گرانادا کجاست؟ راهنمای سفر به گرانادا در اسپانیا

گردشگران مختلف در دنیا، معمولا یک یا دو جاذبه گردشگری را در اولویت خود برای انتخاب مقاصدشان در نظر می‌گیرند. برخی ترجیح می‌دهند که به مکان‌هایی با طبیعت بکر و متفاوت سفر کنند و بعضی دیگر، شهرها یا کشورهایی با معماری به‌روز و مدرن را ترجیح می‌دهند. شهرهای تاریخی اما، با پیشینه و تمدنی قدیمی، تقریبا در لیست اولویت اغلب گردشگران در جهان هستند. همین موضوع باعث شده است که شهر گرانادا در اسپانیا مقصدی محبوب و پربازدید برای توریستهای جهان در اروپا باشد. 

اکنون قصد داریم ضمن معرفی شهر گرانادا و تاریخچه آن، دیدنی‌های این شهر را بررسی کرده تا هم کسانی که قصد سفر به آن را دارند و هم کسانی که صرفا علاقه‌مند به اطلاعات عمومی و همچنین شهرهای تاریخی اروپایی هستند، گرانادا را بهتر بشناسند. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم، خواندن این مطلب از مجله ایده آل مگ را از دست ندهید. 

تاریخچه شهر گرانادا در اسپانیا

شهر گرانادا یکی از مهم‌ترین شهرهای توریستی اسپانیا است که اماکن تاریخی شگفت‌انگیزی دارد. این شهر که تا سال ۱۴۹۲ میلادی، تحت سلطه و حکومت مسلمانان اندلس بوده (اندلس نامی است که‌ مسلمانان‌ به‌ بخشی‌ از شبه‌ جزیره ایبری‌، در کنار مدیترانه‌، واقع‌ در جنوب‌ اسپانیا و جنوب‌ شرقی‌ پرتغال‌ داده‌اند)، هنوز از یک فرهنگ تلفیقی عربی-اسپانیایی بهره می‌برد. 

شهر گرانادا

این شهر پیش از سلطه اعراب و مسلمانان نیز تحت حکومت رومیان بود. به‌این ترتیب، در این شهر می‌توان ترکیبی فوق‌العاده و کم‌نظیر را از تاریخ اروپای قبل از ورود اسلام، بعد از آن و اروپای دوره رنسانس و قرون وسطی مشاهده کرد. همین غنای تاریخی در معماری منحصر‌به‌فرد گرادانا، تاثیر بسیاری داشته و این شهر اسپانیا را به یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری در جهان تبدیل کرده است. 

در ساخت ساختمان‌های این شهر، از خاکی قرمز رنگ استفاده می‌شود و همین موضوع باعث نامگذاری این شهر یعنی گرانادا به معنی انار، بوده است. در معرفی شهر گرادانا، باید به این موضوع اشاره کرد که در  گذشته و در زمان امپراتوری‌های قدرتمند، گرانادا موقعیتی ژئوپولتیک داشته و قرار گرفتنش در قلمرو این امپراتوری‌ها، به معنای اهمیت بسیار آن بوده است.

گرانادا در اسپانیا کجاست؟

شهر گرانادا در جنوب اسپانیا و در دامنه کوه سیرا نوادا (Sierra Nevada)، منطقه خودمختار اندلس واقع شده است. این شهر دارای مساحتی برابر 88/02 کیلومتر‌مربع و جمعیت آن طبق آخرین سرشماری، حدود 227 هزارو 383 نفر است. 

در معرفی شهر گرانادا باید گفت که ساکنین آن اغلب دانشجو‌ها هستند و این شهر به‌نوعی یک شهر دانشجویی با دانشگاه‌های متعدد محسوب می‌شود. گرانادا یک فرودگاه کوچک به نام  «فدریکو گارسیا لورکا» دارد که در ۱۲ کیلومتری غرب آن واقع شده است. درمورد اختلاف ساعت این شهر با شهرها ایران باید گفت که ۲ ساعت و نیم از تهران عقب‌تر است.

