کرم پودر خوب برای پوست چرب | 5 نکته ساده اما حیاتی

بدون شک پوست چرب صورت، یکی از دردسرسازترین انواع پوست است. اگر چربی پوست به خوبی کنترل نشود، در انتهای روز با صورتی براق و چسبناک مواجه خواهید شد. علاوه بر آن، احتمال بروز جوش و آکنه نیز به شدت بالا خواهد رفت. اگر اهل آرایش باشید مراقبت و پاکسازی پوست چرب سخت‌تر هم می‌شود. چرا که بسیاری از محصولات آرایشی پوست را چرب‌تر و براق‌تر نشان می‌دهند. احتمالاً می‌دانید که انتخاب یک کرم پودر خوب برای پوست چرب بیشتر از سایر لوازم آرایشی حائز اهمیت است.

دلیل این موضوع این است که کرم پودر به نوعی پایه و اساس کل آرایش محسوب می‌شود؛ زیرا تمام نواحی صورت را می‌پوشاند و همچنین اغلب لوازم آرایشی از جمله کانسیلر، کانتور، پودر فیکس و غیره روی آن زده می‌شوند. اگر کرم پودر به درستی انتخاب نشود می‌تواند آرایشتان را به کلی خراب کند. طبیعتاً هیچکس دوست ندارد با زدن کرم پودر پوستش را چرب‌تر و براق‌تر کند یا حتی رنگ آن را به طور غیرطبیعی و ناشیانه تغییر دهد. اما برای انتخاب بهترین کرم پودر برای پوست چرب صورت چه کار باید کرد؟

در ادامه با 5 نکته ساده اما جادویی برای انتخاب کرم پودر خوب برای پوست چرب آشنا خواهیم شد. اگر می‌خواهید از پوست خود مراقبت کنید و در عین حال آرایش زیبا و طبیعی داشته باشید، این مقاله از ایده آل مگ را از دست ندهید.

1- بافت کرم پودر

پیش از خرید کرم پودر برای پوست چرب صورت لازم است تصمیم بگیرید که چه نوع کرم پودری به کارتان می‌آید. منظور از نوع کرم پودر حالت مواد آن است؛ برای مثال امروزه انواع مختلفی از کرم پودرهای مایع، پودری و … در بازار دیده می‌شود. به طور کلی، بهترین کرم پودر برای پوست چرب کرم پودری است که حالت پودری داشته باشد. اما اگر تمایلی به خرید این گونه کرم‌ پودرها ندارید، می‌توانید به سراغ کرم پودرهای مایع (بر پایه آب و فاقد چربی) نیز بروید.

اما چرا کرم پودرهای پودری برای پوست چرب بهترین انتخاب هستند؟ در واقع، پودر به جذب چربی سطح پوست کمک کرده و به خوبی از چرب و براق شدن پوست جلوگیری می‌کند. این مدل کرم پودر روی پوستتان نمی‌ماسد و ظاهری یک‌دست و صاف تحویلتان می‌دهد. با این حال، اگر انتظار کاور و پوشانندگی بالایی از کرم پودر خود دارید، بهتر است به سراغ کرم پودرهای مایع بروید.

اگرچه کرم پودرهای مایع پوشانندگی بالایی دارند، اما اغلب آن‌ها بر پایه مواد روغنی و ایده‌آل برای پوست‌های خشک ساخته شده‌اند. با این حال با کمی تحقیق می‌توان کرم پودرهای مایعی را نیز یافت که بر پایه آب تولید شده و فاقد چربی هستند. خوشبختانه این نوع کرم پودرها پوست را چرب‌تر و براق‌تر از چیزی که هست نشان نمی‌دهند. اما بر پایه آب بودن تنها ملاک خرید کرم پودر مایع مناسب برای پوست چرب نیست! در ادامه یک ویژگی مهم دیگر را بیان خواهیم کرد.

2- براق بودن یا مات بودن کرم پودر

اگر تصمیم دارید که کرم پودر مایع تهیه کنید، نکته دیگری که باید به آن توجه کنید ظاهر نهایی کرم است. اگر تا به حال به بافت کرم پودر مایع توجه کرده باشید، می‌دانید که در ابتدا کمی چرب و روان است تا به راحتی روی پوست پخش شود. اما پس از چند دقیقه ظاهر اصلی آن که یا براق است یا مات، مشخص خواهد شد. به طور کلی شما می‌توانید انواع مختلفی از کرم پودرهای مایع مات، براق، و نیمه مات را در اکثر فروشگاه‌ها پیدا کنید. اما کدام یک برای پوست چرب صورت بهتر است؟

بیشتر متخصصان آرایش و زیبایی توصیه می‌کنند که افراد دارای پوست چرب از کرم پودرهای مایع مات استفاده کنند. دلیل آن تا حدودی واضح است؛ در فرمولاسیون کرم پودرهای براق از مواد درخشان استفاده می‌شود که می‌تواند پوست چرب را بسیار چرب‌تر از حالت معمول نشان دهد. این نوع کرم پودرها برای افراد دارای پوست خشک ایده‌آل هستند و به هیچ وجه برای افراد دارای پوست چرب توصیه نمی‌شوند.

اگر به دنبال یک کرم پودر مایع خوب برای پوست چرب می‌گردید، حتماً به سراغ کرم‌هایی بروید که روی پوست ظاهری مات یا نیمه مات دارند. چرا که این نوع کرم پودرها از براق و چسبناک به نظر رسیدن پوست جلوگیری نموده و تولید چربی را کنترل می‌کنند. اگر پوست صورت شما خیلی چرب است یک کرم پودر مات و اگر پوست پوستتان کمی چرب است یک کرم پودر نیمه مات تهیه کنید.

