فرمول موفقیت : چگونه در زندگی پیروز شویم؟

زندگی یک بازی است که اگر ترفندهای آن را ندانید هیچ‌وقت در آن پیروز و موفق نخواهید شد. بسیاری از بزرگان ترفندهای پیروزی در زندگی را به عنوان فرمول موفقیت معرفی می‌کنند.

موفقیت مسیری دشوار و صعب العبور دارد، اما با تکیه بر خداوند و با باور داشتن به توانایی‌ها می‌توان این مسیر را به خوبی پشت سر گذاشت.

موفقیت در زندگی یکی از شیرین‌ترین اتفاقاتی است که حتی تصورش در رویا و خیال می‌تواند دل‌انگیز باشد. شاید کمی واژه‌ی فرمول موفقیت برای‌تان ناآشنا باشد. ناامید نشدن، مثبت‌اندیش بودن، پرتلاش بودن، باور داشتن به توانایی‌های‌ فردی از مهم‌ترین فاکتورهای موفقیت هستند.

اگر در مسیر موفقیت قدم گذاشته‌اید، هرگز نا امید نشوید، چرا که حس ناامیدی و مایوس شدن به قدری قوی و پرزور است، که می‌تواند خیلی سریع شما را از پای درآورد. پس سعی کنید همیشه امیدوار به آینده باشید و هرگز طعمه ناامیدی نشوید.

در این مقاله از ایده آل مگ هر آن‌چه باید درباره موفقیت، فرمول و ترفندهای رسیدن به آن بدانید را خواهید یافت، پس اگر در ابتدای این راه هستید و نیاز به راهنمایی‌های اصولی دارید در ادامه با ما همراه شوید.

موفقیت چیست و چگونه می‌توان به آن دست یافت؟

همه‌ ما می‌دانیم که اثر انگشت هر کس با دیگری متفاوت است. این قضیه در رابطه با اهداف و آرزوها هم صدق می‌کند. هر کس در دنیای درونی خود آرزوهایی را می‌پروراند و برای به واقعیت تبدیل کردن آن‌ها نقشه‌های مختلف می‌کشد. با توجه به این موضوع، نمی‌توانیم تعریف مشخصی برای موفقیت بیان کنیم.

موفقیت چیست

شاید پرداختن به کارهایی که نسبت به آن میل و علاقه شخصی داریم را بتوان نوعی موفقیت تعریف کرد. به جرات می‌توان گفت انجام کارهایی (هر چند کوچک) که پرداختن به آنها حال دل آدم را خوب می‌کند، خودش بالاترین درجه موفقیت است.

اصول و قواعدی هستند که اگر در طول زندگی نسبت به آن‌ها ایمان قلبی داشته باشیم، بی‌شک می‌توانیم خود را فاتح قله‌های موفقیت بدانیم. قوی باشید و اجازه ندهید هیچ چیز در این مسیر شما را از پای درآورد. نگرش مثبت خود را در همه حال حفظ کنید و مشتاقانه به سوی موفقیت گام بردارید.

نگرش مثبت و عدم ترس از شکست  لازمه‌ موفقیت است، اما آاین‌ها به تنهایی نمی‌توانند شما را به یک فرد موفق تبدیل کنند. تعیین اهداف، ریسک‌پذیر بودن، الگوبرداری از انسان‌های موفق، حفظ تعادل در زندگی، در تکاپو بودن برای کشف رازها و متوقف نکردن یادگیری از مهم‌ترین و بارزترین مواردی هستد که در مسیر موفقیت هرگز نباید از آن‌ها غافل شویم.

فرمول‌های موفقیت از دیدگاه موفق‌ترین افراد جهان   

اگر به خوبی بتوانید ویژگی‌های افراد موفق را درک کنید و توصیه‌های آنها را در زندگی جدی بگیرید، می‌توانید تحولی شگرف در زندگی خود پدیدار کنید.

