معرفی کامل کیک بوکسینگ به همراه تمام قواعد آن

برای به دست آوردن تعادل، قدرت و چابکی بهتر، کیک بوکسینگ در میان تمرینات پادشاه است. کارشناسانی که این ورزش را مطالعه کرده‌اند می‌گویند تقریبا همه (حتی افراد مسن‌تر که ممکن است از چنین چیزهایی اجتناب کنند) می‌توانند از پرتاب مشت سود ببرند.

بر خلاف سایر انواع ورزش، کیک بوکسینگ بر حرکات قدرتمند تاکید دارد. کورت جکسون، استادیار عصب‌شناسی و علوم توان‌بخشی در دانشگاه دیتون در اوهایو می‌گوید: قدرت با قدرت متفاوت است و برای افراد مسن‌تر، پیش‌بینی‌کننده بهتر تحرک و خطر سقوط آن‌ها است.

او می گوید: «قدرت خالص چیزی است که یک وزنه بردار از آن استفاده می کند، اما تولید قدرت هم به نیرو و هم سرعت مربوط می‌شود. در این مقاله از مجله اینترنتی ایده آل مگ برای بررسی صفر تا صد کیک بوکسینگ همراه ما باشید.

کیک بوکسینگ چیست ؟

این ورزش ضربات مشت بوکس را با ضربات کاراته ترکیب می‌کند. چند نوع از این ورزش وجود دارد. برخی از کیک بوکسورهای رقابتی این ورزش را در مقابل حریفان در رینگ تمرین می‌کنند. سایر علاقه مندان به تناسب اندام کیک بوکسینگ را به عنوان یک تمرین هوازی تمرین می کنند.

آشنایی با کیک بوکسینگ

تکنیک‌های این رشته ورزشی برای دفاع شخصی نیز کاربردی هستند. در چند دهه گذشته، این رشته ورزشی به یک ورزش هیجان انگیز برای تماشا و تمرین تبدیل شده است.

تمرین کیک بوکسینگ معمولا شامل مسابقات کوتاه دو تا سه دقیقه‌ای با حرکات شدید و تکراری مانند ضربه زدن به کیسه‌ بوکس بارها و بارها و لگد زدن و زانو زدن به پدی که شخص دیگری در دست دارد است.

کورت جکسون می‌گوید:

اگر به تحقیق در مورد تمرینات تناوبی با شدت بالا نگاه کنید، متوجه می‌شوید که این دوره‌های کوتاه و شدید فعالیت، می‌تواند مزایای بزرگی داشته باشد.

برخی تحقیقات نشان می‌دهد که حتی حرکات کششی بسیار کوتاه (فقط 60 ثانیه) می‌تواند همان دستاوردهایی را در سلامت قلب و ریه‌ها ایجاد کند که با 45 دقیقه ورزش با شدت کمتر می‌توان به آن دست یافت.

چرا کیک بوکسینگ کاردیو یک تمرین عالی است؟ زیرا یک کلاس تناسب اندام گروهی است که تکنیک‌های هنرهای رزمی را با تمرینات قلبی سریع ترکیب می کند.

با این تمرین سرگرم کننده و چالش برانگیز، استقامت ایجاد کنید، هماهنگی و انعطاف پذیری را بهبود بخشید و کالری بسوزانید.

تاریخچه کیک بوکسینگ

یکی از اولین خاستگاه‌های کیک بوکسینگ را می‌توان در هنرهای رزمی هندوچینی از موی بوران جستجو کرد که به موی تای مدرن تبدیل شد. با این حال، در طول دهه 1950 بود که کاراته‌کای ژاپنی تاتسو یامادا برای اولین بار طرح کلی یک ورزش جدید را ایجاد کرد که کاراته و موی تای را به عنوان یک ورزش در سطح مسابقات ترکیب می‌کرد.

تاریخچه Kickboxing

در نهایت، مسابقات بین کاراته و موی تای که اجازه اصلاح قوانین را می‌داد، منجر به برگزاری مسابقات کیک بوکسینگ مناسب در اوزاکا شد.

در سال 1970، کیک بوکسینگ به آمریکا رسید و به آرامی در بخش‌هایی از اروپا گسترش یافت. پس از یک دوره اوج، این رشته ورزشی از نظر عمومی ناپدید شد. جالب است بدانید که محبوبیت رسانه‌ای سری K-1 تولید شده در سال 1993 توسط کازویوشی ایشی، این ورزش را به کانون توجه بازگرداند و “کاراته دستکش” در نهایت تبدیل به سریع ترین ورزش آرمیچر در ژاپن شد.

