راهنمای انتخاب رنگ کرم پودر برای صورت های مختلف

انتخاب رنگ کرم پودر مناسب در روتین آرایشی بسیار مهم است و باید کرم پودری را انتخاب کنید که رنگ آن، متناسب با پوست شما باشد. آیا شما می‌دانید چه رنگ و چه نوع کرم پودری برای پوست شما مناسب است؟

اکثر خانم ها فکر می‌کنند که استفاده از کرم پودری که تمام لکه‌های پوستی را بپوشاند و پوست‌ آنها را روشن‌تر کند بهتر است، که این باور کاملا اشتباه است!

شما باید کرم آرایشی را انتخاب کنید که هم‌رنگ پوست شما باشد و علاوه بر پوشش، به خوبی از پوستتان محافظت کند. تا آخر این مقاله با ما در ایده آل مگ همراه باشید تا جنس و رنگ پوست خود را بهتر بشناسید.

راهنمای کرم پودر برای پوست چرب

انتخاب کرم پودر مایع با روکش مات برای خانم‌هایی که پوست چرب دارند مناسب‌تر است؛ چون دارای رنگ ‌دانه‌هایی است که چربی پوست شما را می‌گیرد و مانع از چرب و براق شدن مجدد آن می‌شود.

کرم پودر برای پوست چرب

بنابراین انتخاب رنگ کرم پودر مات، برای پوست‌های چرب یک گزینه عالی است و می‌تواند پوشش خوبی برای پوست شما داشته باشد.

کرم پودر مات می‌تواند چربی پوست شما را کاهش دهد و ماندگاری آن روی صورت شما بیشتر است. همچنین می‌توانید در صورت دلخواه، با کانتورینگ و سایه زدن از ماتی کرم کاسته و آرایش خود را به تعادل برسانید.

به این نکته توجه کنید که استفاده از کرم پودر نمی‌تواند جایگزین خوبی برای کرم ضد آفتاب باشد پس اگر طولانی مدت در معرض آفتاب هستید، می‌توانید از کرم پودر‌هایی که دارای SPF هستند استفاده کنید.

افرادی که پوست چرب دارند بهتر است از کرم‌های پودری یا کرم‌های مایع بدون چربی استفاده کنند؛ چون دارای ریز دانه‌هایی هستند که چربی پوست شما را جذب می‌کنند و چهره شما صاف و مات به نظر می‌رسد.

نکته: استفاده از آب‌رسان مخصوص پوست چرب قبل از استفاده از کرم پودر را فراموش نکنید.

اگر نمی‌دانید چگونه باید کرم پودر مناسب پوست خود را خریداری کنید و کاربرد دقیق آن را نمی‌دانید تا آخر مقاله با ما همراه باشید.

چگونه تناژ پوست خود را مشخص کنیم؟

گردن و خط فک، بهترین قسمت برای تست و انتخاب رنگ کرم پودر هستند و اینگونه شما متوجه می‌شوید که آیا رنگ کرم با پوست شما تطابق دارد یا خیر.

کرم پودر آرایشی مایع

راه دیگری که می‌توان برای پیدا کردن نوع رنگ پوستتان امتحان کنید این است که به رگ‌های مچ دست خود نگاه کنید. اگر رگ‌های بنفش و مایل به آبی دارید، رنگ پوست شما سرد است و باید کرم پودر‌های روشن را انتخاب کنید.

اگر رگ‌های شما سبز هستند رنگ پوست شما گرم است و باید کرم پودر‌های تیره‌تر را انتخاب کنید.

توجه داشته باشید که از کرم‌های مناسب و با تناژهای شبیه به پوست خود خریداری کنید؛ چون استفاده از کرم پودر نامناسب بر چهره شما تاثیر تاثیر منفی دارد.

اگر کرمی که استفاده می‌کنید روشن‌تر از پوست شما باشد؛ رنگ پوست شما مایل به خاکستری می‌شود که اصلا جالب و زیبا نیست.

