بیماری غدد فوق کلیوی + راهنمای مراجعه به دکتر اورولوژی برای درمان

بیماری غدد فوق کلیوی که به آن غده‌های آدرنال گفته می‌شود، یک نوع یا یک جفت غده درون­ریز هستند که هورمون‌های مختلفی تولید می‌کنند. از جمله این هورمون‌ها می­توان به نوراپی نفرین و اپی نفرین و همچنین استروئیدی مانند آلدوسترون و کورتیزول اشاره کرد.

برای درمان بیماری­های فوق کلیوی، باید به دکتر اورولوژی مراجعه کرد. زیرا دکتر اورولوژی در رابطه با سیستم ادراری مانند مثانه، حالب‌ها و کلیه‌ها تخصص داشته و می­تواند کمک زیادی به درمان این بیماری کند. در ادامه بیشتر با این بیماری و متخصص­های آن آشنا خواهید شد.

بیماری غدد فوق کلیوی چیست؟

این بیماری که به آن آدرنال نیز گفته می‌شود، انواع مختلفی دارد. اگر شما دچار این بیماری شوید بهترین راه این است که هرچه زودتر اقدام به تشخیص و درمان آن کنید.

با این کار بیمار نتیجه بهتری می‌گیرد. بدن دارای 2 غده فوق کلیه است که جزء غده‌های درون­ریز هستند و هورمون‌‌ها را به جریان خون ترشح می‌کنند. باید بگوییم که هر بیماری غدد فوق کلیوی دارای 2 بخش است که در ادامه آنها را به شما معرفی می‌کنیم.

قشر کورتکس

قسمت بیرونی مسئول ترشح هورمون‌های مختلفی از جمله گلوکوکورتیکوئیدها، هورمون‌هایی مانند کورتیزول و مینرالوکورتیکوئیدها، به­خصوص آلدوسترون است. دقت داشته باشید که این بخش فشار خون را با کنترل سطح نمک (کلرید سدیم) و پتاسیم در بدن تنظیم می‌کند.

لازم به ذکر است که قشر آدرنال تولید کمی از هورمون‌های استروئیدی مردانه را که جنسی هستند، تحریک می‌کند. همچنين هنگامی که بدن به هر دلیلی دچار استرس می‌شود، سطح این هورمون‌ها افزایش می‌یابد.

مدولا

این قسمت داخلی، هورمون‌هایی مانند اپی نفرین را ترشح می‌کند و در فعالیت­های مختلفی از بدن مانند فشار خون، ضربان قلب، عرق و سایر فعالیت‌هایی که توسط سیستم عصبی سمپاتیک است، نقش مهمی دارد.

دکتر اورولوژی کیست؟

همان­طور که اشاره کردیم، این متخصص به سیستم ادراری مانند مثانه، حالب‌ها و کلیه‌ها کمک می‌کند. اورولوژیست در مورد انواع بیماری‌ها و مشکلات مربوط به این اندام‌ها اطلاعات کافی دارد و در تشخیص و همچنین درمان آنها به شما یاری می­رساند.

این متخصصان در مراکزی مانند بیمارستان و مطب شخصی مشغول به کار هستند. باید گفت که جراحی‌هایی مانند انسداد ادراری و سرطان هم انجام می‌دهند‌.

شایان ذکر است که این متخصص­ها در رابطه با دستگاه تناسلی آقایان از جمله بیضه‌ها، آلت تناسلی و کیسه بیضه اطلاعات کافی دارند و می‌توانند در درمان این بیماری­ها نیز، تاثیرگذار باشند.

معرفی چند دکتر اورولوژی

بیماری‌های پروستات از جمله بیماری‌هایی هستند که به زمینه تخصصی اورولوژی ارتباط پیدا می­کنند. همچنین اگر به بیماری‌های سرطان پروستات، بزرگی پروستات یا التهاب این غده دچار هستید و بیماری غدد فوق کلیوی دارید، می­توانید برای درمان خود به یکی از متخصصان اورولوژی مراجعه کنید. در ادامه چند نمونه از بهترین دکترهای اورولوژی را در شهرهای بوشهر، ارومیه و اردبیل معرفی خواهیم کرد.

دکتر اورولوژی بوشهر

اگر درگیر مشکلاتی مانند درمان بیماری‌های پروستات، سنگ کلیه و مثانه و حالب، جراحی بی‌اختیاری ادراری بانوان و آقایان، ناباروری و ناتوانی جنسی و جراحی ترمیمی تناسلی کودکان هستید و همچنین در شهر بوشهر سکونت دارید،‌ می‌توانید به دکتر اورولوژی بوشهر از جمله دکتر مهدی هنر کار رمضانی، دکتر فرهاد ظهرابی و دکتر افشین بدل زاده که در ادامه به معرفی بیشتر آنها می­پردازیم، مراجعه کنید.