زبان رسمی مردم گرانادا چیست؟

شهر گرانادا در اسپانیا بیش از سایر شهرهای این کشور تحت تاثیر فرهنگ اعراب قرار گرفته است. مردم این شهر، به‌طور‌کلی به مهمان‌نواز بودن، خونگرمی و پذیرایی از گردشگران، معروف هستند. آن‌ها به شهر خود و تاریخ آن افتخار می‌کنند و دوست دارند که گردشگران هرچه بیشتری به آنجا سفر کنند. 

زیباترین شهرهای دنیا {سفری به 20 شهر دیدنی جهان}

زبان رسمی مردم این شهر نیز اسپانیایی است و به‌ندرت می‌توان با مردم عادی با زبانی غیر از اسپانیایی ارتباط برقرار کرد. جالب اینکه بخشی از مردم بومی و محلی در این شهر به زبان اندولوسین (andaluz)، صحبت می‌کنند که متفاوت از زبان اسپانیایی است و ترکیبی از زبان اسپانیایی و عربی محسوب می‌شود. همچنین بیشتر جمعیت این شهر، سفید پوست و کاتولیک هستند.

آب و هوای گرانادا چگونه است؟

آب و هوای شهر گرانادا در فصول مختلف، متفاوت است اما می‌توان این شهر را نسبتا گرم دانست. تابستان آفتابی و تا حدودی داغ شهر، آن را برای بازدید در این فصل نامناسب می‌سازد. زمستان گرانادا نیز کوتاه اما سرد است. 

در بهار و تابستان، هوایی معتدل و خوشایند را می‌توان در این شهر تجربه کرد که به زیبایی دیدنی‌های شهر گرانادا می‌افزاید. آسمان آن معمولا صاف، آبی و آفتابی است که باعث می‌شود جذابیت خاصی داشته باشد. 

فصل بارندگی در این شهر بین آبان تا دی (نوامبر تا ژانویه) است و میزان بارندگی سالیانه، به ۴۰۰ میلی‌متر در سال هم نمی‌رسد؛ بنابراین شهر کم بارانی محسوب می‌شود. 

متوسط دمای هوا در تابستان گرانادا ۳۴ درجه سانتیگراد و متوسط دمای هوای زمستان آن نیز، ۱۳ درجه سانتیگراد گزارش شده است. اگر از آلودگی هوای شهرهای ایران عاجز شده‌اید، احتمالا هوای پاکیزه و تمیز این شهر در کنار دیگر دیدنی‌های گرانادا، برای شما بسیار جذاب خواهد بود.

مکان های تاریخی و جاذبه های گردشگری در گرانادا

در این بخش از معرفی شهر گرانادا، به بررسی جاذبه‌های تاریخی و مکان‌های دیدنی این شهر می‌پردازیم. از ابتدا، به این موضوع مهم اشاره کردیم که گرانادا شهری تاریخی با فرهنگی غنی و قدمتی قابل توجه است. 

همچنین اماکن تاریخی آن، از بهترین‌های اروپا محسوب می‌شود؛ بنابراین در این سفرنامه مجازی، بررسی و معرفی دیدنی‌های شهر گرانادا، اهمیت بسیاری دارد. مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر گرانادا عبارتند‌از:

کاخ الحمرا (Alhambra)

کاخ الحمرا گرانادا

کاخ الحمرا را باید مهم‌ترین مکان دربین دیدنی‌های شهر گرانادا دانست. این مکان، به‌نوعی نماد این شهر محسوب می‌شود. کاخ الحمرا متعلق به سلسله نصریان از آخرین سلسله‌های مسلمانان اندلس است. این کاخ در زمان خود، در بلندترین نقطه شهر ساخته شد تا بر تمامی قسمت‌های آن احاطه داشته باشد. 

