آموزش خط چشم گرافیکی: سلبریتی مهمانی‌ها باشید

خط چشم گرافیکی را باید از جدیدترین مدل‌های خط چشم دانست که به‌سرعت در بین گروه‌های مختلف سنی محبوب شده است.

این مدل خط چشم خلاقانه و مبتکرانه ابتدا مورد استقبال نوجوانان بود، اما به‌دلیل ظاهر و حالت متفاوتش، اکنون به محبوبیت همگانی رسیده است.

اما کشیدن خط چشم گرافیکی کار ساده‌ای نیست. اکنون قصد داریم ضمن معرفی کامل‌ این نوع خط چشم جدید، درباره طرز کشیدن آن و ترفندهای این کار اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم. با ایده آل مگ همراه باشید.

خط چشم گرافیکی چیست؟

خط چشم گرافیکی چیست

برای کشیدن یک خط چشم زیبا، ابتدا خط چشم مناسب خود را همانطور که در کدام مدل خط چشم برای من مناسب است؟ گفته شد، انتخاب کنید. اگر می‌خواهید یک آرایش متفاوت داشته باشید، سراغ خط چشم گرافیکی بروید.

این نوع خط چشم ممکن است از خطوط ساده و مستقیم تا خطوط پیچیده و منحنی تشکیل شده باشد و می‌توان آن را با رنگ‌های مختلف، مانند مشکی، سفید، نارنجی، آبی یا نقره ای اجرا کرد.

خط چشم گرافیکی قادر به ایجاد ظاهری دراماتیک و ظریف یا جسور و قوی است. تنها کافی است تا در نحوه اجرا و کشیدن آن کمی تغییر ایجاد کنید.

برای مثال با کشیدن خطوط ضخیم‌تر و بلندتر که زاویه‌های تیز و تند دارند، می‌توانید چشم‌ها را جسور و قوی نشان دهید. برای داشتن ظاهری ظریف و ملیح نیز خطوط نازک‌‌تر و کوتاه‌تر با انحنای کم کمک کننده خواهند بود. 

تفاوت خط چشم گرافیکی با مدل‌های دیگر

اجرای خط چشم گرافیکی با رنگ‌های مختلف

خط چشم گرافیکی به‌عنوان یک سبک خط چشم ساختارشکنانه و مدرن، تفاوت زیادی با انواع خط چشم کلاسیک دارد. همین تفاوت ساختاری باعث شده است که نظرات متناقضی درباره آن بشنویم. بعضی از این تفاوت‌ها عبارتند از:

  •  سبک و ظاهر

خط چشم گرافیکی از خطوط صاف و تیز برای ایجاد یک ظاهر جسورانه و چشمگیر استفاده می‌کند. در حالی که سایر انواع خط چشم، مانند خط چشم گربه‌ای یا خط چشم کلاسیک، معمولا از خطوط منحنی و نرم‌تری استفاده می‌کنند.

  • رنگ

خط چشم گرافیکی با رنگ های مختلفی مانند مشکی، سفید، طلایی یا سبز اجرا می‌شود. در حالی که سایر انواع خط چشم معمولا با رنگ مشکی کشیده می‌شوند.

  • فرم

خط چشم گرافیکی را با طرح‌های مختلف، مانند خط‌های ساده و مستقیم، خط‌های پیچیده و منحنی یا ترکیبی از خطوط مختلف می‌کشند. در حالی که سایر انواع خط چشم معمولا با طرح‌های ساده‌تری کشیده می‌شوند.

باید اضافه کرد که این نوع خط چشم برای انواع فرم‌های چشم قابل اجرا بوده و می‌توان آن را متناسب با فرم چشم کشید. ضمن اینکه این مدل برای هر مناسبتی مناسب شناخته می‌شود.

چگونه خط چشم گرافیکی بکشیم

چگونه خط چشم گرافیکی بکشیم

کشیدن خط چشم گرافیکی می تواند کمی چالش برانگیز باشد، اما با کمی تمرین می‌توانید خط چشم زیبایی بکشید که توجه همه را به خود جلب کند. در ادامه یک راهنمای گام به گام برای کشیدن خط چشم گرافیکی در اختیارتان قرار می‌دهیم:

۱. برای شروع، چشم خود را آماده کنید. برای آماده‌سازی، با یک مرطوب کننده و پرایمر پوست پلک خود را صاف و یکدست کنید. سپس از یک پایه مخصوص آرایش چشم استفاده کنید تا خط چشم را ثابت نگه دارد.