کاراته فول کنتاکت با تشکیل انجمن حرفه ای کاراته (PKA) در سال 1974 و انجمن جهانی کیک بوکسینگ (WKA) در سال 1976 به طور رسمی از این رشته ورزشی جدا شد.

آن‌ها اولین بدنه سازماندهی شده از هنرهای رزمی در مقیاس جهانی بودند که مبارزات را تحریم کرده، سیستم‌های رتبه بندی را ایجاد کردند و برنامه توسعه را شکل دادند.

قوانین کیک بوکسینگ بسته به منشا و سازگاری آن‌ها تا حد زیادی متفاوت است. قوانین تماس کامل، قوانین نیمه تماس و قوانین بین المللی یا سبک آزاد وجود دارد که نحوه ضربه زدن به حریف را مشخص می‌کند.

کاراته از قرن 19 شروع شده است، اما این ورزش تاریخچه بسیار کوتاه‌تری دارد. اصطلاح کیک بوکسینگ توسط یک مروج بوکس ژاپنی در دهه 1950 ایجاد شد. مروج از این اصطلاح برای اشاره به ترکیبی از بوکس موی تای و کاراته استفاده کرد.

تاریخچه ورزش کیک بوکسینگ

این اصطلاح بعدا در دهه 1970 در ایالات متحده محبوبیت بیشتری پیدا کرد. کاراته‌کاران آمریکایی از محدودیت‌های امتیازی مسابقات ناامید شده‌ و تصمیم گرفتند مسابقات خود را به رینگ بوکس برسانند.

چند نفر از اسطوره‌های این ورزش از آن زمان بنی «جت» اورکیدز و بیل «سوپر فوت» والاس هستند. این رشته ورزشی زمانی که ESPN شروع به پخش مسابقات در سال 1979 کرد محبوبیت بیشتری پیدا کرد.

کیک بوکسینگ در گذر زمان

قدمت کیک بوکسینگ به هزاران سال پیش به تایلند می‌رسد، جایی که هنر موی تای در میدان‌های جنگ سرچشمه می‌گیرد. موی تای اولین بار در اوایل قرن هجدهم به عنوان یک ورزش در تایلند انجام شد.

رزمندگان با مشت، پا، آرنج و زانو می‌جنگیدند. اصطلاح کیک بوکسینگ در اواسط دهه 1900 توسط Isamu Noguchi، یک مروج بوکس ژاپنی که از مسابقات موی تای الهام گرفته بود، ایجاد شد.

اولین رویداد در ژاپن در سال 1966 برگزار شد. ژاپنی‌ها برخلاف مبارزات سنتی موی تای، استفاده از آرنج و زانو را مجاز نمی‌دانستند.

کیک بوکسینگ آمریکایی در اوایل دهه 1970 توسعه یافت. در آن زمان، برخی از کاراته‌کاران آمریکایی می‌خواستند یک ورزش کاملا تماسی ایجاد کنند که از قوانین سخت‌گیرانه‌تر مسابقات هنرهای رزمی پیروی نمی‌کرد.

اولین مسابقه کیک بوکسینگ آمریکایی بین رزمی‌کاران برجسته جو لوئیس و گرگ بینز در کالیفرنیا در سال 1970 برگزار شد و لوئیس با ناک اوت برنده شد.

چگونه کیک بوکسینگ انجام دهیم ؟

کیک بوکسورهای رقابتی از طیف وسیعی از تکنیک‌ها برای سرگردانی و شکست حریفان استفاده می‌کنند. پانچ‌ها شامل ضربه، آپرکات و قلاب هستند. پانچ قلاب یکی از مخرب‌ترین ضربات است؛ زیرا به اطراف می‌چرخد و به شدت از پهلو به حریف ضربه می‌زند.

چگونه Kickboxing انجام دهیم؟

ضربات نیز سلاح‌های قدرتمندی در این ورزش هستند. تکنیک‌های لگد زدن شامل ضربات جلو، قلاب، پهلو، گرد و پشت چرخشی است.

ضربات برگشتی چرخشی برای غافلگیر کردن حریف خوب است. یک کیک بوکسور این تکنیک را با چرخش سریع و زدن پاشنه خود به عقب به سمت حریف انجام می دهد.

قوانین و مقررات ورزش کیک بوکسینگ

چندین سازمان وجود دارند که مسابقات کیک بوکسینگ را ترویج و مدیریت می‌کنند. قوانین ممکن است بین سازمان‌ها متفاوت باشد، اما مسابقات معمولا بین 3 تا 12 راند است.

