اصول داشتن استایل تابستانه خنک و شاد

مانند هر فصل دیگری، فصل تابستان هم لباس‌های خاص خود را می‌خواهد. آیا می‌دانید بهتر است از چه پارچه‌هایی در این فصل استفاده کنید؟ فکر می‌کنید چه مدل لباس‌هایی برای یک استایل تابستانه مناسب‌ترند؟ در مورد رنگ‌ها چه می‌دانید؟

این‌ها همه سوالاتی هستند که می‌توانید با پاسخ دادن به آن‌ها یک استایل تک تابستانه داشته باشید. در این مقاله از ایده آل مگ به این سوالات پاسخ می‌دهیم و عکس‌هایی می‌بینیم که می‌توانیم از آن‌ها برای ست کردن لباس‌ها در فصل تابستان ایده بگیریم.

چگونه استایل تابستانه خنک و شاد داشته باشیم؟

برای ایجاد یک استایل تابستانه خنک و شاد، بیش از هر چیز باید خصوصیات فصل را در نظر بگیرید. هوا بسیار گرم است؛ بنابراین استفاده از پوشش‌های چند لایه مگر در موارد رسمی و ضروری به کار نمی‌آید.

استایل تابستانه

گاهی تابش آفتاب کلافه‌تان می‌کند؛ پس لازم است از اکسسوری‌های مناسب مثل عینک آفتابی هم استفاده کنید. باید فکری هم به حال تعریق‌های شدید تابستانه کنید؛ پس هر جنس پارچه‌ای هم مناسب این فصل نیست.

در تابستان چه رنگ‌ها و پارچه‌هایی بپوشیم؟

برای ایجاد حس خنکی، استفاده از رنگ‌های روشن در این فصل مناسب‌تر است. سفید مثل همیشه در ابتدای این لیست قرار می‌گیرد. سفید یک رنگ مادر است و به خوبی با تمام رنگ‌های دیگر، ست می‌شود؛ اما رنگ‌های گرم و شاد دیگر مثل آبی، نارنجی، صورتی، زرد، سبز و حتی قرمز هم می‌توانند گزینه‌های مناسبی باشند.

ست مانتو سفید

برای همسویی با طبیعت، استفاده از رنگ‌های زرد، نارنجی و قرمز که یادآور رنگ خورشید هستند، برای تابستان بسیار مناسب است. ترکیب هوشمندانه زرد و بنفش را هم فراموش نکنید. ترکیب رنگ‌های سرد و گرم، یک استایل تابستانه فوق‌العاده شیک برای شما می‌سازد.

استفاده از رنگ سبز هم برای تابستان انتخاب فوق‌العاده‌ای است. بسته به اینکه کدام طیف سبز را انتخاب کرده‌اید، می‌توانید در کنار آن از زرد و آبی استفاده کنید.

تناژهای مختلف طوسی را از یاد نبرید. طوسی را به عنوان یک رنگ خنثی، به راحتی می‌توانید با رنگ‌های متنوع فراوانی ست کنید و استایل‌هایی جذاب بسازید. این رنگ‌ها به خوبی نور خورشید را بازتاب می‌دهند و شما احساس بسیار خوبی را تجربه خواهید کرد.

پس در فصل تابستان باید رنگ‌های روشن و شاد را انتخاب کنید. برای داشتن تیپ تابستانه ایده آل لباس‌ها را بر اساس اصول ست کردن رنگ بپوشید.

برای انتخاب جنس پارچه‌ها هم اولویت با پارچه‌های نخی، کتان و پنبه است. این پارچه‌ها، سبک و خنک هستند و مانع تجمع رطوبت و عرق روی پوست شما می‌شوند. این لباس‌ها در واقع مثل حوله عمل می‌کنند و به خاطر انسجام اجزا، رطوبت و عرق را به خود جذب کرده و مانع مشکلات پوستی می‌شوند.