دکتر مهدی هنر کار رمضانی

دکتر رمضانی دارای بورد تخصصی بیماری‌های اورولوژی اطفال است. ایشان در جراحی پروستات و مثانه، ناباروری مردان، درمان سنگ‌های کلیه و مجاری ادراری و برطرف­کردن ناتوانی جنسی مردان تخصص دارد.

آدرس دکتر رمضانی به­شرح بوشهر، خیابان سنگی، بعد از کوچه گلخانه، جنب ساختمان پزشکان پارس، ساختمان رزا، طبقه 2 است.

دکتر فرهاد ظهرابی

فرهاد ظهرابی تخصص جراحی کلیه، مجاری ادراری و تناسلی اورولوژی دارد. برای دریافت و رزرو نوبت می­توانید از طریق دکتر تو اقدام کنید یا به آدرس بوشهر، خیابان سنگی، جنب انتقال خون، ساختمان جرجانی، طبقه 2 و واحد 4 سر بزنید.

دکتر افشین بدل زاده

ایشان متخصص جراحی کلیه مجاری ادراری و تناسلی، ناباروری مردان و ناتوانی جنسی، درمان آندوسکوپیک بیماری­های سنگ کلیه مجاری ادراری، مثانه و پروستات، بی­اختیاری ادرار زنان­، بیماری­های ارولوژی اطفال، ختنه به روش­های جراحی و بدون برش هستند. برای رفتن به مطب ایشان باید به آدرس بوشهر، خیابان سنگی، ساختمان پزشکان پارس، روبه­روی یگان ویژه سابق، ساختمان پزشکان پارس، طبقه اول و واحد 7 مراجعه کنید.

دکتر اورولوژی ارومیه

برای درمان بیماری‌هایی مانند سرطان مثانه، سنگ کلیه و عفونت‌های دستگاه ادراری یا بیماری غدد فوق کلیوی در شهر ارومیه، باید به دکتر ارولوژی ارومیه مراجعه کنید. در ادامه چند دکتر معروف این شهر را معرفی می­کنیم.

دکتر محمدرضا محمدی فلاح

دکتر محمدی فلاح تخصص جراحی کلیه، مجاری ادراری و تناسلی اورولوژی را دارد و آدرس او به­شرح ارومیه، تقاطع ورزش و خیابان سلطانی، اول خیابان سلطانی، مجتمع نیکان، طبقه اول و واحد 2 است.

دکتر طاها محیط فامی

برای درمان ناباروری و اختلالات جنسی مردان و جراحی کلیه و مجاری ادراری و تناسلی می­توانید به مطب دکتر فامی به آدرس ارومیه، بلوار حسنی، ساختمان هاشمی، طبقه 4 و واحد 2 مراجعه کنید.

 

دکتر سپهر همدانچی

دکتر همدانچی در زمینه­های جراحی کلیه، مجاری ادراری و تناسلی اورولوژی تخصص دارند. برای رفتن به مطلب ایشان باید به آدرس ارومیه، خیام شمالی، روبه­روی خانباباخان، ساختمان 14 و طبقه دوم بروید.

دکتر ارولوژی اردبیل

اردبیل هم یکی از شهرهایی است که بهترین دکتر اورولوژی را دارد. اگر در اردبیل زندگی می‌کنید و دچار این بیماری هستید، بهتر است به دکتر اورولوژی اردبیل مراجعه کنید. از جمله بهترین دکتر‌های اردبیل دکتر حمید دلداده مقدم، دکتر بهرام خانه دان و دکتر بهزاد آبیار‌ هستند که در ادامه آنها را معرفی می­کنیم.

حمید دلداده مقدم

دکتر مقدم در زمینه جراحی کلیه، مجاری ادراری و تناسلی اورولوژی متخصص است و برای دریافت نوبت از او، می­توانید از طریق دکتر تو یا مراجعه به آدرس اردبیل، سرچشمه، کوچه شمس، ساختمان پزشکان بابک و طبقه 1 اقدام کنید.

دکتر بهرام خانه دان

دکتر خانه دان دارای تخصص در زمینه جراحی کلیه، مجاری ادراری و تناسلی اورولوژی است. آدرس مطب ایشان اردبیل، میدان سرچشمه، کوچه شمسی، ساختمان فارابی و طبقه 1 است.

دکتر بهزاد آبیار‌

برای جراحی کلیه، مجاری ادراری و تناسلی اورولوژی می­توانید به مطب دکتر آبیار به آدرس اردبیل، سرچشمه، کوچه معصومین و طبقه فوقانی سونوگرافی دکتر فرهودی زاده مراجعه کنید.

اورولوژی

جمع‌بندی

برای درمان بیماری غدد فوق کلیوی باید به دکتر اورولوژی مراجعه کنید که در این مقاله به معرفی چند متخصص معروف در شهرهای بوشهر، ارومیه و اردبیل پرداختیم.

5 | (1)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x