داشتن افکار بزرگ

اهداف بزرگ داشته باشید

میکل آنژ بزرگترین معمار، پیکر تراش و چکامه سرای دوره‌ی رنسانس است. با اینکه ده‌ها قرن از مرگ او می‌گذرد اما همچنان نام این هنرمند سرشناس ایتالیایی در یادها جاودانه مانده است. میکل آنژ موفقیت را در افکار بزرگ و بزرگ‌اندیشی می‌بیند. احتمالا تا به حال جمله معروف او درباره‌ی موفقیت به گوشتان خورده است. میکل آنژ می‌گوید:

بزرگ‌ترین خطری که مانع موفقیت می‌شود، اهداف کوچک و در دسترس است.

توصیه این هنرمند نام آشنا برای همه ما بلند پروازی و داشتن رویاهای بزرگ است.

به دنبال علاقه‌تان بروید

اپرا وینفری مجری، تهیه‌کننده و هنرپیشه با نفوذ و مشهور رسانه آمریکا است. اپرا در قرن بیستم موفق شد نام خود را در رده‌ موفق‌ترین و ثروتمندترین بانوان آمریکایی به ثبت برساند. اپرا وینفری می‌گوید:

به دنبال علاقه‌ات برو حتی اگر در این مسیر سود و دستمزدی دریافت نکنی.

برای مثال تصور کنید شما صرفا  بخاطر سود و درآمد بیشتر کاری را در پیش گرفته‌اید که کوچکترین علاقه‌ای به انجام آن ندارید. همین نبود علاقه شما را در یک نقطه یا یک زمان متوقف می‌کند و تمام انگیزه‌ها را از شما می‌گیرد.

اما اپرا به شما توصیه می‌کند با اشتیاق به سمت کارهایی که دوست دارید بروید چرا که در این مسیر نه تنها  از میل و اشتیاق شما برای ادامه راه کاسته نمی‌شود بلکه هر روز اشتیاق‌تان بیشتر خواهد شد. پس سعی کنید پول و مسائل مالی را اولویت زندگی‌تان قرار ندهید. عشق و علاقه نسبت به کاری که انجام می‌دهید جبران هر کاستی است.

از شکست نترسید

هنری فورد، بنیانگذار خودروسازی فورد یکی دیگر از موفق‌ترین افراد جهان است که شکست را مقدمه پیروزی می‌داند. وی توصیه می‌کند که در زندگی شکست‌ها را یک فرصت ببینید. در واقع فرمول موفقیت از زبان هنری فورد یک فرمول ساده و کارآمد است. اگر ما قدرت این را داشته باشیم که شکست را فرصتی دوباره تلقی کنیم به قطع یقین پیروزی بزرگی در انتظار ما است.

از شکست نترسید

هرگز در برابر شکست‌ها تسلیم نشوید. جسارت این را داشته باشید که حتی برای هزاران بار هم شده بر زمین بیافتید و دوباره بلند شوید. هیچگاه در برابر شکست سر تعظیم فرود نیاورید. ثابت کنید برای به واقعیت رساندن رویاهایتان هیچ وقت کم نمی‌آورید.

خودتان دست بکار شوید

لئوناردو داوینچی، مهندس و نقاش دوره‌ی رنسانس است. او می‌گوید:

روحیه تسلیم نشدن و  عقب نشینی نکردن ویژگی بارز افراد موفق است. این روحیه بین تمام افراد موفق مشترک است. آنها منتظر نمی‌مانند که زندگی اتفاقات خوب را برای‌شان رقم بزند. بلکه خودشان دست به عمل می‌زنند و سازنده‌ اتفاقات خوب زندگی‌شان می‌شوند.

رویاهای‌تان را باور داشته باشید

والتر دیزنی موسس شرکت بزرگ والت دیزنی است. براستی که نام او در زمره‌ موفق‌ترین و تاثیرگذارترین افراد جهان به چشم می‌خورد. او فرمول موفقیت را اینگونه بیان می‌کند؛

اگه می‌تونی تصورش کنی حتما می‌تونی انجامش بدی.

باور داشتن رویاها

در مسیر موفقیتی که می‌پیمایید با آدم‌های مختلفی برخورد خواهید کرد. ممکن است برخی از این افراد نقش مثبتی در رسیدن شما به اهداف‌تان داشته باشند و درمقابل افرادی هم باشند که با افکار منفی سعی کنند شما را از موفقیت دور کنند.

