‌های آرایش صورت است که به برجسته کردن و زیباتر کردن چشم‌ها کمک بسیاری می‌کند.

درواقع، آرایش صورت بدون آرایش چشم‌ها، زیبایی لازم را ایجاد نخواهد کرد. به‌همین دلیل روش‌های مختلفی برای زیباتر ساختن چشم‌ها در سبک‌های آرایشی گوناگون به‌وجود آمده و البته این روش‌ها هر روز جدیدتر و به‌روزتر می‌شوند.

در اینجا قصد داریم آخرین متدهای آرایش چشم که ترندهای سال 1403 نیز محسوب می‌شوند را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

تاثیر آرایش مناسب چشم و متناسب با فرم صورت و چشم‌ها بر زیبایی صورت

مراحل مختلف آرایش چشم

آرایش چشم‌ها به‌طور کلی شامل مراحل سایه چشم، خط چشم، ریمل و گاهی اوقات مژه مصنوعی می‌شود. البته ممکن است بعضی زیرسازی‌هایی مانند کانسیلر دور چشم یا لایت حاشیه پایینی ابرو را هم بخشی از آرایش چشم بدانند. اما طبق اصول تخصصی و حرفه‌ای آرایش صورت، مراحل آرایش چشم و لوازمی که برای این مراحل استفاده می‌شوند، عبارتند از:

سایه چشم

جعبه سایه چشم و رنگ‌های آن روی چشم

سایه زدن به چشم شامل استفاده از پودر‌ها یا کرم‌های رنگی روی پلک‌ها برای تعادل‌سازی عمق توسط رنگ‌ها می‌شود. سایه چشم در طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها و بافت‌ها موجود است، از سایه های مات تا سایه های براق و متالیک.

خط چشم

خط چشم مدادی و سایه روی چشم

خط چشم کشیدن شامل کشیدن خط یا خطوطی پهن یا باریک، توسط یک مایع، ژل یا مداد، در امتداد خط مژه‌های پلک بالا و پایین می‌شود. خط چشم می تواند چشم‌ها را بزرگتر، کشیده‌تر یا خوش‌حالت‌تر نشان دهد.

ریمل

تاثیر ریمل‌ های مختلف روی حالت و فرم مژه‌ ها

ریمل زدن شامل بلند کردن، فر کردن و تیره کردن مژه‌ها، توسط یک مایع و برس مخصوص می‌شود. ریمل در انواع مختلفی موجود است، از ریمل‌های حجم دهنده تا ریمل‌های بلند کننده.

مژه مصنوعی

کاشت مژه مصنوعی روی چشم‌ها

این بخش از آرایش چشم شامل چسباندن مژه‌های مصنوعی به مژه‌های طبیعی، برای پرتر نشان دادن آن‌ها می‌شود. مژه مصنوعی در انواع مختلف دانه‌ای، تکه‌ای و کامل با حجم و بلندی متنوع در بازار موجود است. آرایش چشم می‌تواند شامل تمامی این مراحل یا تعدادی از آن‌ها باشد. ابزارهایی که برای این مراحل لازم است عبارتند از:

  • برس سایه چشم: برای پخش سایه چشم روی پلک‌ها
  • براش خط چشم: برای کشیدن خط چشم
  • برس مژه: برای ریمل زدن مژه‌ها
  • چسب مژه: برای چسباندن مژه‌های مصنوعی

البته نباید نقش انکارناپذیر و مهم انگشتان را در آرایش چشم فراموش کرد. انگشتها گاهی بهترین ابزار برای محو کردن سایه چشم یا چسباندن مژه‌ها خواهند بود.

چند مدل آرایش چشم محبوب و همواره پرطرفدار

آرایش اسموکی با سایه متالیک سبز روی چشم‌های روشن

تا امروز سبک‌های مختلفی از آرایش چشم در جهان مد و فشن تعریف شده است. روش‌هایی که بعضی همواره محبوب و مورد استفاده هستند و بعضی در دوره‌های کوتاه به ترند جهانی تبدیل می‌شوند. بعضی از مهم‌ترین تکنیک‌های رایج آرایش چشم عبارتند از:

آرایش چشم اسموکی با سایه مشکی و دودی

  • آرایش چشم اسموکی: آرایش چشم تیره و دودآلود که برای ایجاد ظاهری جسورانه استفاده می‌شود.

آرایش چشم طبیعی و ملایم

  • آرایش چشم طبیعی: آرایش چشم سبک که برای ایجاد ظاهری طبیعی استفاده می‌شود.

آرایش چشم ساده و روزانه

  • آرایش چشم روزانه: آرایش چشم ساده که برای استفاده روزمره استفاده می شود.

آرایش چشم شب با رنگ‌های تیره و متالیک

  • آرایش چشم شب: آرایش چشم جسورانه که برای استفاده شبانه استفاده می شود.