انتخاب رنگ کرم پودر مناسب

زمانی که طیف رنگی پوست خود را مشخص کردید، خرید کرم پودر برای شما آسان می‌شود و در نهایت بهترین آن را انتخاب می‌کنید.

انتخاب رنگ کرم پودر مناسب برای پوست چرب

همچنین باید بدانید که ممکن است رنگ پوست در تابستان و زمستان تغییر کند و احتمال دارد کرم شما در طول سال، نیاز به تعویض داشته باشد.

برخی از کرم‌ها دارای برچسب‌هایی با رنگ گرم و سرد هستند و می‌تواند شما را هنگام خرید راهنمایی کند:

روی این برچسب اگر با حرف N شروع شود، یعنی برای پوست‌های معمولی و اگر با حرف C شروع شده بود برای پوست‌های سرد (سفید) مناسب است. در صورتی که با حرف W شروع شده بود، یعنی برای پوست‌های گرم (سبزه) مناسب است.

برای مثال برخی از کرم پودر‌ها را دیده‌اید که دارای شماره NC20 هستند که یعنی برای پوست‌های معمولی و گندمی مناسب هستند.

مراحل استفاده صحیح از کرم پودر

  • برای انتخاب رنگ کرم پودر مناسب و پوشش یکنواخت آن روی صورت، باید قبل از استفاده از کرم پودر، صورت خود را بشورید یا با پاک کننده‌ صورت خود را تمیز کنید.
  • سپس از یک کرم یا سرم ویتامینه مناسب پوست چرب استفاده کنید تا پوستتان بعد از آریش و بسته بودن منافذ شاداب بماند، در آخر کرم پودر را به صورت یکپارچه روی صورتتان پوشش دهد.
  • کرم پودر خود را قبل از استفاده اندکی تکان دهید تا مواد کرم، به خوبی مخلوط شوند.
  • هنگام استفاده از کرم پودر سعی کنید از یک برس حجیم یا پد‌های مخصوص استفاده کنید، اینگونه کرم مایع بهتر بر روی پوست می‌نشیند و به صورت مساوی، صورت شما را پوشش می دهد.
  • نحوه حرکت دادن برسی که آغشته از کرم پودر است نیز بسیار مهم است. توصیه می‌کنیم ابتدا برس را از وسط صورت به سمت بیرون حرکت دهید و سپس با برس به صورت دایره های کوچک روی پوست خود بکشید. در حین انجام این کار نباید نوازش‌گونه یا محکم و خشن باشد.

راهنمای انتخاب کرم پودر برای پوست خشک

پوست‌های خشک، حساس و نازک هستند و ممکن است با استفاده از کرم‌های نامناسب، پوست شما تحریک و پوسته پوسته شود و دچار لکه‌های قرمز و آکنه شوید.

کرم پودر برای پوست خشک

اما همانطور که می‌دانید افرادی که پوست خشکی دارند و نادرست آرایش می‌کنند ممکن است ساعتی بعد از آرایش، پوست ترک بخورد و باعث نارضایتی شود. بنابراین قبل از آرایش، حتما رطوبت پوست خود را کنترل کنید.

شما باید از کرم و کرم پودری استفاده کنید که پوست شما را مرطوب، شاداب و درخشان می‌کند. اگر پوست خشکی دارید باید مراقبت‌های پوستی خود را هر روز انجام دهید و فقط برای داشتن ظاهری خوب تلاش نکنید.

هدف شما باید پوستی سالم و شاداب باشد. در این بخش از مقاله، نکاتی در مورد انتخاب رنگ کرم پودر مناسب پوست‌های خشک صحبت می‌کنیم.

