زیباترین عکس های شمال ایران {100 منظره زیبای شمال}

هر نقطه از میهن عزیزمان را که بنگریم، به جز زیبایی محض، چیزی نخواهیم دید! با این‌حال، به دلیل آب و هوای مناسب، جنگل، دریا و … شمال همیشه بیشتر از سایر نقاط ایران، مورد توجه قرار دارد.

گیلان، مازندران و گلستان، سه استان شمالی کشورمان هستند که با منظره‌های بی‌نظیر، طبیعت فوق‌العاده و آب و هوای دلپذیر، سالانه میزبان هزاران گردشگر هستند. به نظر شما، زیباترین منظره‌های شمال کدام هستند؟

در این مقاله از مجله اینترنتی ایده آل مگ با ما همراه باشید تا به سراغ زیباترین عکس های شمال ایران برویم. امروز قصد داریم 100 منظره دیدنی شمال را معرفی کنیم. پس حتما تا پایان با ما همراه باشید.

آبشار کبودوال – علی آباد کتول 

آبشار کبودوال در علی آباد کتول

آبشار کبودوال یکی از زیباترین منظره های شمال ایران

آبشار کبودوال بدون شک یکی از زیباترین عکس های طبیعت شمال را به شما عرضه می‌کند. این آبشار بی‌نظیر، در پشت سد زرین گل واقع شده و تنها 5 کیلومتر با علی آباد کتول فاصله دارد.

چشمه گل رامیان – رامیان 

چشمه کل رامیان

چشمه گل رامیان یکی از زیباترین عکس های طبیعت ایران

چشمه گل رامیان با 120 متر عمق، عمیق‌ترین چشمه آب شیرین در سراسر جهان است. این چشمه آهکی، خانه بسیاری از ماهی‌های خوشمزه شمالی هم محسوب می‌شود.

روستای آلاشت – سوادکوه

روستای آلاشت در سوادکوه

روستای آلاشت یکی از زیباترین عکس های طبیعت ایران

روستای آلاشت بی‌تردید یکی از زیباترین مناظر شمال است. کلمه آلاشت به معنی لانه عقاب‌ها است و وجه تسمیه این روستای دیدنی هم به‌خاطر ارتفاع بالای آن است؛ انگار ساکنین آلاشت از بالا به جهان نگاه می‌کنند!

روستای توسکستان – گلستان 

روستای توسکستان در گلستان

توسکستان یکی از زیباترین عکس های طبیعت ایران

در 18 کیلومتری استان گلستان، روستایی بی‌نظیر به نام توسکستان قرار دارد که بیش از همه، با آبشار و البته جنگل‌های انبوه و سرسبزش معروف است.

تالاب انزلی – بندر انزلی

تالاب بندز انزلی

تالاب انزلی یکی از زیباترین عکس های طبیعت ایران

تالاب انزلی را همه با نیلوفرهای آبی آن می‌شناسند. باور کنید یک تجربه قایق سواری در این تالاب، تا پایان عمر از یاد شما نخواهد رفت؛ این را از ما به یادگار داشته باشید!

قلعه رودخان – گیلان 

قلعه رودخان در استان گیلان

قلعه رودخان یکی از زیباترین عکس های طبیعت ایران

قلعه رودخان یکی از دیدنی‌ترین منظره های شمال کشور است که در استان گیلان قرار گرفته است. نام دیگر این مکان، قلعه هزار پله است؛ زیرا برای رسیدن به آن، باید هزار پله را طی کنید.

جنگل دالخانی – رامسر 

جنگل دالخانی در رامسر

جنگل دالخانی یکی از زیباترین منظره های ایران

در میان انبوه جنگل‌های شمال کشور، دالخانی بدون شک یکی از بهترین آن‌ها است. این جنگل در نزدیک روستای جواهر ده در شهرستان رامسر در استان مازندران واقع شده است.

بام سبز – لاهیجان 

بام سبز در لاهیجان

بام سبز لاهیجان یکی از بهترین مناطق گردشگری شمال

بام سبز نام یکی از مناطق دیدنی لاهیجان است که تصاویر آن بدون تردید در زیباترین عکس های شمال ایران قرار می‌گیرند. تله کابین لاهیجان، جذابیت این منطقه را دو چندان کرده است.

دریاچه الیمالات – شهرستان نور 

دریالچه الیمالات در شهرستان نور

دریاچه الیمالات یکی از زیباترین عکس های طبیعت ایران

در مسیر شهرستان نور به چمنستان، دریاچه الیمالات قرار گرفته است که می‌تواند یک مقصد رویایی برای یک گشت خارج از شهر روزانه باشد.