کاخ الحمرا در‌حال‌حاضر روی یکی از تپه‌های مرتفع گرانادا دیده می‌شود که در قلب شهر قرار دارد. معماری باشکوه این کاخ که بین سال‌‌های ۱۲۴۸ تا ۱۳۵۴ میلادی و در دوران حکومت الاحمر و خلفای جانشین او ساخته شده، سالانه مسیحیان، مسلمانان و یهودیان بسیاری را برای بازدید به سمت گرانادا می‌کشاند. 

قصر سلطنتی، باغ‌‌های پلکانی و قلعه، سه بخش اصلی این کاخ هستند. قصر سلطنتی، خود از سه قسمت بارگاه‌، شبستان و حرمسرا تشکیل شده است. این کاخ که از بیرون به رنگ قرمز دیده می‌شود (به‌دلیل استفاده از خاک رس در ساخت آن)، تزئینات و معماری خاصی را در خود جای داده و عملا یک موزه تاریخی از دوران حکومت مسلمانان اندلس تا مسیحیان آراگون است. 

کاخ الحمرا گراندا اسپانیا

کاشی‌های مراکشی؛ تزئیناتی به خط نستعلیق خطاطان ایرانی؛ نقوش اسلامی؛ خطوط اسلیمی و کتیبه‌های قرآنی به خط کوفی با ترکیبی از رنگ‌های زرد، آبی، سفید، سبز و مشکی، از تزئیناتی هستند که در داخل این قلعه دیده می‌شوند. 

از بخش‌های مختلف این قلعه، می‌توان به مواد زیر اشاره کرد:

  • قلعه آلکازابا (Alcazaba)
  • برج دیدبانی (Watch Tower)
  • کاخ نصری (Nasrid Palaces)
  • برج کمارس (Comares Tower)
  • حیاط کاخ شیران (Court of the Lions)
  • حمام‌ (Mosque Baths)
  • تالار قایق (Hall of the Boat)
  • سیاه‌چال‌ها و تونل الحمرا (underground dungeons)
  • حیاط استراحت شاهی (resting place)

کاخ الحمرا از فروردین تا شهریور، دوشنبه تا یکشنبه از ساعت ۸:۳۰ تا ۲۰:۳۰ و از مهر تا اسفند، دوشنبه تا یکشنبه از ساعت 8:30 تا 18:00، پذیرای گردشگران است. هزینه بلیط بازدید کامل از این قلعه، برای هر نفر نیز 19/05 یورو است.

کلیسای جامع گرانادا

کلیسای جامع گرانادا

این کلیسا در جایگاه دوم لیست دیدنی‌های شهر گرانادا قرار می‌گیرد. کلیسای جامع گرانادا دومین کلیسای بزرگ اسپانیا است که از معماری عصر رنسانس بهره می‌برد و قدمت آن به سال ۱۵۱۸ میلادی می‌رسد. 

گفته می‌شود ساخت این کلیسا ۱۸۰ سال به‌طول انجامیده و بارها در طول تاریخ بازسازی شده است. البته در اسناد تاریخی مربوط به معرفی شهر گرانادا آمده که این مکان، حتی سال‌های پیش از میلاد مسیح، محلی برای عبادت و آموزش‌های دینی بوده است. 

این کلیسا نه‌تنها بین مردم اسپانیا که دربین مسیحیان اروپا و جهان محبوبیت زیادی دارد و از اهمیت قابل توجهی برخوردار است. کلیسای جامع گرانادا در میدان  پلازا نووا (Plaza Nueva) قرار دارد و ورودی آن برای هر نفر 5 یورو است.

شاپل سلطنتی گرانادا (Royal Chapel)

شاپل سلطنتی گرانادا

این کلیسا که به سبک گوتیک (یکی از سبک‌های مذهبی دوره‌های تاریخی معماری) است، مقربه سلطنتی نیز محسوب می‌شود و آرامگاه چند تن از پادشاه‌ها و ملکه‌های کاتولیک اسپانیا را در خود جای داده است. 