6 نکته‌ای که هنگام استفاده از کرم پودر باید رعایت کنید

  • قبل از مصرف کرم پودر باید مراحل مراقبت‌های پوستی خود را انجام دهید تا پوست شما آماده آرایش شود. سعی کنید قبل از مرطوب کننده و کرم ضد آفتاب، از سرم های پوستی تقویتی ویتامین C و E استفاده کنید یا در نبود سرم‌های پوستی، از آب‌رسان‌های مناسب پوست خشک استفاده کنید.
  • وقتی صحبت از انتخاب کرم پودر می‌شود خانم‌ها به پوشش‌های زیاد و سنگین فکر می‌کنند؛ اما باید بدانید برای پوست‌های خشک و بدون لک، استفاده از کرم پودر‌هایی که پوشش متوسطی دارند بهترین گزینه هستند. چون کرم‌هایی که پوشش زیاد و کامل‌تری دارند خشکی پوست شما را تشدید می‌کند.
کرم پودر سبک با پوشش دهی خوب
کرم پودر سبک با پوشش دهی خوب
  • ممکن است در پایان آرایش، احساس خشکی یا کشیدگی روی پوست خود داشته باشید که در اینجا توصیه می‌کنیم از خرید کرم پودر‌های مات و سنگین خودداری کنید و در عو، کرم‌هایی که اندکی براق هستند و بافت سبکی دارند را جایگزین کرم‌های سنگین کنید و با پنکیک‌های پودری، می‌توانید درخشش آن را تنظیم کنید.
  • توصیه ما در انتخاب کرم پودر برای پوست‌های خشک این است که از آب‌رسان و کرم پودری که دارای اسیدهیالورونیک، روغن‌های گیاهی و گلیسیرین هستند استفاده کنید تا رطوبت پوست شما حفظ شود. اینگونه پوست شاداب‌تر و جوان‌تری خواهید داشت.
کرم پودر برای پوست روشن
کرم پودر برای پوست روشن
  • ممکن است این کرم پودر‌ها برای مدت زمان زیادی روی پوست شما باقی بماند پس توجه کنید که فاقد مواد عطری و حساسیت زا باشند تا مانع از التهاب و قرمزی پوست شما شود.
  • اگر عادت دارید به جای کرم ضد آفتاب از کرم پودر استفاده کنید، حتما کرم پودری را خریداری کنید که دارای SPF مناسب باشد تا بتواند از پوست شما در برابر اشعه خورشید محافظت کند.
در کل افرادی که پوست خشکی دارند بیشتر از کرم پودر‌های براق استقبال می‌کنند، چون به خوبی روی پوست‌های خشک می‌نشیند؛ همچنین بافت سبکی دارد، پوست را مرطوب می‌کند و استفاده از آن راحت است.

معمولا در کرم پودر‌های مایع و براق، از روغن‌هایی مانند جوجوبا یا روغن بادام استفاده می‌شود تا پوست را مرطوب و جوان نگه دارند. با این حال می‌توانید با استفاده از پنکیک پودری و با توجه به نوع آرایش، درخشش پوست خود را کنترل کنید.

راهنمای انتخاب کرم پودر برای پوست معمولی

کرم پودر با طیف رنگی مختلفی وجود دارد. شاید زمان زیادی را برای خرید یک کرم پودری که متناسب با تناژ رنگ پوست شما باشد صرف کنید یا با نداشتن آگاهی کامل، ممکن است مبلغ زیادی بابت کرم بپردازید؛ اما برای شما کاربردی نباشد.

در این بخش از مقاله 8 ویژگی انتخاب رنگ کرم پودر برای پوست‌های معمولی را توضیح می‌دهیم تا با اطمینان کامل خرید کنید.

1.به فرمول کرم پودر خود دقت کنید

قبل از خرید کرم باید به فرمولاسیون آن توجه کنید و دقت کنید که برای چه نوع پوستی مناسب است. با توجه به راهنمای کرم، متوجه می‌شوید که آیا برای پوست‌ معمولی مناسب است یا خیر.! همچنین با مطالعه بروشور محصول می‌توانید اطلاعات بیشتری به دست بیاورید.

کرم پودر برای پوست معمولی

علاوه بر اینکه به جامد، مایع، مات یا براقی کرم توجه می‌کنید، باید به موادی که در ساخت فوندانسیون یا کرم پودر استفاده می‌شوند نیز دقت کنید.