پارچه های مناسب

این جنس از پارچه‌ها در برابر گرمای تابستان، یک عایق حرارتی فوق‌العاده کارآمد هستند، نرمی و دوام قابل توجهی هم دارند و به علاوه آلرژی‎زا هم نیستند و به سلامت پوست شما کمک می‌کنند. در اینجا لازم است یادآوری کنیم که لباس‌های زیر هم حتما باید نخی یا پنبه‌ای باشند.

اصول ست کردن استایل تابستانه برای خانم‌ها و آقایان

در هر فصلی لباس‌های مشخصی پرکاربرد هستند. در ادامه با این لباس‌ها و روش‌های ست کردن آن‌ها آشنا می‌شویم؛ اما قبل از آن، می‌توانید تست استایل شناسی را بگذرانید و با استایل شخصی خود بهتر آشنا شوید. 

اصول ست کردن استایل تابستانه برای خانم‌ها

مهم‌ترین چیزی که یک خانم در یک استایل تابستانه باید به آن توجه کند، داشتن حس خنکی و سبکی است. زیباترین لباس‌ها هم در فصل تابستان اگر از الیاف مصنوعی و پلاستیک ساخته شده باشند، بسیار آزاردهنده و نامطلوب خواهند بود. با هم متداول‌ترین استایل‌های تابستانه زنانه را می‌بینیم.

پیراهن‌های بلند گل گلی

شاید این مورد را بتوان یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها در یک استایل‌ تابستانه دخترانه و زنانه دانست. این پیراهن‌ها کاملا گشاد و خنک هستند و در آن‌ها احساس راحتی می‌کنید. می‌توانید یک پیراهن بلند گل گلی را با یک شال ساده و کفش‌های دخترانه ست کنید. به رنگ زمینه پیراهن دقت کنید و سایر اجزا را با آن هماهنگ کنید.

ست کردن پیراهن گل گلی برای تابستان

مانتوهای گشاد

مانتوهای گشاد مدل‌های متنوعی دارند؛ مثل مانتوهای کلوش و کیمونو. این مانتوها به شما آزادی عمل زیادی می‌دهند و بسیار سبک و خنک هستند. مانتوهای گشاد معمولا تک‌رنگ و روشن هستند. شما می‌توانید مجموعه‌ای از اکسسوری‌های متنوع مثل کیف، کفش و شال خود را با آن‌ها ست کنید.

مانتوی گشاد

سرهمی‌های تابستانه

معمولا بانوان خاص‌پسند به این مورد علاقمندند. یک سرهمی تابستانه، لباسی کامل و خنک است و می‌تواند یک استایل تابستانی منحصر به فرد برای شما باشد.

سرهمی دخترانه برای تابستانه

استفاده از سرهمی می‌تواند یک استایل تابستانه دخترانه و اسپرت برای شما بسازد. همچنین یک سرهمی شیک با یک کت بلیزر خنک تابستانی، تیپی فوق‌العاده برای مهمانی‌های دوستانه شما خواهد بود.

شلوارهای گشاد

این هم یک المان پرطرفدار در میان لباس‌های تابستانی است. بسته به سایر اجزای پوشش خود، می‌توانید همراه یک شلوار گشاد و خنک تابستانی، تیپی نسبتا رسمی یا غیر‌رسمی داشته باشید.

شلوار گشاد

کت‌های بلیزر تابستانی

اگر قصد شرکت در یک موقعیت رسمی را دارید، استفاده از کت‌های بلیزر تابستانی انتخاب مناسبی است. برای این کت‌ها حتما باید از پارچه‌های خیلی سبک و خنک استفاده کنید. یک جفت کفش پاشنه‌بلند، یک کیف کوچک رسمی و یک شلوار کلاسیک را با کت بلیزر ست کنید. این یک تیپ رسمی و تابستانه زیبا است که در عین حال می‌توانید در آن احساس راحتی کنید.