بنابراین آرایش چشم می‌تواند ظاهری طبیعی یا جسورانه را ایجاد کند و ممکن است برای زمان خاص خودش استفاده شود، از یک روز کاری تا یک مهمانی شبانه. البته مهم است که سبک آرایش چشم خود را با سبک کلی آرایش صورتمان هماهنگ کنیم و همچنین مدلی را انتخاب نماییم که با حالت چشم‌ها و فرم صورت‌مان همخوانی داشته باشد.

چند آرایش چشم ترند 2024 و 1403

دوا لیپا، با آرایش چشم با سایه‌های نئونی و رنگ‌های روشن

آرایش چشم می تواند برای هر کسی مفید باشد، صرف نظر از شکل و رنگ چشم یا رنگ پوست. اکنون قصد داریم محبوب‌ترین سبک‌های آرایش چشم سال 1403 و 2024 را به شما معرفی کنیم تا اگر تمایل داشتید، برای زیباتر دیده شدن چشم‌های‌تان، همگام با مد روز پیش روید.

به‌طور کلی ترندهای آرایش چشم 2024 با تاکید بر زیبایی طبیعی و درخشش، از رنگ‌های خنثی و پاستلی گرفته تا رنگ‌های روشن و نئون را شامل می‌شود. برخی از ترندهای محبوب آرایش چشم 2024 عبارتند از:

آرایش چشم با سایه مات و ملایم

سایه چشم مات

سایه چشم مات یک ترند کلاسیک است که همیشه شیک و زیبا به نظر می رسد. سایه چشم مات در طیف گسترده ای از رنگ ها موجود است، بنابراین می توانید رنگی را انتخاب کنید که با رنگ پوست و چشم‌های شما مطابقت داشته باشد.

سایه چشم متالیک طلایی و سایه مات آجری

سایه چشم متالیک

سایه چشم متالیک یک ترند جدید است که چشم ها را درخشان و خیره‌کننده نشان می‌دهد. سایه چشم متالیک در رنگ‌های طلایی، نقره‌ای، رزگلد و برنز موجود است.

آرایش چشم ملایم با سایه براق نود و هایلایتر

سایه چشم براق

سایه چشم براق یک ترند دیگر است که چشم‌ها را درخشان و جذاب نشان می‌دهد. سایه چشم براق در رنگ‌های روشن و نئون موجود است.

خط چشم باریک عنابی با سایه مسی ملایم و براق

خط چشم نازک

خط چشم نازک یک ترند کلاسیک است که چشم ها را بزرگتر و کشیده‌تر نشان می‌دهد. خط چشم نازک را می‌توان با هر رنگ سایه چشمی استفاده کرد.

خط چشم سفید در ترکیب با سایه آبی و خط چشم مشکی

خط چشم سفید

خط چشم سفید یک ترند جدید است که چشم ها را روشن و بازتر نشان می دهد. خط چشم سفید را می‌توان به تنهایی یا با خط چشم سیاه استفاده کرد.

استفاده از ریمل حجم دهنده روی آرایش ملایم چشمریمل حجم دهنده

ریمل حجم دهنده یک ترند کلاسیک است که مژه‌ها را پرپشت و بلند نشان می‌دهد. ریمل حجم دهنده در انواع مختلفی موجود است، بنابراین می‌توانید ریمل مناسبی را برای نیازهای خود انتخاب کنید.

استفاده از ریمل بلند کننده در کنار خط چشم نئونی قرمز و سایه براق صورتی

ریمل بلند کننده

ریمل بلند کننده یک ترند دیگر است که مژه ها را بلند و کشیده نشان می‌دهد. ریمل بلند کننده در انواع مختلفی موجود است، بنابراین می‌توانید ریمل مناسبی را برای نیازهای خود انتخاب کنید.

به‌طور کلی، ترندهای آرایشی در سال 2024، به سمت هرچه طبیعی‌تر نشان دادن چهره پیش رفته‌اند. در سبک‌های محبوب امسال شاهد آرایش‌های پیچیده و تیره نیستیم و رنگ‌های شاد و روشن پرطرفدارترند. این قاعده در مورد آرایش چشم 2024 نیز حاکم است.

نکاتی مهم که در آرایش چشم باید رعایت کرد

آرایش چشم با مداد مشکی

ممکن است شما سبک آرایش محبوب خود را داشته باشید و حرکت با مد و سبک‌های محبوب فصلی یا سالیانه را نپسندید. اما اطلاع از جزئیات ترند‌ها می‌تواند به ما کمک کنید که با کمک بعضی از آن‌ها، ضمن حفظ سبک محبوب و ثابت خود، در راستای مد نیز قرار گیریم.

بعضی از جزییات محبوب در آرایش‌های پرطرفدار چشم در سال 2024 عبارتند از:

  • استفاده از رنگ‌های طبیعی و خنثی برای آرایش‌های روزمره

آرایش چشم جدید

  • استفاده از رنگ‌های روشن و نئون برای آرایش شبانه

آرایش ملایم با سایه‌های براق و متالیک

  • استفاده از سایه چشم مات یا متالیک برای ایجاد ظاهری برجسته و افزایش تمرکز بر چشم‌ها

تمرکز روی چشم‌ها با سایه رنگی نارنجی و سبز کله غازی

  • استفاده از خط چشم نازک یا سفید برای ایجاد ظاهری طبیعی و پیشگیری از ایجاد تمرکز زیاد روی چشم‌ها

استفاده از خط چشم سفید و مشکی در آرایش ملایم چشم‌ها و بدون سایه رنگی

  • استفاده از ریمل حجم دهنده یا بلند کننده برای داشتن مژه‌های پر پشت و بلند که ترند سال 2024 است.