توصیه می‌کنیم کرم پودری که انتخاب می‌کنید غیر کومیدوژن (ترکیباتی که باعث لک و جوش می‌شوند) باشند. همچنین توجه کنید مگان و حاوی ترکیبات سمی نباشند.

بهترین کار این است که قبل از خرید، وارد وب سایت برند محصول آرایشی شوید. در آن‌جا لیست کاملی از مواد تشکیل دهنده کرم ارائه می‌دهند تا شما با آگاهی خرید کنید.

2.به سازگاری آن توجه کنید

پوست‌های معمولی محدودیتی در انتخاب رنگ کرم پودر ندارند؛ به همین دلیل به دوام کرم باید توجه بیشتری داشته باشید. کرم پودر‌های مایع و براق می‌تواند انتخاب خوبی باشند.

ولی اگر پوشش مات و مخملی دوست دارید، می‌توانید کرم پودر مایع و مات را انتخاب کنید که ماندگاری بیشتری دارند و برای مدت طولانی‌تری روی پوست شما باقی می‌ماند.

کرم پودر‌های جامد و پودری، دارای رنگ‌دانه‌های خشک و مواد معدنی هستند که پوشش نسبتا خوبی دارند؛ ولی برای افرادی که نمی‌توانند حرفه‌ای آرایش کنند توصیه نمی‌شوند.

3.به رنگ پوست خود توجه کنید

رنگ کرم پودر باید با رنگ پوست شما مطابقت داشته باشد؛ توجه داشته باشید که برخی از کرم پودر‌ها بعد از اینکه روی پوست و در مجاورت هوا قرار می‌گیرند، اکسید می‌شوند و باعث قرمزی و تغییر رنگ آن می‌شود.

کرم پودر برای پوست معمولی

البته ناگفته نماند که این واکنش شیمیایی یا اکسیداسیون، برای همه کرم پودر‌ها اتفاق می‌افتد. فقط شما باید بدانید که برند مورد نظر تا چه اندازه به ترکیبات کرم توجه می‌کند.

یک کرم با داشتن فرمولی درست و با کیفیت اکسیداسیون را در نظر می‌گیرد. بنابراین کرم پودر نباید رنگ ‌نارنجی روشنی روی پوست شما ایجاد کند.

4.پوشش مناسب بر روی پوست

کرم پودر مناسب باید بتواند لکه‌های جزئی، جوش و تغییر رنگ پوستی را مانند قرمزی، بدون نیاز به کانسیلیر و کرم اضافی بپوشاند.

همچنین به اندازه‌ای غلضت داشته باشد که مقدار کمی از آن بتواند پوشش دلخواه را ایجاد کند. اما اگر پوست معمولی و بدون جوش و لک دارید، توصیه می‌کنم از کرم‌های ضد آفتاب رنگی و مناسب استفاده کنید.

5.داشتن قابلیت ترکیب با سایر کرم‌ها

یک کرم پودر خوب هنگام استفاده بر روی پوست می‌نشیند و به عبارتی به جسم پوست می‌رود و به صورت یک‌دست و طبیعی روی صورت پخش می‌شود. مثلا زمانی که از برس یا کانسیلر استفاده می‌کنیم، نباید رد برس روی صورت باقی بماند.

6.زمان جذب کرم پودر بر روی صورت

هدف اصلی انتخاب رنگ کرم پودر، افزایش زیبایی طبیعی شما است و این بستگی به کیفیت و ماندگاری کرم شما دارد. کرم پودر برای پوست‌های معمولی باید درخشنگی متوسطی به پوست شما بدهد و در پایان کار روی پوست شما لطیف باشد و احساس خشکی یا کشیدگی نکنید.

کرم پودر برای پوست معمولی

اگر چند دقیقه بعد از استفاده کرم، رد انگشتان روی صورتتان بماند، یعنی کرم روغن بالایی دارد و برای پوست‌های خشک مناسب بوده است.