کت بلیزر

دامن‌های بلند تابستانه

دامن‌های بلند هم یکی از لباس‌های مناسب برای فصل تابستان هستند. این دامن‌هامی‌توانند گل گلی یا ساده باشند؛ به علاوه می‌توانند مدل‌های متنوعی داشته باشند.

استایل تابستانه شیک دخترانه

انواع دامن‌های چین‌دار، دکمه‌دار، ترک و پیلی‌دار برای این منظور مناسب‌اند. برای داشتن یک استایل تابستانه دخترانه یا زنانه می‌توانید آن‌ها را با انواع شومیزها و تیشرت­‌های تابستانه ست کنید. استفاده از انواع کمربندها و کیف‌های کمری و دوشی می‌توانند به جذابیت بیشتر استایل شما کمک کنند.

کت و شلوارهای تابستانی

این استایل هم بیشتر مناسب موقعیت‌های رسمی است که بهتر است از رنگ‌های شاد و تک‌رنگ استفاده کنید. صورتی، سبز یا آبی ملایم انتخاب‌های خوبی هستند. در این صورت، کیف، کفش و شال خود را از رنگ‌های تیره‌تر و خنثی انتخاب کنید.

کت شلوار زنانه

سارافون‌های تابستانی

سارافون از محبوب‌ترین لباس‌های یک استایل تابستانه دخترانه هستند. این لباس‌ها مدل‌های متنوعی دارند؛ مثلا مدل‌های کلوش، پیلی‌‌دار، دکمه‌دار با طرح‌های مختلف یقه مثل یقه‌های شکاری و هفت. شما می‌توانید از انواع شلوارها، دامن‌ها و شومیزهای تابستانه در کنار این سارافون‌ها استفاده کنید. با رنگ‌ها و اکسسوری‌های مختللف بازی کنید و استایل‌های متفاوت و زیبا بسازید.

سارافون

اصول ست کردن استایل تابستانه برای آقایان

آقایان هم در تابستان می‌توانند استایل‌های راحت، خنک و بسیار شیکی داشته باشند. با هم چند آیتم متداول را ببینیم.

پیراهن‌های کژوال مردانه

استفاده از این پیراهن‌ها برای تمام فصول سال رایج است؛ اما در فصل تابستان، پیراهن‌های نخی بپوشید. بسته به موقعیت، از انواع طرح‌های راه راه، چهارخانه، توپ توپی و گل‌دار می‌توانید استفاده کنید. بدیهی است که برای موقعیت‌های رسمی، پیراهن‌های ساده‌تر و برای محیط‌های روزمره، طرح‌های شلوغ‌تر مناسب‌ترند.

پیراهن کژوال

برای یک استایل مردانه برای تابستان بهتر است از انواع رنگ‌های روشن و مناسب استفاده کنید؛ مثلا برای موقعیت‌های رسمی رنگ‌های سفید و طوسی ملایم مناسب‌ترند. برای انتخاب رنگ پیراهن حتما تناژ رنگی پوست خود را هم در نظر بگیرید.

شلوارهای کتان تابستانی

استفاده از شلوارهای خنک و سبک کتان، گزینه‌ای بسیار مناسب برای فصل تابستان است. سعی کنید شلوارهایی را انتخاب کنید که کمی آزادتر و گشادتر باشند. رنگ شلوارهای مردانه معمولا از میان رنگ‌های خنثی و طبیعی انتخاب می شود؛ مثلا طیف‌های مختلف رنگ طوسی انتخاب‌های مناسبی هستند و به راحتی با رنگ‌های دیگر ست می‌شوند.

شلوار مردانه مناسب برای تابستان

کت و شلوارهای تابستانی مردانه

گاهی برای شرکت در موقعیت‌های رسمی، ناگزیرید که تیپ رسمی‌تری داشته باشید. هیچ اشکالی ندارد که در فصل تابستان از کت و شلوارهای خنک با رنگ‌های روشن و ملایم استفاده کنید. کت‌های بلیزر خنک تابستانی هم گزینه‌های خوبی هستند.