۲. خط چشم خود را آماده کنید. برای کشیدن خط چشم گرافیکی، به یک خط چشم مایع یا ژل با نوک باریک نیاز دارید.

اگر تازه شروع به کشیدن خط چشم گرافیکی کرده‌اید، می‌توانید از یک خط چشم مایع با نوک پهن‌تر استفاده کنید تا کنترل بیشتری داشته باشید. هم‌چنین می‌توانید از یک خط چشم مدادی یا مداد چشم استفاده کنید و سپس آن را با یک خط چشم مایع یا ژل کاور کنید.

بیشتر بخوانید: مدل های آرایش چشم جدید 1402 ؛ ترندهای روز را بشناسید

۳. ابتدا یک خط چشم نازک در امتداد خط مژه بالایی بکشید. سعی کنید خط را صاف و یکدست بکشید.

۴. سپس خط را به سمت گوشه خارجی چشم بسط دهید. می‌توانید این خط را به سمت بالا یا پایین بکشید تا یک خط صاف و تیز ایجاد کنید.

۵. حالا می‌توانید خط را به دلخواه خود ضخیم‌تر کنید. برای این کار، بهتر است روی خط قبلی را چند بار با خط چشم مایع یا ماژیکی مجدد بکشید. ضخیم‌تر شدن خط چشم بستگی به خواست و نظر شما دارد. می‌توانید همان‌طور باریک آن را رها کنید.

۶. اگر می‌خواهید خط چشم گرافیکی شما پیچیده‌تر باشد، می‌توانید خطوط اضافه بکشید. این خطوط اضافه بسته به سلیقه و پسند شما می‌تواند در بخش‌های مختلف کشیده شود.

بیشتر بخوانید: راهنمای انتخاب رنگ کرم پودر برای صورت‌های مختلف

۷. در نهایت، می توانید خط چشم را با استفاده از یک اسپری آرایش یا پودر فیکساتور ثابت کنید.

در اینجا چند نکته اضافی برای کشیدن خط چشم گرافیکی آورده شده است:

  • برای ایجاد یک خط صاف و تیز، چشم خود را با یک انگشت باز نگه دارید.
  • اگر اشتباه کردید، می توانید با استفاده از یک گوش پاک‌کن آغشته به پاک کننده آرایشی آن را پاک کنید.

اگر نتوانستید خط چشم بی‌نقصی بکشید ناامید نشوید. کشیدن خط چشم گرافیکی یک کار حرفه‌ای است. تنها به کمی تمرین بیشتر نیاز دارید.

انواع خط چشم گرافیکی

انواع خط چشم گرافیکی با رنگ‌ها و مدل‌های مختلف

خط چشم گرافیکی را با طرح‌های مختلف می‌توان کشید. چند طرح خط چشم گرافیکی که می‌توانید امتحان کنید عبارتند از:

یک مدل خط چشم ساده و مستقیم

  • خط چشم مستقیم: این طرح ساده‌ترین طرح خط چشم گرافیکی است. برای کشیدن این طرح، فقط کافی است یک خط صاف و تیز در امتداد خط مژه بالایی بکشید.

چگونه چشم ها را آرایش کنیم

  • خط چشم منحنی: این طرح پیچیده‌تر است. برای کشیدن این طرح، می‌توانید خط را به سمت بالا یا پایین بکشید تا یک خط منحنی ایجاد کنید.

چطور چشم ها را آرایش متفاوتی کنیم

  • خط چشم دوتایی: این طرح از دو خط موازی استفاده می‌کند. برای کشیدن این طرح، باید دو خط موازی را در امتداد خط مژه بالایی بکشید.

کشیدن خط چشم رنگی و سه بعدی

  • خط چشم سه بعدی: این طرح از سه خط موازی تشکیل می‌شود که در امتداد خط مژه بالایی کشیده خواهند شد.

خط چشم گرافیکی

  • خط چشم ترکیبی: این طرح ترکیبی از طرح‌های مختلف است. برای کشیدن این طرح، باید از تخیل خود استفاده و طرح‌های مختلف را ترکیب کنید.

اینکه کدام مدل خط چشم گرافیکی را انتخاب کنید، بستگی به تخصص و توانایی شما در کشیدن این نوع خط چشم و البته فرم و حالت چشم‌های‌تان دارد. البته بهتر است این مدل را با سبک آرایش نیز هماهنگ کرد.

