چگونه سرویس خواب مناسب سنمان انتخاب کنیم؟

هر فردی با هر سنی به سرویس خواب مناسب خودش احتیاج دارد تا بتواند در کنار تجربه خوابی راحت، به فعالیت‌های روزمره‌اش بپردازد و لوازم شخصی‌اش را در جای مناسب نگهداری کند. سرویس خواب رده‌بندی سنی دارد و بر اساس این مورد، اقلام آن و نوع طراحی سرویس می‌تواند دستخوش تغییر شود.

سرویس خواب بر اساس رده سنی به دسته‌های نوزادی، کودک و نوجوان، بزرگسال تک‌نفره و بزرگسال دونفره تقسیم‌بندی می‌شود که بهتر است با توجه به در نظر گرفتن این مورد برای خریدتان اقدام کنید. در این مقاله ضمن بررسی تفاوت‌های هر یک از این دسته‌بندی‌ها سعی داریم تا شما را در جهت خرید سرویس خواب مناسبتان راهنمایی کنیم. اگر قصد خرید سرویس خواب را دارید با ما تا پایان این مطلب همراه باشید.

تفاوت سرویس خواب بزرگسال تک نفره با دو نفره

در اتاق خواب تک نفره فضا اختصاصی برای یک نفر در نظر گرفته شده و این امکان فراهم می‌شود که تمامی اجزای سرویس خواب را در یک اتاق قرار دهید. به طور کلی سرویس خواب تک نفره از تخت کوچک‌تری تشکیل می‌شود، به یک پاتختی نیاز دارد و معمولا افراد ترجیح می‌دهند میز تحریر خود را نیز به همراه دیگر لوازم سرویس خواب در اتاق شخصی خود قرار دهند.

گاهی سرویس خواب‌ها اختصاصی برای زوج‌ها طراحی می‌شوند و به همین دلیل ممکن است مواردی نظیر میز کار در آن مدل سرویس خواب در نظر نگرفته شده باشد. اما در سرویس خواب‌های تک نفره اجزای سرویس خواب کامل‌تر هستند تا نیازهای یک فرد را فراهم کنند. اگر از دسته افرادی هستید که تخت بزرگ را ترجیح می‌دهید، می‌توانید از سرویس خواب تک نفره با تخت عریض‌تر بهره بگیرید. تخت یک نفره با عرض 120 سانتی متر می‌تواند آن چیزی باشد که شما نیاز دارید.

چگونه سرویس خواب مناسب انتخاب کنیم

اقلام مورد نیاز سرویس خواب بزرگسال دو نفره

همان‌طور که به طور مختصر اشاره شد، سرویس خواب برای رده سنی‌های متفاوت از اقلام متفاوتی تشکیل می‌شود. سرویس خواب دو نفره معمولا شامل مواردی نظیر تخت خواب، دو عدد پاتختی، میز آرایش و آینه قدی می‌شود. اتاق خواب دو نفره باید دارای فضای کافی برای استراحت و آرامش دو نفر باشد؛ به همین علت بهتر است موارد مورد نیاز سرویس خواب خود را با توجه به فضای اتاق خواب انتخاب کنید. اگر اتاق دیگری به عنوان فضای کار دارید، سعی کنید میز کار و کتابخانه را در آن محل قرار دهید تا از شلوغ شدن اتاق خواب جلوگیری کنید.

سرویس خواب نوجوان شامل چه مواردی است؟

یک نوجوان به تخت خواب، میز تحریر، کمد، کتابخانه و میز آرایش نیاز دارد. با توجه به نیازهای نوجوانان سرویس خواب این رده سنی طراحی شده و به بازار عرضه می‌شوند. سرویس خواب نوجوانان با رنگ‌هایی مطابق با سلیقه نوجوانان طراحی شده و سبک ساده‌تری دارند تا بتوانند برای تمامی سلیقه‌ها مناسب باشند. نوجوانان نیاز دارند که حس استقلال خود را در اتاق خوابشان تجربه کنند؛ رنگ‌های خنثی و ملایم به آن‌ها این امکان را می‌دهند که با سلیقه خود اتاقشان را تزیین کرده و شخصی سازی کنند.

