زیباترین گل های جهان + عکس و شرایط نگهداری

هیچ دو گلی کاملا شبیه به هم نیست. برخی از گلها خاصیت درمانی دارند و برخی دیگر سمی هستند و باید از دور ناظر زیبایی آنها باشیم.

برخی از گلها در آب شکوفا می‌شوند و برخی دیگر به صورت بوته‌ای در خاک هستند. اما همه در یک چیز مشترک هستند: ما را با زیبایی شگفت‌انگیز خود مسحور می‌کنند.

در این مقاله 15 تا از زیباترین گل های جهان را برای شما تهیه کرده‌ایم. تا انتهای این مقاله با ایده آل مگ همراه باشید.

1. گل ارکیده مرغ سفید (Habenaria radiate)

گل ارکیده مرغ سفید از زیباترین گل های طبیعی جهان

گل ارکیده مرغ سفید بسیار زیبا است و شبیه پرنده‌ای درحال پرواز است. اندازه گل‌های سفید آن تقریبا 4 سانتی‌متر است و در اواخر تابستان شکوفا می‌شود.

این گل زیبا در آفتاب کامل یا نیمه سایه، خاکی مرطوب با زهکشی مناسب و غنی از هموس، بهترین عملکرد را دارد.

گل ارکیده مرغ سفید، بومی ژاپن، چین و روسیه است. و متاسفانه در خطر انقراض است.

2. گل لاله مردابی (Nelumbo nucifera)

گل لاله مردابی از قشنگ ترین گل های طبیعی دنیا

گل لاله مردابی ازجمله گیاهان آبزی است که شباهت زیادی به نیلوفر آبی دارد که بومی مناطق گرمسیری استرالیا و آسیا است.

گل لاله مردابی دارای رنگ‌های سفید، ارغوانی و صورتی است و در تابستان شکوفا می‌شود و مانند یک قایق آرام روی مرداب‌های کم عمق شناور است، در حالی که ریشه و ساقه‌های آن تا ارتفاع 150 سانتی‌متری در گل و لای برکه قرار دارد.

بیشتر بخوانید: آشنایی با انواع گل یاس + چه یاسی مناسب کاشت در زمستان است؟

عمر هر گل تقریبا سه روز است که صبح باز و شب‌ها بسته می‌شود. متاسفانه این گیاه در حال انقراض است.

3. گل کوکب (Dahlia variabilis pompon)

گل کوکب از زیباترین گل های جهان

گل کوکب جزء زیبا‌ترین گل های جهان است و در رنگ‌های مختلفی شکوفا می‌شود. ظاهری کروی شکل دارد که گلبرگ‌ها از مرکز گل، خیلی منظم رشد کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: راهنمای کامل کاشت و تکثیر گل یاس

گل کوکب از وجود آفتاب لذت می‌برد و در طول روز به 6 تا 8 ساعت آفتاب نیاز دارد. همچنین این گل پاییزی، برای رشد به خاکی معمولی با زهکشی مناسب نیاز دارد و هرگاه خاک گلدان خشک شد آن را آبیاری کنید.

4. گل شیپوری (Zantedeschia)

گل شیپوری زیبا

گل شیپوری جزء گل‌های محبوب است و ظاهری شبیه به شیپور دارد. برگ‌های آن بلند و ضخیم است که زیبایی آن را چند برابر کرده است. اگر به این گیاه علاقه دارید می‌توانید در باغچه و گلدان آن را پرورش دهید.

بیشتر بخوانید: 10 گل پاییزی زیبا برای باغچه یا گلدان ؛ بهار از پیشم نرو

گل شیپوری بومی آفریقای جنوبی است و مناسب مناطق شرجی و مرطوب است. همچنین دارای رنگ و تنوع زیادی است و می‌توانید در طول سال از این گل زیبا در مناسبت‌های مختلف استفاده کنید.

اگر گل شیپوری شما گلدهی ندارد، شاید مشکلاتی مانند کمبود نور خورشید، کمبود آب و نیتروژن زیاد داشته باشد.

5. گل رز ژولیت (Sweet Juliet Rose)

گل رز ژولیت از زیباترین گل های جهان

گل رز ژولیت جزء زیبا‌ترین و نایاب‌ترین گل های جهان است که رنگ هلویی و عطر شیرینی دارد. پرورش و رشد این گل رز انگلیسی تقریبا 10 سال طول کشیده و به دلیل داشتن رنگ و ظاهری ظریف و زیبا، در مراسم‌های مختلف و مجلل از این گل رز استفاده می‌شود.