هر دور معمولا دو تا سه دقیقه طول می‌کشد. شرکت کنندگان از لباس‌های جنگی محافظ روی دست‌ها و پاهای خود استفاده می‌کنند. برخی از سازمان‌ها لگد زدن به زیر کمر را مجاز می‌دانند، اما برخی دیگر تکنیک‌های لگد زدن را به بالای کمر محدود می‌کنند.

مسابقات کیک بوکسینگ و بوکس به روشی مشابه تصمیم گیری می‌شود. حریفان بر اساس دسته وزنی تقسیم می‌شوند و نتیجه یک مسابقه با تصمیم، تساوی یا ناک اوت مشخص می‌شود.

آماده سازی

در آماده سازی برای مسابقات، کیک بوکسورها برخی از سخت‌ترین تمرینات را در دنیای ورزش انجام می‌دهند. کیک بوکسورها باید به خوبی آماده باشند تا در طول مبارزه هم ضربه بزنند و هم ضربه بخورند.

آماده سازی برای کیک بوکسینگ

این امر مستلزم استقامت عضلانی شدید و تمرینات استقامتی قلبی عروقی است. نمونه ای از تمرینات کیک بوکسینگ، فشار بالا است. فشارهای بالا با استفاده از صندلی برای بالا بردن پاها در حین انجام حرکات فشاری انجام می‌شود.

قوانین حلقه

به طور معمول، دور کیک بوکسینگ دو دقیقه طول می‌کشد. مسابقات می‌تواند از سه راند برای آماتورها تا 12 راند برای حرفه‌ای‌ها متغیر باشد. مبارزات با مشت و لگد به ثمر می‌رسند و با تصمیم داور یا ناک اوت برنده می‌شوند.

حوزه‌های امتیازدهی قابل قبول می‌تواند بین سازمان‌ها متفاوت باشد. به عنوان مثال، سازمان‌های کیک بوکسینگ آمریکایی معمولا اجازه ضربه زدن به پاها را نمی‌دهند، اما این کار در نسخه موی‌تای قابل قبول است. مبارزان از محافظ دست و پا استفاده می‌کنند و آماتورها نیز باید از پوشش سر استفاده کنند.

اول به پانچ

مانند بوکسورها، ضربات ضربدری و ضربدر ضربات مشتی محبوب کیک بوکسورها هستند. یک ضربه با دست سربی تحویل داده می‌شود. این یک مشت سریع است که حریف را برای مشت‌های بیشتر آماده می‌کند.

صلیب با دست عقب تحویل داده می‌شود و جنگنده باسن خود را می‌پیچد تا قدرت آن را به حداکثر برساند. ضربات مشت در کیک بوکسینگ سخت‌تر از بوکس است.

یک کیک بوکسور ابتدا باید وارد محدوده مشت شود که انجام آن از ترس لگد شدن دشوار است. اگر ابتدا یک ضربه محکم به حریف خود وارد کنید، این می‌تواند به شما این فرصت را بدهد که به محدوده پانچ حرکت کنید.

پا زدن 

سازمان های کیک بوکسینگ معمولا از مبارزان می‌خواهند که حداقل هشت بار در هر راند ضربه بزنند. کیک بوکسورها به ازای هر ضربه‌ای که از این شرط کوتاه بیایند یک امتیاز جریمه می‌شوند.

پا زدن در Kickboxing

برخی از سازمان‌ها ضربات را به حساب نمی‌آورند، اما داور اگر احساس کند که یک مبارز به اندازه کافی لگد نمی‌زند، ممکن است یک امتیاز کم کند.

مبارزان از تکنیک‌های پای کاراته آزمایش شده و واقعی مانند ضربات جلو و راند هاوس استفاده می‌کنند. ضربه جلویی توپ را به سمت دشمن نشانه می‌رود. از خانه گردی جارو اغلب برای ضربه زدن به سر استفاده می‌شود.

کیک بوکسینگ کاردیو

با توجه به اثربخشی رژیم‌های تمرینی کیک بوکسینگ، تمرینات این رشته ورزشی در بین علاقه مندان به تناسب اندام روزمره محبوب شده است.

در حال حاضر بسیاری از باشگاه‌ها کلاس‌های کاردیو کیک بوکسینگ را ارائه می‌دهند. شرکت‌کنندگان بسیاری از تکنیک‌های کیک‌بوکسینگ، مانند ضربات ضربتی و ضربات دور را انجام می‌دهند.