7.مدت زمان ماندگاری کرم پودر بر روی صورت

اگر شاغل هستید یا مدت زمان زیادی در مراسم و مهمانی‌ها می‌گذرانید، باید از کرم پودر باکیفیت و بادوام استفاده کنید؛ چون آرایش شما در دما و محیط‌های مختلفی قرار می‌گیرد و ممکن است اساس آرایش و چهره شما را تغییر دهد که اصلا جالب نیست.

قبل از خرید کرم پودر از فروشنده سوال کنید تا بتواند کرمی باکیفیت و با پوشش 8 ساعته به شما معرفی کند که پس از استفاده، پوست شما خشک نشود.

به این نکته توجه کنید که هیچگاه با آرایش نخوابید و بعد از شستشوی صورت، حتما از آب‌رسان استفاده کنید تا پوست معمولی شما تبدیل به پوستی خشک نشود.

8.قیمت

وقتی صحبت از انتخاب رنگ کرم با کیفیت بالا می‌شود، قیمت‌ها افزایش پیدا می‌کنند. اغلب کرم‌های خوب و باکیفیت، دارای قیمت بالاتری هستند؛ زیرا دارای فرمولاسیون‌های بیشتر و بهتری هستند. با این حال قیمت بیشتر نماد کیفیت بالاتر نیست.

کرم آرایشی را با برس روی صورت خود پخش کنید

برخی از برند‌ها هستند که محصولات خوب و باکیفیتی را ارائه می‌دهند که به خوبی از پوست شما مراقبت می‌کنند و دارای قیمت مناسبی هم هستند.

شما باید با توجه به تجربه‌هایی که به دست آوردید، بدانید چه کرمی با پوست شما سازگاری دارد و می‌تواند باعث یک آرایش خوب برای شما شود.

کرم پودر برای صورت سبزه

کرم پودر به عنوان یکی از ابزار‌های اصلی و پایه و اساس آرایش به شمار می‌رود که می‌تواند لک، جوش، آکنه و… را به خوبی پوشش دهد.

در کل، کرم پودر به دو صورت مات و براق وجود دارد و افرادی که دارای پوست‌های معمولی هستند، می‌توانند از هر دو نوع استفاده کنند. ولی باید بدانید که کدام مدل روی پوست شما بهتر عمل می‌کند.

کرم پودر برای پوست سبزه

کرم پودر‌ مات نور را منعکس نمی‌کند و معمولا پوشش بیشتر و کامل‌تری دارد و برای افرادی که جوش می‌زنند یا لکه‌های پوستی دارند، بهتر است.

اما کرم پودرهای براق معمولا دارای روغن‌های طبیعی و مرطوب کننده‌های بیشتری هستند که هنگام استفاده نور را منعکس می‌کند و پوست شما، درخشان‌تر دیده می‌شود که ما در قسمت قبل، برای پوست‌های خشک این نوع کرم را توصیه کردیم.

در گذشته کرم پود‌ر‌ها دارای طیف رنگی وسیعی نبودند و این موضوع باعث می‌شد افرادی که رنگ پوست تیره‌تری دارند در پیدا کردن یک کرم پودر مناسب که با رنگ پوستشان تطابق داشته باشد، با مشکل مواجه شوند.

خوشبختانه امروزه بسیاری از برند‌ها، کرم پودر‌های خود را در طیف‌های رنگی بیشتری تولید می‌کنند و دیگر نیاز به ترکیب کرم‌ها با پودر‌های رنگی نیست.

علاوه بر انتخاب کرم پودر با رنگ مناسب باید به نوع پوست خود (چرب، معمولی، خشک) نوع پوششی که می‌خواهید (مات، براق) و بافت کرم پودر (جامد، مایع) توجه کنید.

مهم ترین چیزی که باید در خرید کرم پودر برای پوست‌های تیره توجه کرد این‌ است که ته رنگ پوست خود را پیدا کنید. در ادامه به توضیح بیشتر این موضوع می‌پردازیم.

