برای فشار خون به متخصص قلب مراجعه کنیم یا جراح قلب

فشار خون از جمله شایع‌ترین بیماری‌هایی است که به اسم قاتل خاموش شناخته می‌‌شود، چرا‌که علائم خاصی نداشته و فقط با بررسی می‌توان آن را تشخیص داد. حتی موضوع مهم‌تر اینجا است که ممکن است، بدون هیچ بیماری زمینه‌ای ایجاد شود.

به‌طور‌کلی، همه‌ی افراد برای تشخیص زودهنگام این بیماری باید هر چند وقت یک بار به دکتر قلب مراجعه کنند و تحت بررسی قرار بگیرند.

ضمنا توجه داشته باشید که فشارخون در وهله‌ی اول، ممکن است ناشی از بیماری‌های مختلف مانند اختلالات تیروئیدی، مشکلات کلیوی و… باشد که طبیعتا باید جهت بررسی به دکتر قلب خوب مراجعه شود. حال با توجه به حساسیت این بیماری، ما در این مقاله قصد داریم درباره دکتر مناسب بیماری فشار‌خون صحبت کنیم.

تعریف بیماری فشار‌خون بالا

وقتی فشار درون رگ‌های بزرگ بدن بیش‌از‌اندازه افزایش می‌یابد، اصطلاحا به آن فشارخون بالا گفته می‌شود. معمولا افرادی که به این بیماری مبتلا هستند، باید به‌طور مداوم، تحت‌نظر بهترین متخصص قلب باشند چرا‌که این بیماری، احتمال بروز مشکلات جدی‌تر مانند سکته قلبی یا مغزی، نارسایی قلبی و… را فراهم می‌کند که در‌نهایت منجر‌به مرگ خواهد شد.

البته ناگفته نماند که افت‌و‌خیزهای فشار در طول روز ممکن است طبیعی باشد، اما اگر فشار خون در مدت‌زمان زیادی، بیش‌از‌اندازه باشد، نشان از یک بیماری دارد که باید فوراً توسط دکتر فشار خون مورد‌ بررسی قرار داده شود.

علائم فشار خون بالا

اگر‌چه ممکن است فشارخون بالا علائم کاملاً مشخصی نداشته باشد، اما می‌توان از یکسری نشانه‌ها برای تشخیص این مشکل استفاده کرد که در ادامه به‌ این‌ موارد می‌پردازیم:

  • تپش قلب بسیار بالا و هیجانی.
  • اختلال در نفس کشیدن.
  • احساسی سنگینی در بخش قفسه سینه.
  • احساس سرگیجه گاه‌و‌بی‌گاه.
  • لمس شدن دست و پاها به‌خصوص در قسمت چپ بدن.

گفتنی است که مشاهده‌ی هر‌کدام از موارد عنوان شده، خصوصاً وقتی به شکل توأمان شکل می‌گیرند، شما عزیزان را باید وادار به‌ بررسی مشکل کند که در‌این‌صورت باید از یک دکتر قلب خوب استفاده کنید.

آیا متخصص قلب جراحی می‌کند؟

همان‌طور که می‌دانید، قلب از جمله حیاتی‌ترین عضو بدن است که طبیعتاً نیاز به مراقبت‌های ویژه دارد. اما به‌هر‌حال امکان رخ دادن مشکل برای این عضو از بدن وجود دارد که می‌تواند دلایل مختلفی از‌جمله فشار خون داشته باشد.

اما ابهامی که احتمالاً اکثر افراد با آن مواجه هستند، این است که با مشاهده اختلالات قلب باید به چه دکتری مراجعه کنیم و آیا متخصص قلب، جراحی هم انجام می‌دهد یا برای این منظور باید به جراح قلب مراجعه شود.

به‌طور‌کلی یک دکتر قلب یا متخصص قلب و عروق می‌تواند در تشخیص هر‌گونه نارسایی در سیستم قلب و عروق و مواردی از‌این‌دست را شناسایی کند و وظیفه‌ای برای جراحی قلب ندارد. در‌واقع اگر بخواهیم وظایف متخصص قلب را برشماریم، باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • انجام تست‌های مربوط به وضعیت قلب.
  • بررسی نتایج آزمایشات و انجام معاینات فیزیکی.
  • انجام درمان‌های دارویی (غیرجراحی).