دریاچه چورت – کیاسر 

دریاچه چورت در کیاسر

دریاچه چورت یکی از زیباترین عکس های طبیعت ایران

دریاچه چورت که در حد فاصل بین ساری و کیاسر قرار گرفته است، نه تنها یکی از زیباترین دریاچه‌های ایران است، بلکه بدون تردید از هیجان‌انگیزترین مناظر طبیعی کشورمان هم به شمار می‌رود.

آبشار لاتون – لوندویل 

آبشار لاتون در لوندویل

آبشار لاتون یکی از زیباترین عکس های طبیعت ایران

لاتون با بیش از 105 متر ارتفاع، یکی از بلندترین و در عین حال زیباترین آبشارهای ایران است. تصاویر این منظره بکر، بدون شک از زیباترین عکس های شمال ایران به شمار می‌روند.

روستای فیلبند – بابل 

روستای فیلبند در استان مازندران

فیلبند یکی از زیباترین منظره های طبیعی ایران

فیلبند که یکی از مرتفع‌ترین روستاهای ایران است، با نام بام شرقی مازندران هم شناخته می‌شود و در نزدیکی شهرهای آمل و بابل قرار گرفته است. منظره قرار گرفتن ابرها در زیر پای‌تان، چیزی است که فقط در فیلبند می‌توانید تجربه کنید.

قله درفک – رودبار 

قله درفک در استان گیلان

قله درفک یکی از زیباترین عکس های طبیعت ایران

قله آتشفشانی و 2600 متری درفک، در استان گیلان و در نزدیکی شهر رودبار قرار گرفته است. این قله زیبا، یکی از اولین مقصدها برای گردشگران شمال کشور به ویژه استان گیلان، محسوب می‌شود.

دشت دریاسر – مازندران 

دشت دریاسر در استان مازندران

دشت دریاسر یکی از بهترین مناطق شمال کشور

دشت دریاسر را می‌توان بهشت گمشده مازندران دانست. این دشت که بعد از جنگل‌های دوهزار قرار گرفته است، در میان 4 کوه بلند محصور شده و همین موضوع، زیبایی آن را دو چندان کرده است.

پارک جنگلی سیسنگان – نوشهر 

پارک جنگلی سیسنگان

سیسنگان یکی از زیباترین عکس های طبیعت ایران

پارک جنگلی سیسنگان در شهرستان نوشهر در استان مازندران قرار گرفته است. این پارک از ساحل دریای خزر شروع شده و تا جنگل‌های انبوه مازندران، ادامه پیدا می‌کند.

دشت النزه – ماسال 

دشت النزه در ماسال گیلان

دشت النزه یکی از منظره های زیبای ایران

دشت النزه در منطقه ماسال در استان گیلان قرار گرفته است. زمانی که مه غلیظ صبحگاهی سراسر این دشت پرشکوه را فرا گرفته است، یکی از زیباترین عکس های شمال ایران در دسترس شما قرار دارد.

مرداب نشتارود – تنکابن 

مرداب نشتارود در تنکابن

مرداب نشتارود یکی از زیباترین منظره های شمال ایران

در فاصله 5 کیلومتری از شهر تنکابن، یک مرداب بسیار زیبا به نام نشتارود قرار گرفته است. این مرداب بی‌نظیر، در فصل بهار با ماهی کپور، از گردشگران پذیرایی می‌کند.

تالاب میانکاله – بهشهر 

تالاب میانکاله در بهشهر

تالاب میانکاله یکی از زیباترین عکس های طبیعت ایران

میانکاله زیستگاه پرندگانی مانند فلامینگو، قو، پلیکان و … است. این تالاب دیدنی، بدون هیچ تردیدی، در لیست زیباترین عکس های شمال ایران قرار می‌گیرد.

جنگل تیلاکنار – متل قو 

جنگل تیلاکنار در متل قو

جنگل تیلاکنار یکی از زیباترین مناطق ایران

از جاده چالوس به سمت متل قو که پیش بروید، کم کم درختان انبوه و سر به فلک کشیده جنگل تیلاکار پیش روی شما ظاهر می‌شوند. تیلاکنار را می‌توان منبع زیباترین عکس های شمال ایران دانست.