شاپل سلطنتی گرانادا که به آن نمازخانه سلطنتی نیز گفته می‌شود، از دیدنی‌های شهر گرانادا است که می‌تواند شکوه سلطنتی اسپانیا و قدمت تاریخی این کشور را به نمایش بگذارد. شاپل سلطنتی گرانادا در مجاورت کلیسای جامع این شهر (کلیسای جامع سانتا ماریا) قرار دارد. در‌واقع، این مکان بین سال‌های ۱۵۰۶ تا ۱۵۲۱ به کلیسا اضافه شد؛ اما در ورودی آن، اکنون جدا است. 

شاه فردیناند دوم و ملکه ایزابلا اول، دو تن از افراد سلطنتی‌ هستند که در این مکان دفن شده‌اند و مقبره آن‌ها با مرمر سفید با سبک معماری دوره رنسانس ساخته شده است. پنجره‌های شیشه رنگی قرن شانزدهمی و هفت نقاشی بزرگ اثر «آلونسو کانو»، از تزئینات داخلی مهم این مکان هستند.

كاخ مادراسا (Madraza Palace)

دیدنی های شهر گرانادا در اسپانیا

این کاخ مقابل شاپل سلطنتی قرار دارد و البته در نزدیکی دانشگاه اسلامی مربوط به قرن چهاردهم میلادی واقع شده است. این کاخ را پادشاه یوسف اول در سال 1349 میلادی ساخت و در آن زمان بخشی از دانشگاه اسلامی محسوب می‌شد. امروزه هم بخش عمده ساختمان، به عنوان دانشگاه استفاده می‌شود و تنها قسمت نمازخانه کاخ، از بنای اصلی باقی مانده است.

حمام‌های سنتی عربی (The Bañuelo)

حمام های سنتی گراندا

در معرفی شهر گرانادا، نمی‌توان از ذکر نام حمام‌های سنتی عربی غافل شد. این حمام‌ها را مسلمانان شمال آفریقا که به اندلس و گرانادا رفته بودند و در آنجا حکومت می‌کردند، ساخته‌اند. دربین آن‌ها بانوئلو تقریبا قدیمی‌ترین‌شان است که قدمتش به قرن ۱۱ میلادی می‌رسد. 

این حمام به‌خوبی بیانگر سنت‌ها و فرهنگ عرب‌های مسلمان ساکن این شهر است. بانوئلو با طاق‌ها و کاشیکاری‌های اسلامی تزیین شده و بازدید از آن غیر از جنبه تاریخی، از منظر زیبایی‌شناسی نیز جذابیت‌های خاص خود را دارد. این موزه در قلب آلبایسین از دیگر دیدنی‌های شهر گرانادا قرار دارد که به ثبت آثار جهانی سازمان یونسکو رسیده است.

موزه San juan de dios

موزه San juan de dios

این موزه منتسب به محل اختفا و مرگ یوحنا (از دوازده یار و شاگرد برگزیدهٔ حضرت عیسی) است. بسیاری از وسایل موجود در این ساختمان نیز منتسب به او هستند؛ به‌همین‌دلیل، بازدید از این موزه می‌تواند برای برخی جالب باشد.

ال کورال دل کاربون (Corral del Carbón)

 ا ل کورال دل کاربون

این مکان که متعلق به مسلمانان گرانادا بوده است، در قرن ۱۴ میلادی ساخته شده و در زمان ساخت، جنبه هتل (کاروان‌سرا)، انبار یا اقامتگاه برای بازرگانانی داشت که در مسیر خود در  گرانادا اقامت می‌کردند. معماری این بنا از سبک معماری اسلامی بهره می‌برد و در‌حال‌حاضر، محلی فرهنگی برای برای برگزاری برنامه‌هایی مثل نمایش، کنسرت و… است.