بنابراین یک متخصص قلب امکان جراحی قلب را ندارد و فقط تشخیص اختلالات قلبی، عروقی را بر‌عهده خواهد داشت. در‌مقابل، جراح قلب کسی است که دوره فوق‌تخصصی جراحی قلب را گذارنده باشد تا بدین‌صورت مجاز به جراحی قلب باشد.

ویژگی‌های دکتر قلب خوب

وقتی قرار است برای بررسی مشکلات قلب از جمله فشارخون، به یک دکتر قلب مناسب مراجعه شود، باید در انتخاب بهترین متخصص دقت زیادی کرد. به‌ همین‌ منظور ما در ادامه به برخی از ویژگی‌های مهم یک متخصص قلب حرفه‌ای اشاره می‌کنیم:

بررسی دقیق بیمار

یک متخصص قلب باید به‌طور کامل بیمار را مورد‌بررسی قرار دهد. در‌واقع در نظر گرفتن تست‌های لازم که وضعیت سلامت قلب بیمار را مشخص می‌کند، ضروری است. ناگفته نماند با توجه به علائم بیمار باید از تست‌ها و آزمایشات مختلف تحت‌نظر متخصص استفاده شود.

عدم صحبت با حدس و گمان

یک متخصص قلب، قبل از اطمینان از وضعیت بیمار هیچ حدس‌و‌گمان ذهنی را به بیمار منتقل نخواهد کرد چرا‌که در این صورت فقط سبب نگرانی بیمار خواهد‌شد که احتمالاً اوضاع را سخت‌تر خواهد کرد و حتی ممکن است، نتایج بیماری پس از انجام آزمایش در‌این‌گونه مواقع، دور از واقعیت باشد.

ایجاد پرونده پزشکی

یک دکتر قلب خوب پس از بررسی و مشاهده نتایج آزمایشات باید برای بیمار، پرونده پزشکی در نظر بگیرد. این پرونده ممکن است شامل موارد مختلفی باشد که از‌جمله مهم‌ترین آنها شامل نتایج معاینات فیزیکی، روش‌های درمانی، وضعیت کلی بیمار و… هستند.

تجویز دارو

یک متخصص قلب مناسب بر اساس علت بیماری، به تجویز دارو اقدام می‌کند که طبیعتاً باید از بهترین و باکیفیت‌ترین داروها باشد و هر‌از‌گاهی نیز باید بیمار را پس از مصرف دارو بررسی کند تا عوارض ناشی از مصرف دارو شرایط بیمار را بدتر نکرده باشد.

بهترین دکتر قلب تهران

در‌حال‌حاضر دکترهای متخصص قلب زیادی وجود دارند که هر‌کدام دارای تجربه و تبحر خاصی هستند و می‌توان از هر‌کدام برای بررسی مشکلات قلب بهره برد.

اما همان‌طور که در بخش قبلی اشاره کردیم، یک دکتر متخصص قلب خوب باید دارای یکسری ویژگی‌ها باشد تا بتوان از آن به‌عنوان یک دکتر مطمئن، استفاده کرد.

گفتنی است که با توجه به گستردگی کرونا، حتی بیماران قلبی نیز برای مراجعه به پزشک با ترس روبه‌رو هستند که از‌این‌رو اکثر کلینیک‌ها، نوبت‌دهی اینترنتی را فراهم کرده‌اند تا دردسرهای مراجعه حضوری به کلینیک یا بیمارستان کاهش پیدا کند.

ضمن اینکه با توجه به حساسیت این عضو از بدن که باید دقت زیادی در بررسی‌ها انجام شود، توصیه می‌کنیم که از بهترین دکترها برای این مورد‌استفاده شود که در‌حال‌حاضر دکتر قلب تهران، از بهترین دکترهایی است که با خیال آسوده می‌توان برای این منظور به‌کارگیری کرد.

تجربه، تخصص و تبحر، از‌جمله ویژگی‌هایی است که پزشکان متخصص قلب تهران از آن بهره‌مند هستند که از‌این‌رو می‌توان به تشخیص زودتر بیماری و روند درمانی بهتر استفاده کرد.