تکنیک‌ها با سرعتی سریع به موسیقی اجرا می‌شوند. کلاس‌های کاردیو کیک‌بوکسینگ، نسخه‌ای کم‌رنگ از تمرینات رزمی‌کار هستند، اما همچنان کالری زیادی می‌سوزانند. کلاس ها همچنین برخی از حرکات اولیه دفاع شخصی را به شرکت کنندگان آموزش می‌دهند.

هشدار

کیک بوکسینگ ورزشی و کیک بوکسینگ کاردیو هر دو از نظر بدنی نیازمند هستند. افرادی که به این رشته ورزشی علاقه دارند باید قبل از شروع این نوع تمرینات ورزشی، تاییدیه پزشک را دریافت کنند. همچنین مهم است که قبل از تمرین ضربات مشت و ضربات، حرکات کششی کافی انجام دهید.

مراکز تناسب اندام اغلب کلاس های کیک بوکسینگ کاردیو را برای کمک به شما ارائه می‌دهند. در حالی که این کلاس‌ها می‌توانند یک تمرین هیجان‌انگیز ارائه دهند، اما معمولا درک درستی از ورزش واقعی کیک بوکسینگ به شما نمی‌دهند. اساسا این یک نبرد سخت بین دو جنگجوی سرسخت است که با دست و پای خود می‌جنگند.

کیک بوکسینگ و بوکس

اگرچه بوکس و کیک بوکسینگ به یک دسته نسبتا مشابه تعلق دارند، مزایا و معایب مشترکی دارند. اگر هر دو به عنوان ورزش انجام شوند، یکی از موارد اساسی ظاهر می‌شود.

ورزش با مجموعه‌ای از قوانین همراه است، اما هنگام دعوا در خیابان، قوانین کنار گذاشته می‌شوند. هیچ یک از این ورزش‌ها اجازه گاز گرفتن، ژل زدن یا ضربه زدن به کشاله ران را نمی‌دهند (که همه اینها مکانیسم‌های متداول توهین در طول دعوای خیابانی هستند)

مزیت مشترک هر دو ورزش این است که بازیکنان زمان زیادی را صرف ضرب و شتم خوب می‌کنند، به این معنی که وقتی این اتفاق در زمان واقعی رخ می‌دهد، وحشت نمی‌کنند.

فواید کیک بوکسینگ برای سلامتی

کیک بوکسینگ مزایای ترکیبی هنرهای رزمی و تمرین قاتل را فراهم می‌کند. انعطاف‌پذیری را بهبود می‌بخشد، شما را متمرکز نگه می‌دارد و شما را برای مبارزات سطح رقابت و دفاع شخصی خیابانی آماده می‌سازد.

فواید کیک بوکسینگ برای سلامتی

سرعت و تکنیک‌های کاراته را با چابکی و قدرت بوکس ترکیب می‌کند و آن را به یکی از پرطرفدارترین هنرهای رزمی تبدیل می‌کند.

این می‌تواند بدن شما را به ماشین جنگی موثری تبدیل کند که ذهن شما تصور می‌کند به شما قدرت، انعطاف و اعتماد به نفس می‌دهد تا با افرادی که از نظر فیزیکی بلندتر یا قوی‌تر از شما هستند مقابله کنید.

کیک بوکسینگ برای بدن

این رشته ورزشی یکی از شدیدترین تمرینات موجود است. از تهویه قلبی گرفته تا تقویت قدرت، نیم ساعت تمرین کیک بوکسینگ در روز می‌تواند بر هر ماهیچه و استخوان بدن شما کار کند.

کیک بوکسینگ برای ذهن

مانند هر شکل دیگری از هنرهای رزمی، کیک بوکسینگ به هماهنگ کردن ذهن و بدن شما کمک می‌کند و آن را برای حمله و دفاع آماده می‌کند.

کیک بوکسینگ برای روح

مدیتیشن بخش مهمی از هر هنر رزمی است زیرا تمرکز و زمان واکنش را بهبود می‌بخشد که می‌تواند به شما برتری نسبت به حریف خود را هنگام مبارزه یا در یک مبارزه واقعی بدهد.

کیک بوکسینگ برای روح

هنگامی که در یک مرحله پیشرفته هستید، حتی می توانید به سطح آگاهی از محیط اطراف خود برسید، سر و صدای پس زمینه را حذف کنید و بتوانید کوچکترین جزئیات را ثبت کنید.

کاهش استرس

می‌توانید در عرض چند دقیقه پس از تمرین روتین کیک‌بوکسینگ پرانرژی‌تان با لگد و مشت، به منطقه‌ای بدون استرس برسید. حرکات در کیک بوکسینگ چندین گروه عضلانی اصلی را به چالش می‌کشد و به شما یک تمرین کامل بدن را می‌دهد.