میدان نوئوا (Nueva)

میدان نوئوا گرانادا

نوئوا اصلی‌ترین میدان شهر گرانادا است. این میدان ۵۰۰ ساله، امروزه محل تلاقی سنت و مدرنیته است و بسیاری از دیدنی‌های شهر گرانادا، از کاخ‌ها و صومعه‌ها گرفته تا کافه‌ها و رستوران‌ها و مراکز خرید جدید و به‌روز، در نزدیکی یا اطراف این میدان قرار دارند.

پارک علم گرانادا (Parque de las Ciencias)

پارک علم شهر گرانادا

دربین دیدنی‌های شهر گرانادا، پارک علم، فضایی کاملا متفاوت دارد. در‌واقع در معرفی شهر گرانادا باید پارک علم را مکانی جدا از اماکن تاریخی شهر نامید و آن را به علاقه‌مندان علم و فناوری و احتمالا خانواده‌هایی که با کودکان و نوجوانان خود به این سفر رفته‌اند، بیشتر پیشنهاد داد. 

این مجموعه که به میدان اصلی شهر نیز بسیار نزدیک است، می‌تواند برای کودکان و نوجوانان بسیار جذاب باشد. نمایشگاه‌های مختلف علمی و فناوری دائمی در این موزه، نکات آموزنده و جذابی از حیوانات، بدن انسان، پرندگان، کهکشان، آسمان‌ و حتی علوم فنی و مهندسی روز دنیا، برای آن‌ها به‌همراه دارد.

رشته کوه سیرا نوادا(Sierra Nevada)

رشته کوه سیرا نوادا

در ابتدای معرفی شهر گرانادا گفتیم که این شهر در دامنه رشته کوه سیرانوادا قرار دارد. بنابراین یکی از دیدنی‌های شهر گرانادا می‌تواند همین رشته کوه زیبا باشد. دامنه این کوه، آب و هوای فوق‌العاده‌ای دارد. همچنین کوه‌ها خود برای ورزشهای زمستانی بسیار مناسب هستند و می‌توان از پیست اسکی واقع در آن‌ها بهره برد.

محله البیازین (Albayzín)

محله البیازین

محله البیازین یک محله قدیمی و باستانی در شهر گرانادا است که در گذشته، محله اصلی مورها (مسلمانان اسپانیا با نژادی عربی-اسپانیایی) بوده و اکنون نیز آمیخته زیبایی از معماری، فرهنگ اسلامی و مسیحیت است. این منطقه در بالای تپه‌ای است که رو‌به کاخ الحمرا بوده و بر باغ‌های کارمن دلوز مارتیرز (Carmen de los Martires Gardens) اشراف دارد؛ در‌نتیجه مناظر زیبایی را در این محله شاهد خواهید بود.

قصر کارلوس پنجم گرانادا

قصر کارلوس پنجم گرانادا

این قصر که در نزدیکی کاخ الحمرا قرار دارد، متعلق به کارلوس پنجم بوده و مانند باقی بناهای تاریخی شهر گرانادا، از معماری بسیار زیبایی بهره می‌برد. طبقه همکف این قصر که از معماری دوره رنسانس اسپانیا تاثیر‌ گرفته است، در‌حال‌حاضر موزه ملی «هیسپانو» است. در طبقه اول نیز می‌توان به بازدید از موزه هنرهای زیبای شهر گرانادا پرداخت که آثار هنرمندان اسپانیایی در آن به نمایش گذاشته شده است.

جزیره لا‌کارتوجا

جاذبه های گردشگری اسپانیا

جزیره لا‌کارتوجا را نه‌تنها از دیدنی‌های شهر گرانادا، که می‌توان از جذابیت‌های کشور اسپانیا دانست. جزیره کارتوجا که آن را بهشت اسپانیا می‌نامند، از زیباترین مناطق توریستی با جذابیت‌های طبیعت‌گردی در اروپا محسوب می‌شود.