6. گل اسطوخودوس (Lavandula lavandin)

گل اسطوخودوس به رنگ بنفش

گل‌های ریز اسطوخودوس به رنگ بنفش و آبی هستند، رایحه‌ای قوی دارند و در راس ساقه رشد می‌کنند. این گیاه چند ساله، بومی آسیا، آفریقا و اروپا است که به صورت طبیعی نیز رشد می‌کند.

بیشتر بخوانید: بوی خوش زندگی با پرورش گیاهان آپارتمانی معطر در منزل

این گیاه در مناطق خشک و نیمه خشک که نور زیادی دریافت می‌کند بهترین عملکرد را دارد. همچنین به آبیاری زیادی نیاز ندارد و به صورت ردیفی با فاصله نیم‌متر کاشته می‌شود. همچنین اگر به این گل علاقه دارید می‌توانید در گلدان و محیط خانه آن را پرورش دهید.

گل زیبای اسطوخودوس علاوه بر بوی خوش و شیرین، خواص درمانی زیادی نیز دارد و برای کاهش استرس، سردرد و بیماری‌های عفونی از آن استفاده می‌شود.

7. گل آفتابگردان پر پر (Helianthus annuus)

گل آفتاب گردان پرپر از گل های کمیاب دنیا

گل آفتابگردان پرپر، یک گل کم‌یاب و جزء زیباترین گل های جهان است. این گل، ظاهری کروی و گلبرگ‌های زرد بسیاری دارد و هنگام شکفتن منظره زیبایی را به وجود می‌آورد.

بیشتر بخوانید: معرفی 12 گیاه برای فراری دادن مار از حیاط و خانه

بهترین زمان برای کاشت این گل در فصل بهار است و در تابستان می‌توانید از شکوفا شدن گل‌های آن لذت ببرید. گل پر پر، آفتاب دوست است و با وجود نور مستقیم خورشید، ساقه‌های این گل به شکل صاف رشد می‌کند و اگر در سایه قرار بگیرد ممکن است ساقه‌های این گل، حالت خمیدگی داشته باشد.

گل آفتاب گردان پر پر، به آبیاری منظم نیاز دارد اما بهتر است در هوای گرم دفعات آبیاری را بیشتر کنید.

8. گل خفاش سفید (Tacca integrifolia)

گل خفاش سفید از گل های کمیاب جهان

گل خفاش بومی استرالیا، آفریقا و آسیای جنوب شرقی است و مانند خفاش، مکان‌های مرطوب و تاریک را دوست دارد. در روز خواب و در شب باز می‌شود. این گل اندکی شبیه به خفاش است اما به این دلیل نام خود را از خفاش گرفته که خفاش‌ها آن را گرده افشانی می‌کنند.

گل خفاش سفید دارای گلبرگ بزرگ و سفیدی است و ظاهری عجیب و زیبا دارد. این گل بسیار شکننده و حساس است، بنابراین به مراقبت زیادی نیاز دارد.

همچنین گل خفاش به خاکی سبک، زهکشی شده و کمی اسیدی نیاز دارد و نباید ریشه‌های آن در خاک و گلدان فشرده شود؛ بنابراین فضای بزرگی برای کاشت این گل فراهم کنید.

9. گل فرانگی پانی (Plumeria rubra)

گل فرانگی پانی از نادرترین گل های جهان

گل فرانگی پانی یا پلومر، یک درختچه استوایی است که دارای دسته‌هایی از گل‌های رنگارنگ و معطر است و در ماه‌های گرم، گل‌های این درختچه به صورت دسته‌ای و در انتهای شاخه شکوفا می‌شوند.

گلبرگ‌های گل پلومر حالت مومی دارد و مرکز گلبرگ‌ها داری رنگ متفاوتی است. رایج‌ترین نوع این گیاه به رنگ زرد و سفید است که برای چند ماه پی در پی گل می‌دهد.

این گل در خاک زهکشی شده، به خوبی رشد می‌کند و در آفتاب کامل بهترین عملکرد را دارد. توجه داشته باشید که از آبیاری زیاد گل فرانگی پانی خودداری کنید زیرا خاک همیشه خیس را دوست ندارد و ریشه‌های آن می‌پوسد.