افزایش سطح اعتماد به نفس

به گفته دکتر رز ویندال از Healthzine.org، کیک بوکسینگ به شما کمک می‌کند تا اندورفین ترشح کنید که خلق و خوی شما را تقویت می‌کند و به شما کمک می کند اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید. اندورفین همچنین باعث می‌شود تا چند ساعت بعد از تمرین احساس شادی و احساس مثبت تری داشته باشید.

هماهنگی بهبود یافته

اگر از مشکلات وضعیت بدنی رنج می‌برید و هماهنگی ضعیفی دارید، می‌توانید “هسته” خود را تقویت کنید و رفلکس‌ها و مهارت‌های هماهنگی خود را بهبود بخشید.

مشت ها و لگدهای سریع در روتین کیک بوکسینگ به شما این فرصت را می‌دهد که انرژی خود را برای اجرای موفقیت آمیز هر حرکت متمرکز کنید.

مگا کالری بسوزانید

مجله ماهیچه اند تناسب اندام گزارش می‌دهد که کیک بوکسینگ می‌تواند بیش از 800 کالری در ساعت بسوزاند و با افزایش متابولیسم بدن، کل بدن خود را تقویت می‌کنید. این یک روال کاردیو با قدرت بالا است که برای کاهش وزن و ایجاد فرم سریع، عالی است.

تمرین متقابل ایده آل

اگر چندین هفته است که روی تردمیل می‌کوبید و نیاز به استراحت از روتین معمول کاردیوی خود دارید، کیک بوکسینگ بهترین تمرین متقابل است.

می‌توانید با پوشیدن وزنه مچ دست یا مچ پا یا فقط پوشیدن یک جفت دستکش بوکس سبک وزن برای مقاومت بیشتر، مقداری وزنه اضافه کنید. فقط یک یا دو برنامه در هفته می‌تواند به شما کمک کند تا سریعا از وضعیت تناسب اندام خلاص شوید.

افزایش انرژی

کیک بوکسینگ یک ورزش هوازی پر انرژی است که بدن و ذهن شما را تقویت می‌کند و سطح انرژی شما را افزایش می‌دهد. به سختی نفس می‌کشید و سموم را عرق می‌کنید. این فرآیند سطح انرژی شما را افزایش می‌دهد که بسیار مورد نیاز است.

وضعیت بدنی بهتر

اگر در تمام طول روز روی رایانه خمیده باشید، تمرینات کیک بوکسینگ بسیاری از گروه‌های عضلانی را که در طول روز به اندازه کافی مورد توجه قرار نمی‌گیرند، به چالش می‌کشد و شما شروع به ساختن هسته خود خواهید کرد.

عضلات مرکزی اطراف دیواره شکم شما با تمرینات کیک بوکسینگ مورد هدف قرار می‌گیرند؛ زیرا شما باید از کمر و شکم خود برای حفظ تعادل استفاده کنید و هر حرکت را با دقت هماهنگ انجام دهید.

تمرینات این رشته ورزشی فواید متعددی برای بدن و ذهن شما دارد و انتخابی عالی برای رهایی از وضعیت تناسب اندام است. چه یک طرفدار تناسب اندام باشید و چه به تازگی تمرینات ورزشی را شروع کرده‌اید، کیک بوکسینگ می‌تواند به شما در رسیدن به اهداف تناسب اندام کمک کند.

کل بدن خود را تقویت کنید

فرقی نمی کند که به دنبال تن دادن به بازوها، پاها یا هسته بدن خود باشید، هیچ ناحیه‌ای از بدنتان وجود ندارد که کیک بوکسینگ سفت و محکمش نکند! تحقیقات نشان داده است که کیک بوکسورها معمولا توده عضلانی توسعه یافته و درصد چربی بدن پایینی دارند

مانند شنا، این یک تمرین تمام بدن است. مارتین مارتی کلی مربی شخصی معتبر و متخصص بوکس، می‌گوید:

استفاده از این حرکات همراه با یکدیگر باعث تقویت ماهیچه‌ها می‌شود و در عین حال چربی بدن را کاهش می‌دهد، که بدن تون را ایجاد می‌کند. هرچه کالری بیشتری بسوزانید و عضلات بیشتری را به درستی به کار بگیرید، بهبود بیشتری در ترکیب کلی بدن خواهید دید.