روستای کندلوس – مازندارن 

روستای کندلوس در مازندران

روستای کندلوس یکی از زیباترین منظره های شمال

در 5 کیلومتری مرزن آباد، روستای تاریخی و 4 هزار ساله کندلوس قرار گرفته است. تجربه نشان داده که کمتر گردشگری می‌تواند در سفر به مازندران، قید بازدید از کندلوس و مناظر بی‌نظیر آن را بزند.

روستای ماسوله – گیلان 

روستای ماسوله در گیلان

ماسوله از زیباترین عکس های طبیعت ایران

کمتر کسی است که نام روستای پلکانی و منحصر به فرد ماسوله را نشنیده باشد. لازم به تاکید نیست که تصاویر این روستا، همگی در لیست زیباترین عکس های شمال ایران قرار می‌گیرند.

جاده اسالم به خلخال 

جاده اسالم به خلخال

جاده اسالم به خلخال یکی از زیباترین منظره های ایران

جاده 70 کیلومتری اسالم به خلخال را می‌توان یکی از زیباترین جاده‌های ایران و حتی خاورمیانه دانست. اوج شکوه و زیبایی این جاده در فصل پاییز و همراه با جادوی رنگ‌ درختان اطراف، خود را نشان می‌دهد.

سرولات – چابکسر 

سرولات در چابکسر

سرولات یکی از زیباترین عکس های طبیعت ایران در 3 کیلومتری چابکسر، منطقه زیبای سرولات قرار دارد که با رودخانه خروشانش، منظره فوق‌العاده‌ای را پیش روی گردشگران قرار می‌دهد.

روستای جواهرده – رامسر 

روستای جواهرده در رامسر

روستای جواهرده از زیباترین منظره های ایران

جواهرده یکی از معروف‌ترین روستاهای ایران است و دلیل این همه محبوبیت، چیزی جز زیبایی فوق‌العاده آن نیست. این روستا که در نزدیکی رامسر قرار دارد، یکی از نگین‌های گردشگری شمال کشور به شمار می‌رود.

گردنه حیران – اردبیل به آستارا 

گردنه حیران در مسیر اردبیل به آستارا

گردنه حیران از زیباترین عکس های طبیعت ایران

دیگر منظره‌ای که در بررسی زیباترین عکس های طبیعت ایران در شمال به آن می‌پردازیم، گردنه حیران است. این گردنه 35 کیلومتری در تمام فصول سال، پوشیده از مه است و تصویر فوق‌العاده‌ای را پیش روی مسافران قرار می‌دهد.

ناهارخوران – گرگان 

ناهارخوران یکی از بهترین عکس های شمال ایران

ناهارخوران در شهر گرگان

پارک جنگلی ناهارخوران یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر گرگان محسوب می‌شود که در فاصله 8 کیلومتری از این شهر، قرار دارد. این جنگل با بیش از 40 میلیون سال قدمت، از عصر ژوراسیک، برای ما به یادگار مانده است.

ساحل چمخاله – لنگرود 

ساحل چمخاله یکی از زیباترین عکس های شمال

ساحل چمخاله در استان گیلان

چمخاله یکی از بهترین سواحل شمال ایران است که در شهرستان لنگرود در استان گیلان واقع شده است. علاوه بر زیبایی منحصر به فرد، ساحل چمخاله از امکانات رفاهی مانند قایق سواری، جت اسکی و … هم برخوردار است.

آبشار سنگ بن – تنکابن 

آبشار سنگ بن یکی از زیباترین منظره های شمال

آبشار سنگ بن در شهرستان تنکابن

در جنوب غربی شهرستان تنکابن در استان مازندران، روستایی به نام عسل محله قرار دارد. در دل جنگل‌های این روستا، یکی از زیباترین منظره های شمال ایران یعنی آبشار سنگ بن چشمه، منتظر شما است.

دریاچه سقالکسار – رشت 

دریاچه سقالکسار یکی از زیباترین عکس های شمال

دریاچه سقالکسار در رشت

در فاصله نزدیکی از شهر رشت، روستای سقالکسار و دریاچه حیرت‌انگیزش واقع شده‌اند. این دریاچه به تنهایی، سالانه هزاران نفر را به استان گیلان و مرکز آن، یعنی شهرستان رشت می‌کشاند.

پل ورسک – سوادکوه 

پل ورسک در شهرستان سوادکوه

پل ورسک یکی از زیباترین منظره های شمال

پل ورسک یکی از بزرگترین پل‌های راه آهن سراسری ایران است که در بخش پل سفید از توابع شهرستان سوادکوه در استان مازندرانف واقع شده است و زیبایی فوق‌العاده‌ای به مناظر اطراف خود، بخشیده است.