بهترین کرم پودر برای پوست چرب کرم پودر مات است

3- پوشانندگی کرم پودر

پیش از خرید کرم پودر برای پوست چرب باید ببینید که به چه مقدار کاور و پوشانندگی نیاز دارید. اگر پوستی بدون لک و جای جوش دارید و فقط می‌خواهید با کرم پودر صورت خود را یک‌دست و یک‌رنگ کنید، بهتر است کرم پودری با سطح پوشانندگی پایین انتخاب کنید. این نوع کرم‌ها معمولاً سبک و طبیعی هستند.

اما در صورتی که لک و جای جوش زیادی در پوست خود مشاهده می‌کنید، می‌توانید کرم پودری با پوشانندگی متوسط یا زیاد تهیه کنید. همانطور که قبلاً گفته شد، برای پوشانندگی و کاور بیشتر باید به دنبال کرم پودرهای مایع بروید. با این حال، اگر پوستتان حساس و مستعد جوش است استفاده از کرم‌های سنگین آرایشی را به شما توصیه نمی‌کنیم. زیرا این محصولات ممکن است منافذ پوستتان را ببندند و به جوش و آکنه بیشتری دچار شوید.

به طور کلی، پیشنهاد متخصصان پوست این است که برای پوست چرب صورت دو نوع کرم پودر تهیه کنید؛ یکی با پوشانندگی زیاد و دیگری با پوشانندگی کم. زیرا استفاده روزانه از کرم پودرهایی با پوشانندگی زیاد می‌تواند به پوست آسیب زیادی وارد کند و منافذ آن را ببندد. در عوض می‌توانید برای مصرف روزانه (در محل کار، دانشگاه و …) از کرم پودرهای سبک یا ضد آفتاب‌های رنگی استفاده کنید و تنها برای مجالس و موقعیت‌های مهم کرم پودرهای سنگین و فول کاور به پوست خود بزنید.

4- رنگ کرم پودر

تا اینجا به بررسی نکات مرتبط با نوع و بافت کرم پودر پرداختیم. اما یکی از مهم‌ترین مراحل برای انتخاب کرم پودر خوب برای پوست چرب انتخاب صحیح رنگ آن است. رنگ کرم پودر قبل از هر چیز دیگری به چشم فرد مقابل می‌آید و اگر رنگ درستی را انتخاب نکرده باشید، آرایشتان به شدت مصنوعی به نظر خواهد رسید. بنابراین، حتی اگر تمام نکات بالا را در حین خرید کرم پودر رعایت کنید اما رنگ اشتباهی را انتخاب کنید تمام زحمت و پولتان به هدر خواهد رفت.

به منظور انتخاب بهترین کرم پودر برای پوست چرب خود ابتدا باید تناژ پوستی خود را تشخیص دهید. برای این کار به رگ‌های مچ دستتان نگاه کنید. اگر رگ‌های شما سبزرنگ یا مایل به سبز هستند به این معنا است که تناژ پوستی شما گرم است. اما اگر رگ‌ها آبی باشند، شما یک تناژ پوستی سرد دارید. حال کافی است برای تناژ پوستی گرم کرم پودرهایی با ته‌رنگ زرد و برای تناژ پوستی سرد کرم پودرهایی با ته‌رنگ صورتی تهیه کنید.

کرم پودر خوب برای پوست چرب صورت نباید روی دست تست شود

5- تست کرم پودر

آخرین نکته‌ای که باید برای خرید یک کرم پودر خوب برای پوست چرب صورت رعایت کنید این است که حتماً کرم را تست کنید. تست کرم پودر به شما کمک می‌کند تا علاوه بر رنگ، بافت کرم را نیز روی پوست خود آزمایش کنید و ببینید که آیا به خوبی روی پوستتان می‌نشیند یا نه؟ اما جالب است بدانید که اغلب افراد تست کرم پودر را اشتباه انجام می‌دهند.

خرید انواع کرم پودر اصل

برای انتخاب یک کرم پودر بی‌نقص، باید به فروشگاه بروید و طبق نکات بالا کرم پودر دلخواهتان را انتخاب کنید. سپس قبل از اینکه تصمیم نهایی را بگیرید، کرم را روی خط فک و بخشی از گردن تست کنید و بگذارید 4-5 ساعت روی پوستتان بماند. نکته مهم این است که کرم پودر را نباید روی دست تست کرد؛ زیرا رنگ پوست صورت می‌تواند با رنگ پوست دست متفاوت باشد. اگر دیدید که کرم پودر به خوبی روی پوستتان نشسته و رنگ آن کاملاً مشابه پوست شما است، می‌توانید از صحیح بودن انتخاب خود مطمئن شوید.

کلام آخر

در این مقاله به بررسی 5 نکته ساده اما مهم پرداختیم که توصیه می‌شود در هنگام انتخاب کرم پودر برای پوست چرب حتماً آن‌ها را به خاطر داشته باشید. با این حال، اگر به مشکلاتی مانند راش پوستی، اگزما، پسوریازیس و جوش و آکنه شدید دچار هستید، بهترین کار این است که پیش از خرید کرم پودر با یک متخصص پوست مشورت کنید. چرا که ممکن است لازم باشد از بعضی مواد اولیه به کار رفته در کرم پودرها دوری کنید.

5 | (1)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x