دفاع شخصی را یاد بگیرید

این یک امتیاز است که برنامه‌های تمرینی زیادی نمی‌‌توانند به آن افتخار کنند. کیک بوکسینگ نه تنها برای ذهن و بدن شما عالی است، بلکه به عنوان وسیله‌ای برای یادگیری دفاع شخصی بسیار کاربردی است.

کلی می‌گوید:

کیک بوکسینگ با استفاده از تکنیک‌های مختلف مشت و لگد، با آموزش مهارت‌های اولیه دفاع شخصی، با سایر اشکال تناسب اندام متفاوت است. یادگیری یک مجموعه مهارت در حین کار بر روی تناسب اندام راهی باورنکردنی برای ایجاد اعتماد به نفس است و یادگیری دفاع شخصی همیشه در کنار شما خواهد بود.

کالری بسوزانید

کیک بوکسینگ یک تمرین با شدت بالا و تاثیر زیاد است که شما را دائما در حال حرکت می‌کند. ضربان قلب شما در طول جلسه افزایش می‌یابد، به این معنی که شما کالری می‌سوزانید.

کلی می‌گوید:

به طور متوسط، مشتریان من در هر جلسه 800 تا 1000 کالری از دست می‌دهند.

طبق گفته کلینیک مایو، کالری سوزانده شده واقعا به سطوح شدت و ویژگی‌های فردی شما بستگی دارد. کیک بوکسینگ در دسته فعالیت‌های هوازی “شدید” قرار می‌گیرد، به این معنی که در مدت زمان کوتاهی در مقایسه با سایر فعالیت‌های “متوسط” کالری بیشتری می‌سوزاند.

نکته: برای کمک به تقویت ریکاوری عضلات پس از کیک بوکسینگ، بعد از تمرین یک شیک با پروتئین وی تهیه کنید.

استرس را از بین ببرید

خواه خشم باشد یا استرس، گاهی اوقات هیچ چیز مانند از بین بردن آن احساسات نه چندان مثبت نیست! کیک بوکسینگ نیاز به حرکت مداوم دارد که به کاهش استرس کمک می‌کند. مطالعات همچنین نشان داده‌اند که تمرینات بوکس می‌تواند احساسات اضطراب، افسردگی و خشم را کاهش دهد.

نگرانی های روزمره خود را فراموش کنید -(وقتی از جلسه کیک بوکسینگ خود لذت می‌برید، نمی توانید به چیز دیگری فکر کنید)

کلی می‌گوید:

من افراد زیادی برای تمرین آمده‌اند و وقتی می‌روند، آدم دیگری می‌شوند. این مانند یک جلسه درمانی است، آن‌ها تمام انرژی بد را زمانی که به کیسه مشت می زنند یا دستکش می زنند، خارج می‌کنند.

استقامت را بهبود بخشید

تمرینات قلبی سنگین بلیطی برای ایجاد استقامت هستند. مطالعه‌ای که توسط مجله Biology of Sport منتشر شده است نشان می‌دهد که کیک بوکسینگ می‌تواند استقامت قلبی و عضلانی ایجاد کند.

کلی می‌گوید:

کیک بوکسینگ و بوکس مسلما یکی از بهترین و سرگرم‌کننده‌ترین راه‌ها برای بهبود استقامت هستند. هر چه بیشتر این کار را انجام دهید، استقامت شما بیشتر می شود.

یکی از مهمترین مولفه‌های کیک بوکسینگ این است که یاد بگیرید در طول تمرین چه زمانی نفس بکشید تا از باد گرفتن جلوگیری کنید.

یادگیری تکنیک های تنفس مناسب و حفظ آنها در طول جلسه به همان اندازه برای تمرین شما حیاتی است که پرتاب پانچ کامل.

افزایش انرژی

ممکن است فکر کنید بعد از یک دور جامد کیک بوکسینگ خسته شده‌اید، اما حقیقت این است که ممکن است انرژی بیشتری نسبت به قبل از شروع داشته باشید.

کلی می‌گوید:

کیک بوکسینگ، مانند بسیاری از انواع ورزش، به افزایش انرژی کمک می‌کند، زیرا جریان خون را در قسمت‌های مختلف بدن افزایش می‌دهد. مازاد جریان خون و فعال شدن کلی ماهیچه‌ها هورمون‌هایی را آزاد می‌کند که می‌تواند به افزایش سطح هوشیاری کمک کند.

انجمن بین‌المللی علوم ورزشی (ISSA) بیان می‌کند که گردش اکسیژن بهبود یافته ناشی از ورزش به بهبود انرژی شما تقریبا آنی کمک می‌کند. حفظ یک روال منظم با ورزش باعث می‌شود کارهای روزانه کمتر تخلیه شود.