کت شلوار تابستانی

کفش‌های کتانی

کفش‌های کتانی به خاطر سبکی و راحتی، انتخاب خوبی برای تابستان هستند. با آن‌ها می‌توانید انواع تیپ‌ کژوال، اسپرت و خیابانی را تجربه کنید و از تابستان لذت ببرید. مدل‌های کالج، ونس و لوفر هم انتخاب‌های خاص تابستانه هستند.کفش های مردانه مناسب تابستان

شیک‌ترین استایل‌های تابستانه دخترانه و مردانه

در ادامه می‌توانید مجموعه ای متنوع از استایل‌های تابستانی را ببینید. با دیدن نمونه‌های بیشتر، ایده‌های بیشتر و جدیدتری به ذهن شما خواهد رسید که می‌توانید از آن‌ها برای خلق یک استایل تابستانه شیک استفاده کنید.

استایل شیک تابستانه دخترانه

استایل تابستانه

استایل تابستانه دخترانه با مانتوی جلو باز

ست پیراهن گلدار دخترانه

تیپ دخترانه شیک برای بهار

استایل تابستانه مردانه

استایل تابستانه با مانتوی گلدار

استایل تابستانه دخترانه

استایل مردانه تابستانه با کت

استایل تابستانه با لباس گلدار

استایل تابستانه ساده و شیک دخترانه

استایل تابستانه

استایل تابستانه دخترانه با مانتوی چهارخانه

ست پیراهن زنانه

استایل تابستانه پسرانه

استایل تابستانه دخترانه

استایل تابستانه دخترانه

تیپ دخترانه شیک

تیپ پسرانه ساده و شیک برای تابستان

استفاده از کلاه تابستانه در تیپ تابستانه

ست کت بلیزر دخترانه

استایل تابستانه دخترانه

استایل تابستانه مردانه

استایل مردانه تابستانه

سخن آخر

امیدواریم از دیدن استایل‌های مختلف تابستانه در این مقاله لذت برده باشید. شما می‌توانید با کسب اطلاعات لازم و همراه کردن چاشنی خلاقیت، تیپ‌های تابستانه بسیار جذاب و جدیدی خلق کنید.

اگر سوالی درباره انتخاب لباس‌های تابستانه دارید، از ایده‌آل مگ بپرسید.

بیشتر بخوانید: آشنایی با مد سال 1401

سوالات متداول

آیا پارچه های ابریشمی برای استایل تابستانه مناسب‌اند؟

خیر، تراکم این پارچه‌ها بسیار زیاد است و گردش هوا به خوبی صورت نمی‌گیرد؛ در نتیجه پوست شما نمی‌تواند به خوبی تنفس کند و عرق می‌کنید. این پارچه‌ها آب را دفع می‌کنند؛ درنتیجه رد عرق روی لباس مشخص و بوی عرق ایجاد می‌شود.

متداول‌ترین اکسسوری‌های استایل تابستانه چه چیزهایی هستند؟

انواع کیف‌های دوشی و کمری، کفش‌های سبک و صندل‌ها، عینک آفتابی که می‌توانید فریم آن را با رنگ لباس‌هایتان ست کنید، کلاه تابستانی، انواع زیورآلات رنگارنگ برای خانم‌ها از جمله اکسسوری‌های مناسب برای فصل تابستان هستند.

آیا لباس‌های چرمی، برای تابستان مناسب هستند؟

خیر، چرم، نور آفتاب را به خود جذب می‌کند و داغ می‌شود؛ توصیه می‌شود که از کفش‌های چرم هم در این فصل استفاده نکنید.

آرایش مناسب استایل تابستانه چیست؟

به دلیل گرمای هوا بهتر است بر روی پوست صورت خود یک آرایش سبک داشته باشد؛ به خصوص اگر باید زمان طولانی در گرما حضور داشته باشید. آرایش سنگین با گرما به هم می‎ریزد و شما را کثیف نشان می‌دهد.

4 | (4)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x