طرز تهیه پنکیک خانگی ؛ سریع و ساده و پف دار

پنکیک یا کیک تابه ای (Pancake) نوعی کیک نازک و گرد است که هواداران زیادی دارد. طرز تهیه پنکیک خانگی بسیار ساده است و برای تهیه آن، نیازی به همزن یا فر نیست. شما می‌توانید این صبحانه یا عصرانه خوشمزه را ظرف کمتر از 30 دقیقه آماده کنید و حتی بچه‌های بدغذا را هم پای میز صبحانه بنشانید. اگر دوست دارید با طرز تهیه پنکیک خانگی و انواع آن بیشتر آشنا شوید، با ایده آل مگ همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه پنکیک خانگی خوشمزه

با مقدار مواد جدول زیر می‌توانید 8 عدد پنکیک درست کنید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
آرد سفید 1 پیمانه
تخم مرغ 1 عدد
شکر 3 قاشق غذاخوری
شیر 1 پیمانه سر خالی
روغن مایع 3 قاشق غذاخوری
بیکینگ پودر 1 قاشق چایخوری
وانیل نوک قاشق چایخوری
نمک به مقدار کم

طرز تهیه پنکیک خانگی به صورت مرحله به مرحله

برای تهیه یک پنکیک خوشمزه و تازه خانگی، مراحل زیر را انجام دهید:

طرز تهیه پنکیک خانگی به صورت مرحله به مرحله
تهیه پنکیک خانگی به صورت مرحله به مرحله

مرحله اول

ابتدا تخم مرغ را در کاسه‌ای مناسب بشکنید. سپس آن را کمی بزنید تا از حالت لختگی خارج شود. در ادامه، شکر، نمک و وانیل را هم اضافه کنید. به هم زدن ادامه دهید تا تمام مواد کاملا با هم ترکیب شوند.

مرحله دوم

حالا 1 پیمانه شیر را داخل مخلوط تخم مرغ بریزید و هم بزنید. در ادامه، آرد را 2 بار الک کرده و به محتویات کاسه اضافه کنید. همه مواد را خوب هم بزنید تا ترکیب یکدستی ایجاد شود.

مرحله سوم

در ادامه طرز تهیه پینکیک خانگی ، بیکینگ پودر را به مواد پنکیک اضافه کرده و کمی هم بزنید. سپس، روغن مایع را هم اضافه کنید. پس از کمی هم زدن، مایه پنکیک را حدود 10 دقیقه در دمای محیط قرار دهید تا بیکینگ پودر عمل کند.

مرحله چهارم

پس از گذشت زمان لازم، تابه‌ای مناسب را روی حرارت بسیار ملایم قرار دهید. سپس، کف آن را با مقدار کمی روغن مایع چرب کنید.

مرحله پنجم

مقداری از مایه پنکیک را با استفاده از یک ملاقه کوچک برداشته و داخل تابه بریزید. مایه پنکیک حالت شل و روانی دارد و خود به خود پخش خواهد شد.

مرحله ششم

کمی صبر کنید تا روی پنکیک حباب بزند و کف آن طلایی شود. در این مرحله، پنکیک را برگردانید تا سمت دیگر هم طلایی شود. به همین ترتیب، پینکیک را آماده کرده و در ظرفی مناسب روی هم بچینید.

مرحله هفتم

حالا به سلیقه خود، روی پنکیک‌ها مقداری عسل، مربا یا شکلات صبحانه بریزید و در صورت تمایل، کمی از میوه‌های تازه فصل را هم در کنار آن سرو کنید. نوش جان.

بیشتر بخوانید:

طرز تهیه مربای به خوشمزه و لذیذ

طرز تهیه پنکیک خانگی مغزدار

برای طرز تهیه پینکیک مغزدار، تمام مراحل گفته شده دستور قبل را انجام دهید. با این تفاوت که وقتی مقداری از مایه پنکیک را داخل تابه ریختید، مقداری نوتلا روی مایه بریزید و مجددا روی آن را با مقداری مایه پنکیک بپوشانید. وقتی یک سمت پنکیک مغزدار طلایی شد، آن را برگردانید تا سمت دیگر هم برشته شود. به همین سادگی، یک پنکیک مغزدار با یک طعم بی‌نظیر خواهید داشت.