بازار آلکایسریا (Alcaicería)

بازار آلکایسریا گرانادا

آلکایسریا که در‌واقع نام بازار بزرگ گرانادا است، مراکش کوچک نیز نامیده می‌شود. این بازارچه سنتی، علاوه‌بر حال و هوای تاریخی خود، تا حد زیادی فرهنگ اعراب ساکن گرانادا و مسلمانان این شهر را منتقل می‌کند. انواع ادویه‌جات عربی، صنایع دستی مانند سرامیک‌های نقاشی شده‌ی سنتی عربی یا چراغ‌های شیشه‌ای رنگی در این بازار به‌وفور دیده می‌شوند.

محله کولی‌های ساکرومونت 

محله کولی های ساکرومونت شهر گرانادا

کولی‌ها (گروه بزرگی از اقوام اسپانیایی) از سال ۱۵۳۲ میلادی در گرانادا ساکن شدند و غارهای ساکرامونت از قرن ۱۸، محل سکونت آن‌ها بوده است. به‌همین‌دلیل، این محله هنوز هم به محله کولی‌ها معروف است. 

دیوارها و خانه‌های رنگی و سرامیک‌های خوش رنگ که اغلب دست‌ساز هستند، بیشترین نمای بصری آن منطقه را تشکیل می‌دهند. کوچه‌ها و خیابان‌های پر پیچ و خم و همان غارهای قدیمی که امروزه به دیدنی‌های شهر گرانادا ملحق شده و محلی برای برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری، مانند موسیقی و رقص فلامنکو هستند، از جذابیت‌های دیگر این محله محسوب می‌شوند. تئاترهای غاری ساکرومونته، از دیدنی‌های کمتر شناخته شده گرانادا هستند.

مکان‌های دیدنی شهر گرانادا، بیش از آن است که بتوان به تمامی آن‌ها در یک مقاله اشاره کرد. در این شهر می‌توان همزمان که به بازدید از بازار عربی ادویه (La Alcaicería) می‌پردازید از کافه‌ها و رستوران‌های متعدد شهر و سنت تاپاس در آن‌ها بهره برده و به تماشای نمایش‌های فلامنکو (Flamenco) بنشینید. شرکت‌ در جشنواره‌های رقص محلی گرانادا نیز می‌تواند از تفریحات کم‌نظیری باشد که در طول عمر تجربه خواهید‌کرد.

در شهر گرانادا چه غذاهایی بخوریم؟

اسپانیا یکی از کشورهای اروپایی است که غذاهای معروفی دارد و بعضی از غذاهای این کشور، در سطح جهانی شهرت دارند؛ بنابراین قطعا یکی از جاذبه‌های گردشگری تمامی شهرهای اسپانیا، از‌جمله شهر گرانادا، رستوران‌ها و کافه‌های آن‌ها است. 

در گرانادا می‌توانید تلفیقی از سبک آشپزی عربی و اروپایی را تجربه کنید که لطف خاص خود را دارد. ترکیب ادویه‌های خوش‌عطر و جذاب عربی با تورتیلاهای اسپانیایی می‌تواند غذاهای جالبی را خلق کند. در این بخش به بعضی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین غذاهایی که می‌توان در رستوران‌ها و کافه‌های کوچک و بزرگ گرانادا امتحان کرد، می‌پردازیم.

پلاتو آلپوجارنو Plato Alpujarreño

غذای معروف اسپانیایی

این غذا را باید از محبوب‌ترین غذاهای اسپانیا دانست که عقبه آن به روستایی در نزدیکی گرانادا می‌رسد. این غذا با سیب زمینی، نیمرو، ژامبون، نوعی سوسیس مخصوص، فلفل و چاشنی مخصوص تهیه می‌شود و تقریبا در تمامی کافه‌ها و رستوران‌های گرانادا می‌توان آن را سفارش داد. قیمت مناسب از دیگر ویژگی‌های خوب این غذا است.

