30 مدل کیک عقد و عروسی جدید 1403 و 2024

تصمیم‌گیری درمورد مدل کیک عقد و طعم آن، یکی از چالش‌هایی است که هنگام برنامه‌ریزی برای مراسم با آن روبه‌رو می‌شویم. نوع کیکی که انتخاب می‌کنید به نحوی شخصیت و علایق شما را نشان می‌دهد، بنابراین کیکی انتخاب کنید که مکمل سایر منوی مراسم شما باشد و از همه مهم‌تر طعم دلپذیری داشته باشد.

کیک عقد یا عروسی بسیار پیچیده‌تر از سایر کیک‌ها درست می‌شود. در ظاهر شاید چنین احساسی نداشته باشید اما باید بدانید که طراحی و مواد اولیه کیک عروسی بسیار بیشتر است. این کیک‌ها معمولا چند طبقه هستند، بنابراین یک اشتباه کوچک می‌تواند ظاهر و طعم کیک را تغییر دهد.

در این مقاله انواع مدل کیک عقد لاکچری، کیک عقد ساده و شیک و سایر نکات مهم را بررسی می‌کنیم تا کیک مراسم خود را راحت‌تر انتخاب کنید.

سبک کیک

ابتدای مقاله را با بررسی سبک کیک شروع می‌کنیم. کیک‌ها در سبک و مدل‌های مختلفی درست می‌شوند، بنابراین باید توجه کنید که سبک کیک شما، منعکس کننده‌ سلیقه، تم و دیزاین کلی مراسم عقد و عروسی باشد.

اگر شما سادگی را دوست دارید می‌توانید کیک کلاسیک یا کیک عقد با گل طبیعی را انتخاب کنید. اما اگر کیک عقد لاکچری و نمادار دوست دارید باید کیک‌های چند طبقه با تزیینات خیره کننده انتخاب کنید. در ادامه به توضیح درباره‌ انوع سبک کیک می‌پردازیم.

1. کیک کلاسیک

کیک‌های کلاسیک و ساده، همیشه مد و ترند هستند و با گذشت زمان زیبایی خود را حفظ می‌کنند و در تمام تصاویر عروسی ماندگار و زیبا هستند. معمولا کیک‌های کلاسیک و مینیمال طعم وانیلی و تزئینات ظریفی مانند گل و روبان دارند.

کیک عقد ساده و شیک
کیک عقد ساده و شیک
کیک عقد با گل طبیعی
کیک عقد با گل طبیعی
کیک عقد کلاسیک
کیک عقد کلاسیک

2. کیک مدرن

امروزه کیک مدرن محبوبیت زیادی پیدا کرده است. این کیک معمولا دارای اشکال هندسی و تزئینات مینیمالیستی است. این کیک برای زوج‌هایی که بسیار حساس و دقیق هستند، مناسب است.

می‌توانید لباس نامزدی و عقد مناسب با کیک‌های مدرن و دیگر انواع کیک را در صفحه لباس نامزدی ببینید.

کیک عروسی شیک و مدرن
کیک عروسی شیک و مدرن
کیک عقد با گل طبیعی
کیک عقد با گل طبیعی
کیک عروسی شیک و مدرن
کیک عروسی شیک و مدرن
60 مدل لباس عروس اروپایی شیک و خاص

3. کیک وینتیج

کیک عروسی به سبک وینتیج، گزینه‌ای عالی برای زوج‌هایی است که عاشق حس نوستالژی هستند. کیک‌های نوستالژی معمولا چند طبقه هستند که با مروارید، تور و گل‌های ظریف رنگی تزیین می‌شوند.

این مدل کیک تکمیل کننده مدل لباس عروس پرنسسی جدید است و در کنار هم ظاهر جذابی پیدا می‌کنند.

کیک عروسی نوستالژی
کیک عروسی نوستالژی
مدل کیک عقد شیک و نوستالژی
مدل کیک عقد شیک و نوستالژی
کیک عقد ساده و شیک با تزیینات مروارید
کیک عقد ساده و شیک با تزیینات مروارید

 4. کیک مینیمال

کیک عقد ساده و شیک، امروزه بسیار ترند شده است که در عین سادگی بسیار زیبا هستند. کیک‌های مینیمال معمولا یک طبقه یا دو طبقه هستند و روکشی صاف و صیقلی دارند. این نوع کیک برای مراسم‌های عقد و عروسی و انواع مجالس مناسب است.

کیک مینیمال شیک
کیک مینیمال شیک
کیک مینیمال خاص و متفاوت
کیک مینیمال خاص و متفاوت
کیک عروسی با تزیین مرمر
کیک عروسی با تزیین مرمر
52 مدل لباس عروس پوشیده و محجبه جدید و شیک

5. کیک حصیری

کیک حصیری انتخابی خوب برای زوج‌هایی است که همیشه دوست دارند متفاوت باشند. این کیک دارای بافت‌های متنوعی مانند بافت حصیری و لحافی است تا به کیک عمق و جذابیت ببخشد.