سعی کنید تا جایی که می‌توانید از افراد دسته دوم دوری کنید و به عقاید و ایده‌های آن‌ها توجه نکنید. همراهی با این افراد شما را از موفقیت دور و دورتر خواهد کرد.

افکار مثبت داشته باشید

برای همیشه به خودتان قول دهید که مثبت اندیشی را در پیش بگیرید و هیچ‌گاه سراغ افکار منفی نروید. این افکار فقط غم و غصه را مهمان قلب شما خواهد کرد. قلب غمگین از شما یک آدم بی‌فایده و بی‌انگیزه می‌سازد.

بدانید که مشکلات و گرفتاری‌ها بخشی از زندگی هستند. پس با افکار منفی در برابر این مشکلات از خود ضعف نشان ندهید. افکار و نگرش مثبت را در زندگی‌تان حفظ کنید و پر قدرت اهداف‌تان را دنبال کنید.

توماس جفرسون، فیلسوف و رئیس جمهور سابق آمریکا می‌گوید:

هیچ چیز نمی‌تواند سد راه افرادی باشد که نگرش مثبتی دارند، همانگونه  که هیچ چیز نمی‌تواند به افرادی که دید و نگرشی منفی دارند کمک کند.

افرادی که ذهنی با نگرش منفی دارند با کوچکترین تلنگر می‌شکنند و خیلی سریع خود را بدبخت و بدشانس تلقی می‌کنند. این دسته از افراد توانایی مقابله با مشکلات را ندارند و در همان ابتدای راه درمانده می‌شوند. بدون تعارف می‌گوییم رسیدن به موفقیت برای این افراد آرزویی محال و دست نیافتنی است.

اما نقطه مقابل، کسانی هستند که مشکلات هر چند بزرگ هم باشند در نظر آنها جزئی و ساده به نظر می‌رسند. این افراد با کمک دید مثبتی که دارند می‌توانند به آسانی موانع سر راه خود را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارند تا در نهایت فاتح قله‌‌های موفقیت شوند.

جملات انگیزشی موفقیت { 50 جمله طلایی موفقیت }

با دیگران روابط مثبت برقرار کنید

تئودور روزولت یکی از بهترین و بانفوذترین روسای جمهور آمریکا است. وی از طریق برقراری ارتباط خوب و مثبت با مردم توانست احترام و محبوبیت ویژه‌ای را به دست آورد. وی عقیده داشت، «دانستن چگونگی همراهی با مردم» مهم‌ترین فرمول موفقیت است.

داشتن روابط خوب با دیگران

سعی کنید در همه حال به مردم کمک و با اطرافیان‌تان روابط مثبتی برقرار کنید. همانطور که می‌دانید هر عملی عکس العملی در پی خواهد داشت. پس اگر همراه  مردم و اطرافیان‌تان باشید، صددرصد آن‌ها هم در سختی و مشکلات همراه و همیار شما خواهند بود.

روزولت با این ترفند توانست به بهترین نحو بر مردم حکومت کند. مردم آمریکا درباره این رئیس جمهور محبوب می‌گویند: وی یکی از استثنایی‌ترین رهبرانی بود که آمریکا به خود دیده است.

اگر می‌خواهید شما هم رهبری موفق شوید با عمل به توصیه روزولت می‌توانید به بهترین نحو رضایت سایرین و اطرافیان‌تان را جلب کنید.

ایده‌های جدیدتان را بیان کنید

مارک توین، نویسنده و طنزپرداز آمریکایی است. این نویسنده معروف، فرمول موفقیت را اینگونه بیان می‌کند:

هنگامی که ایده‌ها از قالب رویا و خیال بیرون بیایند و به اجرا برسند آنوقت فرد می‌تواند خود را موفق تلقی کند.

جسور باشید و ایده‌هایتان را بیان کنید. افراد بسیاری هستند که نسبت به ایده‌هایشان بی‌اعتنا هستند. شاید اگر ایده‌های این افراد عملی شوند در دنیا تحولی بزرگ ایجاد کنند.