دکتر قلب برای کودکان

کودکان نیز مانند بزرگ‌سالان ممکن است هر عضو آن‌ها مانند قلب دچار مشکل شود که رسیدگی هر‌چه‌سریع‌تر باید در دستور‌کار قرار داشته باشد. اما با توجه به‌ اینکه وضعیت کودکان نسبت به بزرگ‌سالان از حساسیت بیشتری برخوردار است، باید در انتخاب یک متخصص قلب خوب دقت بیشتری در‌نظر‌گرفته شود. به‌طور‌کلی یک دکتر متخصص قلب باید دارای ویژگی‌های زیر باشد تا بتوان از آن با خیال آسوده‌تری بهره‌مند شد:

  • متخصص قلب کودکان باید صحه‌صبر بیشتری داشته باشد تا معاینات را با مدیریت بهتری انجام دهد.
  • تخصص مناسب، فوق‌العاده دارای اهمیت است، چرا‌که حساسیت در تشخیص و درمان بیماری‌های قلبی خصوصاً فشار خون بالا در کودکان بسیار بالا بوده و سریعاً باید تحت‌ نظر قرار داده شود.
  • درمان‌های اجرایی برای کودکانی که از مشکلات قلبی رنج می‌برند باید با وسواس انجام شود، چرا‌که هر تجویز اشتباه ممکن است مشکلات دیگری را به بار بیاورد.

به‌طور‌کلی گفتنی است که انتخاب یک دکتر قلب ایده‌ آل برای درمان هر چه بهتر کودکان مشکل‌دار، بسیار مهم بوده که خانواده‌ها باید در‌این‌خصوص بهترین عملکرد را داشته باشند.

دکتر قلب خوب برای فشار خون بالا

کنترل فشارخون از دغدغه‌های بسیاری از افراد است که حداقل نیمی از افراد توانایی این کار را نداشته و مجبور به استفاده از پزشک متخصص می‌شوند.

به‌ همین‌ منظور به‌کارگیری از یک متخصص قلب خوب، موضوع بااهمیتی است که این روزها بیشتر افراد را درگیر کرده است. همان‌طور که می‌دانید، فشارخون طبیعی باید کمتر از 12.8 باشد و هر رنجی پایین یا بالاتر از این عدد، افراد را نگران می‌کند که در‌این‌خصوص باید از یک پزشک قلب ایده‌ آل استفاده شود.

گفتنی است که یک متخصص قلب باید موارد بسیاری را برای بهبود عارضه‌ی فشارخون مورد‌بررسی قرار دهد و اگر چنانچه به پزشکی مراجعه کردید و بدون بررسی‌های لازم اقدام به تجویز دارو کرده است،

به‌هیچ‌عنوان از دستورالعمل پزشک تبعیت نکنید، چرا‌که بیماری فشار‌خون ممکن است علت‌های مختلفی داشته باشد که بدون بررسی و انجام آزمایشات نمی‌توان به منشأ اصلی مشکل رسید. بنابراین توصیه می‌کنیم از بهترین دکترهای قلب و فوق تخصص نفرولوژی برای رسیدگی به مشکلات این‌چنینی استفاده کنید.

دکتر قلب خوب برای فشار خون

وظایف دکتر قلب

یک پزشک متخصص قلب برای اینکه مشکل اصلی بیمار را متوجه شود، باید راه‌کارهای مختلفی را امتحان کند. در‌واقع به‌محض مراجعه بیمار به پزشک، یکسری وظایفی بر‌عهده‌ی دکتر متخصص قلب است که باید در‌صورت‌ نیاز، نوبت به نوبت همه‌ی موارد را در‌نظر بگیرد. به‌طور‌کلی از وظایف دکتر قلب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • صحبت با بیمار و دریافت مشخصات بالینی.
  • تعیین وضعیت بیمار با انجام تست‌ و آزمایشات مربوطه.
  • ایجاد موقعیتی بدون استرس برای بیمار بدون حدس‌و‌گمان در خصوص بیماری.
  • بررسی کامل آزمایشات و معاینات فیزیکی به جهت روشن شدن وضعیت بیمار.
  • تجویز دارو.
  • انجام تست‌های دوره‌ای برای بیمار برای کنترل بهتر بیماری.
  • ارجاع به متخصص جراح قلب در صورت نیاز به بررسی‌های بیشتر.

همان‌طور که می‌دانید متخصصان قلب و عروق، انجام انواع تست را برای بیمار ضروری می‌دانند که از‌جمله می‌توان به تست ورزش، تست الکتروکاردیوگرام، هولتر ECG و… اشاره کرد که بنا‌به‌ نیاز بیمار به‌ جهت تشخیص بهتر مشکل، تجویز خواهد شد.