تورتیلای ساکرومونت (Tortilla Del Sacromonte)

تورتیلای ساکرومونت

اسپانیا است و تورتیلاهای معروف و خوشمزه‌اش. تورتیلای ساکرومونت را می‌توان تورتیلای مخصوص گرانادا دانست. این غذا در‌واقع نوعی املت است که با مغز گوسفند، نوعی ژامبون و بعضی افزودنی‌های مخصوص تهیه می‌شود. اصالت این غذا به رومیان ساکن گرانادا می‌رسد.

Remojón Granaino

غذاهای اسپانیایی

اصالت این غذا که در‌ واقع نوعی سالاد است، مربوط به مسلمانان ساکن گرانادا بوده. این سالاد با پرتقال، پیازچه، زیتون، تخم مرغ پخته و نوعی ماهی تهیه شده و ظاهری هوس‌انگیز و جذاب دارد. این غذا در بسیاری دیگر مناطق اسپانیا نیز سرو می‌شود؛ ولی در تمامی این مناطق می‌دانند که اصالت آن مربوط به گرانادا است.

Cuajada de Carnaval

راهنمای گردشگری در گرانادا در اسپانیا

این گزینه نوعی دسر یا شیرینی مخصوص گرانادا است. در ترکیبات این شیرینی از بادام، شکر، روغن زیتون و دارچین استفاده می‌سود. نحوه سرو و مصرف این شیرینی، مخصوص مردم گرانادا است و در بین اهالی شهر، محبوبیت زیادی دارد.

پیونونوس (Piononos)

خوراکی های معروف اسپانیا

پیونونوس، یکی دیگر از شیرینی‌های محلی گرانادا است که تقریبا در تمامی کافه‌های شهر می‌توان آن را پیدا کرد. این شیرینی نوعی کیک اسفنجی نرم و خوش‌خوراک است که روی آن به‌شکلی مخصوص با خامه پوشانده می‌شود.

پنیر Queso Montefrieño

پنیر شهر گرانادا

بسیاری از کشورها و شهرها پنیر مخصوص خود را دارند. ما این قاعده را در ایران نیز شاهد هستیم. پنیر مخصوص گرانادا، پنیر Queso Montefrieño نامیده می‌شود که طرز تهیه آن، از روستایی نزدیک به گرانادا آمده است. جالب است بدانید این پنیر، از مشهورترین پنیرهای جهان است.

ژامبون تراولز

ژامبون تراولز

اگر اهل محصولات گوشتی هستید، در سفر به شهر گرانادا از این ژامبون غافل نشوید. این ژامبون که ژامبون محبوب خانواده سلطنتی اسپانیا است، در روستایی با همین نام تهیه شده و تقریبا بخش جداناپذیر آشپزی مردم گرانادا محسوب می‌شود.

در گرانادا نوعی نان مخصوص نیز پیدا می‌کنید که طرز تهیه و پخت آن مخصوص مردم این شهر است. این نان از دوران سکونت مسلمان‌ها در این شهر به‌جای مانده است. ضمن اینکه باید شما را به مصرف زیتون و میوه‌های لذیذ گرمسیری در این شهر دعوت کنیم. 

نان مخصوص شهر گرانادا که از خوراکی های ویژه گردشگری در اسپانیا است

میگو‌های لذیذ، خوراک گوشت با نان برشته، ماهی سرخ شده و پائِلا از دیگر خوراک‌هایی است که می‌توان در رستوران‌ها و کافه‌های شهر گرانادا، از آن‌ها لذت برد.