رودخانه لیرسر – تنکابن 

رودخانه لیرسر در شهرستان تنکابن

رودخانه لیرسر یکی از زیباترین منظره های شمال

رودخانه لیرسر یا به قول محلی‌ها لیره سر، در بخش خرم آباد در شهرستان تنکابن واقع شده است. این رود در حقیقت، مسیر آب گرم چشمه فلکده است که راه خود را به زیبایی در میان مناظر سرسبز اطراف، باز می‌کند.

تالاب سیاه درویشان – صومعه سرا 

تالاب سیاه درویشان یکی از زیباترین عکس های شمال

تالاب سیاه درویشان در صومعه سرا

تالاب سیاه درویشان در شهرستان صومعه سرا در استان گیلان واقع شده است. آب این تالاب زیبا، از 10 رودخانه جاری از قله‌های فومن و ماسال، تامین می‌شود.

جنگل الیمستان – آمل 

جنگل الیمستان در شهرستان آمل

جنگل الیمستان یکی از زیباترین منظره های شمال ایران

در شهرستان آمل در استان مازندران، جنگلی قرار دارد که به طلای سبز ایران، شهرت دارد. الیمستان با مه غلیظ، درختان سر به فلک کشیده و پوشش گیاهی بی‌نظیرش، چشم هر بیننده‌ای را از زیبایی محض، انباشته خواهد کرد.

پارک النگدره – گرگان 

پارک النگدره در شهرستان گرگان

جنگل النگدره یکی از زیباترین عکس های شمال ایران

پارک جنگلی النگدره یکی از مناطق نمونه گردشگری ایران است که در شهرستان گرگان قرار دارد. این پارک با منظره‌های حیرت‌انگیز خود، بهترین گزینه برای یک پیک نیک در دل طبیعت است.

کلاردشت – چالوس 

کلاردشت یکی از زیباترین عکس های شمال

کلاردشت در شهرستان چالوس

ارتفاعات کلاردشت در نزدیکی شهر چالوس در استان مازندران قرار گرفته‌اند و مناطق اطراف آن، بدون شک از زیباترین منظره های شمال ایران محسوب می‌شوند. نزدیکی به تهران، امتیاز دیگر کلاردشت است.

آبشار رنگو – گرگان 

آبشار رنگو در استان گلستان

آبشار رنگو یکی از زیباترین منظره های شمال

آبشار دابره‌ای رنگو در دل جنگل‌های گرگان قرار دارد و سالانه، هزاران علاقمند به طبیعت و گردشگری را به این منطقه می‌کشانند. این آبشار 7 متر ارتفاع دارد و از 4 چشمه، تامین می‌شود.

غار دانیال – عباس آباد 

غار دانیال در عباس آباد

غار دانیال یکی از زیباترین منظره های شمال ایران

در نزدیکی متل قو، یکی از زیباترین غارهای ایران با نام غار دانیال واقع شده است. این غار آبی و رودخانه‌ای، بیش از 2 هزار متر طول دارد و در بخش سلمان شهر از توابع عباس آباس، قرار دارد.

دریاچه ارواح – نوشهر 

دریاچه ارواح در نوشهر

دریاچه ارواح در نوشهر

در اعماق جنگل‌های نوشهر در استان مازندران، یکی از مرموزترین و در عین حال، زیباترین دریاچه‌های ایران به نام دریاچه ارواح واقع شده است. درختانی که از کمر شکسته‌اند در داخل آب این دریاچه، فضایی ترسناک و رهب‌انگیز را ایجاد می‌کنند.

روستای مازیچال – کلاردشت – چالوس 

روستای مازیچال یکی از زیباترین عکس های شمال

روستای مازیچال در کلاردشت

اگر می‌خواهید در روستایی قدم بگذارید که در میان ابرها پوشیده شده است، باید به فکر سفر به مازیچال در کلاردشت مازندران باشید. در این روستا، چالوس، رامسر و دریای خزر به صورت همزمان، زیر پای شما قرار دارد!

ساحل صدف – آستارا 

ساحل صدف در آستارا

ساحل صدف یکی از زیباترین منظره های شمال

در هفت کیلومتری جنوب شهر آستارا و در مسیر آستارا به تالش، بیش از 17 هکتار ساحل بی‌نظیر که با صدف‌های زیبا پوشانده شده است؛ در انتظار شما قرار دارد. این ساحل بی تردید، یکی از زیباترین عکس های شمال ایران محسوب می‌شود.