برای مثال تصور کنید که اگر ادیسون هم، مانند خیلی افراد دیگر نسبت به ایده‌ای که داشت بی اعتنایی می‌کرد چه اتفاقی می‌افتاد؟؟!! حتی تصورش هم ناخوشایند است. براستی اگر تا به امروز برقی اختراع نشده بود چه به سرمان می‌آمد؟؟

پس از بیان ایده‌هایتان نترسید. با قدرت و شجاعت آن‌ها را بیان کنید حتی اگر از نظر دیگران مسخره به نظر برسند.شاید شما ادیسون دیگری باشید.

هیچ کس نمی‌داند شاید اگر ایده‌ شما به حقیقت بپیوندد، یک جهان در پی ایده و اختراع شما متحول شود. پس از بیان ایده‌هایتان نترسید. جسور و شجاع باشید و برای تحقق اهداف و رویاهای‌تان هر چه زودتر وارد عمل شوید.

هرگز نا امید نشوید

آبراهام لینکلن، رئیس جمهور سابق آمریکا می‌گوید:

تحت هیچ شرایطی ناامید نشوید و اجازه ندهید نا امیدی شما را از ادامه مسیر موفقیت باز دارد. در نهایت می‌بینید که موفقیت پاداش غلبه شما بر ناامیدی است.

هرگز ناامید نشوید

گاهی اوقات بسته به دلایلی انسان خود و توانایی‌هایش را دست کم می‌گیرد، در چنین شرایطی اگر دیگران هم به این قضیه دامن بزنند اوضاع بدتر خواهد شد.

سعی کنید نسبت به ناامیدی‌ها بی‌توجه باشید و آنها را نادیده بگیرید. به قطع یقین اگر افکار و احساساتی که توام با شک و تردید باشند بر شما غلبه کنند، شما چاره‌ای جز تسلیم شدن در برابر آنها ندارید. بی‌اعتنایی به ناامیدی‌ها برابر است با باز شدن درهای امید به روی شما.

برای رسیدن به خواسته‌هایتان شجاعت به خرج دهید

استیو جابز موسس شرکت بزرگ اپل می‌گوید:

با شجاعت کامل پیگیر احساسات خود باشید چرا که این احساسات سر نخ‌هایی هستند که شما را به اهداف و خواسته‌هایتان می‌رساند.

به قطع یقین می‌گوییم که اگر احساسات و عقاید خود را باور داشته باشید دیگر هیچ چیز جلودار شما نخواهد بود. بکوشید تا در زندگی سازنده‌ی اتفاقات خوب و شگفت انگیز باشید تا موفقیت را از آن خود کنید. شجاعت به خرج دهید و آغازی دوباره را در زندگی‌تان رقم بزنید.

مشتاق تغییر باشید و با اشتیاق سخت کار کنید

جیمز کش پنی، کارآفرین و بازرگان موفق آمریکایی است. جیمز سخت کوشی و سخت کار کردن را فرمول موفقیت می‌داند. او می‌گوید:

اگر در کاری که انجام می‌دهید سخت کوش نباشید و به اندازه افراد معمولی تلاش کنید هرگز انتظار موفقیت در زندگی را نداشته باشید.

تا به حالاین جمله معروف درباره موفقیت را شنیده‌اید؛ «برای رسیدن به موفقیت 1 درصد استعداد و 99 درصد پشتکار نیاز است.» پس با توجه به این جمله و سخن جیمز نتیجه می‌گیریم که فرمول موفقیت این طور تعریف می‌شود:

موفقبت نتیجه تلاش و سخت‌کوشی است.

سخت کار کنید

فرمول ساده موفقیت

نظر شما درباره موفقیت چیست؟ فرمول موفقیت واقعی کدام است؟

موفقیت مسیری چالش برانگیز دارد. صبور بودن و باور به اهداف و توانایی‌های خود، از اصلی‌ترین معیارهایی هستند که در این مسیر نباید از آنها غافل شد. البته صبر و باور دو رکن اساسی و اجتناب‌ناپذیر موفقیت هستند. این دو معیار برای صعود به قله‌های موفقیت لازم هستند، اما کافی نیستند.