استفاده از مژه‌های بلند و پرحجم روی سایه ملایم و براق برای افزایش تمرکز روی چشم‌ها

با پیروی از این ترندها و نکات، می توانید یک آرایش چشم زیبا و شیک و مطابق مد روز و سال داشته باشید و درعین حال چشم‌های‌تان را درحدی که تمایل دارید برجسته کرده و نقطه کانونی صورت‌تان کنید.

استفاده از سایه سیاه و تیره با ابروهای بی‌رنگ و روشن

اشتباهات رایج در آرایش چشم

بد تیست در کنار معرفی سبک‌های آرایش چشم رایج در سال 2024 به بعضی اشتباهات مرسوم در آرایش چشم نیز اشاره کنیم. اشتباهاتی که می‌تواند باعث تاثیر منفی بر زیبایی چشم‌ها شود عبارتند از:

استفاده از رنگ‌های تیره متعدد با خطوط تفکیک شده در سایه چشم

استفاده از رنگ های نامناسب

استفاده از رنگ‌های نامناسب سایه چشم یا خط چشم می‌تواند چشم‌ها را کوچکتر، خسته‌تر یا پیرتر نشان دهد. برای انتخاب رنگ مناسب سایه چشم یا خط چشم، به رنگ پوست و رنگ چشمان خود توجه کنید.

استفاده از سایه‌های تیره و براق و مژه‌های بلند و پر با خط چشم پهن مشکی

استفاده از مقدار زیاد مواد آرایشی

استفاده از مقدار زیاد مواد آرایشی می‌تواند چشم‌ها را مصنوعی و سنگین نشان دهد. برای داشتن یک آرایش چشم طبیعی، از مقدار کمی مواد آرایشی استفاده کنید و آنها را به خوبی محو کنید.

آرایش چشم جدید

استفاده نکردن از پرایمر

پرایمر می تواند به ماندگاری مواد آرایشی و جلوگیری از پخش شدن آنها کمک کند. برای داشتن یک آرایش چشم ماندگار، از پرایمر روی پلک‌ها استفاده کنید.

نتیجه استفاده نکردن از مواد آرایشی استاندارد

استفاده از محصولات آرایشی بی‌کیفیت

استفاده از محصولات آرایشی بی‌کیفیت می‌تواند باعث حساسیت پوست و ایجاد جوش شود. برای داشتن یک آرایش چشم ایمن، از محصولات آرایشی باکیفیت استفاده کنید.

ضمن اینکه دقت داشته باشید قبل از شروع آرایش چشم‌ها، صورت خود را به‌خوبی تمیز کرده و آرایش‌های قبلی را کامل پاک کنید، زیرسازی‌های لازم را نیز جدی گرفته و از کرم دور چشم برای مرطوب کردن پوست پلک‌ها کمک بگیرید.

سایه آبی گرافیکی روی چشم‌ها بدون آرایش دیگر

یادآوری مهم

یک توصیه نهایی برای داشتن چشم‌های سالم و زیبا، پاکسازی روزانه آرایش چشم است. بی‌توجهی به این مهم و یا پاک کردن آرایش چشم به روش‌های غیراصولی یا با پاک‌کننده‌های غیرتخصصی و غیراستاندارد، می‌تواند باعث آسیب به پوست حساس دور چشم یا حتی خود چشم‌ها شود. بنابراین حتما در پایان روز آرایش خود را پاک کنید و هنگام پاک کردن آرایش صورت، برای چشم‌ها از پاک‌کننده‌های آرایشی مخصوص چشم استفاده کنید. این پاک‌کننده‌ها معمولا بدون بدون الکل هستند تا به چشم آسیب نزنند. پاک‌کننده‌های دو فاز نیز برای پاک کردن آرایش چشم ضدآب مناسب‌ترند.

سوالات پرتکرار

خط چشم گرافیکی با خط چشم روباهی یا گربه‌ای متفاوت است؟

بله، البته ابزار اجرای این مدل‌ها شبیه به هم هستند اما روش اجرای متفاوتی دارند.

سایه چشم متالیک و سایه چشم براق متفاوت است؟

تفاوت این دو بسیار جزئی است. درواقع سایه چشم متالیک یکی از انواع سایه چشم براق است که درخشندگی زیادی دارد.

ترکیب خط چشم نئونی و سایه متالیک اشتباه است؟

بله، بهتر است با سایه متالیک خط چشم مشکلی ساده استفاده شود و خط چشم نئونی نیز با سایه‌های مات کار شود.

امتیاز شما به این پست
منبع bazaar cosmetify glamourmagazine
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x