آبشار زیارت – گرگان 

آبشار زیارت یکی از زیباترین عکس های شمال ایران

آبشار زیارت در گرگان

در فاصله 5 کیلومتری روستای زیارت، یک آبشار 16 متری و حوضچه‌ای در زیر آن، انتظار شما را می‌کشد. تابستان‌ها بهترین زمان برای سفر به این منطقه و بازدید از آبشار زیبای زیارت است.

گرسماسر – رامسر 

روستای گرسماسر یکی از زیباترین منظره های شمال

روستای گرسماسر در رامسر

اگر دلتان برای دیدن کوه‌های بلند، چشمه‌های جوشان و خنک، دشت‌های سرسبز و ابرها در زیر پایتان تنگ شده است؛ حتما در اولین فرصت، سری به ییلاق گرسماسر در اطراف رامسر بزنید.

چشمه کلشتر – رودبار

چشمه کلشتر یکی از زیباترین عکس های شمال

چشمه کلشتر در منجیل

چشمه کلشتر که به آن چشمه منجیل هم گفته می‌شود، در فاصله 5 کیلومتری رودبار در استان گیلان واقع شده است. این چشمه آب گرم آهکی، یکی از زیباترین منظره‌های شمال ایران را پیش روی شما قرار می‌دهد.

تالاب سوستان – لاهیجان 

تالاب سوستان یکی از زیباترین عکس های شمال ایران

تالاب سوستان در لاهیجان

در 5 کیلومتری جنوب شرقی لاهیجان در استان گیلان، یکی از زیباترین تالاب‌های ایران با نام تالاب سوستان واقع شده است. این تالاب با گل‌های لاله و نیلوفر آبی، چشم هر گردشگری را به خود خیره می‌کند.

روستای جنت – رامسر 

روستای جنت در رامسر

روستای جنت یکی از زیباترین منظره های شمال ایران

در فاصله 60 کیلومتری جنوب غربی رامسر، ییلاق جنت رودبار واقع شده است که با 1500 متر ارتفاع از دریا، منظره‌های بی‌نظیری از کوه‌ها، دره‌ها و دشت‌های سرسبز را به شما عرضه می‌کند.

پارک جنگلی گیسوم – تالش 

پارک جنگلی گیسوم یکی از زیباترین عکس های شمال ایران

پارک جنگلی گیسوم در تالش

پارک جنگلی گیسوم در 15 کیلومتری شهر تالش در استان گیلان واقع شده است. این پارک از یک فضای ساحلی هم برخوردار است و به این ترتیب، در دل جنگل، می‌توانید به تماشای دریا بنشینید!

ییلاق سوباتان – تالش 

ییلاق سوباتان در تالش

ییلاق سوباتان یکی از زیباترین عکس های شمال

ییلاق سوباتان یکی دیگر از جاهای دیدنی تالش است که با آن چمنزارهای سرسبز، کلبه‌های قدیمی، چشمه‌های جوشان و … بدون شک، یکی از زیباترین منظره‌های شمال ایران محسوب می‌شود.

دریاچه فراخین – کجور 

دریاچه فراخین در کجور مازندران

دریاچه فراخین یکی از زیباترین عکس های شمال ایران

دریاچه فراخین در دل جنگل‌های سرسبز فراخین قرار دارد و با توجه به مسیر تقریبا سختی که دارد؛ خیلی از گردشگران قید رفتن به آن را می‌زنند. اما توصیه می‌کنیم این سختی را تحمل کرده و حتی سری به این دریاچه بی‌نهایت زیبا بزنید.

پارک جنگلی کشپل – نور 

پارک جنگلی کشپل یکی از زیباترین عکس های ایران

پارک جنگلی کشپل در شهرستان نور

پارک جنگلی کشپل در نزدیکی چمستان در شهرستان نور واقع شده است. درختان سر به فلک کشیده، رودخانه‌های زلال و چشمه‌های جوشان، این منطقه را به یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری مازندران تبدیل کرده‌اند.

ییلاق داماش – رودبار 

ییلاق داماش در رودبار

ییلاق داماش در استان گیلان

روستای داماش که در ارتفاعات شهرستان رودبار در استان گیلان واقع شده است؛ علاوه بر طبیعت بی‌نظیرش، به گل‌های سوسن چلچراغ هم معروف است. بدون شک، داماش یکی از زیباترین عکس های شمال ایران را در معرض دید شما قرار می‌دهد.

4.3 | (3)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x