ایجاد هماهنگی بهتر

هنگام کیک بوکسینگ، به دلیل ضربات ضربه و ضربه، هماهنگی چشم و دست و پا و  تغییر جهت ثابت در هنگام پرتاب مشت بسیار ضروری است . کیک بوکسینگ بسیاری از گروه های عضلانی را فعال می‌کند و به ایجاد هماهنگی و تعادل کمک می‌کند

تأثیر کیک بوکسینگ بر تعادل نیز بر روی افراد مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس که ممکن است راه رفتن و تعادل آنها به خطر افتاده و مستعد افتادن باشند، مورد بررسی قرار گرفته است.

این مطالعه نشان داد که تعادل را می توان پس از 11 هفته تای چی و بوکس تناسب اندام بهبود بخشید.

برخی از حقایق در مورد کیک بوکسینگ

اگر رسانه تلویزیون نبود، کیک بوکسینگ به محبوبیت انبوهی که امروز دارد نمی‌رسید.  اگر فیلم‌ها و ژان کلود ون دام نبود، در فولکلور اثر خود را نمی‌گذاشت.

فیلم «کیک بوکسر» با بازی ژان دام محصول سال 1989 در میان 10 فیلم برتر اکشن هالیوود در تمام دوران قرار دارد.

Bloodsport (1988) نیز همینطور است که مظهر مبارزه “چشم بند” بین چونگ لی و دام است که پس از آن در فیلم‌های متعددی کپی شده است.

پس از آن مجموعه Bloodfist و فیلم‌هایی مانند Never Back Down به محبوبیت این ورزش در بین بینندگان ادامه می‌دهند و به نسل بعدی مبارزان الهام می‌دهند تا این ورزش را به ورزش انتخابی تبدیل کنند.

عوارض کیک بوکسینگ

همانطور که تمرینات کیک بوکسینگ ممکن است سرگرم کننده و هیجان انگیز باشد، شرکت کنندگان نیز باید مراقب باشند؛ زیرا خطر آسیب می‌تواند بسته به عوامل خاص تا حدودی بالا باشد.

مطالعه قدیمی‌تری که توسط محققان انجام شد، دانشگاه، که مربیان و شرکت کنندگان این رشته ورزشی را مورد بررسی قرار داد، متوجه شد که میزان آسیب های گزارش شده بالا است.

بیش از 31 درصد از مربیان و بیش از 15 درصد از شرکت کنندگان کلاس گزارش کردند که یک آسیب مربوط به کیک بوکسینگ را تجربه کرده اند.

علل این صدمات متفاوت بود و از موارد زیر متغیر بود:

  • استفاده از فرم نامناسب
  • سرعت یا شدت بیش از حد
  • موسیقی کلاسی که خیلی سریع بود (بیش از 140 ضربه در دقیقه)
  • دفعات ورزش بیش از حد (بیش از چهار بار در هفته)

مطالعه‌ای که در سال 2015 منتشر شد و میزان آسیب دیدگی افرادی را که انواع مختلف هنرهای رزمی مبتنی بر کیک بوکسینگ را به عنوان یک ورزش تماسی انجام می‌دادند، به نتیجه مشابهی رسید.

این مطالعه رکوردهای 15 ساله و بیش از 400 کیک بوکسور را مورد بررسی قرار داد و به این نتیجه رسید که آسیب‌ها در این ورزش هم مکرر و هم اغلب قابل توجه هستند.

به طور متوسط، این رشته ورزشی به‌ عنوان یک ورزش تماسی، به ازای هر 1000 دقیقه بازی، تقریبا 40 آسیب دیدگی دارد که در نتیجه تقریبا 2.5 آسیب در ساعت ایجاد می‌شود.

عوارض کیک بوکسینگ برای سلامتی

این باعث می شود که کیک بوکسینگ تماسی به اندازه سبک‌های مختلف کاراته خطرناک باشد و بیشتر از میزان آسیب معمولی حدود یک ساعت در هنرهای رزمی مختلط، بوکس سبک غربی، تکواندو یا حتی جودو است.

کلاس‌های این رشته ورزشی نیز نسبت به سایر ورزش‌هایی که بیشتر به خود هدایت می‌شوند مانند دویدن، دوچرخه‌سواری یا شنا، برنامه‌ریزی بیشتری دارند. افرادی که از هدایت شدن توسط یک مربی در کلاسی با دیگران لذت نمی‌برند، ممکن است از این نوع تمرین چندان لذت نبرند.