کیک عروسی لاکچری و زیبا
کیک عروسی لاکچری و زیبا
کیک عروسی حصیری و کلاسیک
کیک عروسی حصیری و کلاسیک
کیک زیبا برای عروسی
کیک زیبا برای عروسی

6. کیک عروسی بوهمین

کیک بوهمین برای مراسم‌ عقد و عروسی که در فضای باز انجام می‌شود، بسیار مناسب است، زیرا روکش خامه کمی دارد و به دلخواه، با میوه و گل‌های رنگی ظریف تزیین می‌شود تا زیبایی خود کیک به نمایش گذاشته ‌شود.

کیک عقد بوهمین
کیک عقد بوهمین
کیک 4 طبقه برای عروسی
کیک 4 طبقه برای عروسی
کیک شیک و زیبا برای عروسی
کیک شیک و زیبا برای عروسی

7. کیک لاکچری

کیک‌ عقد لاکچری معمولا بیشتر از 4 طبقه است و ظاهری خاص و متفاوت دارد. این کیک‌ها برای مراسم‌های بسیار بزرگ و مجلل که مهمانان زیادی دارد، مناسب است.

برخی از عروس‌ها دوست دارند شکل‌های معمول کیک عروسی را کنار بگذارند و برای جلب توجه بیشتر، در کنار داشتن زیباترین لباس عروس، زیباترین کیک را نیز با شکل خاص و متفاوتی در مراسم خودشان داشته باشند.

کیک عقد لاکچری و زیبا
کیک عقد لاکچری و زیبا
کیک عقد لاکچری 5 طبقه
کیک عقد لاکچری
کیک 5 طبقه برای عروسی
کیک 5 طبقه برای عروسی
کیک لاکچری 4 طبقه
کیک لاکچری

انتخاب طعم کیک عقد

در این قسمت از مقاله به مهم ترین قسمت کیک، یعنی طعم آن می‌پردازیم. هرگاه زمان انتخاب کیک در مهم‌ترین روز زندگی شما فرا رسید، باید به طعم آن نیز در کنار طرح و سبک توجه کنید.

شما می‌توانید طعم کیک عروسی را بر اساس میل و علاقه خود انتخاب کنید، تا همه چیز در این روز، به یاد ماندنی و دلنشین باشد. بنابراین محبوب ترین طعم‌‌ها برای کیک عروسی را در این بخش به شما توضیح می‌دهیم.

1. کیک وانیلی

وانیل دارای یک عطر و طعم کلاسیک و جاودانه است که همیشه برای مردم خوشایند است. این کیک یک انتخاب عالی برای افرادی است که می‌خواهند یک کیک ساده و کلاسیک داشته باشند و مهمانان زیادی دارند.

کیک وانیلی، یک انتخاب کلاسیک و جذاب
کیک وانیلی، یک انتخاب کلاسیک و جذاب

2. کیک شکلاتی

کیک شکلاتی مانند کیک وانیلی بسیار محبوب است، و اغلب با میوه‌هایی مانند توت فرنگی، تمشک و آناناس تزیین می‌شود. اگر عاشق کیک شکلاتی هستید بهتر است از شکلات شیرین استفاده کنید و لایه‌های کیک را با شکلات و میوه های خرد شده پر کنید.

کیک عقد شکلاتی
کیک عقد شکلاتی

3. کیک هل

ترکیب هل و وانیل یک ترکیب فوق‌العاده خوشمزه است. اگر مراسم شما در فصل سرد سال است می‌توانید از این ترکیب استفاده کنید.

کیک خوش طعم برای عروسی و عقد
کیک خوش طعم برای عروسی و عقد

4. کیک هویج

کیک هویج به خاطر بافت نرم و دارچینش معروف است. این کیک با مقدار زیادی هویج رنده شده و دارچین پودر شده، درست می‌شود. همچنین دارای طعمی دلنشین و طبعی گرم است، و مناسب جشن‌هایی است که در ماه‌های سرد سال هستند.

بنابراین اگر به این کیک علاقه دارید و تعداد مهمانان شما کم هستند می‌توانید کیک هویج برای عقد خود سفارش دهید.

5. کیک میوه‌ای

کیک‌های میوه‌ای برای مراسم‌های تابستانی مناسب هستند. این کیک‌ها طعم دلنشین و لذیذی دارند که حتما برای شما به یاد ماندنی خواهد شد. می‌توانید کیک میوه‌ای خود را با طعم‌های لیمویی، شاتوت، توت فرنگی، آناناس و موزی سفارش دهید.