طرز تهیه پنکیک خانگی مغزدار
تهیه پنکیک خانگی با مغز نوتلا

چند نکته در طرز تهیه پنکیک خانگی خوشمزه

در طرز تهیه پنکیک خانگی، این فوت و فن‌های ریز را هم در نظر داشته باشید:

  • استفاده از شیر، بافت پنکیک را نرم‌تر کرده و مدت زمان نگهداری آن را هم طولانی‌تری می‌کند. با این حال، در نبود شیر، از آب هم می‌توانید استفاده کنید.
  • اگر می‌خواهید پنکیک چرب‌تر و لذیذتری داشته باشید، مقداری کره هم به مواد آن اضافه کنید. البته یک حالت دیگر این است که پنکیک را بدون کره آماده کنید. سپس هنگام سرو، مقداری کره در کنار آن قرار دهید.
  • دقت کنید که پنکیک‌ها زود می‌سوزند. به طور معمول، یک دقیقه حرارت دادن برای هر طرف پنکیک کافی است.
  • از زیر و رو کردن چند‌باره پنکیک‌ها خودداری کرده و هر طرف را فقط یک بار برشته و سرخ کنید.
طرز تهیه پنکیک خانگی گام به گام
نکات مهم در طبخ پنکیک صبحانه
  • یکبار چرب کردن تابه کافی است. با همین مقدار چربی می‌توانید تمام پنکیک‌ها را آماده کنید.
  • در بعضی رسپی‌ها، برای طعم‌دهی بیشتر به پنکیک، از نصف پیمانه شیر و نصف پیمانه آب پرتقال استفاده می‌کنند.
  • تابه‌ای با کفی ضخیم را انتخاب کنید و اگر تازه‌کار هستید، استفاد از یک تابه کوچک، کنترل پخت پنکیک‌ها را ساده‌تر خواهد کرد.
  • دقت کنید که مایه پنکیک غلظتی شبیه ماست داشته باشد و موقع ریختن داخل تابه، بریده بریده نشود.
  • مایه پنکیک را بیش از اندازه هم نزنید، چون این کار بافت پنکیک را سفت و خشک خواهد کرد.
  • بعد از اضافه کردن بیکینگ پودر، پنکیک را زیاد هم نزنید، چون این کار، پف پنکیک را می‌گیرد.
  • اگر در خانه بیکینگ پودر نداشتید، می‌توانید از جایگزین بیکینگ پودر در کیک استفاده کنید. این قضیه برای وانیل هم صادق است و اگر موقع تهیه پنکیک متوجه شدید وانیل ندارید، می‌توانید از 10جایگزین وانیل در کیک استفاده کنید.

انواع پنکیک

آنچه خواندید، طرز تهیه ساده‌ترین نوع پنکیک خانگی بود، اما خوبی پنکیک‌ها این است که طعم‌های بسیار متنوعی دارند و تقریبا هر سلیقه‌ای را راضی می‌کنند. برای مثال؛ اگر 3 تا 4 قاشق پودر کاکائو یا مقداری شکلات تخته‌ای آب شده به دستور قبل اضافه کنید، به سادگی یک پنکیک شکلاتی خوشمزه خواهید داشت که طعم فوق‌العاده‌ای دارد. همچنین، پنکیک موزی، پنکیک دارچینی و پنکیک ژاپنی هم از نمونه‌های پرطرفدار این صبحانه خوشمزه محسوب می‌شوند.

طرز تهیه پنکیک خانگی مرحله به مرحله
آشنایی با انواع پنکیک صبحانه و عصرانه

خبر خوب این است که اگر رژیم لاغری داشته باشید هم می‌توانید از انواع پنکیک رژیمی استفاده کنید و یک صبحانه یا عصرانه مقوی تهیه کنید. برای این منظور، پنکیک پروتئین و پنکیک جو پرک، انتخاب‌های ویژه‌ای هستند. پنکیک‌های رژیمی هم مثل هم‌خانواده‌های خود، خیلی سریع آماده می‌شوند و خیلی هم خوشمزه‌اند.

در نهایت، پنکیک‌های بدون شکر را هم از قلم نیندازید. این پنکیک‌ها طعمی شبیه نان دارند و معمولا در کنار مقداری گوشت چرخ کرده، مرغ، سوسیس و… به عنوان میان‌وعده یا یک عصرانه سبک صرف می‌شوند.

5 | (3)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x