چند نفر بر اثر کیک بوکسینگ جان خود را از دست داده‌اند؟

3 مورد مرگ در مسابقات این ورزش در سال 2010 ثبت شده است. این مرگ‌ها در مسابقات حرفه‌ای یا نیمه حرفه‌ای در برابر حریف رخ داده است.

در سال 2010 در اورلاندو، آدرین سیمونز پس از یک مبارزه سه راند درگذشت. او با وجود اینکه روسری به سر داشت، KO’ded بود. علت مرگ ذکر نشده است.

در سال 2011، مارک فاولر، کیک بوکسور بریتانیایی، پس از مبارزه برای پنج راند جان خود را از دست داد. او سقوط کرد و نتوانست به هوش بیاید. وی بر اثر جراحات وارده به سر جان باخت.

در مارس 2014، دنیس مونسون جونیور پس از اولین مسابقه کیک بوکسینگ خود در باشگاه ایگلز در میلواکی از پا افتاد و درگذشت. این یک دعوای کنترل نشده بود و کالبد شکافی نشان داد که مرگ او به دلیل آسیب مغزی بوده که باعث نارسایی اندام شده است.

کیک بوکسینگ در ایران

انجمن ملی کیک بوکسینگ ایران تحت کنترل فدراسیون ورزش‌های رزمی و سازمان تربیت بدنی و کمیته ملی المپیک ایران است. این انجمن تنها مرکز رسمی این ورزش در ایران است که توسط استاد علی غفاری اداره می‌شود.

در این راستا تمامی سازمان‌ها و انجمن‌های بین المللی کیک بوکسینگ می‌توانند با انجمن این رشته ورزشی در ایران ارتباط متقابل برقرار کنند.

از معروف‌ترین باشگاه‌ها برای انجام کیک بوکسینگ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

کلام آخر

اکنون که همه چیز مهم را در مورد کیک بوکسینگ می‌دانید، تجربه شما در مورد آن چیست؟ یا اگر آن را امتحان نکرده‌اید، آیا می‌خواهید یک تجربه از این ورزش هیجان‌انگیز داشته باشید؟

در این مقاله به معرفی رشته ورزشی کیک بوکسینگ پرداختیم. قوانین و تکنیک‌های آن را بررسی و معرفی کردیم. حال شما می‌توانید با توجه به آسیب و عوارض و همچنین فواید این ورزش، این رشته بسیار هیجان انگیز را انتخاب کنید.

امیدواریم نکات گفته شده در این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. متشکریم که تا انتهای این مقاله همراه ما بودید.

سوالات متداول

آیا می توان با انجام کیک بوکسینگ وزن کم کرد؟

شما می‌توانید از طریق کلاس های این رشته ورزشی به دو روش خاص وزن کم کنید. اول از همه، کالری زیادی را در یک فضای نسبتا کوتاه می‌سوزاند، که آن را به شکلی کارآمد از ورزش برای کاهش چربی تبدیل می‌کند. از آن‌جایی که کیک بوکسینگ توده عضلانی شما را می‌سازد، متابولیسم شما را افزایش می‌دهد که به بدن شما کمک می‌کند تا سریع‌تر چربی را از دست بدهد.

آیا کیک بوکسینگ عضله می‌سازد؟

چه به دنبال تن دادن به بازوها، پاها یا هسته خود باشید، هیچ ناحیه‌ای از بدن شما وجود ندارد که با کیک بوکسینگ سفت و تون نشود. یک مطالعه توسط مجله ماهیچه‌ها، رباط‌ها و تاندون‌ها نشان داد که پس از پنج هفته تمرین، شرکت‌کنندگان پیشرفت‌های قابل‌توجهی در قدرت، سرعت و چابکی عضلانی نشان دادند.

هزینه کلاس های کیک بوکسینگ چقدر است؟

به طور متوسط، کلاس‌ها می‌توانند از 300هزار تومان تا هشتصد هزار تومان هزینه داشته باشند. کلاس‌ها را می‌توان به صورت ماهیانه ثبت نام کرد..

چند بار در هفته باید کیک بوکسینگ انجام دهم؟

اگرچه کیک بوکسینگ یک تمرین بدنی کامل است، لوپز توصیه می کند روزهای استراحت خود را با تمرینات تمرینی تکمیل کنید. او می گوید: داشتن یک سیستم قلبی عروقی قوی برای موفقیت در هر ورزش رزمی مهم است

4.5 | (17)
منبع sportsrec byrdie livestrong
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

7 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
7
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x