مواردی که در زیر به شرح آنها خواهیم پرداخت دشواری‌های راه موفقیت را برای شما آسان می‌کنند. با تکیه بر این موارد می‌توانید در کمترین زمان ممکن به رویاهای‌تان برسید؛

  • در برنامه روزانه خود پرداختن به امور اصلی و مهم را در اولویت قرار دهید.
  • نسبت به حرف و حدیث دیگران بی اعتنا باشید.
  • بخشندگی را فراموش نکنید.
  • سازنده و خالق شرایط دلخواه‌تان باشید.
  • فرصت‌ها را خلق کنید، منتظر نباشید تا آن‌ها روزی از راه برسند.
  • در پیش برد اهداف‌تان از عجله و تعلل دوری کنید.

فرمول موفقیت انیشتن

اینشتین موفقیت را اینگونه بیان می‌کند:

اگر شور و اشتیاق شما برای رسیدن به موفقیت بیشتر از  ترس از شکست خوردن باشد، بدانید که در آینده بی گمان موفق خواهید شد.

انیشتین با اعتقاد بر این جمله، موفق شد دنیای نجوم و فیزیک را متحول کند. اگر شما هم نسبت به این جمله باور و اعتقاد قلبی داشته باشید، بدون شک می‌توانید در آینده موفقیت بزرگی بدست بیاورید.

علاوه بر این انیشتین به اصولی معتقد است که آن‌ها را لازمه رسیدن به موفقیت می‌داند. اگر شما هم به این نکات ایمان داشته باشید و آن‌ها را باور کنید حتما در زندگی موفق خواهید شد؛

  • کنجکاو باشید.
  • روی اهداف‌تان متمرکز شوید.
  • اشتباه کنید. (اگر اشتباه نکنید هیچ چیز را یاد نمی‌گیرید)
  • در لحظه زندگی کنید.
  • به تخیلات خود بها دهید چرا که از نظر انیشتین تخیل بهتر از دانش است.
  • خلاق باشید.
  • تجربه کسب کنید.
  • پشت کار داشته باشید.

آیا فرمول موفقیت واقعا موثر است؟

برای جواب این سوال بهتر است به خودتان رجوع کنید. به نظر شما حل یک مسئله بدون فرمول امکان‌پذیر است؟ خیر،می‌دانیم که هر مسئله‌ای باید با قاعده و اصول خاص خود حل شود. این واقعیت درباره موفقیت هم وجود دارد.

مطمئن باشید فرمول‌های موفقیت پل‌های محکمی هستند که به واسطه‌ی آنها می‌توانید وارد دنیای جدیدی شوید.

به دور از انتظار است که به دنبال موفقیت باشیم اما نسبت به اصول و قاعده رسیدن به آن بی اعتنایی کنیم. حتی انسان‌های موفق و صاحب نظر هم بر این باورند که اگر فرمول‌های موفقیت را نادیده می‌گرفتند و خودسرانه به دنبال راهی برای رسیدن به آن بودند، هرگز روی موفقیت را نمی‌دیدند.

فرمول موفقیت

صادقانه به شما بگوییم اگر نسبت به اصول و قواعد مسیر موفقیت( که ما آنها را تحت عنوان فرمول موفقیت می‌شناسیم) بی‌اعتنا باشید و اهدافتان را در قالب ابن قواعد پیش نبرید، به بیراهه کشیده می‌شوید. در این حال بدون اینکه خودتان متوجه شوید وقت‌تان را تلف  می‌کنید.

به شما توصیه می‌کنیم اهداف‌تان را در چارچوب فرمول‌هایی که قبلا به شرح آنها پرداخته‌ایم در پیش بگیرید چرا که آنها به طور مستقیم روی مسیر رسیدن به اهداف شما تاثیر مثبت خواهند داشت. در واقع این فرمول‌ها سازوکارهای مهمی هستند که خاص راه موفقیت هستند و بدون آنها ادامه مسیر موفقیت برای‌تان غیر ممکن خواهد بود.

نگاهی به کتاب فرمول موفقیت

این کتاب نوشته جری بروکنر است. کتاب فرمول موفقیت یکی از بهترین و ساده‌ترین کتاب‌هایی است که در این حوزه به نگارش در آمده است. اگر به دنبال تغییر و تحول افکارتان هستید. اگر می‌خواهید عزت نفس‌تان بیشتر شود. اگر به دنبال راهی هستید که به یک فرد مفید و قابل اعتماد تبدیل شوید. کتاب فرمول موفقیت بهترین گزینه‌ای است که می‌توانیم به شما معرفی کنیم.