روش های حمل و نقل در گرانادا

برای سفرهای شهری در گرانادا می‌توان از اتوبوس و تاکسی استفاده کرد. این شهر تاریخی کوچک، مترو یا قطار شهری ندارد. ضمن اینکه اغلب دیدنی‌های شهر گرانادا نزدیک‌هم هستند و در بازدید از آن‌ها مشکل حمل و نقل، چندان جدی نیست؛ اما با اتوبوس می‌توان به تمام سطح شهر سفر کرد.

کارت‌های اتوبوس، هزینه حمل‌و‌نقل را برای شما بسیار کاهش می‌دهند. البته اگر از بلیط تک سفره یا دو سفره استفاده کنید، این هزینه بیشتر خواهد شد. اما اگر کارت‌هایی که اشتراک مدت‌دار دارند را تهیه کنید، هزینه بسیار کنترل می‌شود. 

کارت‌ بلیط‌های اتوبوس به قیمت‌های ۵، ۱۰ یا ۲۰ یورو هستند. قیمت هر بلیط تک مسیر اتوبوس نیز ۱.۲۰ یورو است. ضمن اینکه باید گفت، حداقل هزینه تاکسی در گرانادا، حدود ۵ یورو است. یکی از گزینه‌های دیگر برای حمل‌و‌نقل در مسیرهای کوتاه، اجاره دوچرخه است. دوچرخه‌سواری در کوچه‌ها و خیابان‌های این شهر بسیار رایج است.

شرایط محل اقامت در گرانادا و هزینه‌های آن

در این بخش از معرفی شهر گرانادا، بد نیست که به شرایط اقامتگاه‌های این شهر توریستی اشاره کنیم. برای اقامت در شهر گرانادا می‌توان از دو گزینه هاستل و هتل استفاده کرد. 

اگر از هاستل استفاده کنید، هزینه اقامت شما کمتر خواهد شد. هاستل‌ها در این شهر ارزان هستند و استانداردهای لازم را دارند. در این صورت می‌توانید مواد غذایی را با قیمت مناسب تهیه کرده و خودتان آشپزی کنید. 

البته هتل‌های ارزان خوبی نیز در این شهر پیدا می‌شوند. اما برای انتخاب یک هتل خوب، بهتر است که در سایت‌های مربوطه بررسی کامل و دقیقی داشته باشید و نظرات کاربران و مهمان‌ها را مطالعه کنید.

کلام آخر

در این تور مجازی، دریافتیم که گرانادا یک شهر زنده و پر تکاپوی اسپانیایی است که در جنوب اروپا، رگه‌هایی از فرهنگ عربی-اسلامی را در فرهنگ اروپایی آمیخته و جاذبه‌های خاصی را ایجاد کرده است. 

در این شهر توریستی می‌توان در کنار بازدید از عمق تاریخ و تماشای بازمانده‌های قرون وسطی و دوره رنسانس، از رقص فلامنکو، موسیقی‌های اسپانیایی، آب‌و‌هوای زیبای کوهستانی و جاذبه‌های طبیعت گردی لذت برد. 

بهترین فصل برای سفر به این شهر، بهار و پاییز است؛ اما اگر حال‌و‌هوای زمستانی را می‌پسندید، می‌توانید از تخفیفاتی که هتل‌ها و هاستل‌های این شهر در زمستان اعمال می‌کنند بیشترین بهره را ببرید.

سوالات متداول

گرانادا کجاست و چه آب‌و‌هوایی دارد؟

گرانادا در جنوب اسپانیا واقع شده و آب‌و‌هوای نسبتا گرم و خشک دارد. در بهار و پاییز، هوای این شهر معتدل‌و‌خنک است.

جاذبه های گردشگری گرانادا چیست؟

گرانادا شهری کوچک، توریستی و تاریخی در جنوب اروپا است که معمولا به‌دلیل قدمت تاریخی و وجود اماکن تاریخی بسیار ارزشمند، مورد توجه توریست‌ها قرار می‌گیرد.

امتیاز شما به این پست
منبع ngenespanol.com visitsouthernspain.com rural-paradise.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x