برای سرویس خواب نوزاد خرید چه چیزهایی ضروری است؟

اولین موردی که برای خرید سرویس خواب نوزاد لازم و ضروری به شمار می‌رود تخت خواب نوزاد است. تخت خواب نوزاد باید از ایمنی مطلوبی برخوردار بوده و به مادران امکان دسترسی به نوزاد را فراهم کند. برخی تخت خواب‌ها دارای نرده حفاظ متحرک هستند و از این طریق ایمنی و دسترسی به نوزاد را فراهم می‌کنند در حالی که برخی مدل‌ها نرده ثابت دارند و ارتفاع سطح تخت و تشک به کمک یک ریموت کنترل قابل تغییر است.

از دیگر مواردی که برای سرویس خواب نوزاد ضروری به شمار می‌رود میز تعویض نوزاد است. بهتر است از میزهایی بهره بگیرید که حالت دراور دارند تا بتوانید لوازم مورد نیاز دلبندتان را در آن قراردهید. کمد و مبل شیردهی نوزاد هم از مواردی هستند که می‌توانند برای اتاق خواب نوزاد مناسب باشند.

برای سرویس خواب نوزاد چه چیزهایی لازم است

بررسی سبک سرویس خواب بر اساس رده سنی

یکی از مواردی که در طراحی سرویس خواب مورد توجه قرار می‌گیرد دسته بندی بر اساس نیاز آن گروه سنی است؛ مورد دیگری که در طراحی و تهیه سرویس خواب اهمیت دارد، توجه به سبک طراحی سرویس خواب بر اساس گروه سنی مخاطب محصول است. برای مثال سبک سرویس خواب دو نفره معمولا کلاسیک و نئوکلاسیک است در حالی که سبک کلاسیک برای سرویس خواب نوزاد شاید کمی اغراق‌آمیز به نظر برسد.

سبک نئوکلاسیک می‌تواند سبک مناسبی برای سرویس خواب نوزاد و کودک باشد. سبک کلاسیک برای بزرگسالان از سبک‌های پرطرف‌دار است که هم برای سرویس خواب 2 نفره و هم تک نفره انتخاب خوبی به شمار می‌رود و جلوه اتاق خواب را دو چندان می‌سازد. در کنار سبک کلاسیک برای بزرگسالان، سبک نئوکلاسیک باز هم می‌تواند مناسب باشد؛ چرا که طراحی به سبک نئوکلاسیک تنوع زیادی دارد و برای اجرا در سرویس خواب تمام گروه‌های سنی امکان پذیر است.

سرویس خوابمان را از کجا خریداری کنیم؟

برای خرید سرویس خواب بهتر است به مراکز معتبر مراجعه کنیم تا بتوانیم از کیفیت محصول اطمینان حاصل کنیم. در کنار کیفیت توجه به موارد ذکر شده مثل سبک طراحی و اقلام مورد نیاز هر گروه سنی نیز اهمیت زیادی دارد. یکی از برندهایی که به تمام این موارد توجه کرده برند بالسا است که با شعار “به جزئیات دقت کن” کوشیده تا در این راه زبانزد باشد.

سرویس خواب‌های بالسا در تمامی گروه‌های سنی طراحی و تولید می‌شوند و در سبک کلاسیک و نئوکلاسیک قابل انتخاب هستند. بالسا با حضور چندین و چند ساله خود در این زمینه، محصولات خود را با توجه به نیاز و سلیقه مشتریان طراحی و تولید می‌کند و تمام جوانب یک محصول را مورد بررسی قرار می‌دهد. جهت آشنایی بیشتر با محصولات این برند، و خرید سرویس خواب به سایت بالسا مراجعه کنید و یا به صورت حضوری به شعب بالسا در سراسر کشور سر بزنید.

 

امتیاز شما به این پست
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x