پیدا کردن ته رنگ پوست سبزه

بین ته رنگ و رنگ پوست تفاوت وجود دارد؛ چون ته رنگ، در زیر پوست طبیعی شما قرار دارد و زمانی که پوست ملتهب می‌شود، بیشتر خود نمایی می‌کند.

کشف ته رنگ پوستتان می‌تواند یک شاه کلید برای انتخاب رنگ کرم پودر و  دلیلی برای داشتن آرایشی مناسب و زیبا باشد. همچنین سعی کنید ته رنگ پوست خود را با آرایش تغییر ندهید؛ چون چهره شما غیر طبیعی می‌شود.

  • اگر پوست شما بین قهوه‌ای (مایل به قهوه‌ای و گندمی) است، احتمالا ته رنگ گرمی دارید. البته ممکن است برخی افراد با داشتن پوست تیره‌تر، دارای ته رنگ سردی باشند که نباید از آن چشم پوشی کرد. این نکته را به یاد داشته باشید که ته رنگ پوست شما ممکن است با توجه به تغییر فصل‌ها نیز تغییر کند.
  • با تست طلا و جواهرات نیز می‌توانید ته رنگ پوست خود را تعیین کنید. یک دستبند طلایی و یک دستبند نقره‌ای دست کنید به نظر شما کدام بهتر است؟ اگر نقره شما را بی روح و طلایی پوست شما را درخشان جلوه می دهد، احتمالا ته رنگ گرم و پوست سبزه‌ای دارید.
  • هنگام انتخاب کرم پودر اگر بین دو یا سه رنگ تردید داشتید، می‌توانید آن کرم‌ها را در کنار هم و بدون اینکه که باهم ترکیب شوند، مقداری بالای خط فک تا نزدیکی گردن بکشید.
  • سپس 5 دقیقه صبر کنید و سپس در نور طبیعی آنها را برسی کنید. این بهترین راه برای انتخاب یک کرم پودر مناسب پوست شما است.

کرم پودر برای پوست سبزه

نکته‌ای که در اینجا حائز اهمیت است، این است که افرادی که پوست چربی دارند باید یک درجه کرم خود را روشن‌تر از رنگ پوست خود بگیرند؛ چون پوست چرب باعث ایجاد توهم به رنگ پوست تیره می‌شود.

انتخاب کرم پودر مناسب

توصیه می‌کنیم از کرم پودر‌های مایع استفاده کنید؛ چون روی پوست‌های تیره، شاداب‌تر به نظر می‌رسند و راحت‌تر با پوست ترکیب می‌شوند.

انتخاب کرم پودر مناسب باعث پوست شاد و زیبا می‌شود

شاید برخی افراد در کنار دهان و زیر چشم‌ها تیرگی بیشتری داشته باشند. در این صورت باید از کرم پودر‌های سنگین‌تر با پوشش‌دهی بیشتری استفاده کنند تا رنگ پوست خود را یک‌دست کنند.

رنگ پوست سبزه نور را به خوبی منعکس می‌کند و صورت شما به صورت طبیعی براق است. پس از خرید کرم پودر‌هایی که باعث درخشش می‌شوند، خود داری کنید.

در عوض از کرم‌هایی که مات‌ یا نیمه مات هستند استفاده کنید تا در صورت شما تعادل برقرار شود.

اگر نمی‌توانید کرم پودری را در فروشگاه‌ها پیدا کنید که با رنگ پوست شما مطابقت داشته باشد، سعی کنید به صورت آنلاین جستوجو کنید تا یک کرم دقیق‌تر و با آگاهی بیشتر پیدا کنید. قطعا جستوجوی آنلاین برای شما مفید خواهد بود و طیف بیشتری از رنگ‌ها را می‌بینید.

کرم پودر برای پوست صورت روشن

مهم نیست چقدر برای انتخاب رنگ کرم پودر هزینه کردید یا چقدر باکیفیت است؛ اگر با نوع پوست شما سازگاری نداشته باشد، کمکی به شما نخواهد کرد و آرایش شما غیر طبیعی خواهد بود!