کتاب فرمول موفقیت

در این کتاب 2 هزار جمله انگیزشی از زبان 500 نفر از موفق‌ترین افراد جهان گردآوری شده است. کتاب فرمول موفقیت افکار تازه‌ای به شما هدیه می‌دهد که به واسطه این افکار می‌توانید زندگی جدیدی را برای خود آغاز کنید.

در واقع این کتاب، اکسیر موفقیت نیست که بتواند معجزه کند، غول چراغ جادو هم نیست که بتواند یک شبه شما را از این روبه آن رو کند اما هدف جری بروکنر از نوشتن این کتاب ایجاد انگیزه و دلگرمی در مخاطبان بوده است.

خواندن این کتاب در هر سنی، فارغ از هر جنسیتی توصیه می‌شود. اگر می‌خواهید سر شوق بیایید و با انگیزه و عزت نفس بیشتری زندگی‌تان را ادامه دهید به سراغ این کتاب بروید. فرقی نمی‌کند که خانه‌دار هستید، یا شغل آزاد دارید تا دانش‌آموزی هستید که می‌خواهد در درس‌هایش پیشرفت کند، شما می‌توانید از این کتاب به عنوان یک گنجینه نور و امید استفاده و با انگیزه و همتی مضاغف باقی مسیر زندگی خود را طی کنید.

دیگر کتاب‌های حوزه موفقیت

کتاب‌های زیادی در حوزه موفقیت نوشته شده‌اند، که ما در اینجا، دو مورد از بهترین‌ این کتاب‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

بخواهید تا به شما داده شود

این کتاب یکی از منحصر به فردترین کتاب‌هایی است که می‌توانیم در حوزه موفقیت به شما پیشنهاد کنیم. استر هیکس به همراه همسرش جری هیکس این اثر بی‌نظیر را نوشته‌اند. متن ساده، روان و  پر مفهوم آن یکی از اصلی‌ترین دلایل محبوبیت این کتاب است.

کتاب بخواهید تا به شما داده شود

در کتاب «بخواهید تا به شما داده شود» 22 مورد از جالب‌ترین و مهم‌ترین نکات قانون جذب بیان شده است که به کمک این موارد می‌توانید به رویاهایتان برسید. اگر به فراگیری قانون جذب اشتیاق و علاقه‌ی زیادی دارید این کتاب گزینه‌ی خوبی برای شما خواهد بود.

پدر پولدار پدر بی پول

نقش والدین در شکل گیری اهداف فرزندان هدف رابرت کیوساکی از نگارش این کتاب بوده است. در این کتاب کیوساکی نقش دو پدر (یکی پولدار و یکی فقیر) را تحقق اهداف فرزندان‌شان بیان می‌کند. در واقع در این کتاب سر صحبت بیشتر با والدین است. «پدر پولدار پدر فقیر» به روشنی به والدین می‌آموزد که چگونه می‌توانند با القای نظرات مثبت در فرزندان، به آن‌ها در رسیدن به اهدافشان کمک کنند.

پدر پولدار پدر بی پول

نکته‌ قابل توجهی که در این کتاب نظر خیلی‌ها را به خود جلب کرده توصیه رابرت کیوسکی درباره پول است. او توصیه می‌کند که در زندگی روشی را در پیش بگیرید که پول برای شما کار کند نه شما برای پول.

کلام آخر

اگر موفقیت را بخش اجتناب‌ناپذیر زندگی‌تان بپندارید، به قطع یقین می‌توانید پیروزی‌های بزرگی را آن خود کنید. اتفاقات خوب را باور داشته باشید و سازنده‌ اتفاقات خوب باشید. برای محقق کردن این اتفاقات از هیچ تلاشی فروگذار نباشید. منتظر رخ‌دادن معجزه نباشید، خودتان معجزه را خلق کنید. مشتاق تغییرهای مثبت باشید تا در زندگی به عملکردی مثبت برسید.

به نظر شما فرمول رسیدن به موفقیت چیست؟ لطفا نظرات خود را با ما و مخاطبان ایده آل مگ به اشتراک بگذارید.

2 | (3)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x