انتخاب مدل خط چشم گرافیکی

تغییر حالت و فرم چشم با کمک خط چشم گرافیکی

بنابر آنچه گفته شد، انتخاب خط چشم گرافیکی مناسب، به عوامل مختلفی بستگی دارد. نکات مهم برای انتخاب نوع مناسب خط چشم گرافیکی عبارتند از:

1. به فرم چشم خود توجه کنید. ضخامت و انحنا یا تیزی خط‌ها نسبت مستقیمی با درشتی و ریزی چشم‌ها دارند.

برای مثال چشم‌های درشت‌تر را می‌توان با خطوط نازک، کشیده، تیز و زاویه‌دار متعادل کرد. درعین حال با خطوط ضخیم، منحنی و کوتاه می‌توان چشم‌های ریزتر را درست نشان داد.

2. به مناسبت و موقعیت توجه کنید. دقت کنید که برای چه مراسمی آرایش می‌کنید. قرار است تنها یک آرایش روزانه برای رفتن به دانشگاه باشد یا به جشن تولد می‌روید.

بیشتر بخوانید: تفاوت مدل موی فارا و لیر ؛ کدام به صورت شما می‌آید

متناسب با مناسبت و سبک آرایش، این انتخاب را انجام دهید. طرح‌های خلوت‌تر و ساده‌تر برای آرایش‌های ملایم‌تر مناسبند و طرح‌های پرکارتر و باجزئیات بیشتر برای آرایش‌های شبانه و سنگین.

3. در مورد رنگ خط چشم در این مدل آزادی عمل بیشتری دارید. می‌توانید آن را با رنگ آرایش یا رنگ چشم خود هماهنگ کنید. اگر آرایش نود و ملایم داشتید، هماهنگ کردن رنگ خط چشم با رنگ اکسسوری‌ها یا ناخن‌ها نیز جذاب خواهد بود.

برای کشیدن خط چشم گرافیکی خوب و انتخاب یک طرح مناسب به میل و علاقه خود نیز بسیار توجه کنید. این نوع خط چشم بسیار جسورانه و ساختارشکنانه است. بنابراین هیچ محدودیتی برای خود قائل نشوید.

رنگ‌ها در خط چشم گرافیکی

اجرای خط چشم گرافیکی ساده با رنگ‌های قرمز و آبی

گفتیم که درمورد رنگ خط چشم گرافیکی هیچ محدودیتی وجود ندارد. اساسا این یکی از مزایای این نوع خط چشم است.

برخلاف خط چشم‌های کلاسیک مانند خط چشم گربه‌ای یا روباهی، این مدل را می‌توان با رنگ‌های مختلف مانند مشکی، سفید، طلایی یا نقره‌ای اجرا کرد. هر رنگی نیز مزایای خاص خود را دارد:

  • مشکی که رنگ کلاسیک خط چشم بوده و برای ایجاد ظاهری جسورانه و دراماتیک مناسب است.
  • سفید که می‌تواند به ایجاد ظاهری روشن و ظریف در فرم‌های مختلف چشم و به برجسته کردن چشم‌های تیره کمک کند.
  • رنگ های طلایی یا نقره‌ای می‌توانند با ایجاد تمرکز بر چشم‌ها ظاهری خیره کننده و شیک به آرایش دهند.

از دیگر مزایای خط چشم گرافیکی این است که می‌توان آن را با رنگ‌های ترکیبی اجرا کرد. به‌این معنی که از دو یا چند رنگ برای کشیدن این نوع خط چشم کمک گرفت.

سوالات متداول

آیا می‌توان خط چشم گرافیکی را نیز با سایه آکوا و قلم‌مو کشید؟

بله، اما توجه داشته باشید که این‌کار نیاز به تسلط و مهارت زیادی دارد. کار با آکوا و براش به‌طور کلی تخصصی است.

سبک خط چشم گرافیکی با توجه به سن متفاوت است؟

 خیر، این مدل خط چشم خارج از مرزبندی‌ها و قواعد مرسوم و سنتی حرکت می‌کند. بنابراین نمی‌توان برای آن محدودیتی قائل شد.

می‌توان این مدل خط چشم را با خط چشم مدادی کشید؟

بله اما قطعا جلوه و زیبایی لازم را پیدا نمی‌کند. بهتر است بعد از کشیدن با مداد، روی آن را خط چشم ماژیکی یا ژلی بکشید.

امتیاز شما به این پست
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x