کرم پودر برای پوست روشن

همانطور که در قسمت‌های قبلی توضیح دادیم، کرم پودر‌های بسیاری در بازار وجود دارند که می‌توانید با توجه به ویژگی‌های پوست خود، آنها را انتخاب کنید.

اکثر افرادی که ته رنگ پوستشان سرد است، دارای پوست‌ و موهای روشنی هستند، پس باید از کانسیلر و کرم پودر‌های روشن استفاده کنند.

اگر دوست دارید صورت شما شاداب و گرم‌تر دیده شود، می‌توانید از کرم پودر‌هایی که یک یا دو درجه تیره‌تر هستند استفاده کنید؛ اما توجه داشته باشید که اختلاف رنگ زیاد نباشد.

به افرادی که پوست روشن، بدون لک و جوش دارند توصیه می‌کنیم از کرم پودر‌های سبک استفاده کنند که ظاهری طبیعی دارند.

اگر می‌دانید پوست شما ایرادی ندارد، بهتر است از انتخاب کرم پودر‌های مات و با پوشش زیاد خودداری کنید تا پوست شما جوانی و رطوبت خود را حفظ کند.

افرادی که پوست سفیدی دارند و مدت زمان زیادی را در بیرون از خانه سپری می‌کنند، ممکن است در طول سال رنگ پوستشان تغییر کند و لازم باشد کرم پودر خود را تعویض کنند.

هنگام انتخاب کرم پودر فقط به مدت زمان ماندگاری کرم دقت نکنید؛ چون اگر با پوست سازش نکند ممکن است پوست شما ترک بخورد، کیکی شود یا بعد از دو ساعت، محو یا اکسید شود.

کلام آخر

انتخاب کرم پودر مناسب بسیار مهم است؛ چون یکی از پرمصرف‌ترین لوازم‌ آرایشی برای خانم‌ها است و ممکن است زمان زیادی روی پوست شما باقی بماند.

یک کرم پودر خوب و قابل اعتماد باید لکه و جوش‌ها را به خوبی بپوشاند، به راحتی با سایر کرم‌ها ترکیب شود و بتواند حداقل به مدت 5 ساعت، بدون تغییر باقی بماند.

در این مقاله سعی کردیم در مورد انتخاب رنگ کرم پودر مناسب با پوست‌های مختلف با رنگ‌های متفاوت صحبت کنیم. اگر این مقاله برای شما مفید بود یا اطلاعی در این موضوع دارید، خوشحال می‌شویم برای ما ارسال کنید تا از تجربیات شما نیز آگاه شویم.

سوالات متداول

آیا کرم پودر مایع برای پوست‌های چرم مفید‌تر است؟

اگر کرمی می‌خواهید که پوشش بالا و سبکی داشته باشد بهتر است از کرم‌های مایع و مات استفاده کنید چون کرم‌های مایع بهتر بر روی پوست می‌نشیند و یک روکش مات و نرم دارد که چهره شما را طبیعی جلوه می‌دهد.

کرم پودر جامد بهتر است یا مایع؟

توصیه ما به شما کرم پودر‌های مایع می‌باشد چون حاوی مواد مرطوب کننده، ویتامین، آبرسان و… است و متناسب با پوست‌های مختلف تولید می‌شوند که می‌تواند پوست شما را بدون حساسیت نگهدارد در نتیجه آرایش چهره شما طبیعی و زیبا جلوه می دهد.

برای تثبیت آرایش خود از پودرفیکس استفاده کنیم یا اسپری فیکساتور؟

بستگی به نیاز و نوع پوست شما دارد.استفاده از اسپری آرایش شما را درخشان تر می‌کند و مناسب آرایش‌های سنگین است درحالی که پودر فیکس درخشش صورت شما را از بین می‌برد و پوست شما را یکدست و مات جلوه می‌دهد.

3.7 | (3)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x