برای چه بیماری‌هایی به دکتر قلب مراجعه کنیم

موارد و مشکلات زیادی وجود دارد که برای درمان آنها باید به پزشک متخصص قلب مراجعه کنیم که ما در ادامه به مهم‌ترین آنها اشاره می‌کنیم:

  • وقتی افراد با مشکل فشارخون بالا مواجه می‌شوند.
  • افرادی که علائم کلسترول بالا دارند.
  • افرادی که به‌صورت مرتب از سیگار استفاده می‌کنند، باید برای بررسی به دکتر قلب مراجعه کنند.
  • افرادی که علائم دیابت را در خود می‌بینند.
  • بیماران مادرزادی قلب که در طول زندگی برای آنها مشکل‌ساز شده است.
  • اگر قصد ورزش سنگین دارید، حتماً باید قلب و دیگر بخش‌های بدن‌تان بررسی شود.
  • خانم‌هایی که سابقه‌ پره اکلامپسی دارند در معرض بیماری‌های قلبی هستند.
  • دردهای مزمن در قفسه سینه نیاز به بررسی دکتر قلب دارد.
  • افرادی که بیمار لثه دارند نیز ممکن است درگیر مشکلات قلبی شوند.
  • افرادی که از بیماری سرطان رنج می‌برند و یا حتی از آن رهایی یافتند.
  • اگر سابقه‌ی بیماری قلبی به‌صورت خانوادگی یا ارثی دارید نیز باید مرتب چکاب شوید.
  • افرادی که بدون دلیل منطقی ورم یا درد پا دارند.
  • خواب‌آلودگی‌های بیش از اندازه روزانه نیز ممکن است، به بیماری‌های قلبی ارتباط داشته باشد.

برای چه بیماری هایی به دکتر قلب مراجعه کنیم

قیمت ویزیت دکتر قلب

اینکه قیمت ویزیت متخصص قلب چقدر می‌شود، موضوعی نیست که بتوان در این بخش به‌طور‌کامل به آن پرداخت، چرا‌که این موضوع بسته به‌ موارد مختلف، فرق خواهد کرد. در‌واقع تبحر پزشک در تشخیص بیماری‌های قلبی؛ برای مثال فشارخون بالا، از مهم‌ترین مواردی است که بر قیمت ویزیت دکتر قلب موثر خواهد بود. حال در ادامه به‌ مواردی می‌پردازیم که هر‌کدام به‌تنهایی می‌توانند بر قیمت ویزیت پزشک قلب تأثیرگذار باشند:

  • تجهیزات و امکانات مورد‌استفاده در بیمارستان یا مطب.
  • انجام تست‌های مختلف برای تشخیص بهتر مشکلات قلب.
  • دانش و تجربه پزشک معالج.
  • هزینه‌های مربوط به بیمارستان و بستری‌های احتمالی.

به‌طور‌کلی هر چه تخصص پزشک معالج بیشتر باشد و یا در شهرهایی مانند تهران نیاز به استفاده از خدمات دکتر قلب باشد، طبیعتاً هزینه‌های مربوط به ویزیت دکتر متخصص قلب افزایش می‌یابد.

خلاصه کلام

حال با توجه به موارد عنوان‌شده در این مقاله، چنانچه نیاز به یک متخصص قلب خوب دارید، می‌توانید از دکتر قلب تهران استفاده کنید، چرا‌که معمولاً تبحر و دانش این دکترها فوق‌العاده عالی بوده و در تشخیص بیماری‌های قلبی به‌خصوص فشارخون، عملکرد عالی خواهند داشت.

ضمن‌ اینکه همان‌طور که می‌دانید، فشار خون بیماری است که باید در ابتدا به متخصص قلب و عروق مراجعه شود و نیازی به جراح قلب ندارد. البته احتمال اینکه مشکلات قلب بیشتر از حد تصور باشد و احتیاج به عمل جراحی داشته باشد، وجود دارد اما با‌این‌حال در وهله‌ی اول، فقط نیاز به دکتر قلب خوب است.

نهایتاً توصیه می‌کنیم که اگر با علائمی مربوط به مشکلات قلبی مواجه شده‌اید، در اسرع‌ وقت به یک پزشک متخصص قلب مراجعه کنید تا هر‌چه سریع‌تر نسبت به درمان بیماری‌های احتمالی قلبی اقدام شود.

سلب مسئولیت: ایده آل مگ صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.
امتیاز شما به این پست
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x