کیک‌های میوه‌ای چون با انواع میوه‌های تابستانی تزیین می‌شوند بهتر است در فصول گرم سال این نوع کیک‌ها را سفارش دهید.

کیک موه‌ای شیک سه طبقه
کیک میوه‌ای شیک سه طبقه

6. کیک قهوه

طعم کیک قهوه خاص و متفاوت است و طرفداران خاص خود را دارد. کیک قهوه بهتر است با خامه شکلاتی شیرین و میوه‌های تازه خرد شده ترکیب شود تا حس تازگی و نشاط را القا کند.

اگر مراسم شما در صبح برگزار می‌شود می‌توانید از کیک قهوه برای مراسم خود استفاده کنید.

کیک قهوه برای عروسی و عقد
کیک قهوه برای عروسی و عقد

شکل و اندازه کیک

کیک عروسی در شکل‌های دایره، مربع، مستطیل، بیضی، لوزی و… در یک تا چندین طبقه ساخته می‌شود و انتخاب شکل و اندازه کیک، کاملا بستگی به سلیقه و بودجه شما دارد.

در انتخاب شکل و طبقات کیک، هیچ قانون خاصی وجود ندارد، ولی معمولا کیک‌ عقد لاکچری و کیک کلاسیک را 3 یا 4 طبقه درست می‌کنند تا نما و جلوه بیشتری در جشن و هنگام فیلمبرداری داشته باشد.

همچنین اگر تعداد مهمانان شما زیاد است و رسم دارید از کیک عروسی به عنوان دسر استفاده کنید، حتما کیک خود را چند طبقه و به تعداد مهمانان سفارش دهید؛ ولی در غیر این صورت کیک‌های یک یا دو طبقه برای مراسم شما کافی است.

امروزه کیک‌های دو طبقه مینیمال، بسیار محبوب شده است. معمولا این کیک‌ عقد ساده و شیک، از دو طبقه هم اندازه درست شده و با گل‌های سفید و ساده تزیین می‌شود.

ناگفته نماند که کیک‌های یک طبقه زیبایی و جذابیت خود را دارند و می‌توانید جوری آن را تزیین کنید که به اندازه کیک چند طبقه، خیره کننده و زیبا باشد.

تزیین کیک عروسی با گل طبیعی
تزیین کیک عروسی با گل طبیعی

استفاده از مینی کیک در عقد و عروسی

مینی کیک، کیک‌هایی با اندازه‌های کوچک هستند که برای یک نفر کافی است و می‌توان‌ آنها را در طعم و رنگ دلخواه سفارش داد. استفاده از مینی کیک‌ها در مراسم بسیار شیک، زیبا و پرهزینه است زیرا هر کیک جداگانه ساخته و تزیین می‌شود.

مینی کیک زیبا برای عروسی
مینی کیک زیبا برای عروسی

تزيينات کیک

کیک شما معمولا در طول مراسم و عکس‌ها، نمایش داده می‌شود به همین دلیل باید به جزئیات آن دقت کنید. کیک عقد می‌تواند یک طبقه یا چند طبقه، گرد، مربع یا تزیین شده با گل، مروارید، ورق طلا و گل طبیعی باشد. شما باید با توجه به شرایط و علاقه خود، تزیین کیک مراسم را انتخاب کنید.

اگر مراسم کوچک و ساده‌ای دارید کیک عقد ساده و شیک که با خامه و گل تزيین می‌شود، مناسب است. اما اگر مراسم بزرگ و مجللی دارید بهتر است برای ایستایی بهتر کیک عقد لاکچری از فوندانت و سایر تزیینات کیک مانند مروارید، ورق طلا و… استفاده کنید.

همچنین اگر مراسمی دارید که در فضای باز برگزار می‌شود بهتر است کیک شما با فوندانت تزیین شود تا ظاهر کیک با تغییر دما تغییر نکند.

تزیین کیک عقد با گل طبیعی
تزیین کیک عقد با گل طبیعی

کلام آخر

امروزه شاهد شکوه بیشتری برای کیک‌های عقد هستیم، به همین دلیل شاید انتخاب کیک عقد و عروسی برای عده‌ای چالش برانگیز باشد. در این مقاله در مورد طعم، شکل و سبک‌های مختلف کیک صحبت کردیم و 30 مدل کیک مجلسی به نمایش گذاشتیم تا شما با آگاهی و علاقه خود کیک مراسم‌تان را انتخاب کنید.

اگر این مقاله برای شما مفید بود برای دوستان خود ارسال کنید. همچنین خوشحال می‌شویم که نظرات و تجربیات خود را درباره کیک عقد یا عروسی برای ما بنویسید.

 

5 | (5)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x