10. گل میدلمیست قرمز (Camellia japonica)

گل میدلمیست قرمز از زیباترین گل های جهان

گل میدلمیست قرمز، جزء زیبا‌ترین گل های جهان است که گلبرگ‌های سرخابی دارد و در بین برگ‌های سبز تیره، براق و چرمی، خود‌نمایی می‌کند. متاسفانه این گل در خطر است و در حال حاضر فقط در نیوزیلند و بریتانیا یافت می‌شود.

گل کاملیا خواص دارویی دارد و دارای تاثیری ضد التهاب و ضد سرطان است.

نگهداری از این گل سخت نیست. به خاک کمی اسیدی، زهکشی خوب و مرطوب نیاز دارد و در محیط‌های آفتابی و نیمه سایه رشد خوبی دارد.

11. گل فوشیا (Fuchsia Magellanica)

گل فوشیا یکی از زیباترین گل های جهان

گل فوشیا یک درختچه سایه‌دوست است که با گل‌های قرمز و زیبا خودنمایی می‌کند. این گل در اولین یخبندان ازبین می‌رود بنابراین باید در فصل سرما آن را مالچ‌پاشی کنید.

گل فوشیا یا گل گوشواره‌ای در خاک حاصلخیز و زهکشی شده به خوبی عمل می‌کند و خاکی غنی از هموس را ترجیح می‌دهد. اگر به این گل علاقه‌مند هستید، می‌توانید این گل را در باغ، گلدان و در محیط‌های آپارتمانی بکارید.

12. گل ساعتی (Passiflora incarnate)

گل ساعتی

گل ساعتی بومی آمریکا و آفریقا است و گونه‌های زیاد و متنوعی دارد که برخی از آنها میوه تولید می‌کنند و برخی دیگر سمی هستند.

گل ساعتی در آفتاب کامل یا نیمه سایه و خاکی با زهکشی مناسب، بهترین عملکرد را دارد و از اواسط تابستان تا اوایل پاییز شکوفا می‌شود. همچنین برخی از گل‌های ساعتی خواص دارویی بسیاری دارند که در طب سنتی از آن استفاده می‌شود.

13. گل زنبق ریشدار (Iris × Germanica)

گل زنبق ریشدار

گل زنبق ریش دار، بومی اروپا است اما امروزه در تمام نقاط جهان یافت می‌شود. دلیل نام گل زنبق ریش دار این است که دارای یک لکه تیره و ریش دار در مرکز آن است.

زنبق ریشدار در رنگ‌های بنفش، صورتی، قرمز، سفید و زرد دیده می‌شود و معمولا در بهار و تابستان شکوفا می‌شود.

این گل زنبق اولین بار توسط یونانیان کشف شد و از آن در داروسازی و عطرسازی استفاده می‌کردند.

14. گل لاله طوطی (Parrot Tulip)

گل لاله طوطی

این گل لاله جزء زیبا‌ترین گل های جهان است زیرا ترکیبی از رنگ سفید، ارغوانی و صورتی است و حالتی مرمری دارد. گلبرگ‌های آن ضخیم، پهن و موج‌دار است که زیبایی آن را چند برابر کرده است.

بیشتر بخوانید: اسم انواع گل های طبیعی با عکس + 280 گل زیبای جهان

گلبرگ‌های لاله طوطی بسیار بزرگ است و تا ارتفاع نیم‌متری رشد می‌کند. پرورش لاله طوطی آسان است و در خاک باغچه و گلدان به آسانی رشد می‌کند.

15. گل رز مستر لینکلن (Rosa Mr Lincoln)

گل رز مستر لینکلن

گل رز آقای لینکلن یکی از زیبا‌ترین گل های جهان است. این گل دارای گلبرگ‌های مخملی قرمز با برگ‌های سبز تیره و مات است که ترکیب زیبایی را به وجود آورده است.

گل رز مستر لینکلن رایحه‌ بسیار قوی و خوشبو دارد که با تابش نور خورشید این رایحه چند برابر می‌شود.

این گل رز زیبا در خاک زهکشی شده، کمی اسیدی و آفتاب کامل، بهترین عملکرد را دارد. همچنین از هرس کردن آن در فصل بهار غافل نشوید.

اگر از خواندن این مقاله لذت بردید برای دوستانتان که به گل علاقه دارند ارسال کنید. شما گل دیگری می‌شناسید که جزء زیباترین گل های جهان باشد؟

4.5 | (4)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x